Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 00:05 uur
Hoi. Waar heb je info vandaan dat dit ingegaan is? Kan nergens iets vinden.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 09:41 uur
Joshua68 schreef:
Las ik op het HT forum. Laatste update van Linn (streamer die ik gebruik) met daarin de integratie van spotify. Gisteravond alles ge-update en Vervolgens zie ik op de display dat de weergave 16 bit - 44 kHz is. Even gegoogled en zag de aankondiging van 2 maart dat het binnenkort zou gaan gebeuren. Inmiddels uitgebreid geluisterd op mijn set en ik ben erg tevreden. Klinkt super. Waar je voor Tidal en Qobuz 20 euro moet betalen (cd kwaliteit) nu bij spotify voor een tientje. Top.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 14:50 uur
Nou, als dat waar is, hadden ze er wel wat meer ruchtbaarheid aan mogen geven. 't Is afgelopen voorjaar even in het nieuws geweest dat ze het gingen onderzoeken. En het verhaal was toen ook dat ze die CD-kwaliteit zouden aanbieden tegen vijf tot tien dollar bovenop de bestaande abonnementsprijs, dus dan zouden ze in de buurt van Tidal en Qobuz komen.
Ik wist niet dat het al zover was. En kennelijk voor datzelfde tientje?
Ik vermoed dat dit voor sommige muziekliefhebbers toch wel een deel van de bezwaren wegneemt om op een betaald abonnement over te stappen i.p.v. de gratis versie. Ik ga het in elk geval wel overwegen als ze CD-kwaliteit voor een tientje per maand kunnen bieden. Hiermee slaan ze de (duurdere) concurrentie meteen wel een belangrijk wapen uit handen. Als het waar is... Eerst zien (...eehh horen), en dan geloven.
Ik vermoed dat dit voor sommige muziekliefhebbers toch wel een deel van de bezwaren wegneemt om op een betaald abonnement over te stappen i.p.v. de gratis versie. Ik ga het in elk geval wel overwegen als ze CD-kwaliteit voor een tientje per maand kunnen bieden. Hiermee slaan ze de (duurdere) concurrentie meteen wel een belangrijk wapen uit handen. Als het waar is... Eerst zien (...eehh horen), en dan geloven.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 16:12 uur
gaucho schreef:
Als het waar is... Eerst zien (...eehh horen), en dan geloven.
Als het waar is... Eerst zien (...eehh horen), en dan geloven.
Echt waar
Aan de bak zou ik zeggen. Klinkt super.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 16:51 uur
Ben nog steeds benieuwd naar de bron, want ik kan hier echt helemaal niets over vinden.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 17:54 uur
Gouden handjes of "hidden features" wellicht

Welnu, ik heb het geprobeerd op m'n Naim en die paar nummers van Tori Amos klonken puik - ik kon alleen niet de resolutie checken; daarvoor moet ik waarschijnlijk eea aanpassen en dat menu (instellingen checken/aanpassen) zit ergens diep onder water

0
geplaatst: 31 augustus 2017, 18:22 uur
Nou ja, het 'upscalen' van muziek is niet moeilijk, maar de kwaliteit kan er nooit op vooruitgaan.
Ter vergelijking: ik kan een oude film met mono-geluid op mijn luxe 7.1-surround set spelen, maar het blijft toch echt mono.
Ter vergelijking: ik kan een oude film met mono-geluid op mijn luxe 7.1-surround set spelen, maar het blijft toch echt mono.

