menu

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
avatar van Edgar18
Onweerwolf schreef:
Zorg gewoon dat je software dusdanig fantastisch is dat mensen er met liefde voor betalen en vang de kosten van gratis gebruikers op met reclame, dat is een veel beter bedrijfsplan.
Tja, ze zullen daar achter de burelen best goed over het juiste bedrijfsmodel hebben nagedacht toch? Ik begrijp de afwegingen wel. Lang heb ik ook enkel gebruik gemaakt van de gratis versies (desktop en mobiel). Op zich werkte dit aardig maar de restricties gingen me dusdanig tegenstaan dat ik er maandelijks een paar euro tegenaan gooi. Waren die restricties er niet geweest dan had ik nu vermoedelijk nog steeds niet betaald voor Spotify.

avatar van Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)
Tja, ze zullen daar achter de burelen best goed over het juiste bedrijfsmodel hebben nagedacht toch? Ik begrijp de afwegingen wel. Lang heb ik ook enkel gebruik gemaakt van de gratis versies (desktop en mobiel). Op zich werkte dit aardig maar de restricties gingen me dusdanig tegenstaan dat ik er maandelijks een paar euro tegenaan gooi. Waren die restricties er niet geweest dan had ik nu vermoedelijk nog steeds niet betaald voor Spotify.


Tsja, voor mij is zulks een reden om niet met zo'n bedrijf zaken te doen.

avatar van Edgar18
Onweerwolf schreef:
Tsja, voor mij is zulks een reden om niet met zo'n bedrijf zaken te doen.
Waarom dan niet? Ik vind het namelijk niet zo gek om iets te moeten betalen voor goed werkende functionaliteit. Zo werkt de wereld toch (bijna) overal? Als ik een 'normaal' tv-abonnement afsluit kan ik alleen gewone zenders kijken. De mogelijkheid tot extra zenders als Film1, Eredivisie Live en Meiden van Holland kost mij wat extra's. Als ze in de winkel een sample van nieuwe chocolade aanbieden dan krijg ik een of twee stukjes voor niets. Wil ik een hele reep dan dien ik daarvoor te betalen. Enz. Enz.

avatar van Gretz
Onweerwolf schreef:
Oh en voor een groepsabonnement moet je eerst 5 gezinsleden scoren. Weet je wel wat dat kost?

Ik ben al een behoorlijke tijd de beheerder van een groepsabonnement waar lang niet alleen maar bloedeigen familieleden aan deelnemen. Dit valt helemaal niet te controleren en daarom doet spotify dit ook niet. Je kunt een groepsabonnement overigens ook al met 2 personen starten.

In feite is iedereen die nog een gewoon premium abonnement heeft dief van zijn eigen portemonnee.

avatar van Gretz
Edgar18 schreef:
(quote)
Waarom dan niet? Ik vind het namelijk niet zo gek om iets te moeten betalen voor goed werkende functionaliteit. Zo werkt de wereld toch (bijna) overal? Als ik een 'normaal' tv-abonnement afsluit kan ik alleen gewone zenders kijken. De mogelijkheid tot extra zenders als Film1, Eredivisie Live en Meiden van Holland kost mij wat extra's. Als ze in de winkel een sample van nieuwe chocolade aanbieden dan krijg ik een of twee stukjes voor niets. Wil ik een hele reep dan dien ik daarvoor te betalen. Enz. Enz.

Inderdaad niet meer dan redelijk. Bovendien zijn de abonnementsprijzen van populaire diensten als Spotify en Netflix stukken redelijker dan de prijs die mensen tientallen jarenlang voor LP's, singles, CD's en DVD's hebben moeten betalen.

avatar van Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)
Waarom dan niet? Ik vind het namelijk niet zo gek om iets te moeten betalen voor goed werkende functionaliteit. Zo werkt de wereld toch (bijna) overal? Als ik een 'normaal' tv-abonnement afsluit kan ik alleen gewone zenders kijken. De mogelijkheid tot extra zenders als Film1, Eredivisie Live en Meiden van Holland kost mij wat extra's. Als ze in de winkel een sample van nieuwe chocolade aanbieden dan krijg ik een of twee stukjes voor niets. Wil ik een hele reep dan dien ik daarvoor te betalen. Enz. Enz.


