menu

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
avatar van eightynine
Ondertussen kloppen de stats opzich wel:

1. Converge
2. Fury
3. Portugal. The Man.
4. Mastodon
5. Comeback Kid

En nummers:
1. Fury - Danse
2. SOEN - Sectarian
3. Portugal. The Man. - Number One
4. Fury - Thin Line
5. Fury - Novo

En dat ik Fury naar mijn idee grijs gedraaid heb wordt door Spotify dus wel bevestigd... hehhe

avatar van Don Cappuccino
Sinds wanneer is Post-doom Metal een subgenre geworden? Dat is mijn meest beluisterde genre van het jaar.

Artiesten:

1. Brutus
2. Jucifer
3. Full of Hell
4. Gong
5. Code Orange

Nummers:

1. Brutus - March
2. Fórn - Saudade, Pt. 1
3. Kairon; IRSE! - Sinister Waters I
4. Dodecahedron - Dodecahedron - An Ill-Defined Air of Otherness
5. Converge - I Can Tell You About Pain

avatar van Arrie
1. Kendrick Lamar
2. Drake
3. Future
4. Run the Jewels
5. Gorillaz

1. Wolf Alice - Don't Delete the Kisses
2. Run the Jewels (ft. Joi) - Down
3. Calvin Harris (ft. Young Thug, Pharrell Williams, Ariana Grande) - Heatstroke
4. Migos (ft. Gucci Mane) - Slippery
5. Migos (ft. Lil Uzi Vert) - Bad and Boujee

avatar van jordidj1
Oké, vrij verrassende lijst. Nou ja, eigenlijk niet.

Artiesten:

1. Kanye West
2. Kendrick Lamar
3. Opgezwolle
4. Eminem
5. The Cure

Tracks:

1. Kanye West - No More Parties in LA
2. Gorillaz - Feel Good Inc.
3. DJ Shadow - Nobody Speak (feat. Run The Jewels)
4. Kanye West - Famous
5. Kanye West - All of the Lights

Ik mis alleen Donnie - De Tuinslang. Voor onbekende reden heb ik die platgedraaid dit jaar

avatar van Arrie
Omdat het gewoon een harde track is natuurlijk.

avatar van E-Clect-Eddy
Aldus Spotify / 2017wrapped.com/nl

192.695 minuten geluisterd en slechts 127 nummers overgeslagen

Favoriete genre:
1. Indie Rock
2. Chamber Pop
3. Rock
4. Synthpop
5. New Wave

2800 artiesten geluisterd en 21.433 verschillende nummers en ruim 287 genres??? wie verzint dat?

Favoriete acts
1. Depeche Mode - verrassend, komt door MuMe greatest hits spel
2. Spinvis
3. Sparks
4. Lila Downs
5. Natalie Lafourcade

Nummers:
1. Cléa Vincent - Neuilly - staat op twee EP's die ik vaak luisterde
2. LIFE - Beautiful Skint - mooi nummer maar BA BA BA of Euromillions zijn de krakers!
3. Hurray for the Riff Raff - Pa'lante - mijn echte favoriet
4. Belle and Sebestian - We Were Beautiful - verrassend die hier te vinden.
5. HMLTD - Stained - van deze band is er na een jaar nog steeds geen album uit

avatar van jordidj1
Arrie schreef:
Omdat het gewoon een harde track is natuurlijk.


Te hard voor de statistieken. Ik heb mijn statistieken na lang laden ook gedeeld op Facebook, ben benieuwd naar de reacties. Denk niet dat iedereen weet dat ik The Cure luister

avatar van herman
Bij matcht het niet echt met de statistieken die last.fm bijhoudt.

En ook wel apart dat in de playlists 'meest gedraaide nummers' en 'gemiste nummers' soms dezelfde dingen staan (bij mij in allebei Jens Lekman.

Mijn statistieken:

77,266 minuten geluisterd, 7,151 verschillende nummers, 3,325 verschillende artiesten en 226 genres.

