Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 16 maart 2017, 18:02 uur
Ik heb het nog niet gezien, maar het is dus nog beroerder dan een zwarte scrollbalk tussen 2 zwarte schermen?
0
geplaatst: 16 maart 2017, 18:56 uur
Het ziet er vooral lelijk uit als je bovenaan een playlist/album bent. Dan loopt de kleur bovenin over van zwart naar grijs, terwijl de linkerhelft en de bovenste menubalk effen (zwart) zijn gebleven. En als je naar beneden scrolt blijft er een enorme balk bovenin staan waardoor er nogal wat ruimte wordt verspilt. Verder staat de zoekbalk ineens in het venster van de playlist / het album, wat ik een erg onlogische plek vind. Dat vind ik meer een plek voor het zoeken binnen een playlist/album.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 14:06 uur
http://www.volkskrant.nl/economie/financial-times-spotify-geeft-gratis-luisteraars-de-keuze-tussen-betalen-of-gedateerde-muziek~a4475683/
Interessante ontwikkeling. Uiteindelijk zal Spotify waarschijnlijk steeds meer middelen in te zitten om zoveel mogelijk gebruikers te laten betalen.
Interessante ontwikkeling. Uiteindelijk zal Spotify waarschijnlijk steeds meer middelen in te zitten om zoveel mogelijk gebruikers te laten betalen.
0
geplaatst: 17 maart 2017, 14:39 uur
Dat nieuwe albums alleen via de betaalde versie beschikbaar zullen komen had ik ook al op nu.nl gezien en zal waarschijnlijk pas gebeuren wanneer de concurrenten dat ook doen. Anders lopen mensen over naar Deezer (of een andere streaming dienst) als nieuwe albums nog wel meteen beschikbaar komen via de advertentie/gratis versie van hun dienst.
De vraag is nu: is dit een prijsafspraak dan wel een soort kartelvorming want daar zouden we als consument tegen beschermd moeten zijn en worden! Voorlopig lijkt het initiatief (ditmaal) bij Spotify te liggen, om uit de rode en in de zwarte cijfers te komen. Maar zitten andere streamingdiensten ook in die positie? Als de concurrentie niet in de rode cijfers zitten (vermoedelijk van niet) dan zullen ze niet snel ook dit gaan overnemen. Want dan kunnen ze iets aanbieden wat Spotify niet meer kan. Bijvoorbeeld Deezer zou dan dus interessanter worden voor een groot deel van het publiek.
Overigens bepalen diverse (grote) individuele artiesten nog altijd of ze hun laatste meteen via streams beschikbaar willen maken. Ook als je dus een betaald abonnement hebt ben je niet verzekerd van dat je ook werkelijke alle nieuwe releases meteen kan beluisteren via streams. Met andere woorden Spotify kan nooit reclame maken dat je altijd alle nieuwe releases meteen bij hen kunt beluisteren... en dat motiveert dus ook niet om een abonnement te nemen. Het lijkt erop dat de positie van Spotify t.o.v. hun concurrenten dus iets zwakker is geworden en dus zullen ze willen wachten tot die concurrenten grotendeels ook tot deze verandering van 'gratis' service overgaan. Of proberen dat met de labels te bedingen/onderhandelen.
Dat is lastig want labels concurrenten ook met elkaar en mogen geen prijsafspraken maken (kartelvorming). Het 'nieuws' is dus waarschijnlijk dan ook meer om iedereen (consument en concurrent) te doen wennen aan het idee en aan te moedigen om dit voorbeeld te volgen.
De vraag is nu: is dit een prijsafspraak dan wel een soort kartelvorming want daar zouden we als consument tegen beschermd moeten zijn en worden! Voorlopig lijkt het initiatief (ditmaal) bij Spotify te liggen, om uit de rode en in de zwarte cijfers te komen. Maar zitten andere streamingdiensten ook in die positie? Als de concurrentie niet in de rode cijfers zitten (vermoedelijk van niet) dan zullen ze niet snel ook dit gaan overnemen. Want dan kunnen ze iets aanbieden wat Spotify niet meer kan. Bijvoorbeeld Deezer zou dan dus interessanter worden voor een groot deel van het publiek.
