Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 oktober 2009, 16:32 uur
Ja, ik reken vaak twee weken.
Toevallig kreeg ik er vandaag één die pas de 12e was verzonden. Eén keer heb ik iets in 3 of 4 dagen gekregen, verder altijd ongeveer twee weken. Vervelend, maar die prijzen hè...
Toevallig kreeg ik er vandaag één die pas de 12e was verzonden. Eén keer heb ik iets in 3 of 4 dagen gekregen, verder altijd ongeveer twee weken. Vervelend, maar die prijzen hè...
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 16:39 uur
Ik kreeg vandaag Bark Psychosis - Hex binnen (prachtige Britse post-rock), cd kwam uit Nieuw Zeeland (in een week); heel scherpe prijs via Amazon UK.
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 18:31 uur
Mjuman schreef:
Ik zit hard erover te denken om met CD nounou te kappen; ruim 1,5 week hebben ze gemiddeld nodig om een album hier te krijgen. Amazon: beduidend korter; laatst iets uit de VS, was binnen 5 dagen hier.
Ik zit hard erover te denken om met CD nounou te kappen; ruim 1,5 week hebben ze gemiddeld nodig om een album hier te krijgen. Amazon: beduidend korter; laatst iets uit de VS, was binnen 5 dagen hier.
Het duurt allemaal wel lang inderdaad. Maar het is allemaal echt heel goedkoop hé, scheelt meer dan vaak de helft met een platenzaak of andere online winkels dus dan neem ik die tijd wel op de koop toe.

Ben nu wel op Dylan's kerst cd aan het wachten... ben echt benieuwd, maarja mischien is ie er aankomende week wel.

0
geplaatst: 17 oktober 2009, 18:42 uur
Levertijd vind ik persoonlijk helemaal geen issue. Ik heb de muziek ik koop allang op mijn ipod staan en heb geduld genoeg om die paar weekjes uit te zitten. Voor het prijsvoordeel ben ik bereid wel even te wachten.
Ik vind het ook wel iets leuks hebben om na een week of twee ineens pakketjes te krijgen op meestal verschillende dagen. Toch een beetje feest...
Ik vind het ook wel iets leuks hebben om na een week of twee ineens pakketjes te krijgen op meestal verschillende dagen. Toch een beetje feest...
0
jeko
geplaatst: 17 oktober 2009, 18:43 uur
Duurt soms drie weken, maar maakt me echt niet uit. Heb altijd wel wat albums in bestelling staan en laat alles rustig binnendruppelen.
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 18:55 uur
we tigers schreef:
Levertijd vind ik persoonlijk helemaal geen issue. Ik heb de muziek ik koop allang op mijn ipod staan en heb geduld genoeg om die paar weekjes uit te zitten. Voor het prijsvoordeel ben ik bereid wel even te wachten.
Zo herkenbaar.......... we zijn toch allemaal wel een beetje (muziek) gek he

