Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 29 december 2015, 15:07 uur
0
buizen
geplaatst: 30 december 2015, 17:11 uur
Niet lachen maar ben er sinds kort achtergekomen dat m'n moeder (in de 70) "op Spotify zit"!
Heel verhaal, voor bepaalde muziek die zij leuk vindt, maar dat was voor mij de druppel: heb nu sinds nog korter ook Spotify. Gratis versie dus het zal wel niet te lang duren maar ben bijv. nog niet tegen gekomen dat je bepaalde albums niet mag luisteren (vanwege gratis versie) o.i.d.
Wil het ook gebruiken om wat sneller nog onbekende muziek te luisteren, albums die bijv. ook niet op YT staan.
Maar het luistert toch heel anders dan normaal, van vinyl.
We zien wel even.
Heel verhaal, voor bepaalde muziek die zij leuk vindt, maar dat was voor mij de druppel: heb nu sinds nog korter ook Spotify. Gratis versie dus het zal wel niet te lang duren maar ben bijv. nog niet tegen gekomen dat je bepaalde albums niet mag luisteren (vanwege gratis versie) o.i.d.
Wil het ook gebruiken om wat sneller nog onbekende muziek te luisteren, albums die bijv. ook niet op YT staan.
Maar het luistert toch heel anders dan normaal, van vinyl.
We zien wel even.
0
geplaatst: 31 december 2015, 12:57 uur
Vandaag, ook hier Family Abo - aanbieding (3 maanden korting) genomen maar helaas, ondanks dat er NIET gewaarschuwd werd, krijg is dus niet 3 maanden voor 9.99 maar slechts 1 maand.
Beetje vreemd dit allemaal. Zie op het forum ook geen officiële reactie op posts met zelfde issue.
Beetje vreemd dit allemaal. Zie op het forum ook geen officiële reactie op posts met zelfde issue.
0
geplaatst: 25 januari 2016, 18:51 uur
Voorheen kon je via Ivy - Import your playlists into Spotify - ivyishere.org vanuit een kale tekstlijst met artiest en nummer een Spotify-lijst laten genereren. Deze site lijkt nu echter niet (meer?) te werken.
Wellicht is het gewoon een tijdelijk probleem, maar weet iemand toevallig een andere site waarbij je hetzelfde kunt doen?
Wellicht is het gewoon een tijdelijk probleem, maar weet iemand toevallig een andere site waarbij je hetzelfde kunt doen?
0
geplaatst: 18 maart 2016, 06:49 uur
Iemand interesse in een premium Spotify-abonnement voor €6,25 per maand? Ik heb een plek over in mijn 'gezins'abonnement. Stuur me een PM indien interesse.
0
geplaatst: 2 juni 2016, 21:41 uur
Iemand al bekend met Klarafy? Deze site vertaalt jouw muzieksmaak naar klassieke muziek.
Op basis van een persoonlijke Spotify-playlist zoekt Klarafy klassieke muziek die daarbij aansluit.
Ik moet zeggen dat ik de tips nav mijn playlist erg verrassend vind.
Klara stelt voor: Klarafy. - klarafy.klara.be
Op basis van een persoonlijke Spotify-playlist zoekt Klarafy klassieke muziek die daarbij aansluit.
Ik moet zeggen dat ik de tips nav mijn playlist erg verrassend vind.
Klara stelt voor: Klarafy. - klarafy.klara.be
0
geplaatst: 3 juni 2016, 19:18 uur
Klarafy vond de meest uiteenlopende muziekgenres terug in je playlist. Met zo'n avontuurlijke smaak kan je vast deze atypische klassieke muziek waarderen.
Je playlist bevat duistere muziek met lugubere thema's of een gothic kantje. Daarom suggeert Klarafy je deze donkere klassieke stukken die stuk voor stuk over de dood gaan.
Uit analyse blijkt dat je eerder van droeve muziek houdt. Daarom stelt Klarafy je graag deze treurige of melancholische klassieke muziek voor.
Grappige tool. Ik heb een afspeellijst laten maken.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 00:33 uur
Spotify heeft onlangs de voorwaarden voor hun family abonnement aangepast. Belangrijkste verschil t.o.v het vorige beleid (€10 vast + €5 elke persoon extra) is dat je nu in alle gevallen een vaste prijs van €14,99. Daarbij kun je nu met maximaal 6 mensen op hetzelfde account zitten. En dat scheelt een hoop. Waar ik voorheen met mijn familie van 4 €6,25 p.p. per maand betaalde gaan we naar €3 p.p. Net mijn zusje ook overgehaald om mee te doen.
Mooi wel dat spotify op deze manier mensen probeert over te halen om ook langdurig een premium abonnement af te sluiten. Als een groot deel de honderden miljoenen gebruikers naar premum gaan levert dat een hoop extra inkomsten voor de artiesten. En ik kan het geld dat ik bespaar t.o.v de reguliere premium prijs weer gebruiken voor een paar extra concertkaartjes.