Overigens bepalen diverse (grote) individuele artiesten nog altijd of ze hun laatste meteen via streams beschikbaar willen maken. Ook als je dus een betaald abonnement hebt ben je niet verzekerd van dat je ook werkelijke alle nieuwe releases meteen kan beluisteren via streams. Met andere woorden Spotify kan nooit reclame maken dat je altijd alle nieuwe releases meteen bij hen kunt beluisteren... en dat motiveert dus ook niet om een abonnement te nemen. Het lijkt erop dat de positie van Spotify t.o.v. hun concurrenten dus iets zwakker is geworden en dus zullen ze willen wachten tot die concurrenten grotendeels ook tot deze verandering van 'gratis' service overgaan. Of proberen dat met de labels te bedingen/onderhandelen.
Dat is lastig want labels concurrenten ook met elkaar en mogen geen prijsafspraken maken (kartelvorming). Het 'nieuws' is dus waarschijnlijk dan ook meer om iedereen (consument en concurrent) te doen wennen aan het idee en aan te moedigen om dit voorbeeld te volgen.
0
geplaatst: 28 maart 2017, 19:33 uur
Sinds vandaag zit er onder het kopje Bladeren / Ontdekken geen albums/singles meer, speciaal voor mij geselecteerd.
Iemand anders ook opgevallen?
Dat is erg jammer want ik kijk daar dagelijk voor nieuwe single's / EP / album die ik anders mis van acts die ik volg. Heb net mijn abo verlengd...
EDIT: En het is spontaan weer terug!
Iemand anders ook opgevallen?
Dat is erg jammer want ik kijk daar dagelijk voor nieuwe single's / EP / album die ik anders mis van acts die ik volg. Heb net mijn abo verlengd...
EDIT: En het is spontaan weer terug!
0
Onweerwolf
geplaatst: 29 maart 2017, 15:19 uur
Onweerwolf schreef:
Hypocriet als ik ben heb ik nu toch die 3 maanden voor 0,99 premium gekocht.
Hypocriet als ik ben heb ik nu toch die 3 maanden voor 0,99 premium gekocht.
En weer beëindigd. Het waren 3 fantastische maanden.
Eens kijken of het lukt om eind december met mijn 2e account weer gebruik te maken van dezelfde aanbieding.

0
geplaatst: 29 maart 2017, 15:25 uur
Meestal zijn er 2x per jaar aanbiedingen, ik meen ook zo rond de zomervakantie.
Mijn belangrijkste reden om te vertrekken bij Deezer is verdwenen nu ze ook HTML5 ondersteunen en afgestapt zijn van Flash Player.
Ik kijk Spotify nog een maand of wat aan...
Mijn belangrijkste reden om te vertrekken bij Deezer is verdwenen nu ze ook HTML5 ondersteunen en afgestapt zijn van Flash Player.
Ik kijk Spotify nog een maand of wat aan...
0
geplaatst: 4 april 2017, 22:38 uur
Nieuwe albums van Universal label 2 weken eerder beschikbaar voor betalende klanten, aldus het nieuws. Overigens zou Universal dan ook 'veel data' krijgen, ik mag hopen geanonimiseerd.
Staat geen ingangsdatum bij! Waarschijnlijk pas als de andere 2 grote labels meedoen. Ook niet bekend of het label dit ook gaat regelen/bedingen met Tidal/iTunes/Deezer etc. Anders stap je over naar het ( 'gratis' ) alternatief. Ook niet bekend of dit twee weken eerder is dan bij de concurrenten. Met andere woorden dat Deezer / Tidal etc. ook 2 weken moeten wachten (of langer) voor ze de albums kunnen aanbieden. Pas dan heeft Spotify een (uniek) voordeel.
Ook staat er niet of dit voor alle artiesten geldt want bepaalde acts kiezen er nu al voor om een album NIET of pas een jaar later aan te bieden aan (bepaalde) streamers. Het maakt weinig uit of ik op Adele's nieuwste 52 of 54 weken moet wachten.
Het is maar een kleine verandering. Zie hierdoor niet 'gratis' klanten en masse overstappen op abo. Maar de vraag is dit één van vele kleine stappen, waarschijnlijk wel.
Het zou me niets verbazen als er tegelijkertijd met het ingaan van de nieuwe deal ook een prijsverhoging gaat plaatsvinden. Dan kan je mensen motiveren om niet het abo op te zeggen als je ze dit kunt aanbieden (de deal van 2 weken eerder).