0
geplaatst: 17 oktober 2009, 19:57 uur
Wordt het opeens een levertijdissue - daar ging het dus niet alleen om; het gaat om het serviceniveau en dat is bij CD.... gewoon low. Bovendien gaan de prijzen bij hen harder op en neer dan de AEX - en dat wil wat zeggen.
Ik koop al heel lang bij Amazon - ook veel via affiliates en tweedehands en de service is gewoon uitsteekbaar: honderden aankopen en never a sour deal; driemaal een reclame gedaan: eenmaal werd een cd opnieuw gezonden, eenmaal geld terug (onbetrouwbare verkoper) en eenmaal korting; drie gevallen op een paar honderd bestellingen.
Bij CD... op ca 20 bestellingen; eenmaal droefenis: pas na veel gezeur mijn geld terug. Klepper-de-klep van de brievenbus blijft fijn; net als het aan de deur bellen van de TNT-koerier (vinyl).
Ik koop al heel lang bij Amazon - ook veel via affiliates en tweedehands en de service is gewoon uitsteekbaar: honderden aankopen en never a sour deal; driemaal een reclame gedaan: eenmaal werd een cd opnieuw gezonden, eenmaal geld terug (onbetrouwbare verkoper) en eenmaal korting; drie gevallen op een paar honderd bestellingen.
Bij CD... op ca 20 bestellingen; eenmaal droefenis: pas na veel gezeur mijn geld terug. Klepper-de-klep van de brievenbus blijft fijn; net als het aan de deur bellen van de TNT-koerier (vinyl).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 oktober 2009, 20:09 uur
Ja, de service bij cdwow is een beetje vreemd. En wat betreft die prijzen, je hebt helemaal gelijk, maar dat kan ook voordelig werken.
Ze antwoorden snel, en willen best meewerken aan een oplossing, maar zodra je hen vraagt een beetje moeite te doen gaan ze ontwijken. Als iets hun fout is moet je het zelf maar regelen... Ik vind ook dat ze wel wat duidelijk mogen mailen, laatst had ik een mail die grammaticaal niet eens klopte.
Retour sturen is een drama merk ik nu. Ze houden er geen rekening mee dat ze traag leveren en dat mensen dan dus wekenlang wachten op iets. Iets terugsturen is iets langer dan een week, dan moeten ze een nieuw item regelen, opsturen. Heb je vier weken later ofzo pas iets in huis, en dat terwijl je daarvoor ook al een tijd hebt gewacht. Dat vind ik toch klantonvriendelijk.
Daarnaast hebben ze maar een zeer beperkte voorraad, ook erg vervelend. De helft is momentaal out of stock.
Wat dan wel weer goed is: Ik heb een keer van de 20 CD's veertien kapotte hoesjes ontvangen, een mailtje gestuurd en ik kreeg netjes een hele stapel opgestuurd. Ik heb Bol.com twee keer gemaild vorig jaar en ik wacht nog steeds op dat hoesje dat zou komen.
En je kan altijd je order annuleren (zonder gezeur) als het nog niet verzonden is.
Ze antwoorden snel, en willen best meewerken aan een oplossing, maar zodra je hen vraagt een beetje moeite te doen gaan ze ontwijken. Als iets hun fout is moet je het zelf maar regelen... Ik vind ook dat ze wel wat duidelijk mogen mailen, laatst had ik een mail die grammaticaal niet eens klopte.