Het idee dat je iets gratis aanbiedt maar dan met dergelijke debiele restricties vind ik getuigen van een werkwijze die niet is gericht op het aanbieden van een mooi product maar alleen op het verdienen van geld. voor mij is dat een reden om er niet aan mee te doen. Ze bieden geen stukje chocolade aan maar een hele reep die beschimmeld is.

avatar van Rudi S
Gretz schreef:
(quote)


In feite is iedereen die nog een gewoon premium abonnement heeft dief van zijn eigen portemonnee.



avatar van Edgar18
Onweerwolf schreef:
Ze bieden geen stukje chocolade aan maar een hele reep die beschimmeld is.
Tja, wij verschillen hier duidelijk van oogpunt vanwaaruit we dit bekijken. Ik zie een mooi product waarvan je de light-versie voor niks mag proberen. Dat ze willen/hopen dat je uiteindelijk betaald voor het volledige product is volgens mij ook niet meer dan terecht. Geef je het volledige product voor niks weg dan is Spotify binnen twee weken failliet en valt er helemaal niet meer te luisteren.

Jij bent duidelijk erg boos op de restricties maar ik zie dat probleem niet zo. Af en toe een reclame, alleen de shuffle-modus kunnen gebruiken en niet oneindig kunnen skippen (want dan verval automatisch het idee van shuffelen) zijn toch geen hele debiele restricties? En wat betreft dat "hey, instead of you deciding what you want to listen to we're going to force you to listen to what we want you to listen to", dat heb ik nog nooit meegemaakt dus daar kan ik niet over oordelen.

Anyway, we kijken er duidelijk anders tegenaan. Dat kan soms.

avatar van Onweerwolf
Edgar18 schreef:
(quote)
Tja, wij verschillen hier duidelijk van oogpunt vanwaaruit we dit bekijken. Ik zie een mooi product waarvan je de light-versie voor niks mag proberen. Dat ze willen/hopen dat je uiteindelijk betaald voor het volledige product is volgens mij ook niet meer dan terecht. Geef je het volledige product voor niks weg dan is Spotify binnen twee weken failliet en valt er helemaal niet meer te luisteren.

Jij bent duidelijk erg boos op de restricties maar ik zie dat probleem niet zo. Af en toe een reclame, alleen de shuffle-modus kunnen gebruiken en niet oneindig kunnen skippen (want dan verval automatisch het idee van shuffelen) zijn toch geen hele debiele restricties? En wat betreft dat "hey, instead of you deciding what you want to listen to we're going to force you to listen to what we want you to listen to", dat heb ik nog nooit meegemaakt dus daar kan ik niet over oordelen.

Anyway, we kijken er duidelijk anders tegenaan. Dat kan soms.


Die reclame vind ik geen probleem, zoals gezegd. Zo werkt het op de desktop client en dat is prima. Liever niet maar ik snap dat dat een inkomstenbron is die nodig is.

Verplicht shuffle en niet skippen vind ik echt debiel. Daar heb ik geen goed woord voor over. Slaat in mijn ogen helemaal nergens op en is volgens mij ook zinloos. En voor wat betreft dat laatste; ik had twee nummers in mijn library gesaved en die afgespeeld 'op verplichte shuffle' en na het eerste nummer kreeg ik een 'suggested track' te horen. Waarom? Ik speel toch niet voor niets mijn library af waar die suggested track niet in staat.

avatar van Edgar18
Onweerwolf schreef:
En voor wat betreft dat laatste; ik had twee nummers in mijn library gesaved en die afgespeeld 'op verplichte shuffle' en na het eerste nummer kreeg ik een 'suggested track' te horen. Waarom? Ik speel toch niet voor niets mijn library af waar die suggested track niet in staat.
Ah ik weet nu denk ik wat je bedoeld. Het was vroeger (toen ik de gratis versie nog gebruikte) zo dat je minimaal twintig nummers in een afspeellijst diende te hebben staan. Met twintig nummers (of meer) shuffelt Spotify enkel die nummers. Heb je er minder dan twintig dan krijg je inderdaad (ongevraagd) andere nummers van dezelfde artiest/cd/playlist erbij. Dit doen ze natuurlijk ook om slimmigheidjes van mensen die niet willen betalen tegen te gaan. Het is irritant, dat ben ik met je eens. Maar, als je voor Spotify betaalt heb je nergens meer last van .

avatar van Onweerwolf
Geen goed woord over voor dergelijke praktijken. Hopelijk komt er eens iemand met een fatsoenlijk alternatief, dan zou ik daar met liefde voor betalen.

avatar van E-Clect-Eddy
Er is zoals gebruikelijk aan het einde van het jaar weer een aanbieding van Spotify om 3 maanden te krijgen voor de prijs van 1 maand. En ook dit jaar zit er weer een adertje onder het gras.

