MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Volgens mij is het nu zo dat de eerste maand 20 uur gratis is, daarna 10 uur per maand.
Reclame zijn zowel korte geluidsfragmenten tussen de nummers door als pop-ups. Het wendt snel, maar prettig is anders. Als je gaat betalen verdwijnen deze reclames.

Nou Thomzic, ik wen NOOIT aan die reclames en vind ze steeds irritanter worden. Ik snap dat ik geen recht van spreken heb omdat het gratis is, maar het is echt gruwelijk. De stemmen zijn irritant, het Amerikaanse geknauw is irritant, en de enkele Nederlanders tussendoor die spreken over "Spootiefaaai" zijn het ergst!

Marty McFly schreef:
Nou Thomzic, ik wen NOOIT aan die reclames en vind ze steeds irritanter worden. Ik snap dat ik geen recht van spreken heb omdat het gratis is, maar het is echt gruwelijk. De stemmen zijn irritant, het Amerikaanse geknauw is irritant, en de enkele Nederlanders tussendoor die spreken over "Spootiefaaai" zijn het ergst!

ik ken een nog veel vervelendere eigenschap van Nederlanders...

Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken, Marty.

Inderdaad, het is ook nooit goed... neem dan een betaalaccountje. Voor 5 euro per maand kun je ongestoord naar je favoriete muziek (of een groot deel daarvan) luisteren. Als je er over nadenk is het spotgoedkoop...

Inderdaad, dat is echt geen geld. Daarom had ik al vrij snel besloten om een premium account te nemen.

Eerst maar eens gratis proberen. De combinatie met het linkje hier op MuMe maakt het wel erg aantrekkelijk natuurlijk. Bij mijn eerste album had ik na 3 nummers plots een spotje reclame voor die zweedse meubelgigant. Dat was wel ff schrikken. Het was wel een erg kort spotje. Wennen zal ik er echter nooit aan doen. Dus als het me bevalt zal ik zeker ook een betaalde account overwegen.
Ik heb al wel enkel nieuwe albums willen beluisteren waar maar 1 nummer van beschikbaar blijkt, gebeurt dat meer, en worden die albums na enkele weken volledig beschikbaar? Of zijn er albums waarbij dity zo blijft?

Ik heb er geen last van, want zit in Spanje, maar waarom is het in Belgie nog niet beschikbaar? Zit SABAM daar weer voor iets tussen?

Thomzic schreef:
Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken, Marty.

Dat zeg ik toch ook?

kühnekxs schreef:
ik ken een nog veel vervelendere eigenschap van Nederlanders...

Cabeza Borradora schreef:
Eerst maar eens gratis proberen. De combinatie met het linkje hier op MuMe maakt het wel erg aantrekkelijk natuurlijk. Bij mijn eerste album had ik na 3 nummers plots een spotje reclame voor die zweedse meubelgigant. Dat was wel ff schrikken. Het was wel een erg kort spotje. Wennen zal ik er echter nooit aan doen. Dus als het me bevalt zal ik zeker ook een betaalde account overwegen.
Ik heb al wel enkel nieuwe albums willen beluisteren waar maar 1 nummer van beschikbaar blijkt, gebeurt dat meer, en worden die albums na enkele weken volledig beschikbaar? Of zijn er albums waarbij dity zo blijft?

Een gratis account is leuk om het programma te proberen, en als je af en toe een album wil beluisteren, maar verder -mede door die gruwelijke reclames- is het niet al te interessant. Bovendien wordt het gratis gebruik steeds verder beperkt, misschien wel om begrijpelijke redenen (zie de discussie hierboven).

Zelf heb ik al ongeveer vanaf het begin een unlimited account (premium is vooral leuk voor audiofielen en mensen die veel luisteren via hun mobiele telefoon). Ik moet zeggen dat het me prima bevalt: de keuze is zeker niet onuitputtelijk, maar er staat meer dan genoeg oude en nieuwe muziek op om het de vijf euro per maand waard te maken voor een gemiddelde liefhebber zoals ik.

Het is waar dat een aantal albums er niet, gedeeltelijk of tijdelijk opstaan (scheelt volgens mij ook wat voor account je hebt). Tot dusver is de keuze redelijk tot vrij goed, vind ik.

Of het programma toekomst heeft is dan wel weer afhankelijk van een aantal factoren: kunnen ze het programma op lange termijn winstgevend maken, en blijven de platenmaatschappijen hun medewerking verlenen ook als de uitbetaalde royalties blijven tegenvallen?

De toekomst is dus nog ongewis, maar mede door het gebruikersgemak is Spotify een handige tool voor mensen die graag allerlei muziek door elkaar willen luisteren of leren kennen. Ik gebruik het erg vaak, in ieder geval.

Tnx Sandokan-veld! Heb onderussen ook de voorgaande berichten hier eens doorlopen. Wat heb ik weer achtergelopen dat ik niet eerder van Spotify wist...
Mij lijkt het wel de toekomst (en redding) van de muziek-industrie op langere termijn, maar dan moeten de prijzen (en reclameblokjes) wel redelijk blijven natuurlijk. Als ze (de platenmaatschappijen, want die gaan uiteindelijk toch eigenaar worden van Spotify) willen kan dat volgens mij. Productie-, materiaal- en distributiekosten t.o.v. cd valt volledig weg, wat weer wel tot gevolg zal hebben dat de prijzen van deze de hoogte zullen inschieten (en zo dan weer zullen gedoemd zijn te verdwijnen).

btw, mijn Spotify gebruikersnaam is eric-hm, maar momenteel heb ik het thuis nog niet op de pc staan, en ben ik nog niet bezig geweest met playlists enzo.