Mooi wel dat spotify op deze manier mensen probeert over te halen om ook langdurig een premium abonnement af te sluiten. Als een groot deel de honderden miljoenen gebruikers naar premum gaan levert dat een hoop extra inkomsten voor de artiesten. En ik kan het geld dat ik bespaar t.o.v de reguliere premium prijs weer gebruiken voor een paar extra concertkaartjes.
0
geplaatst: 6 juni 2016, 01:25 uur
Ze hebben ook een actie om 3 maanden premium te krijgen voor € 9,99, een gunstige deal maar ik ben nu voorzichtig geworden. Vorig keer dat ik in ging op een aanbieding werd die zonder opgaaf in een standaard abo verandert (dus niks korting, niks aanbieding).
Er waren nog een paar mensen die dat is overkomen en die daar melding van gemaakt hebben op Spotify forum en we hebben nooit een reactie gekregen van Spotify. Dus heb ik een maand betaald en toen de boel weer beëindigd. Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben, toen of nu met deze aanbieding?
Er waren nog een paar mensen die dat is overkomen en die daar melding van gemaakt hebben op Spotify forum en we hebben nooit een reactie gekregen van Spotify. Dus heb ik een maand betaald en toen de boel weer beëindigd. Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben, toen of nu met deze aanbieding?
0
geplaatst: 6 juni 2016, 17:24 uur
Ik heb een tijd geleden zo'n 3 maanden abbo genomen en ben dik tevreden, dochterlief gebruikt het KPN abbo en is ook blij.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 15:26 uur
Is nu zelfs 2,50 voor mij per maand geworden. Dus slechts 30 euro per jaar. Nette prijs hoor. De criticasters zullen wel vinden dat dit veel te weinig is voor een bijna oneindige muziekbibliotheek maar ik geef zelf al zat geld uit aan muziek, voornamelijk via concerten.
Ik kan me niet voorstellen dat ik Spotify de komende tijd nog ga inruilen voor een van hun voornaamste concurrenten die beiden op een tientje per maand zitten (Apple Music, Deezer). Laat staan dat ik Tidal overweg.
Ik kan me niet voorstellen dat ik Spotify de komende tijd nog ga inruilen voor een van hun voornaamste concurrenten die beiden op een tientje per maand zitten (Apple Music, Deezer). Laat staan dat ik Tidal overweg.
0
geplaatst: 20 juni 2016, 18:38 uur
Vandaag geprobeerd om van die 3voor1 aanbieding gebruik te maken maar krijg hem niet! Telkens als ik op de link klik krijg ik een pagina voorgeschoteld met het standaard abo, ook de aanbieding voor het family abo sluist door naar het standaard Family abo.
Heeft iemand wel de afgelopen weken van de aanbieding gebruik kunnen maken? Iemand die in het verleden al eens een abo had maar die daarna heeft beëindigd voor half april van dit jaar? Want de aanbieding is alleen voor zij die de afgelopen 2 maanden geen abo hadden.
Heeft iemand wel de afgelopen weken van de aanbieding gebruik kunnen maken? Iemand die in het verleden al eens een abo had maar die daarna heeft beëindigd voor half april van dit jaar? Want de aanbieding is alleen voor zij die de afgelopen 2 maanden geen abo hadden.
0
geplaatst: 17 juli 2016, 09:40 uur
Mooi als je voor slechts 2,50 pp met de family toegang hebt tot Spotify, maar ik ben toch altijd verbaasd over mensen die vallen over de 10 euro Per maand. Wat is nou 10 euro als je een echte muziekliefhebber bent en veel luistert? Reken eens om wat je betaalt per geluisterd nummer. Bij mij kom je dan op minder dan een cent per nummer uit. En blijk je nou een album erg goed vinden, dan kun je overgaan op fysieke aanschaf.
0
geplaatst: 17 juli 2016, 22:22 uur
Ik heb een lijst met Spotify url's van albums. Iemand enig idee hoe ik dat tot een afspeellijst krijg? Kopiëren en plakken lukt niet.
0
geplaatst: 13 november 2016, 13:00 uur
Spotify maakt ineens geen verbinding meer met Last.fm. Dit is de eerste keer dat ik een probleempje heb met Spotify.
Edit: Oh, wacht. De fout zit toch weer 'gewoon' bij Last.fm zelf lees ik net.
Edit: Oh, wacht. De fout zit toch weer 'gewoon' bij Last.fm zelf lees ik net.

