menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Vandaag wordt er weer een update van de desktop versie uitgerold, 'we' slaan 1.71 over en gaan meteen over op 1.72 ??

Meteen is mijn wachtrij weer 'onzichtbaar' eveneens het 'huidige' nummer dat afgespeeld werd voor de update. Na een ander nummer eerst (tussendoor) te spelen, wordt de wachtrij en geschiedenis weer zichtbaar en wordt weer normaal afgespeeld.

Sinds eergisteren krijg ik alleen geen nieuwe suggesties gepresenteerd in de sectie Ontdekken, normaal staat daar 1x per dag een nieuw / aangepast rijtje van circa 20 releases. Heeft volgens mij niets met de update te maken maar is jammer dat het niet werkt.

is er een handige manier om in een playlist terug te gaan naar het laatst afgespeelde nummer?

Als ik een playlist afspeel en halverwege 'even' iets anders opzet en terug wil naar diezelfde playlist, moet ik handmatig opzoeken waar ik was gebleven. Met random play erg vervelend omdat hij de afgespeelde nummers opnieuw afspeelt.

Als je even iets anders opzet, kun je het dan het beste in de wachtrij zetten.

Volgens mij is het niet mogelijk om direct terug te gaan naar waar je gebleven was. Zeker niet met de shufflemodus.

ok, snap ik en met de wachtrij ga ik idd veelvuldig verkeerd mee om. Maar als het gaat om switchen tussen afspeellijst MuMeLadder en De Witte Trui is het een kwestie van MuMeLadder als wachtrij gebruiken en de betreffende 9 nummers uit de DWT-ladder naar de wachtrij verplaatsen. Of kan dat ook efficienter?

Wat ik doe met de MML en DWT is dat ik de nummers in de afspeellijsten kopieer en plak naar mijn eigen aangemaakte afspeellijst. Wanneer je een ladder (of drie tegelijk) hebt gehad kun je die vervolgens gewoon uit de afspeellijst verwijderen. Zo kun je makkelijk bijhouden waar je gebleven bent. Zelf vind ik het vooral handig omdat je dan de nummers eenvoudig op de juiste volgorde kunt slepen. Ik verwijder alleen de nummers die ik geen punten geef en zet de rest op volgorde. Zodra ik gestemd heb verwijder ik ook die nummers.

Zo staan er in mijn eigen MML-afspeellijst nu al de top-5's klaar voor de volgende drie ladders en in mijn eigen DWT-afspeellijst staan de top-5's klaar voor de volgende twee ladders.

Ah ok. ik kan me herinneren dat ik dat ook zo een tijdje heb gedaan, maar dat werkte niet naar mijn wens. Maar dat is al weer een tijdje geleden (paar jaar), dus ik zal nu eens kijken of het me nu beter bevalt.

Goed te horen dat ik iig niet iets simpels over het hoofd zie.

thnx!

Edit: ik hoopte eigenlijk dat je in een playlist het laatste nummer zou kunnen vastzetten in de trant van: hier ben ik gebleven en de volgende keer graag weer vanaf hier oppakken.

Kreeg vandaag update 1.74 van Spotify en ik hoopte dat daarmee het probleem met de 'bevroren' "Aanbevolen Voor Jou" in de Ontdekken-sectie zou worden opgelost maar niet dus. Die staat nu al 2 weken met dezelfde aanbevelingen. Apart, want de "Nieuwe Releases voor Jou"-gedeelte doet het wel.

Bij Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway:

Dan is een cd of een aantal MP3'tjes een stuk makkelijker.

Spotify?

Edit: deze staat niet op Spotify
Geen idee waarom niet, want de rest van de discografie staat er wel op.

Aan spotify begin ik niet. Er staan hier een kleine 1500 albums in de kast. Ik maak graag gebruik van het internet om nieuwe albums te ontdekken en als ik iets de moeite waard vind, koop ik het album zodra ik de gelegenheid krijg.

