MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Alt-J heb ik nooit kunnen beluisteren, maar alle door jou genoemde artiesten doen het bij mij op Spotify. Maf wel.

Onweerwolf
Het nummer van Alt-J dat in de huidige ronde van DWT laddert doet het bij mij in ieder geval wel.

Vandaag al twee keer gebeurd dat ie op een bepaald moment meerdere nummers niet wilt afspelen. Een keer opgelost door het nummer wat wel lukte helemaal af te spelen, ook Spotify opnieuw opstarten werkt. Beide alles behalve ideale oplossingen.

Ik heb nul problemen met Spotify. Ik gebruik vrijwel alleen de app op mijn telefoon, vrijwel dagelijks op mijn werk. Maar nooit problemen. Gebruiken jullie ook de mobiele app of de desktopversie? Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft?

Gaat inderdaad over de desktopversie.

Inderdaad de laatste 2 versies van de desktopversie.

Wat ik nu doe is: Spotify starten en dan na circa 5 seconden afsluiten als ik merk dat die niet reageert. Dan in taakbeheer drie processen 'killen'die ondanks het afsluiten van Spotify toch nog in het geheugen draaien. Hierna start Spotify gewoon normaal op zoals het hoort.

Ben benieuwd hoe het gaat werken onder de Creatures Fall Update van W10, die wordt als het goed is vanaf vanavond in etappes uitgerold in de komende weken.

Ik gebruik zowel de app op mijn telefoon als de desktop versie. The National was vandaag ook onbereikbaar. Morgen maar eens contact zoeken met spotify.

Gisteren laat de Creatures Fall Update van W10 gekregen, duurde wel even om die te installeren.

Maar vanmorgen startte Spotify meteen in één keer goed op... ik heb verder nog weinig andere zaken getest in Spotify.

Verder nooit problemen gehad met artiesten die niet af te spelen zijn...tenzij er een netwerk / internet probleem is maar dat spreekt voor zich.

Ik zie in taakbeheer dat de (sub)processen van het programma Spotify nu ook gegroepeerd staan onder één hoofd-process. Dat is anders dan gisteren voor de W10 update toen er 3 a 4 subprocessen afzonderlijk zichtbaar waren en afzonderlijk 'gekilled' moesten worden bij problemen.

Teunnis schreef:
Vandaag al twee keer gebeurd dat ie op een bepaald moment meerdere nummers niet wilt afspelen. Een keer opgelost door het nummer wat wel lukte helemaal af te spelen, ook Spotify opnieuw opstarten werkt. Beide alles behalve ideale oplossingen.

Ik heb dat voortdurend, bij de mobiele versie. Vaak blijft ie hangen als er een nieuw nummer begint, maar soms loopt ie ook na elke 20/30 seconden vast en dan ben je al gauw 10 minuten bezig met een nummer van 3 minuten. Hoogst irritant.

Wat vaak wel helpt is uitloggen, de app afsluiten en je telefoon opnieuw opstarten en daarna weer inloggen.

Op de desktop eigenlijk nooit problemen.

herman schreef:
(quote)

Ik heb dat voortdurend, bij de mobiele versie. Vaak blijft ie hangen als er een nieuw nummer begint, maar soms loopt ie ook na elke 20/30 seconden vast en dan ben je al gauw 10 minuten bezig met een nummer van 3 minuten. Hoogst irritant.

(Met de iPhone) nog nooit last van gehad, terwijl ik het zeer frequent gebruik. Heb je al eens de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Kan wonderen verrichten.

Ik had het trouwens wel af en toe toen mijn pa nog gebruik maakte van mijn account. Hij had nogal laat door dat je niet op één account vanaf twee apparaten tegelijk kan afspelen, ik zat hem af en toe te pesten wanneer ik wist dat hij ook op Spotify zat Wat dat betreft is zo'n familie-abonnement heerlijk.