Er zijn 3 betalingsmethodes en laat het nu net zijn dat bij betalen via iDeal de aanbieding NIET beschikbaar is en je het REGULIERE abo krijgt. Je krijgt wel een vreemde waarschuwing waarin staat dat iDeal slechts een eenmalige betaling is en je abo wordt niet automatisch vernieuwd wanneer het voorbij is en misschien mis je Spotify Premium. Met het advies om voor een maandelijkse betaling met credit card te kiezen. Lekker vaag en onwaar. Deezer is bijv. prima te betalen maandelijks met een initiële eerste betaling met iDeal. Is dus gewoon een l**verhaal van Spotify.

Al je kiest voor betaling met PayPal of met een credit card kan je dus vreemd genoeg wel van deze aanbieding gebruikmaken. Althans zo ziet het er naar uit maar of het werkelijk zo is, is mijn vraag. Vorig jaar ben ik er ingestonken en uiteindelijk weer terug gegaan naar Deezer.

Deezer blijft maar Flash gebruiken en daar wil ik vanaf en dus overstappen naar Spotify. Overigens schijnt in Spotify Flash er ook op een bepaalde manier ingebakken te zitten. Maar hoeft dus niet los geïnstalleerd te worden. Ongetwijfeld zal de embedded Flash dan telkens met een update van Spotify bijwerkt worden.

avatar van E-Clect-Eddy
Ha! Spotify is het ook opgevallen dat ze fout bezig waren met de iDeal betaling van die aanbieding. Maar helaas hebben ze gekozen voor een andere foute oplossing. Je kan iDeal niet meer selecteren om te betalen. Er is nu een extra paysafecard-oplossing erbij gekomen(?) Die ken ik niet, geen idee of dit een alternatief is voor iDeal. Kan online geen info vinden of daar maandelijks een bedrag van afgeschreven kan worden.

Ze hadden dus ook voor de Deezer versie van de oplossing kunnen kiezen en dat doen ze niet. Het is blijkbaar belangrijker om paypal- en creditcard-houders aan te trekken dan het gemak van iDeal aan te bieden in combinatie met de aanbieding.

avatar van chevy93
Ik weet niet wat de voor- en nadelen van iDeal zijn. Ik snap best dat Spotify keuzes maakt in het aantal mogelijke betaaldiensten. Volgens mij is iDeal ook nog eens alleen in Nederland te gebruiken.

avatar van E-Clect-Eddy
chevy93 schreef:
Ik weet niet wat de voor- en nadelen van iDeal zijn. Ik snap best dat Spotify keuzes maakt in het aantal mogelijke betaaldiensten. Volgens mij is iDeal ook nog eens alleen in Nederland te gebruiken.

iDeal: volgens mij beschikbaar voor iedereen met een betaalrekening bij een Nederlandse bank. Als je dit hebt en deze is als oplossing beschikbaar om te betalen dan heb je geen creditcard nodig met bijkomende kosten, zelfde geldt voor de andere oplossingen. In theorie zou iDeal dus de goedkoopste optie moeten zijn. Creditcards, PayPal etc vindt ik persoonlijk een soort noodoplossingen.

iDeal zal hoogstwaarschijnlijk in vele andere landen een lokale variant hebben en die zal dan op de desbetreffende betaalpagina van Spotify staan ipv iDeal.

Het was alleen dat Spotify de nodige vaagheid en onwaarheid vertelde met betrekking tot maandelijkse betalingen met iDeal.

Overigens lijken er genoeg mensen ingegaan te zijn op de aanbieding want het wordt vandaag niet één keer meer gepromoot, terwijl deze tot 31 december beschikbaar is. Zolang de voorraad strekt, ook al zo'n vaagheid. Want nergens staan hoeveel personen hiervan gebruik kunnen maken en hoeveel dat er nu al zijn.

