MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Weet iemand hoe dat nu zit met die invitation tokens? Ofzoeits?

Wilde iemand Spotify aanraden, maar die moest toen een code invoeren.. Had daar zelf geen problemen mee bij het installeren een tijd geleden. Is dat nieuw?

Die code die je kan invullen is bijvoorbeeld voor als je iemand een premium-lidmaatschap cadeau geeft, of wanneer je met een actie hebt gewonnen. Stuur hem anders deze link door, daar kan je gewoon aanmelden voor gratis Spotify. Kwestie van gegevens invullen en Spotify Open aanvinken.

Heb inmiddels ook spotify ontdekt, en ik kan al bijna niet meer zonder. In combinatie met last.fm gaat het ontdekken van bands nu zoveel gemakkelijker. Eens om de drie nummers naar een korte reclame luisteren heb ik overigens weinig bezwaar tegen. Ik zie dit graag groeien met meer muziek en meer opties. Ik zou bijvoorbeeld graag al mn artiesten hebben in een raster zoals op itunes, zodat je albumcovers overzichtelijk kan bekijken.

Daarnaast miste ik nog wel wat muziek, zoals rockgrootheden AC/DC en Led Zeppelin.

Ik ga binnekort maar eens een premium account aanschaffen zodat ik het ook op mn ipod kan afspelen.

gukker schreef:
Ik zou bijvoorbeeld graag al mn artiesten hebben in een raster zoals op itunes, zodat je albumcovers overzichtelijk kan bekijken.

Dan moet je op CTRL+g drukken. Dan worden de albums gegroepeerd met albumhoes. Nadeel is wel dat je dit per playlist moet doen en wanneer je Spotify opnieuwe opstart is deze instelling ongedaan gemaakt.

Osiris Apis schreef:
(quote)

Dan moet je op CTRL+g drukken. Dan worden de albums gegroepeerd met albumhoes. Nadeel is wel dat je dit per playlist moet doen en wanneer je Spotify opnieuwe opstart is deze instelling ongedaan gemaakt.

Ziet er inderdaad beter uit zo, alleen jammer dat ze de interface van windows mediaplayer hebben gebruikt, nu staat alles in zo'n lange lijst

Heb trouwens een primiumaccount aangeschaft, maar die ipod-app is echt waardeloos, ik stap volgende maand daarom gewoon over op unlimited.

In Overigen > Algemeen > spotify:

Zie ik gisteren op RTV-Rijnmond een leuk bandje voorbijkomen genaamd Monk's Avenue.
Dus even kijken of er een album van is. Wat blijkt....alleen via Spotify dus geen tastbare cd.

Wat zijn dit voor praktijken? Na de elpee nu ook einde CD? Moet niet gekker worden

Nee joh, de elpee is helemaal terug. Heb je onder een steen geleefd of zo?

Weet ik wel, maar de platenspeler is er eigenlijk nooit meer gekomen bij mij.Dus vandaar.

Waar het mij omgaat is dat er straks misschien helemaal niks meer tastbaars wordt uitegegeven.

Slowgaze schreef:
Nee joh, de elpee is helemaal terug. Heb je onder een steen geleefd of zo?

Volgens mij is Spotify een meer doorslaand succes dan de comeback van de LP...
Ik ben een enorme fan van vinyl en de 'sound' ervan, maar het is niet de redding van de muziekbusiness!

bawimeko schreef:
(quote)

Volgens mij is Spotify een meer doorslaand succes dan de comeback van de LP...
Ik ben een enorme fan van vinyl en de 'sound' ervan, maar het is niet de redding van de muziekbusiness!

Eh, neen. Alleen Spotify is het - op dit moment - ook nog niet; pas met 1,5 jaar verwachten ze zwarte cijfers te schrijven. Wat ze nu doen is - zoals ook ten tijde van internet 1.0 - veel geld verbranden om marktaandeel te krijgen. Om dit moment zijn ze bezig in de US met een aantal majors te praten. Een van de majors (ik dacht Universal of Sony) heeft inmiddels een 12% aandeel in Spotify.

Maar voor wat het waard is (een fijn niche-produkt): black is back

Leuk programma dat Spotify, maar ik vind het wel jammer dat ik ineens na elk nummer twee reclames krijg voorgeschoteld.... Zelfs na een nummer van 34 seconden. Zo ben ik die reclames wel heel erg snel beu!

Hè, leuk, gebruikers kunnen naar zes maanden spotify free nog maar 10 uur luisteren en je kunt dan elke track maar 5 keer afspelen als ik het goed begrijp.
Zoals Mjuman ook zegt, over zo'n anderhalf jaar gaan ze pas in de zwarte cijfers komen, bijvoorbeeld door de gratis diensten terug te schroeven. Maar ik had al zo'n vermoeden dat dat zou gebeuren...