Retour sturen is een drama merk ik nu. Ze houden er geen rekening mee dat ze traag leveren en dat mensen dan dus wekenlang wachten op iets. Iets terugsturen is iets langer dan een week, dan moeten ze een nieuw item regelen, opsturen. Heb je vier weken later ofzo pas iets in huis, en dat terwijl je daarvoor ook al een tijd hebt gewacht. Dat vind ik toch klantonvriendelijk.
Daarnaast hebben ze maar een zeer beperkte voorraad, ook erg vervelend. De helft is momentaal out of stock.
Wat dan wel weer goed is: Ik heb een keer van de 20 CD's veertien kapotte hoesjes ontvangen, een mailtje gestuurd en ik kreeg netjes een hele stapel opgestuurd. Ik heb Bol.com twee keer gemaild vorig jaar en ik wacht nog steeds op dat hoesje dat zou komen.
En je kan altijd je order annuleren (zonder gezeur) als het nog niet verzonden is.
0
jeko
geplaatst: 18 oktober 2009, 10:41 uur
De prijzen willen i.d.d. nog wel eens veranderen, soms staan ze goedkoop in je voorkeurslijst en als je dan wil bestellen zijn ze zomaar een paar euro duurder, wel vaag.
Het kapotte hoesjes probleem heb je net zo goed bij cd universe, vaak nog erger zelfs, en andere online shops. Uitzondering is Discogs, pariculiere verkopers, die de cd's, platen erg goed verpakken, je kan ook feedback geven op deze sellers dus dat scheelt natuurlijk een hoop!
Mocht er een hoesje kapot zijn bij cd wow, dan pak ik gewoon een nieuwe jewel case.
Het kapotte hoesjes probleem heb je net zo goed bij cd universe, vaak nog erger zelfs, en andere online shops. Uitzondering is Discogs, pariculiere verkopers, die de cd's, platen erg goed verpakken, je kan ook feedback geven op deze sellers dus dat scheelt natuurlijk een hoop!
Mocht er een hoesje kapot zijn bij cd wow, dan pak ik gewoon een nieuwe jewel case.
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 08:31 uur
Ik heb de afgelopen weken gemerkt dat het soms loont om de prijzen in je voorkeurslijst te vergelijken met de 'actuele' prijzen. Ik bestelde een CD die in mijn voorkeurslijstje voor € 5,99 stond, maar toen ik naar andere titels van dezelfde artiest zocht, kwam ik er achter dat dat album standaard voor € 7,99 geleverd werd.
Maar bij die 5,99-CD in mijn wishlist zat wel een bestelknop, dus uiteindelijk heb ik 'm voor die prijs kunnen bestellen. Wel benieuwd of hij ook daadwerkelijk geleverd wordt - hij was out of stock, dus ik heb nog geen verzendbevestiging gehad.
Het omgekeerde maakte ik ook mee. Een dure import-CD stond in mijn voorkeurslijst voor € 16,99 en daar hikte ik toch altijd een beetje tegenaan. Zocht ik afgelopen week naar meer albums van de betreffende artiest, stond het door mij gewenste CD'tje er opeens voor € 11,99. Toen heb ik maar niet meer geaarzeld...
Maar het blijft vreemd; kennelijk een foutje in hun systeem. Zoals CD-WOW inderdaad een beetje een vreemde zaak blijft. Maar prijstechnisch zijn ze onverslaanbaar. En vooralsnog heb ik er - gelukkig - alleen nog maar goede ervaringen mee.
Maar bij die 5,99-CD in mijn wishlist zat wel een bestelknop, dus uiteindelijk heb ik 'm voor die prijs kunnen bestellen. Wel benieuwd of hij ook daadwerkelijk geleverd wordt - hij was out of stock, dus ik heb nog geen verzendbevestiging gehad.
Het omgekeerde maakte ik ook mee. Een dure import-CD stond in mijn voorkeurslijst voor € 16,99 en daar hikte ik toch altijd een beetje tegenaan. Zocht ik afgelopen week naar meer albums van de betreffende artiest, stond het door mij gewenste CD'tje er opeens voor € 11,99. Toen heb ik maar niet meer geaarzeld...
Maar het blijft vreemd; kennelijk een foutje in hun systeem. Zoals CD-WOW inderdaad een beetje een vreemde zaak blijft. Maar prijstechnisch zijn ze onverslaanbaar. En vooralsnog heb ik er - gelukkig - alleen nog maar goede ervaringen mee.
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 21:28 uur
Ik heb zondag 3 albums/dvds besteld, waarvan er 2 nog uit moeten komen. Heb je ze dan net als bij Bol op de dag van release in huis of worden ze op die dag pas opgestuurd ?
Heb trouwens aangeschaft met kortingscodes die je af en toe van ze krijgt, toch 3 pakketjes voor maar 30 euro. Dat is lekker als je bedenkt dat dit je bij de reguliere platenboer sowieso 65 zou gaan kosten
Heb trouwens aangeschaft met kortingscodes die je af en toe van ze krijgt, toch 3 pakketjes voor maar 30 euro. Dat is lekker als je bedenkt dat dit je bij de reguliere platenboer sowieso 65 zou gaan kosten

0
geplaatst: 19 oktober 2009, 22:19 uur
RestLove schreef:
Ik heb zondag 3 albums/dvds besteld, waarvan er 2 nog uit moeten komen. Heb je ze dan net als bij Bol op de dag van release in huis of worden ze op die dag pas opgestuurd ?
Heb The Editors als pre-order (release-datum 12/10) besteld bij CD NouNouNouToch - ik zit er nog op te wachten. Denk dat we dus die vraag van je negatief kunnen beantwoorden.
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 22:23 uur
Ik heb óók die nieuwe van de Editors besteld en heb hem zaterdag binnengekregen. Dus hij komt niet op de uitgavedatum aan, maar heel erg lang duurt het niet 

0
geplaatst: 19 oktober 2009, 22:34 uur
Ik wacht er ook nog op. Maar ik kreeg onlangs wel weer heel vlot de cd van Paloma Faith (terwijl de nieuwe Air die ik een dag later besteld heb er ook nog niet is). Er is geen touw aan vast te knopen maar dat weet je van te voren.
Zoals meerdere mensen zeggen: de prijs is er naar dus dat neem ik op de koop toe (en met het vooraf pindakazen is het ook niet zo'n ramp).
Zoals meerdere mensen zeggen: de prijs is er naar dus dat neem ik op de koop toe (en met het vooraf pindakazen is het ook niet zo'n ramp).
0
geplaatst: 20 oktober 2009, 01:23 uur
Die wat langere wachttijd neem ik gewoon voor lief........
Het kan soms best lang duren, maar het komt altijd aan.
Het is gewoon een kwestie van zorgen dat er altijd een stuk of 15 albums in bestelling staan, komt er bijna elke dag wel wat binnen.......
Het kan soms best lang duren, maar het komt altijd aan.
Het is gewoon een kwestie van zorgen dat er altijd een stuk of 15 albums in bestelling staan, komt er bijna elke dag wel wat binnen.......