0
geplaatst: 31 augustus 2017, 18:52 uur
Mjuman schreef:
Welnu, ik heb het geprobeerd op m'n Naim en die paar nummers van Tori Amos klonken puik - ik kon alleen niet de resolutie checken; daarvoor moet ik waarschijnlijk eea aanpassen en dat menu (instellingen checken/aanpassen) zit ergens diep onder water
(quote)

Geeft de app van Naïm niet de mogelijkheid Spotify geïntegreerd te streamen? Zorg wel dat je Spotify (Premium) op de hoogste kwaliteit hebt staan. Voorheen was Ogg Vorbis in ong 320 kb kwaliteit. Ik krijg netjes op mijn display en Linn Kazoo app te zien dat Spotify in 16 bit - 44 kHz streamt. Is trending topic op het HT forum. Niet omdat het moet maar omdat het kan zeg maar. Hier, op mijn set, klinkt het verrassend goed en ben er blij mee. Voorheen kon ik enkel via AirPlay op mijn iPad naar de Linn Akurate streamen. Daar irriteerde ik mij aan. Was onvoldoende (stel hoge eisen) Nu na update en geïntegreerd en in 16 bit. Nou ja

0
geplaatst: 31 augustus 2017, 18:57 uur
Zal eens kijken of mijn versterker een software update heeft. Toch vreemd dat Spotify zelf niets meldt.
Je stelt toch via app de streaming kwaliteit in? Normaal, hoog, extreem (=320 kbit/s). Of mis ik iets?
Je stelt toch via app de streaming kwaliteit in? Normaal, hoog, extreem (=320 kbit/s). Of mis ik iets?
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 19:12 uur
http://i68.tinypic.com/2qkjzup.png
Dit krijg ik nu te zien in mijn app die ik gebruik om te streamen bij gebruik van spotify. Is een screenshot terwijl ik via Spotify luister. Belangrijk is dat het lekker klinkt.
Dit krijg ik nu te zien in mijn app die ik gebruik om te streamen bij gebruik van spotify. Is een screenshot terwijl ik via Spotify luister. Belangrijk is dat het lekker klinkt.
3
geplaatst: 31 augustus 2017, 19:26 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Nou ja, het 'upscalen' van muziek is niet moeilijk, maar de kwaliteit kan er nooit op vooruitgaan. Ter vergelijking: ik kan een oude film met mono-geluid op mijn luxe 7.1-surround set spelen, maar het blijft toch echt mono.
Volgens mij krijg je gelijk Chevy. Bijgaand artikel gevonden PCM or MP3 with Spotify Premium? - forums.linn.co.uk De Linn Kazoo app is waarschijnlijk de 'boosdoener'. Aangezien ik voor het eerst via de app naar spotify luister ipv via AirPlay. Dan toch...het klinkt beter als verwacht. Daar ga ik met m'n audiofiele oren

2
geplaatst: 2 september 2017, 14:06 uur
Hoe makkelijk scoor je fake streams op Spotify? - stories - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl
Interessant artikel over de mogelijkheden voor artiesten om de frauderen met fake streams.
Interessant artikel over de mogelijkheden voor artiesten om de frauderen met fake streams.
0
geplaatst: 4 september 2017, 16:24 uur
Na de update naar 1.0.62 van de desktopversie van Spotify kan ik niet het nummer afluisteren die ik gepauzeerd had. Gelukkig na even een ander nummer starten en luisteren gaat het verder goed.
En voor de verandering is mij afspeelgeschiedenis nu eens NIET gewist na het bijwerken en is zelfs de wachtrij nog zichtbaar. Ze wisselen één bug in voor een ander.
En voor de verandering is mij afspeelgeschiedenis nu eens NIET gewist na het bijwerken en is zelfs de wachtrij nog zichtbaar. Ze wisselen één bug in voor een ander.
0
geplaatst: 17 september 2017, 13:43 uur
Bij KPN (spotify voor 7.50/maand) verkopen ze ook een Music Box met spotify connect. Dit kastje (55 euro) pikt het wifi signaal op en kan analoog of digitaal aan je versterker dat signaal doorgeven. Iemand ervaring mee?
0
geplaatst: 18 september 2017, 15:00 uur
Wie weet hoe je in de beschrijving van een playlist een klikbare link naar een andere playlist kan zetten?
0
geplaatst: 18 september 2017, 15:33 uur
gigage schreef:
Bij KPN (spotify voor 7.50/maand) verkopen ze ook een Music Box met spotify connect. Dit kastje (55 euro) pikt het wifi signaal op en kan analoog of digitaal aan je versterker dat signaal doorgeven. Iemand ervaring mee?
Nee, wel met bedrade verbindingen met je audio. De meeste streamers/dac's bieden tegenwoordig streaming via Qobuz, Tidal of Spotify via een app (evt te bedienen via GSM of anders afstandsbediening).
Bedraad streamen is sowieso de betere optie, zeker voor hi-res audio en video(Netflix etc) streams.
Zet je daar nog een WDTV-boxje naast (met HDMI-koppeling naar je tv) kan je YouTube via je tv weergeven, alsmede gedownloade video's (film) en het geluid via je hifi-installatie.
Mocht je interesse hebben in een DAC/Streamer - ik heb nog een Cambridge Audio StreamMagic v1 te koop (stuur me dan een pm)
0
geplaatst: 18 september 2017, 22:43 uur
Thanks Mjuman, dat is een flinke streamer. Daar wacht ik nog even mee. Eerst eens kijken of zoiets mij wel gaat bevallen. Maar bedankt voor het meedenken , nonetheless. 

