Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 24 december 2017, 14:18 uur
Alicia schreef:
..... Nu Spotify nog, maar het geluid is wel iets minder van kwaliteit, en dat hoor je best wel op een aardige, zelfs niet al te dure installatie. Het aanbod is wel heel goed, maar wil je CD kwaliteit moet je Tidal nemen, maar dat is weer 10 euro meer in de maand.
..... Nu Spotify nog, maar het geluid is wel iets minder van kwaliteit, en dat hoor je best wel op een aardige, zelfs niet al te dure installatie. Het aanbod is wel heel goed, maar wil je CD kwaliteit moet je Tidal nemen, maar dat is weer 10 euro meer in de maand.
Daar schrok ik van, blijkt dat premium niet standaard op hoogste kwaliteit staat en voor je dat gevonden hebt op je gsm....
Nou moet ik nog even de cache leegmaken andes blijven de reeds eerder (gratis) gestreamde albums op die lage kwaliteit staan heb ik ergens gelezen
Ik mag aannemen dat er dan wel een Spotify connect app op een Heos zit, zal wel voor die prijs.
Yes, it does.
0
geplaatst: 25 december 2017, 19:01 uur
Spotify Premium levert nog altijd gecomprimeerde muziek, ongeveer gelijk aan MP3 320 kbps. Niet meer. Dit is dus absoluut geen cd kwaliteit, maar minder! De kwaliteit kun je inderdaad wel instellen. Over wifi bijvoorbeeld stel je de hoge kwaliteit in, het maakt dan niet uit hoeveel data je verbruikt. Dan kan bij mobiel internet uiteraard anders zijn, tenminste... als je op je databundel moet letten.
0
geplaatst: 27 december 2017, 20:18 uur
...en weer een desktop update van Spotify 1.70 al bijna een week geleden.
Leek een verbetering maar is de instelling aangepast die het volume gelijk trekt voor alle nummer. Je kan het ook niet meer aan zetten althans dat kan wel maar het heeft geen effect want bij het afsluiten van de (uitgebreide) instellingen tab of afsluiten van het programma reset deze weer naar NIET.
Ik merkte het doordat ik steeds vaker groter verschillen hoorde in het volume tussen de verschillende nummers. Een probleem dat ook al speelt bij het afspelen van MP3's maar dat staat los van dit.
Leek een verbetering maar is de instelling aangepast die het volume gelijk trekt voor alle nummer. Je kan het ook niet meer aan zetten althans dat kan wel maar het heeft geen effect want bij het afsluiten van de (uitgebreide) instellingen tab of afsluiten van het programma reset deze weer naar NIET.
Ik merkte het doordat ik steeds vaker groter verschillen hoorde in het volume tussen de verschillende nummers. Een probleem dat ook al speelt bij het afspelen van MP3's maar dat staat los van dit.
0
geplaatst: 28 december 2017, 08:32 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Ik moet zeggen dat dit toch wel mijn grootste bezwaar is tegen het gebruik van Spotify. De volumeverschillen zijn soms enorm. Nou ben ik een album-luisteraar, en omdat het dan meestal gaat om nummers van dezelfde geluidssterkte, levert dat niet zoveel problemen op. Totdat...er om de twee a drie nummers een blok reclame tussendoor komt. Met name bij oudere albums, die duidelijk zachter op Spotify staan, is het verschil soms zo groot dat je meteen naar de volumeknop moet grijpen. Ik zou wel eens willen dat er een instelling komt waar je dat mee kunt bijregelen.
Ik ben een gratis luisteraar, dat begrijpen jullie. En dus moet ik er waarschijnlijk mee leren leven. Dat doe ik dan ook maar. Maar het vergalt mijn plezier in Spotify wel af en toe.
Ik heb het eerlijk gezegd nog niet eens geprobeerd, maar als je die automatische volume-afvlakking instelt, nivelleert dat dan ook het geluid van de reclameblokken? Zal wel, toch? Aan de andere kant treedt bij die automatische volume-afvlakking hetzelfde euvel op als bij mp3'tjes uit verschillende bronnen: alles wordt naar het hoogste niveau getrokken, waardoor het dynamisch bereik binnen de afzonderlijke nummers afneemt. Alles wordt wat meer afgevlakt.
0
geplaatst: 29 december 2017, 15:14 uur
Van wat ik er over gelezen heb is de afvlakking (normalisering) nodig omdat sommige albums te luid zijn opgenomen. Daar kan een oud (niet geremasterde) album nooit tegenop dus heeft spotify die optie standaard al aanstaan meen ik. Anders zou het volume verschil nog groter zijn.
Dus de (te) luide albums worden teruggeschroefd en dynamisch bereik hadden ze al niet. Volgens mij blijft het bij de rest intact.
Dus de (te) luide albums worden teruggeschroefd en dynamisch bereik hadden ze al niet. Volgens mij blijft het bij de rest intact.