Cabeza Borradora schreef:
Ik heb er geen last van, want zit in Spanje, maar waarom is het in Belgie nog niet beschikbaar? Zit SABAM daar weer voor iets tussen?

Hier valt gewoon niet genoeg geld te rapen. Het werd onlangs nog op Studio Brussel uitgelegd: http://www.stubru.be/progra...

Bedankt voor de link! Toch een reden wat ik niet had verwacht. En dat de omzet zoveel lager ligt in Belgie dan in Nederland? Te goede radio(stations) in Belgie??

Heb voor de pc thuis maar een nieuwe account aangemaakt. Zo heb ik deze maand toch 20 uur gratis meer. Daar de playlists zo gemakkelijk uit te wisselen zijn, heb ik mezelf bij mijn "vrienden" gezet, en blijf ik hier op mijn werk ge-updated met wat ik thuis toevoeg.

(account name: eric-hOmE).

Een groot deel van wat ik aan albums op de harde schijf heb staan is gelinkt met mijn Spybot-biblioteca. Zo ver het goede nieuws... Maar nu blijkt er geen andere weg dan de albums gesorteerd te krijgen in playlists (zoals ik ze heb in folders op mijn pc) dan song bij song te markeren en de selectie aan de gewenste playlist toe te voegen.
Waarom is het niet mogelijk om gewoon met de muis een blok te selecteren? Dat zou alvast een pak werk schelen.

Iemand tips of ideeen?

Heb het eindelijk gevonden. Alles in playlists gesorteerd zoals op de pc in folders, in een 15tal minuutjes. Nu alle cd´s nog toevoegen die ik nog niet heb omgezet naar mp3... Daar zal geen andere manier voor zijn dan album per album... monikkenklusje.

Voor de liefhebbers: Ook playlists gemaakt van de 3 rondes v.h. MuMe metal album van de week.

ronde 1
ronde 2
ronde 3 (needs update)

Heb me uiteindelijk ook laten overhalen om aan de Spotify te gaan, en ik moet zeggen het is verdomde handig Ben serieus aan het overwegen om naar een premium account over te stappen.
Kan iemand me trouwens vertellen waar de selectie aan verkrijgbare muziek op gebaseerd wordt?
Ik zie namelijk nergens bands als Tool, King Crimson etc.

Uiteraard wil ik jullie mijn electronic lijstje niet onthouden

Playlist by bardt1980 - Spotify - open.spotify.com

Simpelweg de keuze van het label of de band (ligt eraan wie de rechten heeft). Op dit moment wordt er nog niet veel geld verdient aan Spotify dus er zijn een hoop rechthebbenden die het liever (nog) niet beschikbaar stellen. Als er maar genoeg mensen een abonnement nemen zal er waarschijnlijk steeds meer beschikbaar zijn.

Goed nieuws voor inwoners van België?
Online muziekdienst Spotify dan toch naar België. (In De Morgen)

Ik heb een Spotify-map van ruim 2 GB. Volgens mij heeft hij nummers gekopieerd (net zoiets als de iTunes Music-map). Kan ik deze map verwijderen?

Goede vraag, ik heb hetzelfde op 1 computer en mij lukte het niet om te vinden hoe het moest... Ben het hele menu doorgelopen.

Want de muziek die je met Spotify beluistert, staat niet op je PC, maar wordt van een server gehaald (daarom is offline muziek luisteren ook niet mogelijk, behalve als je de nummers op je harde schijf hebt staan). Dus dan zou ik die toch gewoon kunnen verwijderen? Aangezien ik de nummers die ik zelf heb, gewoon met iTunes beluister.

Kan me niet voorstellen dat zo'n simpel programmaatje zoveel geheugenruimte inneemt.

waar hebben jullie die folder gevonden? Bij mij bij onder "program files" in "Spotify" slechts 2 files; het progr. zelf (5118 kb) en uninstall (89 kb). Ik vind geen andere folder, en heb toch ook een duizendtal albums gelinkt.

C:\Users\Thuis\AppData\Local. Daar staat de Spotify-map bij mij.

pfff, eindelijk gevonden... AppData folder was als verborgen gemarkeerd.
Hier toch ook 1.36 GB (2009 archieven, 256 folders)
Vind ik ook wel raar. Op een moderne pc normaal geen probleem. Maar wat indien Spotify op je phone??

Je kan via "modificar" en dan het onderste tabje "preferencies" wel het max te gebruiken geheugen (cache) aanpassen zie ik nu. (standaard setting is max 10% v/dvrije ruimte harde schijf)

Heb die nu naar 1 GB gezet. Misschien was dit mijn probleem dat er de hele tijd schijfruimte verdween. Ook vond ik een map waarin allemaal filmpjes stonden die ik gezien had. Blijkbaar vond een programma dat nodig om die te downloaden.

Spotify slaat inderdaad dingen op, zodat het niet elke keer opnieuw bestanden hoeft te downloaden, deze worden uiteraard wel gecodeerd op je schijf gezet, zodat je ze niet zomaar kan 'jatten'.

Vraagje:
Als je een bestand die op je computer staat in je spotify-account zet, kan je die daarna op een andere computer beluisteren? (Wel met hetzelfde account inloggen uiteraard).

Ik ben nog aan het overwegen of ik Unlimited of Premium ga nemen. Ik denk Premium, omdat ik dan op m'n (nog te kopen/krijgen) telefoon kan luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:26 uur

geplaatst: vandaag om 01:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.