0
geplaatst: 18 september 2017, 23:09 uur
Ik heb een zwart Chromecast puckje (dus geschikt voor audio én video aan een oude versterker (via de hdmi aansluiting van de tv) op de slaapkamer hangen. Is iets goedkoper en het werkt prima. De gewone Chromecast kan mp3 en hoger, dus ook Spotify aan, maar geen hi-res. Binnenkort neem ik daar dan de audio Chromecast voor en dan hoef ik ook de tv niet meer aan te zetten, want de audio Chromecast puck heeft een optische (dus digitale) aansluiting evenals een gewone analoge aansluiting, maar weer geen aansluiting voor beeld. In mijn nieuwe versterker is Chromecast audio, inclusief Spotify connect reeds ingebouwd, ook Tidal, Deezer enzovoort zitten erop. Uiteraard alleen als je ook daar een abonnement van hebt. Desondanks dat toch nog een extra puckje aangesloten via een hdmi ingang, voor videos en foto's op de tv. Apparaten aangesloten via een kabel is en blijft stabieler. Hi Res via de Wifi wil nog wel eens haperen, maar dat is gelukkig maar heel zelden. Het zal wel een combinatie van factoren zijn indien iets niet goed werkt. Sommige apps zijn ook maar zo zo, dus hoeft het niet altijd aan het wifi signaal te liggen al moet dit signaal natuurlijk sterk genoeg zijn. Maar met de app Neutron kan ik prima draadloos hele hoge resolutie bestanden via de nieuwe versterker streamen. Spotify connect en Netflix werken eveneens uitstekend draadloos via de puck.
0
geplaatst: 19 september 2017, 20:19 uur
Ik heb het hele verhaal 4 x keer gelezen Alicia en inmiddels begrijp ik het helemaal. Na nog wat onderzoek op inet denk ik dat die chromecast audio me wel geschikt lijkt. Die kan dan digitaal naar mijn standalone D/A converteerder. Dat wordt weer een heerlijke warboel en leuk om mee te spelen. Die Neutron app is al helemaal een welkome aanvulling. top!
0
geplaatst: 19 september 2017, 20:28 uur
Ja... ik loop er thuis al weken mee te spelen. Erg leuk allemaal, maar dan kom je weleens in een knoop terecht en dat allemaal draadloos. Maar Alicia lukt dat gewoon.
En misschien heb ik het ook ietwat warrig verwoord. Sorry daarvoor. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt, en gewoon even wat dingetjes uitproberen. Voor het geld loop je in elk geval niet teveel risico.
Edit: Bij de audio chromecast moet je wel een apart optisch kabeltje (toslink) bijkopen. Zit er niet standaard bij. Wel een 3.5 mm jack kabeltje, maar die is erg kort.
En misschien heb ik het ook ietwat warrig verwoord. Sorry daarvoor. Maar ik hoop dat je er wat aan hebt, en gewoon even wat dingetjes uitproberen. Voor het geld loop je in elk geval niet teveel risico.Edit: Bij de audio chromecast moet je wel een apart optisch kabeltje (toslink) bijkopen. Zit er niet standaard bij. Wel een 3.5 mm jack kabeltje, maar die is erg kort.
0
