Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 1 januari 2017, 17:13 uur
chevy93 op mijn computer (die 2 maanden geleden schoon is geïnstalleerd met W10) heb ik echt diverse irritante problemen met Spotify vooral met de wachtlijst. Spontaan gaat deze in shuffle mode, herhaald soms een compleet album ook als ik dat niet aangegeven heb, springt spontaan terug naar begin album om nummers opnieuw te spelen.
De wachtlijst is überhaupt buggy en gedraagt zich niet zoals ik het zou verwachten. Voorbeeld: als ik een album luister en ik een tweede album opzoek en die in de wachtrij zet dan wordt dit niet afgespeeld NA het huidige album máár na het huidige NUMMER. Bij Deezer hebben ze daar een handig onderscheid in aangebracht. Je kunt kiezen, luister hierna of plaats in wachtrij (dus voeg toe aan de lijst die je al klaar hebt staan).
Bij Deezer kan ik de wachtrij manipuleren als ik een vergissing heb gemaakt, helaas niet slepen en droppen maar wel kan ik nummers verwijderen en of naar het einde van de wachtrij sturen. Bij Spotify kan ik de nummers wissen maar nooit naar het einde van de wachtrij sturen.
Bij Deezer is de optie aanwezig om je bibliotheek te luisteren zoals in Last.fm zat maar bij Spotify kan ik een radio beginnen maar op basis van een artiest niet op basis van mijn bibliotheek. Zat er vroeger volgens mij wel in maar kan het nu niet meer vinden.
Last.fm neem ik redelijk serieus omdat ik die gebruik om te beoordelen of ik bepaalde acts / albums ga luisteren of niet. Toen ik nog een Last.fm abo had was ik daar meer afhankelijk van voor suggestie's. Bij Deezer zijn ze marginaal beter, er zijn genoeg overeenkomsten om te zeggen dat ik niet per se op Last.fm hoef te kijken om te weten of een suggestie op Deezer iets is voor mij of niet. Even ter info heb 450 releases uit 2016 geluisterd dat zijn dus veel nieuwe acts. Van mijn Top 300 artiesten van 2016 is 30% volledig nieuw zeg maar elke 3 dagen kennismaking met één nieuwe act.
Wellicht dat de bugs en tekortkomingen in Spotfiy me meer opvallen omdat ik nu volledig overgeschakeld ben. Overigens is Deezer niet heilig en niet perfect maar als je 1,5 jaar mee werkt dan ontstaat er gewenning aan de tekortkomingen
Wie weet zie ik Spotify over 2 maanden wel heel erg zitten 
De wachtlijst is überhaupt buggy en gedraagt zich niet zoals ik het zou verwachten. Voorbeeld: als ik een album luister en ik een tweede album opzoek en die in de wachtrij zet dan wordt dit niet afgespeeld NA het huidige album máár na het huidige NUMMER. Bij Deezer hebben ze daar een handig onderscheid in aangebracht. Je kunt kiezen, luister hierna of plaats in wachtrij (dus voeg toe aan de lijst die je al klaar hebt staan).
Bij Deezer kan ik de wachtrij manipuleren als ik een vergissing heb gemaakt, helaas niet slepen en droppen maar wel kan ik nummers verwijderen en of naar het einde van de wachtrij sturen. Bij Spotify kan ik de nummers wissen maar nooit naar het einde van de wachtrij sturen.
Bij Deezer is de optie aanwezig om je bibliotheek te luisteren zoals in Last.fm zat maar bij Spotify kan ik een radio beginnen maar op basis van een artiest niet op basis van mijn bibliotheek. Zat er vroeger volgens mij wel in maar kan het nu niet meer vinden.
Last.fm neem ik redelijk serieus omdat ik die gebruik om te beoordelen of ik bepaalde acts / albums ga luisteren of niet. Toen ik nog een Last.fm abo had was ik daar meer afhankelijk van voor suggestie's. Bij Deezer zijn ze marginaal beter, er zijn genoeg overeenkomsten om te zeggen dat ik niet per se op Last.fm hoef te kijken om te weten of een suggestie op Deezer iets is voor mij of niet. Even ter info heb 450 releases uit 2016 geluisterd dat zijn dus veel nieuwe acts. Van mijn Top 300 artiesten van 2016 is 30% volledig nieuw zeg maar elke 3 dagen kennismaking met één nieuwe act.