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 oktober 2009, 09:45 uur
wouter8 schreef:
Ik heb óók die nieuwe van de Editors besteld en heb hem zaterdag binnengekregen. Dus hij komt niet op de uitgavedatum aan, maar heel erg lang duurt het niet
Ik heb in januari of februari Beatles remasters besteld, die 9 september uitkwamen. Ze werden pas rond de 15e verzonden, en tel daar twee weken bij op.....
0
geplaatst: 20 oktober 2009, 11:33 uur
Dat wordt waarschijnlijk dus ellende.
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag

0
geplaatst: 20 oktober 2009, 23:19 uur
glenn53 schreef:
Kijk hier eens speciaal voor jou:
PORCUPINE TREE - IN ABSENTIA | CD WOW! Nederland - cdwow.nl
Ik kwam er eindelijk een keer aantoe om dat album te bestellen. Hebben ze uitgerekend nou net dat album weer duurder gemaakt naar 18.99 euro. Kijk hier eens speciaal voor jou:
PORCUPINE TREE - IN ABSENTIA | CD WOW! Nederland - cdwow.nl
Terwijl dat 8.99 euro was. Soms is het net de maffia muziekwinkels. Zowel online als de shop in de stad. Soms halveren de prijzen van cd's gewoon, om daarna weer over de kop te gaan. Voor 19 euro denkt geen haar op mijn hoofd erover om hem te kopen. Een tientje is mooi zat. Je zal door dat soort praktijken alle muziekwinkels gaan boycotten. Leve de download zou ik maar zeggen.
0
geplaatst: 20 oktober 2009, 23:28 uur
DreamHead schreef:
Vanmorgen een mail terug gekregen van CDwow. Dit kreeg ik als antwoord:
It has been brought to our attention that a number of initial copies of Porcupine Tree’s new album ‘The Incident’ are faulty........ We will update you when we ship these CDs.
Vanmorgen een mail terug gekregen van CDwow. Dit kreeg ik als antwoord:
It has been brought to our attention that a number of initial copies of Porcupine Tree’s new album ‘The Incident’ are faulty........ We will update you when we ship these CDs.
Al weer een poos geleden maar ik heb het vervangende exemplaar nog steeds niet ontvangen.
Jullie wel??
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 oktober 2009, 10:49 uur
Een kennis van me had hetzelfde, die heeft 'm ook nog niet binnen.
0
DreamHead
geplaatst: 22 oktober 2009, 18:26 uur
ozwald schreef:
Al weer een poos geleden maar ik heb het vervangende exemplaar nog steeds niet ontvangen.
Jullie wel??
(quote)
Jullie wel??
Vanmorgen mijn vervangend exemplaar binnen gekregen