Topartiesten:

1. Beastie Boys
2. Nancy Sinatra
3. Arcade Fire
4. Aretha Franklin
5. Gorillaz

Nummers:

1. Fishbach - Un Autre Que Moi
2. The Charlatans - Tremelo Song
3. Ride - Leave Them All Behind
4. Aretha Franklin - I Never Loved A Man (The Way I Love You)
5. Tops - Petals

avatar van Arrie
jordidj1 schreef:
(quote)


Te hard voor de statistieken. Ik heb mijn statistieken na lang laden ook gedeeld op Facebook, ben benieuwd naar de reacties. Denk niet dat iedereen weet dat ik The Cure luister

Haha ik was benieuwd of ik (op FB) reacties op Drake zou krijgen maar niet eens.

avatar van jordidj1
Arrie schreef:
(quote)

Haha ik was benieuwd of ik (op FB) reacties op Drake zou krijgen maar niet eens.


Onbewust heb je toch heel veel goodwill gekweekt, denk ik.

avatar van Masimo
Artiesten:

1. Ian William Craig
2. Arca
3. Richard Dawson
4. Richard Youngs
5. Joose Keskitalo

Muzieknummers:

1. Richard Dawson - Prostitute
2. Ifriqiyya Electrique - Laa La Illa Allah
3. IDLES - Heel / Heal
4. Flower-Corsano Duo - I, Brute Force?
5. Kaitlyn Aurelia Smith - To Follow & Lead

avatar van jordidj1
Wel vaag trouwens opeens. Ik open mijn "Jouw meest beluisterde...."-playlist en de eerste 5 tracks zijn compleet anders dan dat hij in Wrapped aangeeft. No More Parties in LA, Feel Good Inc. en Nobody Speak kloppen wel, maar volgens Spotify staan Tuinslang en Sultans of Swing wél in de top 5. Gebaseerd op mijn luistergedrag afgelopen jaar is dat logischer.

Hebben jullie dat ook?

avatar van MRDammann
110,865 minuten geluisterd. Mijn favoriete genre was Rock.
Daarnaast: 12,773 verschillende nummers, 2,286 verschillende artiesten en 170 genres.
Ik skipte 150 nummers.

Topartiesten:
1. Jake Bugg
2. Ryan Adams
3. Bob Dylan
4. Declan McKenna
5. The Strokes

Topnummers:
1. Declan McKenna - Humongous
2. Declan McKenna - Make Me Your Queen
3. Declan McKenna - Why Do You Feel So Down
4. Vreemde Kostgangers - Ik Ben Op Weg
5. Spinvis - Dageraadplein

Niet heel gevarieerd, maar het klopt inderdaad dat ik het debuut van Declan McKenna veel gedraaid heb. Verder ook veel Nederlandstalig geluisterd dit jaar.

Raar inderdaad dat het niet overeenkomstig is met de playlist. Geen The xx, geen Jake Bugg, zoals in de playlist. Nog sterker: mijn nummer 2 en 3 van Wrapped staan zelf niet in mijn playlist.

ohmusica
De Spotify lijst houdt mij een spiegel voor. Mijn eigen top 5 bevat zelfs een paar guilty pleasures.

1 lorde - green light
2 kevin gates - out of the mud (via soundtrack american honey)
3 E-40 - choices (yup) (via soundtrack american honey)
4 moss - ghosts
5 lorde - sober

Wat Spotify (nog) niet weet is wat ik koop en dan uiteraard niet via hen draai. Lorde en Moss komen overigens wel in mijn top 10.

ohmusica
Het muzieklandschap is wel aardig in beweging, de opkomende genres in 2017 volgens Spotify.