0
geplaatst: 29 december 2017, 15:47 uur
Heb net nog even de optie afvlakking (gelijk volume instellen voor alle tracks) aangezet in het desktop programma maar zodra het programma opnieuw gestart wordt is die weer standaard UIT.
Ook ik luister vooral complete albums en merk er dus vooral wanneer ik playlists of willekeurige nummers ga luisteren... en wanneer ik van album wissel.
Nog eens gecontroleerd en blijkt dat aan het einde van elk nummer de instelling zich 'spontaan' reset.
Ook ik luister vooral complete albums en merk er dus vooral wanneer ik playlists of willekeurige nummers ga luisteren... en wanneer ik van album wissel.

Nog eens gecontroleerd en blijkt dat aan het einde van elk nummer de instelling zich 'spontaan' reset.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 december 2017, 00:20 uur
Zo, de digitale beurs maar weer getrokken voor 3 maanden premium.
0
geplaatst: 6 januari 2018, 13:05 uur
Nog een heel vervelend bug ontdekt in Spotify; deze heeft betrekking op zoeken naar albums en de Spotify database. Die lijkt corrupt geraakt.
Het lijkt te maken te hebben met de verandering van zoeken (in elk geval voor de desktop-versie) die een maand of 2 geleden is doorgevoerd waardoor er minder resultaten getoond worden. Ik neem aan om de servers belast met zoeken te ontlasten maar er lijken ook andere invloeden / veranderingen mee te spelen. Mogelijk wordt de bibliotheek van Spotify opgeschoond of is die corrupt geraakt dan wel niet correct geïndexeerd.
Sommige albums die wel beschikbaar en afspeelbaar zijn via Spotify zijn niet meer daar te vinden via de zoekbalk en ook niet als je naar de pagina gaat van die artiest. Soms vind ik die albums toch via mijn eigen afspeellijsten op Spotify en soms door afspeellijsten van anderen door te spitten.
Het gaat zowel om recente albums van de afgelopen 5 jaar als om oude releases. Het speelt tot nu toe met diverse acts die al actief waren voor 1970 en waar nu vage online-labels her-uitgaven toevoegen aan Spotify.
Ook zijn nummer gelinkt aan andere albums. Dus je speelt nummers af van album A en Spotify geeft aan dat het nummer eigenlijk van album B komt (scrobbelt wel correct). Vaak is album A ééntje van een major label en is album B van een vaag label. Het lijkt dat die vage labels een manier gevonden hebben om toch wat te verdienen aan de releases van andere labels. De afgespeelde nummers klinken echter voor mij vaak als minderwaardig en soms zelfs incorrecte versie's.
Mocht je dus een album niet meer kunnen vinden dan kan je proberen te zoeken via je eigen afspeellijsten als je die daar ooit aan hebt toegevoegd of via de afspeellijsten van anderen. Die moeten dan het nummer of het album noemen in de titel van de afspeellijst of in de info over de afspeellijst.
Verder was er donderdagavond tussen 23:00 en 23:59 een vreemd bug. Bepaalde nummers die beschikbaar zouden komen per 00:00 vrijdag waren al een uur eerder zichtbaar, maar vaak niet afspeelbaar. Het was alsof Nederland is een andere tijdzone ingedeeld was. Het was een bug die enigszins gerelateerd is aan het eerder genoemde grote bug (zichtbaar / niet zichtbaar - soms wel afspeelbaar soms niet)
Het lijkt te maken te hebben met de verandering van zoeken (in elk geval voor de desktop-versie) die een maand of 2 geleden is doorgevoerd waardoor er minder resultaten getoond worden. Ik neem aan om de servers belast met zoeken te ontlasten maar er lijken ook andere invloeden / veranderingen mee te spelen. Mogelijk wordt de bibliotheek van Spotify opgeschoond of is die corrupt geraakt dan wel niet correct geïndexeerd.
Sommige albums die wel beschikbaar en afspeelbaar zijn via Spotify zijn niet meer daar te vinden via de zoekbalk en ook niet als je naar de pagina gaat van die artiest. Soms vind ik die albums toch via mijn eigen afspeellijsten op Spotify en soms door afspeellijsten van anderen door te spitten.
Het gaat zowel om recente albums van de afgelopen 5 jaar als om oude releases. Het speelt tot nu toe met diverse acts die al actief waren voor 1970 en waar nu vage online-labels her-uitgaven toevoegen aan Spotify.
Ook zijn nummer gelinkt aan andere albums. Dus je speelt nummers af van album A en Spotify geeft aan dat het nummer eigenlijk van album B komt (scrobbelt wel correct). Vaak is album A ééntje van een major label en is album B van een vaag label. Het lijkt dat die vage labels een manier gevonden hebben om toch wat te verdienen aan de releases van andere labels. De afgespeelde nummers klinken echter voor mij vaak als minderwaardig en soms zelfs incorrecte versie's.
