MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het grote webwinkeltopic

zoeken in:
Relax
Ja ik vind het fijner als ik het product met de acceptgiro tegelijkertijd binnen krijg, zodat ik weet dat ik dan pas hoef te betalen voor iets wat ik in bezit heb.

Ik hou er niet van om te betalen voor iets waar de kans altijd groot is dat het niet eens aankomt, of enigszins beschadigd aankomt.
Acceptgiro gebruik is gratis, geen extra kosten.. je kan het ouderwets noemen, maar ik vind het toch erg vertrouwend.

Tja, veel webwinkels willen die zekerheid van betaling voordat ze uberhaupt versturen. Hun lage prijzen zijn mede mogelijk door de zekerheid van betaling - zouden ze vanaf het moment dat de order binnenkomt, wordt opgepakt en verzonden t/m het moment dat de betaling via AC is verwerkt de kosten daarvan moeten toepassen in hun prijzen worden die zomaar 0, 75 - 1,75 hoger (vanwege rentekosten en andere kosten, zoals verwerking en verzekering van bedrijfsrisico).

Voor wat vertrouwd is, betaal je dus dubbel en dik - Amazon: als je daar vaker koopt en betaalt, is dan zeker zo vertrouwd en beduidend goedkoper.

@gaucho: bedankt voor je (snelle) reactie!

@davido1986: You're welcome. Ik let altijd wel op dat soort dingen, omdat ik nu eenmaal altijd de beste versie van een album in huis wil hebben.
Helaas is dat vaak knap lastig als je online bestelt. Bij CD-wow geven ze je aan de hand van het platenlabel nog een kleine indicatie van wat je kunt verwachten, maar er zijn genoeg sites waar helemaal geen nadere aanduiding staat. Meestal moet je maar afwachten wat je uiteindelijk in huis krijgt.

Circa 25 CD's besteld bij CDWOW. De meesten binnen 10 dagen ontvangen. Heerlijk dat plofje van de bubbeltjesenvelop op de deurmat. Ik begin het al aardig te herkennen....

Laatst ontving ik Sound of the Smiths [Remastered], maar die klinkt heel raar. Hoesje en CD zien er goed uit, maar als ik de CD draai klinkt het alsof er MP3-tjes met hele lage bitrate opstaan: dof, vlak geluid. Ook slaan sommige nummers soms over. Ik vraag me af of dit een echt uitgegeven CD is of een kopietje van weet ik veel waar.

Vraag: heeft één van jullie ook zo'n ervaring?

Allmusic
Ja, soms leveren ze cd's die klinken als een mislukte thuiskopie.

Gewoon om een nieuwe vragen.

akmusic schreef:
Laatst ontving ik Sound of the Smiths [Remastered], maar die klinkt heel raar. Hoesje en CD zien er goed uit, maar als ik de CD draai klinkt het alsof er MP3-tjes met hele lage bitrate opstaan: dof, vlak geluid. Ook slaan sommige nummers soms over. Ik vraag me af of dit een echt uitgegeven CD is of een kopietje van weet ik veel waar.

Vraag: heeft één van jullie ook zo'n ervaring?

Dat het geluid van sommige hedendaagse CD's abominabel is, is helaas niets bijzonders. Dat komt vaker voor. Maar nummers die overslaan, dat hoort natuurlijk niet. Het kan best een slechte persing geweest zijn.

Zoals anderen zeggen: leg je probleem voor in een mailtje aan hen. Dikke kans dat ze een nieuwe toesturen, al zullen ze je wel vragen het CD'tje te retourneren naar een postadres in Engeland. Ik weet niet of dat kosteloos kan - ik heb tot dusver nog niet zo'n ervaring meegemaakt.

Het is me wél 1x overkomen dat ik een CD in het geheel niet ontvangen had. Stuurden ze gewoon een nieuwe op; en de tweede keer kwam die wél aan.

Het kan echter ook te maken hebben met de remaster techniek, zie daarvoor ook dit topic: Muziek >> Algemeen >> Originele versie of Remaster?

Vaak wordt er behoorlijk veel compressie toegepast, zodat het geheel wat luider klinkt, ten koste van de dynamiek.

Stijn_Slayer
gaucho schreef:

Zoals anderen zeggen: leg je probleem voor in een mailtje aan hen. Dikke kans dat ze een nieuwe toesturen, al zullen ze je wel vragen het CD'tje te retourneren naar een postadres in Engeland. Ik weet niet of dat kosteloos kan - ik heb tot dusver nog niet zo'n ervaring meegemaakt.

Je moet 'm zelf opsturen, en de verzendkosten krijg je als voucher terug. Die is iets van 4 maanden geldig geloof ik.