Wellicht dat de bugs en tekortkomingen in Spotfiy me meer opvallen omdat ik nu volledig overgeschakeld ben. Overigens is Deezer niet heilig en niet perfect maar als je 1,5 jaar mee werkt dan ontstaat er gewenning aan de tekortkomingen
Wie weet zie ik Spotify over 2 maanden wel heel erg zitten 
0
geplaatst: 1 januari 2017, 17:22 uur
Dat zijn wel vervelende dingen, inderdaad. Ik kan je er helaas niet mee helpen, zoals gezegd is Spotify bij mij redelijk bugvrij (iets wat vroeger wel eens anders was). Overigens heb ik wel Windows 8.1, dus wie weet dat daar een oplossing zit?
0
geplaatst: 1 januari 2017, 20:06 uur
E-Clect-Eddy schreef:
springt spontaan terug naar begin album om nummers opnieuw te spelen.
springt spontaan terug naar begin album om nummers opnieuw te spelen.
Dat heb ik ook wel eens. Wel alleen als ik het via mijn laptop afspeel op de computer (dus via de wifi).
Is inderdaad onhandig van Spotify. Kan wel opgelost worden door het eerste album in de wachtrij te zetten. Dan sluit daarna het volgende album in de wachtrij er achter aan.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 00:38 uur
Teunnis schreef:
Is inderdaad onhandig van Spotify. Kan wel opgelost worden door het eerste album in de wachtrij te zetten. Dan sluit daarna het volgende album in de wachtrij er achter aan.
Heb het net uitgeprobeerd maar werkt (nog) niet... Er verschijnt altijd een nummer, het laatst beluisterde, al te wachten bij het openen van Spotify en als ik dus een album toevoeg aan de wachtrij dan komt die achter dit nummer, en dan worden meteen de overige nummers ook aan de wachtrij toegevoegd die gekoppeld zijn aan dat eerste nummer. Zodoende staan er dus altijd twee albums in de wachtrij... tenzij het een single was maar is om het even, twee releases in de wachtrij.
Zal morgen verder testen, misschien kan dat eerst nummer ook eerst gewist worden maar is allemaal extra acties zeker in vergelijking met Deezer. Gewoon veel onhandiger.
Edit: nog eens getest. eerste nummer kan niet verwijdert worden, het laatst afgespeelde nummer staat klaar en de rest van het album staat er ook al te wachten die kunnen wel verwijdert worden, maar niet dit nummer. Spotify geeft de optie om het de wachtrij te verwijderen maar het blijft gewoon staan. Nieuw album afspelen gaat edoch nu wel correct, voorlopig zie ik geen andere tracks dan van het huidige album in de wachtrij bij aanvang van het eerste nummer van een nieuw album.
0
geplaatst: 5 januari 2017, 13:17 uur
Geen shuffle play (meer) te ontdekken op de desktop variant van Spotify...
Wel nog steeds die irritante spontane herhalingen van nummers of een gedeelte van / het complete album. Vandaag werd het éérst track van het album tot twee keer herhaald voordat het tweede nummer werd gespeeld. Een paar nummers later, zo rond track 7 a 8, wordt het complete album vanaf begin herhaald, zonder dus eerst tot de laatste track te spelen... irritant.
Het enige wat ik deed was door de discografie van de desbetreffende act zoeken en af en toe een blik werpen op de wachtrij. Ik probeer te achterhalen waar nu het bug in zit maar die lijkt te ontstaan door een combinatie van acties.
Wel nog steeds die irritante spontane herhalingen van nummers of een gedeelte van / het complete album. Vandaag werd het éérst track van het album tot twee keer herhaald voordat het tweede nummer werd gespeeld. Een paar nummers later, zo rond track 7 a 8, wordt het complete album vanaf begin herhaald, zonder dus eerst tot de laatste track te spelen... irritant.
Het enige wat ik deed was door de discografie van de desbetreffende act zoeken en af en toe een blik werpen op de wachtrij. Ik probeer te achterhalen waar nu het bug in zit maar die lijkt te ontstaan door een combinatie van acties.

0
geplaatst: 22 januari 2017, 00:01 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 25 januari 2017, 17:30 uur
Weet iemand of in Spotify Android het standaard volume ergens is aan te passen? Ik luister afwisselend naar MediaMonkey en Spotify en de standaard volumes verschillen enigszins waardoor ik altijd mijn telefoon iets zachter moet zetten als ik Spotify aanzet en weer harder als ik MM aanzet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 februari 2017, 17:15 uur
Ik heb regelmatig dat de app een nummer overslaat. Ik luister slechts 1 playlist op volgorde (met de nieuwe noms uit mijn Witte Trui topic) en daarvan luister ik elke dag 4 of 5 nummers. Daarna zet ik hem op pauze. Regelmatig heb ik dat ik wanneer ik verder luister het 2e nummer zomaar wordt overgeslagen.