Verder geloof ik ook niet zo in het concept. Ik volg de frontman van Primordial via social media en lach smakelijk mee als hij weer eens laat zien dat hij €3,72 bijgeschreven krijgt van Spotify, omdat zijn nummers enkele tienduizenden keren beluisterd zijn afgelopen maand.

- Modknip -

Vandaag alweer een update van de desktopversie naar 1.75. Visueel zit er een grote verandering in, de werkbalk die bovenaan zat is verdwenen en zit nu achter de 3 stipjes die prominent in de linkerbovenhoek zitten. Zo te zien zijn verder alle optie's die op de werkbalk stonden weer hier terug te vinden.

Bij de vorig update was het verplaatsen van nummers in de wachtrij trager geworden, irritant als je veel nummers daarin hebt staan en zoals ik vaak gebruik maakt van deze mogelijkheid. In deze update is die vertraging enigszins ongedaan gemaakt. Voelt nog steeds trager dan een paar updates daarvoor maar dit is redelijk goed werkbaar.

Nog een wijziging die mogelijk verband houdt met deze update: album verdwenen. Calexico had een Deluxe versie van zijn album op Spotify naast de standaard versie. Die stond op een bepaald moment niet meer in hun overzicht maar was er nog wel. Via een afspeellijst met dezelfde naam was dat album weer wel te vinden. De bonusnummers op dat album hadden NIET de toevoeging BONUSTRACK in de titel en daar gaat bij het scrobblen mijn voorkeur naar uit. Vandaar dat ik regelmatig dat album opzocht. Nu is de betreffende afspeellijst niet meer te vinden en dus ook niet meer deze versie van het album. Het hoeft helemaal niets met deze update te maken te hebben maar viel me gewoon op vandaag.

geplaatst:
Ik krijg nog steeds vreemde aanbevelingen van Spotify in de sectie Ontdekken: meestal is het veroudert, steeds vaker zijn ze al 6 maanden eerder al eens voorgeschoteld of tenminste toen uitgebracht.

Zo mis ik regelmatig nieuwe singles van acts die ik nog recent afgespeeld heb, al dan niet een eerdere single. Ik krijg met andere woorden de op één na laatste single voorgeschoteld als nieuwe aanbeveling, een nummer dus die ik vaak al hoort heb.

geplaatst:
Voor de verandering eens de officiële Spotify app uit de Windows 10 Store geïnstalleerd. Ziet er nagenoeg hetzelfde uit alleen nu met de tekst "windows store versie" achter de versienummer in het Over / About venster. Verder geen verschillen gevonden gevoelsmatig wel iets tragere interactie.

Deze wordt niet wekelijks bijgewerkt en er is geen optie aanwezig om dit handmatig op te vragen / te initiëren. Loop zodoende nu 2 releases achter.

Ook heeft het opgeven van een alternatieve plek voor het Spotify cache op de harde schijf geen zin. Met de standaard programma werd er een cache opgevuld van enkele gigabytes afhankelijk van hoe veel en hoe vaak je verschillende nummers luistert. Nu hoor ik tussen opvolgende nummers van een album die in elkaar overlopen een vervelende pauze / glitch die de sfeer / spanning doorbreekt.

geplaatst:
Argh... stond de sectie "Aanbevolen voor jou" een aantal dagen (weer eens) vastgeroest, vandaag krijg ik grotendeels Trance House suggestie's voorgeschoteld, terwijl ik daar nauwelijks naar luister en zeker niet in de afgelopen maanden naar geluisterd.

Het is dat het abo doorloopt tot het einde van het jaar anders was ik al weer terug bij Deezer.

geplaatst:
Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen.

geplaatst:
Bij mij staan die aanbevelingen op basis van een bepaalde artiest al enkele maanden stil. Bij 'aanbevolen voor jou' staan bij mij momenteel ook trance suggesties, maar laat ik daar nu net vanmiddag weer eens even naar geluisterd hebben. Dat er ook psy-trance tussen staat is me dan weer een raadsel.