0
geplaatst: 22 oktober 2009, 20:21 uur
ozwald schreef:
Jullie wel??
Jullie wel??
Wel verzonden (17 okt), nog niet ontvangen.
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 11:50 uur
Een paar jaar geleden deed ik mijn bestellingen ook regelmatig bij Cd-wow maar sinds vorig jaar overgestapt naar cdpacific. Deze site bevalt me echt uitstekend en met de huidige dollarkoers zijn de prijzen vaak lager dan bij cdwow.
vb: In absentia / Porcupine Tree : € 6,36
Vorige week hier ook The Beatles Stereo-Box bestelt voor € 126,-.
Voor mij dus meestal cdpacific voor het bestellen van cd’s via internet en geen cd-wow meer. Heb namelijk nog geen enkele klacht over deze site. Het verzenden van cd’s die op voorraad zijn gebeurd ook binnen 24 uur. Aangezien ik voor de goedkoopste verzending kiest duurt het wel 2 wkn voordat de bestelling er is (bijna geen afwijking hierin).
Nou doe er jullie voordeel mee…
vb: In absentia / Porcupine Tree : € 6,36
Vorige week hier ook The Beatles Stereo-Box bestelt voor € 126,-.
Voor mij dus meestal cdpacific voor het bestellen van cd’s via internet en geen cd-wow meer. Heb namelijk nog geen enkele klacht over deze site. Het verzenden van cd’s die op voorraad zijn gebeurd ook binnen 24 uur. Aangezien ik voor de goedkoopste verzending kiest duurt het wel 2 wkn voordat de bestelling er is (bijna geen afwijking hierin).
Nou doe er jullie voordeel mee…
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 oktober 2009, 11:53 uur
Gisteren heb ik voor het eerst iets besteld op http://www.dvd.co.uk/
Ik heb de indruk dat zij een stuk sneller leveren. Echter wel verzendkosten, en aangezien ik nog wel eens enkele CD's koop kan dat duurder uitvallen. Voor de echte koopjes wacht ik toch op de kortingsdagen van cdwow.
Ik heb de indruk dat zij een stuk sneller leveren. Echter wel verzendkosten, en aangezien ik nog wel eens enkele CD's koop kan dat duurder uitvallen. Voor de echte koopjes wacht ik toch op de kortingsdagen van cdwow.
0
Gallow
geplaatst: 23 oktober 2009, 11:59 uur
Wat ik zo'n nadeel vind aan cd-wow is dat wanneer je 2 dingen besteld, je ook 2 pakjes krijgt.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 oktober 2009, 12:00 uur
Hoezo is dat erg dan? Als het ene artikel eerder geleverd wordt is dat toch juist een voordeel?
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 12:01 uur
mkrake schreef:
Aangezien ik voor de goedkoopste verzending kiest duurt het wel 2 wkn voordat de bestelling er is (bijna geen afwijking hierin).
Aangezien ik voor de goedkoopste verzending kiest duurt het wel 2 wkn voordat de bestelling er is (bijna geen afwijking hierin).
Maar dat is juist voor de meesten het grote minpunt aan cd-wow: die lange levertijd.
Ik heb een tijd gehad (paar jaar terug) dat ik cd-wow zat was omdat zo'n beetje alle nieuwe releases op moment van uitkomen opeens niet leverbaar waren en dan duurde het soms wel een week of voor je een cd binnen had (en die dan al 6 weken overal gewoon verkrijgbaar was). Dat was heel zuur.
Nu komt dat niet meer voor. Een cd komt uit en dan reken je 2 weken verder vanwege de levertijd. Ook niet ideaal maar in elk geval beter dan in het verleden.
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 13:11 uur
Levertijd van 2 wkn vind ik geen probleem. Voordeel vind ik dat hier geen afwijking in zit. Ik weet gewoon dat het 2 wkn duurt. Bij cd-wow wou dit namelijk nog wel eens verschillen. Dan duurde het 2 wkn maar soms (vooral bij nieuwe relaeases) duurde het langer omdat de cd niet op voorraad was. Kon daar altijd slecht tegen.
De laatste bestelling bij Plato leverde ook grote vertraging op. Voor mij toch een reden om hier niet meer zo snel te gaan bestellen, ook gezien de prijs trouwens…
De laatste bestelling bij Plato leverde ook grote vertraging op. Voor mij toch een reden om hier niet meer zo snel te gaan bestellen, ook gezien de prijs trouwens…
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 13:40 uur
Amazon: meestal binnen een week en met de aankoop via affiliates ("buy new and used from") vaak goedkoper - alleen bij affiliates altijd 1,79 GBP verzending - soms wel opvallend lage prijzen, zoals bij I Love You but I've Chosen Darkness. Tweedehands: aankoopprijs soms ver onder verzendkosten; heb je voor 3,5 euro een cd.
Nooit gezeik, altijd vertrouwd.
Nooit gezeik, altijd vertrouwd.
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 14:02 uur
Amazon vind ik ook erg plezierig maar voor nieuwe releases moet je het daar toch minder van hebben (als je voor 8 euro iets kunt scoren bij cd-wow). Amazon is voor mij ideaal als het gaat om oudere releases.
* denotes required fields.