Hebben anderen dit ook? Iemand die weet waar dit aan ligt?
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 6 februari 2017, 17:29 uur
Heel af en toe heb ik dat. Ik geloof twee keer de afgelopen maanden en ik luister echt veel via Spotify. Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt. Vroeger kwam het nog wel eens voor dat een bepaald nummer opeens niet meer af te spelen was via Spotify alleen dat zal nu niet het probleem zijn, denk ik.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 februari 2017, 17:36 uur
cosmic kid schreef:
Heel af en toe heb ik dat. Ik geloof twee keer de afgelopen maanden en ik luister echt veel via Spotify. Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt. Vroeger kwam het nog wel eens voor dat een bepaald nummer opeens niet meer af te spelen was via Spotify alleen dat zal nu niet het probleem zijn, denk ik.
Nee, dat laatste is het inderdaad niet want als ik vervolgens terugga naar dat nummer speelt het wel af.
0
geplaatst: 6 februari 2017, 18:06 uur
Onweerwolf schreef:
Ik heb regelmatig dat de app een nummer overslaat. Ik luister slechts 1 playlist op volgorde (met de nieuwe noms uit mijn Witte Trui topic) en daarvan luister ik elke dag 4 of 5 nummers. Daarna zet ik hem op pauze. Regelmatig heb ik dat ik wanneer ik verder luister het 2e nummer zomaar wordt overgeslagen.
Dat herken ik ja. Maar dat heb ik echt pas sinds kort. Ik heb ook nog niet kunnen ontdekken waar het aan ligt.
0
geplaatst: 6 februari 2017, 19:11 uur
Ik gebruik de desktop versie en daar gebeurd het met regelmaat dat terwijl ik aan het luisteren ben er spontaan weer naar het eerste nummer van het album gesprongen wordt. Vaak na 5 a 7 nummers.
Het enige wat ik hieraan kan koppelen is dat bijna altijd gebeurd in combinatie met zoekopdrachten die ik uitvoer tijdens het luisteren en het eventueel toevoegen van nummers aan de wachtlijst.
Het enige wat ik hieraan kan koppelen is dat bijna altijd gebeurd in combinatie met zoekopdrachten die ik uitvoer tijdens het luisteren en het eventueel toevoegen van nummers aan de wachtlijst.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 februari 2017, 19:16 uur
Arrie schreef:
Dat herken ik ja. Maar dat heb ik echt pas sinds kort. Ik heb ook nog niet kunnen ontdekken waar het aan ligt.
(quote)
Ik heb het inderdaad ook pas sinds enkele weken. Maar ik gebruik de app dan ook pas sinds begin van dit jaar.
0
geplaatst: 6 februari 2017, 19:53 uur
Merk net dat Spotify nu een soort eindeloos mix uitvoert na het beluisteren van het laatste nummer van een willekeurig album.
Het begint met het herhalen van een willekeurig nummer van het laatst beluisterde album gevolgd door nummers van vergelijkbare artiesten gemixt met andere nummers van de artiest van het album wat je als laatste hebt beluistert.
Eigenlijk irritant, Deezer had een paar maanden geleden ook al zo'n feature geïntroduceerd en gelukkig na klagen is er toen een optie toegevoegd bij je instellingen waar je dat aan of uit kon zetten. Heb die optie net ook gevonden bij geavanceerde instellingen, en uit gezet!
Het begint met het herhalen van een willekeurig nummer van het laatst beluisterde album gevolgd door nummers van vergelijkbare artiesten gemixt met andere nummers van de artiest van het album wat je als laatste hebt beluistert.
Eigenlijk irritant, Deezer had een paar maanden geleden ook al zo'n feature geïntroduceerd en gelukkig na klagen is er toen een optie toegevoegd bij je instellingen waar je dat aan of uit kon zetten. Heb die optie net ook gevonden bij geavanceerde instellingen, en uit gezet!
0
geplaatst: 7 februari 2017, 14:30 uur
Klopt, na het beluisteren van een afspeellijst of album (zonder repeat) start automatisch de radio van de desbetreffende artiest of afspeellijst.
Irritant inderdaad.
Irritant inderdaad.
0
geplaatst: 7 februari 2017, 14:33 uur
In de instellingen staat een optie om dat weer uit te zetten (radio na afloop van een album); Autoplay aan of uit zetten (ten minste op mijn mobiel zie ik die mogelijkheid)
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 februari 2017, 18:38 uur
Ik had het zojuist weer. Ik zit nu naar Nadine Shah te luisteren ipv Marina and the Diamonds. 