-edit- Oh nee, dat was een cd die ik heb geluisterd... Dus dat is heel vreemd...

geplaatst:
Spotify breidt opties gratis app uit in strijd tegen Apple Music | NOS

Gebruikers die niet betalen, krijgen voortaan toegang tot vijftien gepersonaliseerde afspeellijsten waarin ze zelf mogen kiezen naar welk nummer ze luisteren.

Ik was even verheugd maar verderop staat:

Daarnaast krijgen gebruikers de mogelijkheid om zelf afspeellijsten te maken, maar ook die nummers kun je alleen via de shuffle-modus afspelen.

Waaruit ik de conclusie trek dat 'gepersonaliseerde afspeellijsten' niet daadwerkelijk je eigen playlists zijn maar een verzameling nummers die Spotify aanbiedt op basis van je luistergeschiedenis.

Als iemand toch uitvindt dat je bij Spotify naar de muziek kunt luisteren die je wilt in plaats van verplicht luisteren naar de muziek die Spotify kiest dan hoor ik het graag.

geplaatst:
Tja, iets met een dubbeltje en een eerste rang. Als je een paar euro per maand betaalt, kun je precies dat doen.

geplaatst:
Idd, voor een tientje per maand heb je de opties die je wilt. En voor 15 euro per maand heb je een familieabonnement. Zolang alle zes personen fictief in je eigen huis wonen, is het goed. 2,50 pp.

geplaatst:
Het gaat over de gewone versie niet over de betaalde versie.

Ik heb nu twee keer 3 maanden betaald maar ik gebruik het alleen om nominaties voor De Witte Trui te beluisteren van januari tot maart.

geplaatst:
Dat het [edit: niet] over de betaalde versie ging, was duidelijk, Onweerwolf.

Als je niet wil betalen, is jouw oplossing misschien om je nog met een andere user-id in te schrijven. Dan kun je met de ene user-id wat afspeellijsten maken en met de andere user-id die afspreken zonder de shuffle modus.

geplaatst:
Rogyros schreef:
Dat het over de betaalde versie ging, was duidelijk, Onweerwolf.

Nee, het gaat over de onbetaalde versie. Zie het artikel. Er staat notabene in de kop "Spotify breidt opties GRATIS app uit"

Als je niet wil betalen, is jouw oplossing misschien om je nog met een andere user-id in te schrijven. Dan kun je met de ene user-id wat afspeellijsten maken en met de andere user-id die afspreken zonder de shuffle modus.

Ik heb al jaren twee Spotify Accounts. Het is me vooralsnog niet gelukt om te bewerkstelligen wat jij suggereert. De vraag is dus wat die 'gepersonaliseerde afspeellijsten' precies zijn waar het artikel over spreekt maar niet uitlegt.

geplaatst:
Onweerwolf de uitleg op Tweakers.net is iets anders dan die op NOS. Dat lijkt te suggereren dat de zelf te bepalen volgorde wel uitgebreid wordt.

Ze hebben hebben het over een app die uitgerold wordt in etappes. Geen idee of dit binnen de huidige app is of gewoon een nieuwe versie van de standaard Spotify app.

Misschien moet je nog even geduld hebben, of heb je de nieuwe app al?

Je kunt natuurlijk ook van proef-abo naar proef-abo hoppen, Deezer / Spotify / Google Music / iTunes etc..

Je moet één ding niet vergeten... Spotify en ander streaming diensten moeten een verschil maken tussen gratis en betaalde service en als de twee te dicht bij elkaar zitten dan is er minder interesse om er voor te betalen.

Als je vroeger(?) naar de radio luisterde kon je als luisteraar ook niet bepalen welke nummers je in welke volgorde je kon luisteren. En daar betaalde je via kijk en luistergeld ook gewoon een paar gulden per maand voor. De 'gratis' streaming-diensten lijkt daar in principe op.

geplaatst:
Volgens mij staat er in het artikel exact wat ik al stelde; namelijk dat je alleen zelf de luistervolgorde kunt bepalen van 15 playlists waarvan de inhoud door Spotify wordt samengesteld. daar heb ik natuurlijk helemaal niets aan.