Emerging 2017 Genres:
Melodic Power Metal
Chaotic Black Metal
Chillhop
Trap Latino
Future Funk
Jumpstyle
Serialism
Cinematic Dubstep
Vintage Swoon
Gamecore

De social media spelen daarbij een steeds grotere rol. (ed sheeran, boef etc). Boef die zijn fans oproept om extra te streamen...

avatar van Arrie
Serialisme?! Jumpstyle?!

avatar van Arrie
jordidj1 schreef:
Wel vaag trouwens opeens. Ik open mijn "Jouw meest beluisterde...."-playlist en de eerste 5 tracks zijn compleet anders dan dat hij in Wrapped aangeeft. No More Parties in LA, Feel Good Inc. en Nobody Speak kloppen wel, maar volgens Spotify staan Tuinslang en Sultans of Swing wél in de top 5. Gebaseerd op mijn luistergedrag afgelopen jaar is dat logischer.

Hebben jullie dat ook?

Ja klopt, al heb ik dan weer het gevoel dat het lijstje van 2017wrapped.com beter klopt. Maar Bad and Boujee staat in allebei niet op 1, dus vermoedelijk kloppen ze allebei niet.

avatar van eightynine
Hoeveel genres kunnen ze bedenken zeg

avatar van Masimo
Zo was ik na mijn lijst benieuwd wat het genre 'Escape Room' nou typeert

ohmusica
Dit 'escape room' schijnt bedacht te zijn door de algoritme-peepers van spotify,
>>> What Is “Escape Room” And Why Is It One Of My Top Genres On Spotify? - festivalpeak.com:

avatar van E-Clect-Eddy
Even opgezocht op internet mbt al die nieuwe genres:

Jumpstyle > gewoon gabber muziek zonder kaalhoofden

Trap Latino > klinkt als soft rappende Latinos op Hip Hop met minder zware beats.

Chillhop > mix van NeoKlassiek, Jazz en Hip Hop maar zonder de rappers (bijna geheel instrumentaal)

geen van deze genres is wat voor mij...

bennerd
Jumpstyle was iets van jaren terug (man man, wat een hype was dat ooit) en chillhop wordt als term ook wel al best lang gebruikt.

avatar van Arrie
Ja, daarom ook mijn verbazing: jumpstyle was tien jaar geleden populair, ik zou niet weten waarom dat nu ineens opkomend is. Serialisme is zelfs een stroming in de experimentele klassieke muziek van begin 20e eeuw.

avatar van Onweerwolf
Weet iemand of er nog weer zo'n 3 maanden aanbieding zit aan te komen?

avatar van Teunnis
ohmusica schreef:
Dit 'escape room' schijnt bedacht te zijn door de algoritme-peepers van spotify,
>>> What Is “Escape Room” And Why Is It One Of My Top Genres On Spotify? - festivalpeak.com:

Dus blijkbaar vallen o.a. MF DOOM, Aphex Twin, Run the Jewels, SOPHIE, Grimes en Jessy Lanza allemaal onder Escape Room. Ik heb een nieuw favoriet genre gevonden! "kind of an underground-trap/PC-music/indietronic/activist-hip-hop kind of thing"

avatar van Teunnis
Arrie schreef:
Serialisme is zelfs een stroming in de experimentele klassieke muziek van begin 20e eeuw.

Waarschijnlijk is het van 2 luisteraars naar 10 luisteraars gegaan.

avatar van E-Clect-Eddy
Onweerwolf schreef:
Weet iemand of er nog weer zo'n 3 maanden aanbieding zit aan te komen?

geen idee... maar er is wel al een aanbieding van 99 euro voor 12 maanden of wel 2 maand 'gratis'

avatar van Onweerwolf
Dat is me veel te gek. Ik heb het alleen nodig van januari t/m maart en alleen omdat de android app shuffled ipv playlists afspeelt als je niet betaalt.

ohmusica
“Kan MuMe de Spotify benamingen niet overnemen? ” ?

avatar van Sir Spamalot
Onweerwolf schreef:
Weet iemand of er nog weer zo'n 3 maanden aanbieding zit aan te komen?

Na even klikken op de knop "upgrade" in mijn gratis versie van Spotify krijg ik volgend antwoord...
Begin met 3 maanden Premium voor € 0,99
...
Daarna slechts € 9,99 per maand.
Annuleren kan op elk moment.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:56 uur

geplaatst: vandaag om 13:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.