De app wordt volgens mij automatisch geüpdate, dus dat is het niet. Het is ook niet iets van de laatste tijd, heb er wel een jaar bij tijd en wijle last van. Vind de iPhone niet zo'n prettige telefoon, dus houd het liever bij mijn huidige toestel.

Ik zou hem dan toch eens echt verwijderen en opnieuw installeren*. Een update vervangt alleen specifieke onderdelen van de software (althans zo werkt het bij iOS).

Lijkt me sterk dat deze bug al een jaar in de originele software zit, tenzij je geen Android/iOS-besturingssysteem hebt (Facebook is bijv. gestopt met het ondersteunen van de mobiele telefoons met Microsoft als besturingssysteem - uitgezonderd de allernieuwste - omdat het marktaandeel te klein is).

* dan gaan wel de instellingen terug naar standaard (met name afspeelkwaliteit is voor mij belangrijk) en als je playlists/albums offline had gezet moet je dat weer opnieuw doen. Bijkomend voordeel is dat je weer wat meer ruimte op je telefoon hebt. Mijn ervaring is namelijk dat wanneer je een album offline beschikbaar maakt en daarna weer verwijderd, dat er toch wat extra ruimte in beslag is genomen door Spotify. Door het hele programma opnieuw te installeren begin je weer "schoon". Met mijn vorige telefoon (met maar 8GB) moest ik dit regelmatig doen.

Heb dat wel eens gedaan, maar kan ik inderdaad nog wel eens proberen. Heb wel een Android-besturingssysteem overigens.

Het lijkt vaak wel alsof Spotify de verbinding met internet kwijt is, terwijl dat helemaal niet uit zou moeten maken aangezien ik meestal playlists draai die ik lokaal heb opgeslagen. Los daarvan werken alle andere apps prima.

herman schreef:
Het lijkt vaak wel alsof Spotify de verbinding met internet kwijt is, terwijl dat helemaal niet uit zou moeten maken aangezien ik meestal playlists draai die ik lokaal heb opgeslagen. Los daarvan werken alle andere apps prima.

Als Spotify opnieuw installeren niet werkt, zou het ook heel goed aan je telefoon zelf kunnen liggen. Dan zou je nog kunnen proberen om je besturingssysteem opnieuw te installeren / terug te zetten naar fabriekinstellingen, maar dat is wel wat rigoureuzer en moet je geen reservekopie vergeten Dan is het beter om daarvoor even te googlen, want misschien is het wel een bekende fout bij Android (ik lees al iets over Samsungs en power saving mode).

Gisteren weer een update van Spotify 1.0.66 voor de desktop, die lijkt weer iets alerter te reageren.

Bij de vorige versie had ik ook een andere bug ontdekt, dat soms toevoegingen aan de wachtlijst worden verdubbeld wanneer je er mee gaat schuiven. Nog niet precies de omstandigheden opnieuw kunnen creëren waaronder dit zich voordoet... maar misschien is het al verdwenen met deze update.

update 1.0.67 voor de desktop... wederom de complete wachtlijst verdwenen met circa 200 nummers

deze irritante bug blijft maar terugkeren bij de diverse updates.

Is het wel een bug?

Waarom zou je willen dat nummers verdubbelen?

herman schreef:
Waarom zou je willen dat nummers verdubbelen?

Dat wil ik niet dat gebeurd, volgens mij wanneer er gesleept wordt met nummers dan lijkt het erop dat het nummer of nummers zowel op de nieuwe plek als op de oude plek komen staan, wanneer er tijdens het slepen een nummer afgerond wordt. Weet het nog niet heel zeker maar die bug zit er nog steeds in.

En ja het legen van de wachtrij vind ik ook een bug. Het gebeurd ook niet bij elke update.

Geen idee hoe lang het al zo is, maar volgens mij staat zowat de gehele catalogus van het label ECM Records (veel prachtige jazz en klassiek w.o. Keith Jarrett) inmiddels ook op Spotify; een toevoeging waar ik erg blij mee ben!!