Ik heb de app vorige maand meteen van mijn telefoon gehaald aangezien ik A. Spotify mobiel toch alleen maar van januari tot en met maart gebruik. en B. er een bug is waardoor Spotify niet lekker samen werkt met Bluetooth koptelefoons. (Zo scrobbled Spotify bijna alles dubbel wanneer ik via mijn bluetooth koptelefoon luister. Ik heb echt alle combinaties van instellingen geprobeerd, no dice) en bleef mijn Tune Announcer app een week later nog steeds de laatst gespeelde song op Spotify announcen wanneer ik mijn telefoon aansloot. Super vervelend, dus doei. Eind december zet ik het er wel weer op.

Als de optie om af te spelen wat ik wil ipv wat Spotify wil achter een betaalmuur blijft dan zal ik heus wel weer betalen in januari maar het artikel leek dus te suggereren dat dat zou veranderen. Andere streaming diensten zijn niet relevant voor mij aangezien De Witte Trui playlist via Spotify loopt.

Ik heb jarenlang de playlist via mijn desktop beluisterd en daar is het geen probleem. De beperking zit alleen op de mobiele app. Dat vind ik gewoon vaag. Ik heb geen probleem met reclame e.d. in Spotify.

Ik heb in mijn leven genoeg software gekocht, ook mobiele apps en dat zijn allemaal prima besluiten geweest maar een Spotify abonnement voor het beluisteren van maximaal +/- 360 nummers uit 1 playlist per jaar vind ik gewoon niet de moeite.

geplaatst:
Je beweegredenen zijn inmiddels bekend. Ik haakte vooral aan op het volgende:
Als iemand toch uitvindt dat je bij Spotify naar de muziek kunt luisteren die je wilt in plaats van verplicht luisteren naar de muziek die Spotify kiest dan hoor ik het graag.
Hetgeen jij wilt, is gewoon mogelijk, maar in de betaalde versie, dus. Als je daartoe niet bereid bent, is dat natuurlijk prima, maar je verwijt nu Spotify dingen die er gewoon zijn, maar simpelweg niet in de gratis(!) versie. Spotify is een (verlieslijdend) beursgenoteerd bedrijf, dus dat de gratis versie vrij sober is, lijkt me niet meer dan logisch.

geplaatst:
Het mag inmiddels nou toch wel duidelijk zijn dat het over de onbetaalde versie van Spotify gaat? Daar gaat het artikel namelijk 100% over. In mijn post geef ik letterlijk aan dat er mijns inziens enige onduidelijkheid is over wat die uitbreiding van die gratis app nou precies behelst.

Als je dan vervolgens blijft hameren over wat er allemaal met een andere variant van de app, waar het artikel en mijn post, dus duidelijk niet over gaan dan voer je een discussie in de leegte.

geplaatst:
De 68 volgers van de witte trui kunnen misschien wat bijleggen zodat Onweerwolf zijn witte trui kan bedienen. De artiesten die hun bijdrage (bijna voor noppes) leveren aan de lijst van Onweerwolf kunnen mischien ook wat regelen. Wat een armoe, jongens.

geplaatst:
Goed, blijkbaar een gevoelig onderwerp voor de Spotify fanboys.

geplaatst:
Spotify gebruikt de gratis optie als kennismaking voor eventuele overstappers naar de gewone versie. Het woord gratis is de lokroep waar de hele tegenwoordige business zich van bedient, in moreel opzicht een foute truc.

geplaatst:
Dat is gewoon onzin. Spotify heeft verschillende edities met verschillende verdienmodellen. De verdiensten bij de variant waar geen abonnement voor hoeft te worden afgesloten zitten in de reclames. Dat is volstrekt normale business. Aan de consument de keuze.

geplaatst:
Onweerwolf, het woordje 'niet' is in mijn tekst weggevallen. Ik wilde schrijven: dat het niet om de betaalde versie gaat, is me duidelijk.

Ik dacht eigenlijk wel dat die context ook wel uit mijn stukjes te halen was. Maar goed. Nu is het hopelijk helder.

Jammer dat mijn suggestie niet werkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:13 uur

geplaatst: vandaag om 03:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.