Denk dat het slimmer is om een aanbieding te doen a la 30 euro voor een half jaar of 50 euro voor 9 maanden of 75 euro voor een jaar. Veel mensen vergeten dat ze gebruik maken van een aanbieding althans wanneer die verloopt en dan zitten ze op dat abo in elk geval voor een maand.
Staat geen ingangsdatum bij! Waarschijnlijk pas als de andere 2 grote labels meedoen. Ook niet bekend of het label dit ook gaat regelen/bedingen met Tidal/iTunes/Deezer etc. Anders stap je over naar het ( 'gratis' ) alternatief. Ook niet bekend of dit twee weken eerder is dan bij de concurrenten. Met andere woorden dat Deezer / Tidal etc. ook 2 weken moeten wachten (of langer) voor ze de albums kunnen aanbieden. Pas dan heeft Spotify een (uniek) voordeel.
Ook staat er niet of dit voor alle artiesten geldt want bepaalde acts kiezen er nu al voor om een album NIET of pas een jaar later aan te bieden aan (bepaalde) streamers. Het maakt weinig uit of ik op Adele's nieuwste 52 of 54 weken moet wachten.
Het is maar een kleine verandering. Zie hierdoor niet 'gratis' klanten en masse overstappen op abo. Maar de vraag is dit één van vele kleine stappen, waarschijnlijk wel.
Het zou me niets verbazen als er tegelijkertijd met het ingaan van de nieuwe deal ook een prijsverhoging gaat plaatsvinden. Dan kan je mensen motiveren om niet het abo op te zeggen als je ze dit kunt aanbieden (de deal van 2 weken eerder).
Denk dat het slimmer is om een aanbieding te doen a la 30 euro voor een half jaar of 50 euro voor 9 maanden of 75 euro voor een jaar. Veel mensen vergeten dat ze gebruik maken van een aanbieding althans wanneer die verloopt en dan zitten ze op dat abo in elk geval voor een maand.
0
geplaatst: 6 april 2017, 10:17 uur
Ik vind het nog steeds een prima dienst, het maakt mij echt niet uit of een album van een nieuwe artiest een paar weken later komt. Ik heb in bijna 8 jaar ook zo'n groot archief met playlists e.d. opgebouwd dat ik sowieso niet overweeg over te stappen naar Deezer of Tidal oid.
Dingen die ik wel mis:
- synchroniseren van de wachtrij tussen verschillende apparaten;
- een snellere zoekfunctie (soms is zoeken nagenoeg onmogelijk);
- scrobblen naar last.fm in de offline-functie
- een manier om beter zicht te krijgen op de nieuwe releases van artiesten die je volgt, al is de release-radar wel aardig.
Dingen die ik wel mis:
- synchroniseren van de wachtrij tussen verschillende apparaten;
- een snellere zoekfunctie (soms is zoeken nagenoeg onmogelijk);
- een manier om beter zicht te krijgen op de nieuwe releases van artiesten die je volgt, al is de release-radar wel aardig.
0
geplaatst: 6 april 2017, 11:01 uur
Mijn grootste gemis qua Spotify.
Heb ooit nog meldingen gekregen als een artiest een nieuwe release op Spotify zette, maar dat lijkt ook niet meer te gebeuren. Of zie ik iets over het hoofd?
Verder ook al zitten overwegen om Tidal of Apple Music een zwier te geven, maar ik blijf toch bij het degelijke Spotify hangen. Zeer tevreden over. Al kan ik soms wel hebben dat al mijn offline gesavede tracks/albums verdwenen zijn.
0
geplaatst: 6 april 2017, 11:55 uur
herman
Een beter overzicht is inderdaad nodig, nu zit er heel veel bij (90%?) van albums/artiesten die ik niet volg. Veel Metal en R&B terwijl ik dat nauwelijks luister. Bij bladeren / ontdekken zitten de nieuwe releases maar in uitgeklede vorm.
bennerd Erg jammer dat die notificaties inderdaad niet meer komen.
Vroeger hield ik Facebook als leidraad voor nieuwe releases maar na de aanpassen van circa een half jaar geleden is dat nagenoeg onmogelijk gemaakt (vervolgens zegt Facebook doodleuk dat gebruikers de meeste relevante posts missen!)