Beetje gierig, maar tja...

CHIEP (crew)
Wat mij er aan doet denken dat ik mijn dubbel exemplaar intussen toch alweer even heb teruggestuurd en ik desondanks nog niets van ontvangstbevestiging heb gehoord, laat staan van een voucher.

@Chiep: Volgens CDWOW kan het een maand duren totdat je retourzending is verwerkt. Bij mij duurde het de vorige keer 3,5 week voor ik een bevestiging kreeg.

Stijn_Slayer
Gewoon blijven mailen, dan komt alles goed.

Inmiddels zijn de meeste cd's (van de 5 die ik begin januari had besteld) bij mij binnen, eentje lijkt echt te zijn verdwenen op reis naar Groningen. Wel fijn dat ze daar bij cdwow niet moeilijk over doen en een nieuwe sturen

CHIEP (crew)
Ik zou het blijkbaar wat vaker hardop moeten zeggen: vandaag zat de voucher in mijn mailbox, jawel .
En niet ter waarde van de verzendingskosten, maar ter waarde van de prijs van het album in kwestie \o/.

trebremmit schreef:
Gewoon om een nieuwe vragen.

Ik heb inmiddels contact opgenomen met CDWOW. Ben benieuwd wat het wordt. Dank voor de reacties.

Heb gister avond een DVD besteld bij Cosmox; was net zo duur als bij Bol.com, maar geen verzendkosten en hij wordt morgen bezorgd, als het goed is. Bij CD wow was die dvd (Neil Young Heart of Gold) nog 21,99 en 'out of stock' en die van 8,99 stond geen omschrijving bij. Ik heb voor de mijne 7.99 betaald.

Inmiddels van cdwow bericht gekregen dat ik de CD terug mag sturen naar een FREEPOST adres in de UK.

FREEPOST, betekent dat dat er geen postzegels op hoeven?
( zoiets als een antwoordnummer?)

Even google'n en dan kom je erachter dat je er geen postzegels op hoeft te plakken.

akmusic schreef:
Inmiddels van cdwow bericht gekregen dat ik de CD terug mag sturen naar een FREEPOST adres in de UK.

FREEPOST, betekent dat dat er geen postzegels op hoeven?
( zoiets als een antwoordnummer?)

Nee je moet de post frankeren, dan krijg je later je portokosten terug in de vorm van een voucher. Staat ook in de voorwaarden.

De dvd van CosMox is inmiddels binnen, duurde maar 1 dag, ga ik vaker doen. Die American recordings serie van JR Cash is ook niet duur daar... eerst ff wat financiële gaten dichten

Shangri-la schreef:
(quote)

Nee je moet de post frankeren, dan krijg je later je portokosten terug in de vorm van een voucher. Staat ook in de voorwaarden.

Lekker is dat , ben je je geld alsnog kwijt. Op diverse sites staat dat Freepost betekend dat er geen postzegels op moeten, raar van cdwow.

Stijn_Slayer
Klopt, ik had de enveloppe niet gefrankeerd en kreeg 'm direct weer terug.

the x
mischien al eerder gezegd, maar ze verkopen tegenwoordig ook vinyl. leuk om eens rond te kijken.

the x schreef:
mischien al eerder gezegd, maar ze verkopen tegenwoordig ook vinyl. leuk om eens rond te kijken.

Veel te duur, zeker in vergelijking met Amazon - het grote voordeel daar is dat je - als je bij een affiliate koopt - je maar GBP 1,79 verzendkosten betaalt - en daarvoor kan je in NL bij lange na niet een lp versturen.

the x
vergeleken met winkelprijzen is het erg goedkoop hoor

En zonder verzendkosten, dus dat veel te duur valt wel mee.

Dat veel te duur gold uitsluitend in vergelijking met amazon.co.uk daar bestel ik veel vinyl; bij anderen (Rough Trade en Domino bijv) vinyl bestellen is - door de verzendkosten veel duurder. Blijkbaar heeft Amazon ook voor zijn affiliates (die zijn vaak goedkoper) heel goede afspraken met carriers gemaakt. Kijk en vergelijk zelf

Momenteel staat ''Kala'' van ''M.I.A.'' in de backorder status, ik heb hem vandaag besteld. ''Santogold'' heb ik ook vandaag besteld en daar staat wel bij ''wachten op verzending''. Weet iemand wat er met ''backorder'' bedoelt wordt??

Stijn_Slayer
Dan is hij niet op voorraad, en moeten ze 'm dus bestellen bij de leverancier.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:45 uur

geplaatst: vandaag om 19:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.