Slowgaze schreef:
Hè, leuk, gebruikers kunnen naar zes maanden spotify free nog maar 10 uur luisteren en je kunt dan elke track maar 5 keer afspelen als ik het goed begrijp.

Waar heb je dat vandaan?

Maiky schreef:
(quote)

Waar heb je dat vandaan?

Ik heb dit vanochtend in de krant (BN/DeStem) gelezen. Als het daar al in staat, zal het wel in meer dagbladen te lezen zijn geweest

Edit: Het is onder andere hier te vinden.

stoepkrijt schreef:
Leuk programma dat Spotify, maar ik vind het wel jammer dat ik ineens na elk nummer twee reclames krijg voorgeschoteld.... Zelfs na een nummer van 34 seconden. Zo ben ik die reclames wel heel erg snel beu!

Ja echt irritant. Nu veel meer reclame. Ik heb ook regelmatig een connection error.

Spotify

Ze willen ons aan het betalen krijgen. Hoewel ik dat waarschijnlijk toch wel van plan was.

Wat is dat nou weer voor bullshit? Als het zo doorgaat laat ik Spotify lekker zitten. Er ging toch al geld naar de platenmaatschappijen als je een nummer luisterde? En dan kun je een nummer maar 5 keer afspelen, wat een onzin zeg. Dan ga ik wel weer over op Grooveshark.

Ik vind het wel een logische verandering. Er zijn onwijs veel actieve gebruikers die nog geen abonnement hebben - ik ben er ook eentje. Met zo'n maatregel kun je veel van deze gebruikers overhalen om te gaan betalen. Op deze manier kan Spotify langzaamaan uit de rode cijfers kruipen.

Don Cappuccino schreef:
Wat is dat nou weer voor bullshit? Als het zo doorgaat laat ik Spotify lekker zitten. Er ging toch al geld naar de platenmaatschappijen als je een nummer luisterde? En dan kun je een nummer maar 5 keer afspelen, wat een onzin zeg. Dan ga ik wel weer over op Grooveshark.

Grooveshark heeft ook zijn langste tijd gehad, die komen steeds meer in het nauw omdat wat daar gebeurt ook niet helemaal legaal is.

Verder is dit niet helemaal een plannetje vanuit Spotify geloof ik, maar iets wat onder druk van de grote mediaconglomeraten besloten is volgens mij. Maw: Spotify is veel te aantrekkelijk en labels (en artiesten) krijgen veel te weinig geld terug.

Ik heb zelf al een jaar een premium-account, maar die zullen ook wel duurder gaan worden naar verloop van tijd.

Ozric Spacefolk
In De Site > Algemeen > Feedback, klachten en andere opmerkingen:

Wat is Spotify en waarom werkt het bij mij niet?!?

Is Spotify al beschikbaar in Nederland? In België moet je er met een omleiding naartoe.

Spotify is een programma/website om muziek te streamen, playlists te maken en die te delen.

Spotify - Download and Listen - Free Music - Millions of Songs

Is toch gewoon beschikbaar, anders kan je altijd Grooveshark proberen.

Ozric Spacefolk
Ik doe ook grooveshark, lekker op mn werk... Ze hebben veel Eloy...

Maar omdat deze site links legt met Spotify, probeerde ik dat eens, het werkte alleen niet...

Casartelli (moderator)
Je moet eerst iets installeren om Spotify te kunnen gebruiken. Als dat eenmaal gebeurd is, werkt het wel een stuk vlotter dan Grooveshark.

Precies. Het is onderhand ook al een jaar beschikbaar in Nederland.

Ozric Spacefolk
Oei, dat kan dan weer niet op kantoor... Maar thuis dan weer wel....

Is het eigenlijk allemaal wel legaal, vraag ik me af...?!?

Jup, Spotify is 100% legaal.

en veilig ook? (ik word altijd wat nerveus wanneer ik iets moet installeren waar ik niet 100% het fijne van weet)

Ja, veilig en legaal.

Tnx. Heb ondertussen ook de website bezocht, ziet er inderdaad allemaal in orde uit. Blijf wel met enkele twijfels zitten: reclame? zijn dat geluidspotjes? 20 uur per maand gratis? en daarna? Ik probeer het toch maar eens uit. Daar dit hier (waarschijnlijk) niet de plaats is om er verder op in te gaan, mogen gebruikers eventueel hun ervaringen pmmen (betalende users? Android users?..) Nogmaals bedankt!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:41 uur

geplaatst: vandaag om 23:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.