Er is nu een pagina op wiki met een beperkt deel van alle releases List of 2017 albums hier kijk ik van tijd tot tijd.
0
geplaatst: 6 april 2017, 12:16 uur
Ik gebruik andere bronnen om op de hoogte te blijven van nieuwe releases (dit hier, fora, blogspots, vrienden/kennissen). De "Discover" "New Releases" op Spotify is ook een leuke, maar inderdaad: het zou mooi zijn mocht Spotify ook een betrouwbare bron worden op nieuwe releases. Ik hoef een cd niet per se op de releasedag te horen, dus heb er ook geen problemen mee dat er albums zijn die veel later op Spotify verschijnen. Ben al blij dat het erop staat.
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 april 2017, 12:28 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Ik gebruik spotify uitsluiten gedurende de eerste paar maanden van het jaar.
0
geplaatst: 6 april 2017, 17:19 uur
herman schreef:
Tja, zonder een internetconnectie kan je nou eenmaal niet scrobblen.
bennerd schreef:
Heb ooit nog meldingen gekregen als een artiest een nieuwe release op Spotify zette, maar dat lijkt ook niet meer te gebeuren. Of zie ik iets over het hoofd?.
Heb ooit nog meldingen gekregen als een artiest een nieuwe release op Spotify zette, maar dat lijkt ook niet meer te gebeuren. Of zie ik iets over het hoofd?.
Ook niet als je de artiest volgt in spotify?
0
geplaatst: 6 april 2017, 17:46 uur
Nope. Heeft gewerkt, nu niet meer.
En dat scrobblen zou kunnen werken mocht Spotify of de scrobbler de gespeelde tracks kunnen cachen.
En dat scrobblen zou kunnen werken mocht Spotify of de scrobbler de gespeelde tracks kunnen cachen.
0
geplaatst: 10 april 2017, 16:59 uur
bennerd schreef:
Gebeurt bij mij inderdaad ook niet meer. Ze lijken het vervangen te hebben door de Release Radar.
0
geplaatst: 25 april 2017, 09:09 uur
Opeens is een van mijn favoriete nummers van spotify verdwenen. 
"Love" van "Eagles & Butterflies"
Gek genoeg staan alle andere nummers van deze artiest er nog wel op. Is er een manier om te achterhalen waarom een nummer plotseling verdwenen is?

"Love" van "Eagles & Butterflies"
Gek genoeg staan alle andere nummers van deze artiest er nog wel op. Is er een manier om te achterhalen waarom een nummer plotseling verdwenen is?
0
geplaatst: 2 mei 2017, 11:08 uur
Kreeg net een mail van Spotify dat ik al kaarten kan kopen voor The War on Drugs omdat ik een fan ben. Toch wel lief van ze, heb zo vier kaarten kunnen bestellen. Mooi voordeeltje
0
geplaatst: 26 juni 2017, 15:58 uur
Arrie schreef:
Gebeurt bij mij inderdaad ook niet meer. Ze lijken het vervangen te hebben door de Release Radar.
(quote)
Ik krijg ook nog wel een wekelijkse e-mail met een release-overzicht, maar dat is niet compleet.
De releaseradar vind ik wel een van de tofste features van Spotify, maar heb niet het idee dat dat compleet is.
0
geplaatst: 26 juni 2017, 16:07 uur
herman schreef:
Ik krijg ook nog wel een wekelijkse e-mail met een release-overzicht, maar dat is niet compleet.
De releaseradar vind ik wel een van de tofste features van Spotify, maar heb niet het idee dat dat compleet is.
(quote)
Bij mij lijkt ie wel redelijk compleet. Ik heb het idee dat ie in ieder geval alle nieuw releases laat zien van artiesten die je volgt. Daarmee is het dus vergelijkbaar met voorheen, waar je een notificatie kreeg van een nieuwe release van een artiest die je volgt. Maar nu in een wekelijks overzicht, in plaats van allemaal losse notificaties. Ik ben er wel positief over eigenlijk.
Geen idee of het daadwerkelijk samenhangt met het volgen van artiesten, maar dat idee heb ik dus wel.
0
geplaatst: 26 juni 2017, 16:31 uur
Het systeem van notificaties werkte ook niet echt en losse e-mails ook niet. Ik heb daar nooit wat van gesnapt, want van sommige releases kreeg je een notificatie, van andere een e-mail, van sommige allebei en van sommige helemaal niets. Los daarvan was het schermpje van de notificaties onhandig klein. Dan is dit wel een enorme verbetering.