geplaatst: 20 september 2017, 07:00 uur
Ik heb 2 weken terug ook Chromecast Audio gekocht. Die bevalt erg goed.
Ik heb hem aangesloten met een optische kabel naar mijn Denon versterker. Het is heel makkelijk/handig om vanuit de Spotify app te streamen.
Ik gebruikte eerst de standaard app van Denon, maar die reageerde traag en verloor regelmatig zijn verbinding.
Ik heb hem aangesloten met een optische kabel naar mijn Denon versterker. Het is heel makkelijk/handig om vanuit de Spotify app te streamen.Ik gebruikte eerst de standaard app van Denon, maar die reageerde traag en verloor regelmatig zijn verbinding.
0
geplaatst: 20 september 2017, 20:24 uur
StopMakingSenseo schreef:
Wie weet hoe je in de beschrijving van een playlist een klikbare link naar een andere playlist kan zetten?
Ben er inmiddels achter dat je óf van Spotify zelf moet zijn of partner om dat te kunnen.
0
geplaatst: 10 oktober 2017, 19:39 uur
Na lang wikken en wegen heb ik niet een chromecast (40,-) noch een nieuwe receiver (>600,-) maar een Heos Link HS2 gekocht. Tweedehands welteverstaan, want ze zijn nogal overpriced naar mijn mening met de beperkte aantal feautures die het kastje herbergt (als je het vergelijkt met een AV receiver in dezelfde prijsklasse). Met de Heos app kan ik nu ook de externe hard drives en sticks inpluggen en bedienen vanaf mijn GSM. Totnutoe speelt het moeiteloos de meeste bestandsformaten (dsd, 24 bit, flac, mp3 etc behalve .cue files grrr) Zodoende ben ik nog niet aan de betaalde diensten als Spotify toegekomen en ben ik aardig off-topic, I know, maar ik wilde jullie nogmaals bedanken voor de input en uitleg.
0
geplaatst: 11 oktober 2017, 12:33 uur
Graag gedaan, gigage! In mijn nieuwe receiver kan ik ook usb en harddrives inpluggen. Enfin, komt op hetzelfde neer als ik dat zo lees. Ik was toch aan een nieuwe versterker toe. Nu Spotify nog, maar het geluid is wel iets minder van kwaliteit, en dat hoor je best wel op een aardige, zelfs niet al te dure installatie. Het aanbod is wel heel goed, maar wil je CD kwaliteit moet je Tidal nemen, maar dat is weer 10 euro meer in de maand. Ik mag aannemen dat er dan wel een Spotify connect app op een Heos zit, zal wel voor die prijs.
0
geplaatst: 11 oktober 2017, 15:17 uur
Vervelend bug in de nieuwe versie van de desktop versie, speelt nog even 10 seconden door als je het afgesloten hebt. Soms reageert deze ook met een vertraging op volume aanpassingen.
0
geplaatst: 16 oktober 2017, 16:46 uur
De laatste versie 1.0.65 is echt enorm traag... niet alleen bij het opstarten.
0
geplaatst: 16 oktober 2017, 17:00 uur
Ik kan sommige artiesten in eens niet meer beluisteren: Arcade Fire, Nick Cave en Alt J heb ik ondervonden. Meer mensen die deze ervaring hebben. En zou iemand met 1 van deze artiesten het willen testen?
* denotes required fields.