Ik ga hier overigens wel met enige scepsis gebruik van maken alleen al om te kijken of ik slechts 1 maand krijg voor 10 euro zoals bij de aanbieding van vorig jaar of daadwerkelijk de 3 maanden krijg. Ik wil gewoon van Flash af, niet per se van Deezer.

avatar van chevy93
E-Clect-Eddy schreef:
iDeal zal hoogstwaarschijnlijk in vele andere landen een lokale variant hebben en die zal dan op de desbetreffende betaalpagina van Spotify staan ipv iDeal.
Wat dus betekent dat je voor iedere lokale variant iets moet inbouwen. Dat lijkt me nogal veel werk. Die baten-lastenoverweging zullen ze bij Spotify ongetwijfeld gemaakt hebben en gekozen hebben om voor internationale systemen te gaan.

Overigens is het volgens mij helemaal niet zo vreemd om een creditcard te hebben. In veel landen kun je niet zonder.

avatar van E-Clect-Eddy
chevy93 schreef:
Die baten-lastenoverweging zullen ze bij Spotify ongetwijfeld gemaakt hebben en gekozen hebben om voor internationale systemen te gaan.

Overigens is het volgens mij helemaal niet zo vreemd om een creditcard te hebben. In veel landen kun je niet zonder.

Dat Spotify betaaloplossingen wil standaardiseren vanuit kosten-baten oogpunt is hun goed recht maar dat kunnen ze gewoon zeggen ipv van vaagheid en onwaarheid over iDeal te verkopen.

Een creditcard is ook niet vreemd, maar niet de goedkoopste optie zover ik het kan beoordelen.

avatar van Alicia
Net een abonnementje van 99 cent afgesloten voor 3 maanden Spotify. Tidal opgezegd. Eens kijken of dit bevalt. Gewoon heel simpel met PayPal met één klik. Dit systeem gebruik ik al heel lang, ook omdat ik o.a. software buiten de Nederlandse deur in gebruik heb of koop. Gelukkig kan ik nu wel mijn smartphone als afstandsbediening gebruiken zodat ik zonder een smart tv met bijbehorende app gewoon op de bank of waar dan ook (als de computer tenminste ergens anders aan staat) kan skippen, afspelen, stoppen, zoeken, opslaan, etc. Dit laatste kon ik met Tidal dus niet. Ben benieuwd en eindelijk eens geen verplichte shuffle, onzin, reclame of andere beperkingen.

avatar van E-Clect-Eddy
Alicia schreef:
Net een abonnementje van 99 cent afgesloten voor 3 maanden Spotify. Tidal opgezegd. Eens kijken of dit bevalt. Gewoon heel simpel met PayPal met één klik. Dit systeem gebruik ik al heel lang, ook omdat ik o.a. software buiten de Nederlandse deur in gebruik heb of koop. Gelukkig kan ik nu wel mijn smartphone als afstandsbediening gebruiken zodat ik zonder een smart tv met bijbehorende app gewoon op de bank of waar dan ook (als de computer tenminste ergens anders aan staat) kan skippen, afspelen, stoppen, zoeken, opslaan, etc. Dit laatste kon ik met Tidal dus niet. Ben benieuwd en eindelijk eens geen verplichte shuffle, onzin, reclame of andere beperkingen.

99 cent !!! SAY WHAT? lees ik dat goed? of is het een typo.

avatar van Alicia
Negenennegentig eurocent, Eddy!

avatar van E-Clect-Eddy
Alicia schreef:
Negenennegentig eurocent, Eddy!

was dat in de app op je smartphone?

avatar van Alicia
Eh? Nee hoor, er is een aanbieding voor drie maanden voor 99 cent! Daarna ga je wel gewoon de volle pond betalen, maar dat zie ik nog wel.

avatar van E-Clect-Eddy
Alicia schreef:
Eh? Nee hoor, er is een aanbieding voor drie maanden voor 99 cent! Daarna ga je wel gewoon de volle pond betalen, maar dat zie ik nog wel.

