MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Wat ik een beetje vreemd vind bij cdwow is dat er meerdere versies van een cd opstaan met verschillende prijzen. Weet iemand hoe dat komt?

fastpulseboy
Shangri-la schreef:
Wat ik een beetje vreemd vind bij cdwow is dat er meerdere versies van een cd opstaan met verschillende prijzen. Weet iemand hoe dat komt?

omdat het andere versies zijn?

Shangri-la schreef:

Dat heeft te maken met waar ze vandaan komen. CD-wow is gevestigd in Hong Kong, maar werkt met een internationale database en de CD's worden ook vanuit verschillende landen verstuurd (uit Hong Kong, Zwitserland en de VS, en misschien nog wel meer landen).

Ik heb het eerder in dit topic ook al eens opgemerkt, van die verschillende prijzen voor precies dezelfde titels. Het heeft te maken met de persingen. In mijn ervaringen zijn Australische persingen het goedkoopste, en de Europese en Amerikaanse vaak iets duurder.

Het enige probleem is dat je dat niet kunt zien als je ze bestelt; je moet altijd maar afwachten wat je krijgt en dat is eigenlijk wel een nadeel. Alleen Japanse persingen worden specifiek aangegeven; die zijn over het algemeen dan ook een stuk duurder.

Is er gezien het prijsverschil ook een verschil van kwaliteit van de cd's dan of maakt dat niets uit?

Ik heb de nieuwe cd van Air waarop staat: marketed and distributed in Malaysia.
Er is verder niks aan te merken, zowel cd als artwork niet, bovendien is er het Warner merkteken gedrukt in de jewelcase zoals ze dat altijd doen bij Warner.

Ik ben het wel eens met het door gaucho genoemde nadeel dat je van te voren niet weet welke persing je krijgt.

Het is me wel opgevallen dat sommige cd's bij verschillende labels vandaan komen. Ik heb bijvoorbeeld laatst een cd van de Kinks besteld waarvan de goedkope versie van het label Sanctuary komt terwijl de duurdere versie van Pye is.

Shangri-la schreef:
Is er gezien het prijsverschil ook een verschil van kwaliteit van de cd's dan of maakt dat niets uit?

Niet echt wezenlijk, vind ik. Zoals sommigen al eerder in dit topic hebben aangegeven, kan het een enkele keer voorkomen dat het artwork van bijv. een Zuid-Amerikaanse persing van een wat slechtere drukkwaliteit is. Maar over Amerikaanse en Aziatisch/Australische persingen heb ik geen klagen.

Het meeste wat ik binnenkrijg is trouwens Europees, Amerikaans of Australisch, dus dat zijn toch een beetje de standaarduitgaven. Alleen bij die superaanbiedingen zoals afgelopen zomer zaten er wel eens Zuid-Amerikaanse persingen bij.

Shangri-la schreef:
Het is me wel opgevallen dat sommige cd's bij verschillende labels vandaan komen. Ik heb bijvoorbeeld laatst een cd van de Kinks besteld die van het label Sanctuary kwam in plaat van Pye.

Dat kan komen doordat de artiest zelf van label of maatschappij is veranderd. The Kinks zitten nu eenmaal op Sanctuary tegenwoordig, de grootste Britse independent. Ik wist niet eens dat Pye nog bestond in het CD-tijdperk. Daar verschenen vroeger de Kinks-singles op, maar ik dacht dat dat allang ter ziele was. Kennelijk worden de Kinks-platen in sommige delen van de wereld nog op dat label uitgebracht.

Het is soms wel eens lastig. Ik heb onlangs de eerste vier albums van Emerson Lake & Palmer besteld in de hoop op de (naar men zegt) beter klinkende versies op het Manticore-label. Maar die bleken ook allang vervallen te zijn, dus die ELPs kreeg ik eveneens op Sanctuary. Klinken ook niet slecht trouwens, en er zitten bonustracks bij.

Ik had wel een Australische versie van de laatste Whitesnake op het voor mij onbekende Stomp-label in plaats van op SPV. Maar als dat het enige verschil is, hoor je mij niet klagen, zeker niet voor € 5,99.

Meestal leveren ze gewoon de meest recente versies die voorhanden zijn. Al krijg je ook wel eens ongeremasterde versies als er onlangs nieuwe remasters van een titel zijn verschenen. Dan moeten de maatschappijen nog van de oude voorraad af, bij CD-wow meestal voor spotprijzen.

Maar echt kiezen kun je niet, dat is echt een beetje een nadeel ten opzichte van als je in de winkel in je eigen stad of dorp koopt. Daar geldt gewoon: what you see is what you get.

Stijn_Slayer
Dat klopt gaucho. Ik heb het ook meerdere malen gehad. Je krijgt dan remasters, 40th anniversary, bonustracks etc. terwijl je eigenlijk de 'gewone' besteld had. Geen probleem, leuk extra'tje.

Heb laatst de hele back-catalogue van Nick Cave voor €1,99 per stuk besteld bij CDwow. Het waren Australische persingen en de kwaliteit van het artwork was inderdaad soms minder.

Maar again... voor die prijs wordt zo'n cd aan het andere eind van de wereld in een zakje gedaan, op de boot gezet en een paar weken later netjes bij mij in de bus gedaan. Voor €1,99!!!

