Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 12 november 2014, 19:47 uur
Dit specifieke probleem ken ik niet, maar de oplossing van veel bugs bij Spotify is het programma opnieuw installeren.
0
geplaatst: 12 november 2014, 20:03 uur
Teunnis schreef:
Dit specifieke probleem ken ik niet, maar de oplossing van veel bugs bij Spotify is het programma opnieuw installeren.
Dat heb ik reeds gedaan en alles doet het weer zoals 't hoort.
Gek hoor, ik gebruik Spotify al vier jaar en nog nooit problemen gehad.
0
geplaatst: 13 november 2014, 10:52 uur
Ik heb weer hetzelfde probleem als gisteren. Bij het opstarten vanmorgen bleef het scherm donkergrijs en is het niet mogelijk op artiesten of gebruikersnamen te klikken. Het bizarre is: klikken op albumtitels werkt wél!
Zoek ik op Queen, en klik ik op de naam van de band bij de zoekresultaten, dan gebeurt er niets. Zoek ik op A Night at The Opera en klik ik op die titel, dan krijg ik het album. Voor de rest is Spotify maar voor de helft bruikbaar, omdat het vinden van muziek op basis van namen van artiesten niet mogelijk is.
Omdat de problemen zich vanmorgen voordeden direct na de tweede herinstallatie, ga ik uit van een probleem bij Spotify. Anders zou ik het ook niet weten.
edit: Probleem opgelost en oorzaak gevonden. Het is vaag, maar ik had de optie aangevinkt om Spotify op te starten tijdens het opstartproces van mijn PC. Als ik die optie gebruik, werkt Spotify op halve kracht. Probleem was dat na de herinstallatie die optie nog steeds aangevinkt stond. Dus: eerst uitschakelen, Spotify voor derde keer verwijderen, en opnieuw installeren. Vervolgens aanklikken nadat PC is opgestart.
Wat een gedoe zeg... Tip: Kies er nooit voor om Spotify automatisch te laten opstarten
Zoek ik op Queen, en klik ik op de naam van de band bij de zoekresultaten, dan gebeurt er niets. Zoek ik op A Night at The Opera en klik ik op die titel, dan krijg ik het album. Voor de rest is Spotify maar voor de helft bruikbaar, omdat het vinden van muziek op basis van namen van artiesten niet mogelijk is.
Omdat de problemen zich vanmorgen voordeden direct na de tweede herinstallatie, ga ik uit van een probleem bij Spotify. Anders zou ik het ook niet weten.
edit: Probleem opgelost en oorzaak gevonden. Het is vaag, maar ik had de optie aangevinkt om Spotify op te starten tijdens het opstartproces van mijn PC. Als ik die optie gebruik, werkt Spotify op halve kracht. Probleem was dat na de herinstallatie die optie nog steeds aangevinkt stond. Dus: eerst uitschakelen, Spotify voor derde keer verwijderen, en opnieuw installeren. Vervolgens aanklikken nadat PC is opgestart.
Wat een gedoe zeg... Tip: Kies er nooit voor om Spotify automatisch te laten opstarten

0
geplaatst: 13 november 2014, 16:11 uur
Gaat het niet gemakkelijker door gewoon in je Windows(?)-instellingen het opstarten van Spotify uit te schakelen? Dan hoef je het programma zelf niet te verwijderen en opnieuw te installeren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 13 november 2014, 16:18 uur
bennerd schreef:
Gaat het niet gemakkelijker door gewoon in je Windows(?)-instellingen het opstarten van Spotify uit te schakelen? Dan hoef je het programma zelf niet te verwijderen en opnieuw te installeren.
Dat kan, maar theoretisch is het mogelijk dat Spotify dan de eerste keer dat je het handmatig weer opstart de auto-start terug in Windows zet omdat het vinkje in Spotify nog aanstaat.
0
geplaatst: 13 november 2014, 16:56 uur
Het maakt niet zo heel veel uit denk ik, in elk geval is het een optie in het menu van Spotify. Maar het is niet zo heel relevant momenteel, want het probleem is weer terug - zonder dat ik iets heb gedaan of veranderd. Erg irritant.
De ene seconde kun je nog op artiesten zoeken, de volgende seconde niet meer. Het gaat nog een hele puzzel worden om Spotify weer te laten werken. Miljoenen mensen gebruiken Spotify zonder problemen, dus moet de oorzaak wel te vinden zijn. Ik kom er wel achter.