Maar toch blijf ik wel dingen missen. Ik ben een paar jaar lang consequent alle artiesten die mijn MuMe-Afrekening halen gaan volgen op Spotify, maar sommige daarvan zie ik niet meer terug terwijl ze wel nieuwe releases uitbrengen.
Maar toch blijf ik wel dingen missen. Ik ben een paar jaar lang consequent alle artiesten die mijn MuMe-Afrekening halen gaan volgen op Spotify, maar sommige daarvan zie ik niet meer terug terwijl ze wel nieuwe releases uitbrengen.
0
geplaatst: 26 juni 2017, 17:33 uur
herman schreef:
Ik ben een paar jaar lang consequent alle artiesten die mijn MuMe-Afrekening halen gaan volgen op Spotify, maar sommige daarvan zie ik niet meer terug terwijl ze wel nieuwe releases uitbrengen.
Ik ben een paar jaar lang consequent alle artiesten die mijn MuMe-Afrekening halen gaan volgen op Spotify, maar sommige daarvan zie ik niet meer terug terwijl ze wel nieuwe releases uitbrengen.
Ik heb het zelfde gedaan, en nog steeds, maar ik heb niet echt het idee dat ik dingen mis.
0
geplaatst: 26 juni 2017, 20:59 uur
Volgens mij moet je de desbetreffende act ook recentelijk beluisterd hebben om aanbevelingen van nieuwe releases te krijgen.
Had gezien dat een nieuw album van een act die ik volgde niet bij de aanbevelingen stond, zelf opgezocht en beluisterd en de volgende dag (of week) stond dat album dan wel bij de aanbevelingen.
Had gezien dat een nieuw album van een act die ik volgde niet bij de aanbevelingen stond, zelf opgezocht en beluisterd en de volgende dag (of week) stond dat album dan wel bij de aanbevelingen.
0
geplaatst: 12 juli 2017, 18:09 uur
Safari maakt van play.spotify automatisch een open.spotify-linkje waardoor ik weer automatisch naar de verschrikkelijke webplayer wordt verwezen wanneer ik een afspeellijst wil openen vanuit m'n browser. Iemand die hetzelfde probleem heeft?
0
geplaatst: 9 augustus 2017, 11:11 uur
Sinds kort scrobbelt Spotify Premium niet meer. Account Last.fm in- en uitschakelen heeft helaas geen nut. Iemand een tip? Alle andere spelers, die het scrobbelen ondersteunen, doen het wel goed.
0
geplaatst: 9 augustus 2017, 11:13 uur
Ik zou ze aanspreken op Twitter, @spotifycares. Dan word je waarschijnlijk zo geholpen.
Pas geleden was er wel een issue (er stond een melding op last.fm) maar die zie ik nu niet meer staan.
Pas geleden was er wel een issue (er stond een melding op last.fm) maar die zie ik nu niet meer staan.
1
geplaatst: 9 augustus 2017, 11:15 uur
Heb het al gevonden! Audio casten (spotify- connect) naar mijn versterker is de 'boosdoener'. Ga even verder sleutelen om dit aan te passen.
0
geplaatst: 9 augustus 2017, 11:32 uur
Opgelost. Via een losse, eveneens aangesloten Chromecast (speciaal gekocht om toch ook video te kunnen casten) lukt het wel. Dat is dat bekende apparaatje in de vorm van een ijshockey puck, die je in een hdmi aansluiting van bijvoorbeeld een tv kunt prikken. Waarom de ingebouwde spotify connect niet lijkt te kunnen scrobbelen, weet ik nog niet. Misschien lag er ergens wel weer een bitje om en anders zijn er gelukkig meerdere wegen die naar Rome leiden.
0
geplaatst: 30 augustus 2017, 22:23 uur
Op 2 maart aangekondigd maar nu een feit...Spotify streamt in cd kwaliteit 16 bit/44 kHz. Een mooie update van mijn Linn streamer met integratie van Spotify eh voila streamen in een prachtige kwaliteit. Was al mogelijk middels Tidal en Qobuz maar dat voor het dubbele van een Premium abonnement bij Spotify. Leuk audiofiel extraatje.
* denotes required fields.