Stijn_Slayer schreef:
Dat klopt gaucho. Ik heb het ook meerdere malen gehad. Je krijgt dan remasters, 40th anniversary, bonustracks etc. terwijl je eigenlijk de 'gewone' besteld had. Geen probleem, leuk extra'tje.

Ja, maar het probleem is dus dat dat mee- of tegen kan vallen. Van enkele Herbie Hancock-CD's kreeg ik de ongeremasterde versies, die in Australië kennelijk nog standaard geleverd worden. Ik had eigenlijk gerekend op de Europese of Amerikaanse remasters met uitgebreide 'liner notes', al vind ik het ook weer geen echt groot probleem.

Het kan ook andersom: dat merkte ik van de zomer met enkele CD's van Rod Stewart. Ik dacht de standaard-CD's te bestellen (waaronder eentje voor € 2,99!), maar in plaats daarvan kreeg ik de gelimiteerde deluxe-edities, compleet met 2e CD met alternate takes en uitgebreid artwork en liner notes. Dat was wel een zéér aangename verrassing!

DreamHead
aERodynamIC schreef:
Ik heb de nieuwe cd van Air waarop staat: marketed and distributed in Malaysia.
Er is verder niks aan te merken, zowel cd als artwork niet, bovendien is er het Warner merkteken gedrukt in de jewelcase zoals ze dat altijd doen bij Warner.

Ik ben het wel eens met het door gaucho genoemde nadeel dat je van te voren niet weet welke persing je krijgt.

De laatste van Porcupine Tree kwam ook uit Malaysia, maar dat was wel een foute persing (zie mijn eerdere berichten). Ik heb inmiddels een nieuw exemplaar ontvangen van CDwow maar die komt weer uit de VS. Hij klinkt in ieder geval als een klok Ik hoefde mijn oude exemplaar niet eens terug te sturen. Nu zit ik dus met een goed exemplaar en een misdruk. In ieder geval goeie service bij CDwow

Zeker goede service bij CDwow. Ken de shop via een goede vriend en ook muziekliefhebber (wie niet hier) en heb daar een paar moelijk aan te komen cds gekocht. En ik vind het wel cool, dat zoals boven wordt beschreven, mijn cd's van overal over de wereld vandaan komen en toch netjes bij mij worden afgeleverd. En dat alles voor een heel schappelijke prijs. En het aanbod is gigantisch. Weinig cd's die ze daar niet kennen. (within my knowledge)

Nu ook weer 1,50 korting op alles. Ze gaan maar door.. ik hou me in vandaag

Stijn_Slayer
Ik ga gewoon niet kijken, ik ga helemaal blut anders.

Blijven we hier een beetje suf loftrompetteren over CDWow?

Kom now, j**** - luister maar eens

Stijn_Slayer
Die muziek hebben ze denk ik niet bij cdwow.

Vandaag de eerste 2 twee cd's van bangcd ontvangen, binnen een week (zes dagen om precies te zien); grappig is dat de enveloppes waar ze in zaten (per stuk verpakt) identiek zijn aan die van CDWow.

5,90 euro per cd - La Roux en Paloma Faith

Wie drie kortingsbonnen van €1,50 per bon wil (vervaldatum 1 november): PM me maar.

Edit: ze zijn al de online deur uit.

Wel opvallend dat de kortingsacties nu omlaaggeschroefd zijn naar €1,50 in plaats van de €2,00 die het eerst altijd was...

Nu vraag ik me af zal ik toch nog even afwachten in de hoop dat het terugkomt of maar genoegen nemen met die halve euro extra te betalen.

Stijn_Slayer
Dit kan ook eenmalig zijn. Ze hebben ook wel eens 15 of 20% korting gehad i.p.v. 2 euro korting.

Even afwachten dus.

Ik heb voor de liefhebber ook nog 3 kortingsbonnen van €1,50, stuur maar een pm.

En ik ook. Doe er niets mee deze keer.
Stuur maar een PM.

Shangri-la schreef:
Ik heb voor de liefhebber ook nog 3 kortingsbonnen van €1,50, stuur maar een pm.

Hier idem

Ik heb er ook nog wat.

Wie niet eigenlijk. Wie ze wil pm't maar.

stuur maar naar mij. Ik weet er wel raad mee!

Die van mij heb ik net verzonden.

CHIEP (crew)
Wel redelijk belachelijk te noemen aangezien ze zo vaak € 2 korting geven op de hele site.

Afgelopen dinsdag gaven ze ook 1,50 korting op alles. Misschien blijven ze dit aanhouden ipv € 2?

DreamHead
7 oktober cd verzonden. Nu 2 november nog niks ontvangen. Vandaag mailtje (in engels) verstuurd naar de klantenservice. Krijg ik binnen 10 minuten al antwoord van ene Rachel van de Customer Services. Ze vond het zeer spytig en zou de hele zaak gaan uitzoeken. Krijg ik net een mailtje van ene Betty dat het cdtje waarschijnlijk in de post is zoek geraakt.. Ik krijg meteen een nieuw exemplaar toegestuurd. Komt mijn bestelde cd eventueel toch binnen, dan mag ik het nieuwe exemplaar retour sturen naar CDwow.

Dat is nog eens goede service, dat maak je niet veel meer mee

Gast
geplaatst: vandaag om 08:57 uur

geplaatst: vandaag om 08:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.