De optie 'automatisch openen' stond tot mijn stomme verbazing weer aan - zonder dat ikzelf in het menu was geweest. Die had ik uitgezet...
De ene seconde kun je nog op artiesten zoeken, de volgende seconde niet meer. Het gaat nog een hele puzzel worden om Spotify weer te laten werken. Miljoenen mensen gebruiken Spotify zonder problemen, dus moet de oorzaak wel te vinden zijn. Ik kom er wel achter.
De optie 'automatisch openen' stond tot mijn stomme verbazing weer aan - zonder dat ikzelf in het menu was geweest. Die had ik uitgezet...
0
geplaatst: 13 november 2014, 20:10 uur
Iemand al een oplossing voor dit probleem? Het opnieuw installeren van spotify heeft voor mij nog niet geholpen. Heb het probleem sinds vandaag.
0
geplaatst: 13 november 2014, 20:44 uur
Hier ook. Het lijkt bij mij wel niets te maken te hebben met het "automatisch openen".
0
geplaatst: 13 november 2014, 20:48 uur
Nee volgens mij heeft dat er niets mee te maken, want het werkt gewoon niet. Heb nog niet echt een oplossing.
0
geplaatst: 13 november 2014, 22:05 uur
Onweerwolf schreef:
Dat kan, maar theoretisch is het mogelijk dat Spotify dan de eerste keer dat je het handmatig weer opstart de auto-start terug in Windows zet omdat het vinkje in Spotify nog aanstaat.
(quote)
Het zou niet mogen

0
geplaatst: 13 november 2014, 22:40 uur
Aan één kant goed te weten dat ik niet de enige ben. Aan de andere kant maakt dat het probleem nóg serieuzer. De conclusie dat het automatisch opstarten de oorzaak is, blijkt niet juist inderdaad.
Nog iets merkwaardigs dat ermee verband houdt: Als het probleem zich voordoet, en ik klik op een playlist die is aangemaakt door Spotify Nederland, dan lijken ineens álle playlists aangemaakt door Spotify Nederland - ook lijstjes die ik zelf heb gemaakt en bestaat uit nummers op mijn PC. Klik ik dan op een andere externe playlist (bijvoorbeeld van Roadrunner Records) dan krijg ik bij al mijn playlists te zien: 'Aangemaakt door Roadrunner Records'.
Sinds half zes geen probleem meer gehad, al zegt dat niets. Mocht het probleem persistent blijken, neem ik even contact op met Spotify. Want het lijkt een bug, en een hele rare.
Nog iets merkwaardigs dat ermee verband houdt: Als het probleem zich voordoet, en ik klik op een playlist die is aangemaakt door Spotify Nederland, dan lijken ineens álle playlists aangemaakt door Spotify Nederland - ook lijstjes die ik zelf heb gemaakt en bestaat uit nummers op mijn PC. Klik ik dan op een andere externe playlist (bijvoorbeeld van Roadrunner Records) dan krijg ik bij al mijn playlists te zien: 'Aangemaakt door Roadrunner Records'.
Sinds half zes geen probleem meer gehad, al zegt dat niets. Mocht het probleem persistent blijken, neem ik even contact op met Spotify. Want het lijkt een bug, en een hele rare.
0
geplaatst: 13 november 2014, 22:44 uur
Je bent NOOIT de enige met een bepaald probleem. 
Can't Search/Clicking on Artist's Name Does Nothin... - The Spotify Community - community.spotify.com

Can't Search/Clicking on Artist's Name Does Nothin... - The Spotify Community - community.spotify.com
0
geplaatst: 13 november 2014, 23:53 uur
Dit is blijkbaar voor velen de oplossing
Spotify does not load the artists page? - The Spotify Community - community.spotify.com
bij mij start het ondertussen ook al niet meer op.
I haven't had anymore issues since making c:UsersUSERNAMEAppDataLocalSpotify folder's permission to everyone (USERNAME is your login). To do this right click on that folder click properties > security > advanced > change permissions > add > advanced > find now > double click everyone > click ok > click full control allow > click ok > click ok again
Spotify does not load the artists page? - The Spotify Community - community.spotify.com
bij mij start het ondertussen ook al niet meer op.