Vince vega schreef:
Geen idee hoe lang het al zo is, maar volgens mij staat zowat de gehele catalogus van het label ECM Records (veel prachtige jazz en klassiek w.o. Keith Jarrett) inmiddels ook op Spotify; een toevoeging waar ik erg blij mee ben!!

Fijn nieuws inderdaad! Op Deezer is ook alles van ECM ontsloten.

ohmusica
Kennelijk ziet ECM via Spotify hier dan uiteindelijk ook brood in, de weg van eerst ontdekken daarna tot aankoop. ik zou verwachten dat men het exclusief ‘premium’ wilt houden. Dus niet.

W.b. het aanmaakte wachtlijst denk ik dat Spotify in de update deze (nog) niet voor je opslaat, dit is m.i. geen bug. Ik gebruik de wachtlijst alleen voor een luistersessie op het moment zelf. Zet de wachtlijst dus in een afspeellijst dan blijft deze wel beschikbaar.

Update van Spotify desktop naar versie 1.68... dit maal blijft de wachtrij zichtbaar na de eerste keer starten van het programma. Het lijkt ook weer iets sneller te openen dan de vorige versie.

Okay, sinds de vorige versie van Spotify was het zoeken al verandert en laat het programma veel minder resultaten zien.

In de oude versie als je een zoekopdracht deed dan kreeg je alle relevante resultaten te zien, ook als dat bijvoorbeeld 200 nummers zijn. Dat lijkt nu voor bepaalde act teruggebracht te zijn tot 10 - 20 nummers, maar dus niet voor alle acts. Zo kan ik Donna Summer in voeren en krijg ik 15-20 resultaten maar bij scrollen worden er telkens meer resultaten toegevoegd...

Beetje inconsequent dus, misschien ook eerder een bug in de Spotify database en niet een probleem van het desktop-programma?

ohmusica
In mijn nieuwe versie (1.0.68.407.g6864aaaf) ervaar ik vooralsnog geen verschillen of ik zie het niet.

Ik zie bij de persoonlijke Discover Weekly pagina dat ze een aanpassing hebben gedaan in de desktop versie van het programma (v 1.68)

De kolom met de tijdsduur van de nummers is weg en daarvoor in de plaats is nu een kolom waarin je kunt aangeven of je iets leuk vindt of niet (hartje vs stopbord)

Waarschijnlijk om de aanbevelingen te verbeteren, maar voor mij mag dat bij elk nummer wel die in de wachtrij staat. Alleen dan wel met behoud van de kolom waarin de tracktijden staan.

Ik had een Spotify app op mijn LG televisie, maar die is sinds een tijdje niet meer beschikbaar. Het bericht wat er bij staat is dat de app verwijderd is om te zorgen voor een optimale Spotify beleving. Mijn beleving was toch een stuk beter met de app dan zonder

Spotify heeft een leuke nieuwe feature:

Your 2017 Wrapped - 2017wrapped.com

Een overzicht van waar je in 2017 naar geluisterd hebt, het creëert zelfs je eigenlijk persoonlijke top 100 gebaseerd op aantal luisterbeurten, voor mij was dit de top 5 artiesten en top 5 nummers:

Artiesten:
1. Spinvis
2. Kendrick Lamar
3. Nicolas Jaar
4. Four Tet
5. The xx

Nummers:
1. Nicolas Jaar - Mi Mujer
2. Kendrick Lamar - Pride
3. A Tribe Called Quest - We the People...
4. Nu - Who Loves the Sun
5. Floating Points - Nuits Sonores

Oef, 90.000 nummers? What the hell Spotify?

Snoeperd schreef:
Een overzicht van waar je in 2017 naar geluisterd hebt, het creëert zelfs je eigenlijk persoonlijke top 100 gebaseerd op aantal luisterbeurten, voor mij was dit de top 5 artiesten en top 5 nummers:

Dat hebben ze afgekeken van Last.fm.

Een leuke feature inderdaad, maar ik blijf het jammer vinden dat je dit gedurende het jaar niet kan checken.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:14 uur

geplaatst: vandaag om 12:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.