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 7 februari 2017, 20:26 uur
Bizar. Ik heb dat totaal niet. De afspeellijst of album stopt netjes als ie klaar is. Ik luister vrijwel altijd via de Spotify app in Windows 10 op op mijn mobiel en zelden via de webplayer.
Lijkt me echt irritant. Ook niet leuk:
- Als ik gelijktijdig in het zoeken ben in Spotify terwijl ik luister en daarna terug ga naar het album wat ik luister, begint het album weer bij nummer 1. Heel vervelend. Bij onbekende albums is het daardoor al voorgekomen dat ik een album wel heel lang vond duren, simpelweg omdat ik de nummers nog niet (her)kende.
- Het inladen van zoekresultaten duurt soms zo lang dat ik me genoodzaakt voel om Spotify opnieuw op te starten.
Lijkt me echt irritant. Ook niet leuk:
- Als ik gelijktijdig in het zoeken ben in Spotify terwijl ik luister en daarna terug ga naar het album wat ik luister, begint het album weer bij nummer 1. Heel vervelend. Bij onbekende albums is het daardoor al voorgekomen dat ik een album wel heel lang vond duren, simpelweg omdat ik de nummers nog niet (her)kende.
- Het inladen van zoekresultaten duurt soms zo lang dat ik me genoodzaakt voel om Spotify opnieuw op te starten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 februari 2017, 20:56 uur
Het gaat nu wel over twee dingen door elkaar heen. De mix van avatar van E-Clect-Eddy, die uit te zetten is in de instellingen en het probleem van het volgende nummer in de playlist overslaan als je tussendoor een pauze hebt genomen.
Ik moet eens even checken of er verschil zit tussen het open laten staan van de app en het tussendoor afsluiten.
Ik moet eens even checken of er verschil zit tussen het open laten staan van de app en het tussendoor afsluiten.
0
geplaatst: 7 februari 2017, 22:12 uur
Dat niet iedereen hetzelfde probleem / bug heeft kan ook liggen aan welke versie van de app / programma je draait. Ik heb de meest recente versie.
0
geplaatst: 4 maart 2017, 10:09 uur
ah, bedankt mannen! Ik kwam net deze vraag stellen. Hoogst irritant: denk je lekker in slaap te vallen met een albumpje op Spotify, wordt je in het diepst van de nacht wakker omdat dat ding nog steeds naast je ligt te jengelen.
0
geplaatst: 8 maart 2017, 12:07 uur
Vervelend dat Spotify bij de laatste update meteen de wachtlijst en geschiedenis wist.
Ook iets toevoegen aan de (lege) wachtlijst gaat niet, moet eerst een nummer luisteren...
... en als er dan iets wordt geluisterd, verschijnt plotsklaps de verdwenen wachtlijst en geschiedenis! vreemd gedrag van dit programma. zal wel aan de update liggen.
Ook iets toevoegen aan de (lege) wachtlijst gaat niet, moet eerst een nummer luisteren...
... en als er dan iets wordt geluisterd, verschijnt plotsklaps de verdwenen wachtlijst en geschiedenis! vreemd gedrag van dit programma. zal wel aan de update liggen.
0
geplaatst: 16 maart 2017, 10:15 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Vervelend dat Spotify bij de laatste update meteen de wachtlijst en geschiedenis wist.
Wachtrij is er nog wel toch? Als je klikt op het tweede icoontje links van de volumebalk.
Ze hebben helaas wel onlangs de Inbox-functie helemaal verwijderd. Werd 'te weinig gebruik van gemaakt' volgens eigen zeggen. Doodzonde zit, gebruikte de inbox regelmatig. Was een fijne manier om muziek uit te wisselen.
0
geplaatst: 16 maart 2017, 10:24 uur
Oude berichten zijn ook allemaal ineens verdwenen, zonder dat je ze nog op hebt kunnen slaan. Echt wtf.
0
geplaatst: 16 maart 2017, 11:43 uur
Ja de wachtrij-functie is er nog wel maar na de laatste update naar versie 10.50 was die bij mij helemaal gewist... maar even later nadat ik weer iets toevoegde/luisterde verscheen de data weer in beeld. Ik heb soms wel eens 100-200 nummers in de wacht staan. Vandaar dat het een stressmomentje was want ik zet plaats daar wel eens nummers op van (voor mij) onbekende acts... en dat vergeet ik dan weet tot ik de nummers hoor.
Inbox-functie? zat die erin? ik ken alleen friend feed en die gooi ik meestal uit het zicht, gebruik ik niet.
Inbox-functie? zat die erin? ik ken alleen friend feed en die gooi ik meestal uit het zicht, gebruik ik niet.
* denotes required fields.