0
geplaatst: 14 november 2014, 00:04 uur
Voor alles en iedereen is er een oplossing:
Re: Spotify Crashing on Startup (OSX Mavericks) - Page 8 - The Spotify Community - community.spotify.com
Trel wrote:
Have you tried tanvach`s solution (postage 46)? It helped me.
1) Quit Spotify
2) In finder type shift-command-G
3) Paste "~/Library/Application Support/" and go to that folder
4) Look for folder "Spotify" and move to trash. You will lose all the locally synced tracks by all the playlists are intact.
Have you tried tanvach`s solution (postage 46)? It helped me.
1) Quit Spotify
2) In finder type shift-command-G
3) Paste "~/Library/Application Support/" and go to that folder
4) Look for folder "Spotify" and move to trash. You will lose all the locally synced tracks by all the playlists are intact.
Re: Spotify Crashing on Startup (OSX Mavericks) - Page 8 - The Spotify Community - community.spotify.com
0
geplaatst: 14 november 2014, 00:52 uur
Erg bedankt voor het plaatsen van die links, ik was zelf nog niet in de gelegenheid geweest verder te kijken. Het uitschakelen van de hardwareversnelling is ook nog een optie. Ik ben niet zo thuis in software/hardware-problemen, maar meestal zijn dit soort situaties wel leerzaam. Morgen maar weer eens verder kijken... voorlopig werkt het echter zoals 't hoort.
0
geplaatst: 14 november 2014, 19:33 uur
Spotify is er wederom mee gestopt bij me. Verwijderen/installeren biedt geen oplossing, uitschakelen/inschakelen hardware-versnelling ook niet. Niets helpt. Als dit niet wordt opgelost, moet ik maar weer stoppen met Spotify. Want de lol is er wel af zo, na zes herinstallaties in twee dagen tijd.
Zojuist weer alles verwijderd van PC, maar anders dan gisteren meteen vanaf de herinstallatie hetzelfde probleem. Inmiddels via Twitter en de forums tientallen meldingen gelezen van mensen met exact dezelfde klachten! Is wellicht topje van ijsberg...
Zojuist weer alles verwijderd van PC, maar anders dan gisteren meteen vanaf de herinstallatie hetzelfde probleem. Inmiddels via Twitter en de forums tientallen meldingen gelezen van mensen met exact dezelfde klachten! Is wellicht topje van ijsberg...
0
geplaatst: 14 november 2014, 19:49 uur
Ik zou niet onmiddellijk panikeren. Als het een grote bug is, zal het binnenkort wel opgelost worden.
Maar het toont wel waarom ik persoonlijk geen fan ben van één centraal programma waar je gehele muziekopslag in ligt en dat je niet zelf onder controle hebt. Geef mij maar good ol' mp3's en een persoonlijke library via een muziekspeler.
Maar het toont wel waarom ik persoonlijk geen fan ben van één centraal programma waar je gehele muziekopslag in ligt en dat je niet zelf onder controle hebt. Geef mij maar good ol' mp3's en een persoonlijke library via een muziekspeler.
0
geplaatst: 14 november 2014, 20:43 uur
Ik gebruik ook nog steeds winamp. En hou er een nogal bizar grote mp3-verzameling op na. Al is de omvang op dit forum waarschijnlijk normaal, je bent muziekfreak of niet 
Via de officiële forums heb ik een oplossing gevonden. Het regent klachten momenteel, lol. Iemand vond een tijdelijke oplossing.
- Spotify afsluiten
- Folder opzoeken: Gebruikers\Gebruikersnaam\Appdata\Local\Spotify.
- Spotify-folder verwijderen.
- Spotify opnieuw opstarten.
- Probleem verholpen. (Folder wordt meteen door Spotify zelf opnieuw aangemaakt, maar nu zonder corrupte files.

Via de officiële forums heb ik een oplossing gevonden. Het regent klachten momenteel, lol. Iemand vond een tijdelijke oplossing.
- Spotify afsluiten
- Folder opzoeken: Gebruikers\Gebruikersnaam\Appdata\Local\Spotify.
- Spotify-folder verwijderen.
- Spotify opnieuw opstarten.
- Probleem verholpen. (Folder wordt meteen door Spotify zelf opnieuw aangemaakt, maar nu zonder corrupte files.
0
geplaatst: 9 december 2014, 15:12 uur
Spotify heeft de diverse toplijsten van 2014 bekend gemaakt: Year In Music .