0
geplaatst: 14 november 2016, 12:22 uur
Ik zie regelmatig dat ik nieuwe volgers krijg op bepaalde afspeellijsten.
Ik kan alleen nergens zien wie deze volgers zijn. Weet iemand hoe ik dit zichtbaar kan maken?
Ik meen me namelijk te herinneren dat dit vroeger wél mogelijk was.
Ik kan alleen nergens zien wie deze volgers zijn. Weet iemand hoe ik dit zichtbaar kan maken?
0
geplaatst: 14 november 2016, 12:31 uur
Bardt1980 schreef:
Volgens mij hebben ze die optie uitgeschakeld. Jammer, ik vond het ook interessant om dit te weten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2016, 16:46 uur
Dus.. de Spotify app kan alleen playlists op shuffle afspelen tenzij je betaalt.
Godverdomme zeg.

Godverdomme zeg.

0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2016, 16:59 uur
En random suggested songs en een skip limit. Jezus.
Snel weer verwijderd deze troep.
Snel weer verwijderd deze troep.
0
geplaatst: 1 december 2016, 17:06 uur
Onweerwolf schreef:
Dus.. de Spotify app kan alleen playlists op shuffle afspelen tenzij je betaalt.
Godverdomme zeg.
Godverdomme zeg.
Je kunt al voor 2,50 in de maand premium hebben (met een groepsabonnement). Geen geld toch?
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2016, 17:13 uur
Er gaat geen cent vanuit huize Onweerwolf naar Spotify.
Ik koop nog liever de hele discografie van Tori Amos op vinyl.
Ik koop nog liever de hele discografie van Tori Amos op vinyl.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2016, 17:16 uur
Oh en voor een groepsabonnement moet je eerst 5 gezinsleden scoren. Weet je wel wat dat kost? 

0
geplaatst: 1 december 2016, 17:28 uur
Onweerwolf schreef:
Er gaat geen cent vanuit huize Onweerwolf naar Spotify.
Dan moet je er ook niet over piepen Er gaat geen cent vanuit huize Onweerwolf naar Spotify.
.
1
geplaatst: 1 december 2016, 17:35 uur
Omdat het een gratis dienst is. Je kunt gratis en voor niets naar muziek luisteren. De restrictie is dat de boel of shuffle staat en er een skip limiet is. Wil je het programma gebruiken zoals het bedoeld is dan moet je daarvoor betalen. Niks geks aan toch? Als je er niet voor wilt betalen heeft het ook weinig zin om commentaar te leveren op de (gratis!) functionaliteit.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2016, 17:38 uur
Maar goed, de 5 nog ontbrekende songs van de Prehistorische Finale heb ik net gedownload en met MediaMonkey nu net naar de mobiele computer gesynced. Dat is tenminste wel fatsoenlijke en intuïtieve software zonder onbegrijpelijke onzin als 'only shuffle' and 'you've reached your skip limit' of het hemeltergend belachelijke "hey, instead of you deciding what you want to listen to we're going to force you to listen to what we want you to listen to". 
En ja, voor MM heb ik wel betaald, zowel de desktop versie als de app.

En ja, voor MM heb ik wel betaald, zowel de desktop versie als de app.

0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2016, 17:42 uur
Edgar18 schreef:
Omdat het een gratis dienst is. Je kunt gratis en voor niets naar muziek luisteren. De restrictie is dat de boel of shuffle staat en er een skip limiet is. Wil je het programma gebruiken zoals het bedoeld is dan moet je daarvoor betalen. Niks geks aan toch? Als je er niet voor wilt betalen heeft het ook weinig zin om commentaar te leveren op de (gratis!) functionaliteit.
Ik zou niet weten waarom er geen commentaar op mag worden geleverd eigenlijk, en al helemaal niet gezien het feit dat de desktop client die kinderachtige restricties niet heeft. Waarom zou je potentiële klanten weg jagen met dit soort bullshit? Dat slaat nergens op. Zorg gewoon dat je software dusdanig fantastisch is dat mensen er met liefde voor betalen en vang de kosten van gratis gebruikers op met reclame, dat is een veel beter bedrijfsplan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 december 2016, 17:47 uur
Ohja, en ik speel mijn Prehistorische Finale playlist nu af op shuffle. 

* denotes required fields.