Ik krijg alleen een aanbieding voor 9,99 op mij pc... apart

avatar van E-Clect-Eddy
Heb wel ooit een aanbieding van Deezer gehad voor 99 cent een jaar of anderhalf geleden, maar van Spotify nooit

avatar van Alicia
Zeker vreemd! Echt waar, je krijgt drie maanden voor een eurootje min één cent. Tenminste... ik heb natuurlijk nooit eerder een abonnement gehad. Misschien dat dit de reden kan zijn dat ik dit bedragje voor die 3 maanden hoef te betalen. Het geldt alleen voor mensen die nooit eerder een abonnement op Spotify hebben gehad, geloof ik.

avatar van Poek
Ja, staat allemaal op Neem Premium - Spotify :

Krijg Premium 3 maanden voor €0,99. Daarna slechts €9,99 per maand.*

* Daarna slechts €9,99 per maand. Deze aanbieding is niet beschikbaar voor gebruikers die al eerder Premium hebben gebruikt.

avatar van E-Clect-Eddy
Ook maar ingegaan op de aanbieding van Spotify, Deezer is verder prima maar blijft toch doorgaan met Adobe Flash gebruiken. Door deze overstap, wellicht tijdelijk, hoop ik op mijn manier ook een speldenprik aan druk uit te oefenen.

De optie van betalen met iDeal stond er nu weer wel bij maar opnieuw met een vage kreet / waarschuwing over dat die manier goed is voor eenmalige betalingen, niet voor abos, lijkt het te suggereren. De aanbieding was dan ook niet met iDeal te betalen althans je kan 9,99 betalen maar het is niet duidelijk of je dan dus wel 3 maanden abo daarvoor ontvangt. Andere betaaloptie gekozen... met tegenzin.

Deezer opgezegd, benieuwd of ik net als in het verleden deze service nog wel kan gebruiken maar nu met advertenties en een lager bitrate. Vooral de hogere bitrate stream was het voordeel van een abo bij Deezer, van de advertentie's merkte ik erg weinig toen ik geen abo had.

avatar van E-Clect-Eddy
Het is flink wennen, na 1,5 jaar weer terug bij Spotify en ik denk dat ik nu al bijna zeker weet dat ik na deze periode weer terug wil naar Deezer. Wat is daar toch een hoop fijn geregeld besef ik nu.

Het manipuleren van de wachtrij/playlist/zoeklijst is wel erg goed bij Deezer tegenover Spotify. De desktopprogramma heeft ook te veel last van bugs. Albums die spontaan op herhalen staan, deel van wachtrij/playlist die overgeslagen wordt. Er komt de laatste tijd wel regelmatig, om de 10 dagen?, een update van, dat is dan ook nodig met die bugs.

Het komt ook vaker voor dat ik een aanbeveling van Deezer volg dan ééntje van Spotify. Er is meer duidelijkheid over waarom iets me aanbevolen wordt, welke bands er aan gerelateerd zijn.

Beiden in gemeenschap dat diverse artiestennamen gewoon niet kloppen, bijv. album staat dan op naam van één act als het een samenwerking is. Scrobbled dan verkeerd en stuurt mij administratie in de war.

avatar van chevy93
E-Clect-Eddy schreef:
Het manipuleren van de wachtrij/playlist/zoeklijst is wel erg goed bij Deezer tegenover Spotify. De desktopprogramma heeft ook te veel last van bugs. Albums die spontaan op herhalen staan, deel van wachtrij/playlist die overgeslagen wordt. Er komt de laatste tijd wel regelmatig, om de 10 dagen?, een update van, dat is dan ook nodig met die bugs.
Dit herken ik totaal niet. Over het algemeen werkt Spotify vlekkeloos. Het enige probleem wat ik wel eens (zelden) heb is dat de zoekserver overbelast is ofzo en ik niet of moeilijk kan zoeken.

Beiden in gemeenschap dat diverse artiestennamen gewoon niet kloppen, bijv. album staat dan op naam van één act als het een samenwerking is. Scrobbled dan verkeerd en stuurt mij administratie in de war.
Dat vond ik ook wel een groot minpunt, maar niet onoverkomelijk. Uiteindelijk is last.fm niet meer dan een leuke gimmick, toch?

avatar van Onweerwolf
Hypocriet als ik ben heb ik nu toch die 3 maanden voor 0,99 premium gekocht.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:14 uur

geplaatst: vandaag om 13:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.