Het leuke is dat je ook je eigen toplijstjes van 2014 kunt maken. Natuurlijk met je meest afgespeelde artiesten en nummers, maar bijvoorbeeld ook favoriete artiesten per jaargetijden, favoriete genres en op welke dagen je de meeste liedjes luisterde.
Het leuke is dat je ook je eigen toplijstjes van 2014 kunt maken. Natuurlijk met je meest afgespeelde artiesten en nummers, maar bijvoorbeeld ook favoriete artiesten per jaargetijden, favoriete genres en op welke dagen je de meeste liedjes luisterde.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 15 december 2014, 20:36 uur
Ik heb geen flauw idee waar ik het anders moet posten, dus ik het zet hier maar neer. Kent iemand al de afspeellijsten van Henrik Franzon? Hij is ook de grote man achter de lijstjes-website acclaimedmusic.net en hij heeft diverse zeer interessante afspeellijsten. Zo is er bijvoorbeeld de Acclaimed Music Top Songs Of All Time, een lijst met 9000 (!) nummers die zowel in variatie als lengte en misschien ook nog wel in kwaliteit onze eigen MuMe Ladder doet verbleken toch een "wel aardig" lijstje. Ik ben van plan alle 9000 nummers te gaan beluisteren; ik had de komende jaren toch nog niets te doen.
De link naar deze afspeellijst: Acclaimed Music Top Songs of All Time on Spotify - open.spotify.com
Daarnaast heeft Henrik Franzon deze lijst ook nog opgedeeld in diverse jaarlijsten en deceniumlijsten. Deze zijn vanzelfsprekend te vinden bij zijn profielgegevens.
De link naar deze afspeellijst: Acclaimed Music Top Songs of All Time on Spotify - open.spotify.com
Daarnaast heeft Henrik Franzon deze lijst ook nog opgedeeld in diverse jaarlijsten en deceniumlijsten. Deze zijn vanzelfsprekend te vinden bij zijn profielgegevens.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2014, 21:41 uur
cosmic kid schreef:
Zo is er bijvoorbeeld de Acclaimed Music Top Songs Of All Time, een lijst met 9000 (!) nummers die zowel in variatie als lengte en misschien ook nog wel in kwaliteit onze eigen MuMe Ladder doet verbleken toch een "wel aardig" lijstje.
Zo is er bijvoorbeeld de Acclaimed Music Top Songs Of All Time, een lijst met 9000 (!) nummers die zowel in variatie als lengte en misschien ook nog wel in kwaliteit onze eigen MuMe Ladder doet verbleken toch een "wel aardig" lijstje.
Meh, het is vooral bedoeld voor mensen die van oude klassiekers houden en enorme dinosaurus hits.
De hoogste plaat van na 2000 is He Ya van Outkast op #29. Tsja, beetje oorkleppen verhaal heb ik die lijst altijd gevonden.
0
geplaatst: 15 december 2014, 21:56 uur
Schrijnende top 30 inderdaad. Hey Ya, nog een nummer uit 1991 en de rest is allemaal 30 jaar of ouder, waarvan het merendeel uit de jaren 60 komt. Moeilijk serieus te nemen als de samensteller zo'n sterke voorkeur heeft voor oude klassiekers.
Valt me verder op dat de nummers van na 2000 in Acclaimed Music Top Songs Of All Time vrijwel allemaal hoog staan in de Pitchfork-lijstjes.
Valt me verder op dat de nummers van na 2000 in Acclaimed Music Top Songs Of All Time vrijwel allemaal hoog staan in de Pitchfork-lijstjes.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 15 december 2014, 22:11 uur
Onweerwolf schreef:
Meh, het is vooral bedoeld voor mensen die van oude klassiekers houden en enorme dinosaurus hits.
De hoogste plaat van na 2000 is He Ya van Outkast op #29. Tsja, beetje oorkleppen verhaal heb ik die lijst altijd gevonden.
(quote)
Dat snap ik niet zo. In de bovenste regionen misschien wel, maar mijn inziens zijn alle decennia wel evenredig vertegenwoordigd. Daarbij staan sommige dinosaurus hits er geeneens in. Ik noem een school als 1 van de diverse voorbeelden
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 december 2014, 22:48 uur
Tsja, als ik een top 6000 maak staat ook 'alles' er wel in.
* denotes required fields.