Mocht je dus een album niet meer kunnen vinden dan kan je proberen te zoeken via je eigen afspeellijsten als je die daar ooit aan hebt toegevoegd of via de afspeellijsten van anderen. Die moeten dan het nummer of het album noemen in de titel van de afspeellijst of in de info over de afspeellijst.
Verder was er donderdagavond tussen 23:00 en 23:59 een vreemd bug. Bepaalde nummers die beschikbaar zouden komen per 00:00 vrijdag waren al een uur eerder zichtbaar, maar vaak niet afspeelbaar. Het was alsof Nederland is een andere tijdzone ingedeeld was. Het was een bug die enigszins gerelateerd is aan het eerder genoemde grote bug (zichtbaar / niet zichtbaar - soms wel afspeelbaar soms niet)
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 januari 2018, 17:10 uur
Mijn Spotify app scrobbled een heleboel nummers dubbel. Is daar iets aan te doen?
1
geplaatst: 6 januari 2018, 17:14 uur
Dan heb je waarschijnlijk zowel uitzenden naar andere apps aan staan als scrobbelen naar last.fm.
De eerste moet je wel aanzetten, de tweede dan juist niet. Zo doe ik het iig.
De eerste moet je wel aanzetten, de tweede dan juist niet. Zo doe ik het iig.
0
geplaatst: 6 januari 2018, 20:24 uur
Ik heb hetzelfde probleem E-Clect-Eddy. Bug of bewust? Geen idee, wel vrij irritant.
0
geplaatst: 9 januari 2018, 22:37 uur
Pfff, vet irritant, zit in alle rust de MuMe-ladder te luisteren, maar de hele tijd start die afspeellijst opnieuw. Hebben jullie dat ook (gehad)?
0
geplaatst: 13 januari 2018, 11:36 uur
Weer zo iets vaags. Het nieuwe nummer van Jay Som - Pirouette zou sinds gisteren of eergisteren beschikbaar moeten zijn aldus een post van haar op Facebook.
Dat nummer was via de zoekbalk niet te vinden en stond ook niet bij de single's sectie van deze act op Spotify maar stond wel bij haar aanbeveling !!
Maar als je naar de single pagina ging dan kon je die niet afspelen, wel toevoegen aan afspeellijst en aan de wachtrij. Vandaag is het nummer weer wel af te spelen, is wel te vinden via een zoekactie maar als je die toevoegt aan de wachtrij of aan een afspeellijst is deze gemarkeerd als NIET afspeelbaar (grijs).
Er zijn duidelijk problemen met de database / rechten distributie bij Spotify.
Dat nummer was via de zoekbalk niet te vinden en stond ook niet bij de single's sectie van deze act op Spotify maar stond wel bij haar aanbeveling !!
Maar als je naar de single pagina ging dan kon je die niet afspelen, wel toevoegen aan afspeellijst en aan de wachtrij. Vandaag is het nummer weer wel af te spelen, is wel te vinden via een zoekactie maar als je die toevoegt aan de wachtrij of aan een afspeellijst is deze gemarkeerd als NIET afspeelbaar (grijs).

Er zijn duidelijk problemen met de database / rechten distributie bij Spotify.
0
geplaatst: 14 januari 2018, 14:17 uur
Mijn Spotify Web Player is al sinds een paar dagen ''vastgelopen''. Computer opnieuw opstarten of opnieuw uit- en inloggen bij Spotify helpt niet. De zoekfunctie en het gaan naar 'recently played' en mijn playlists lukt nog gewoon maar hij reageert niet op de 'play'-knop, dus ik kan geen nummers afspelen.
Iemand anders hier ervaring mee?
0
geplaatst: 14 januari 2018, 19:35 uur
NewYorkCityLight schreef:
Mijn Spotify Web Player is al sinds een paar dagen ''vastgelopen''. Computer opnieuw opstarten of opnieuw uit- en inloggen bij Spotify helpt niet. De zoekfunctie en het gaan naar 'recently played' en mijn playlists lukt nog gewoon maar hij reageert niet op de 'play'-knop, dus ik kan geen nummers afspelen.
Ik heb hetzelfde probleem...

0
geplaatst: 15 januari 2018, 15:48 uur
De Spotify-apps op mijn tablet en mijn telefoon herkennen mijn Chromecast-audio ineens niet meer. Dat ding resetten en opnieuw instellen werkt niet. Het apparaatje is niet kapot, met testen werkte het naar behoren, het lijkt een Spotifyprobleem. De app herinstalleren werkt ook niet.
Zijn er meer mensen die hier wel eens last van hebben, of een oplossing hebben?
0
geplaatst: 15 januari 2018, 15:52 uur
NewYorkCityLight schreef:
Spotify verwijderen en opnieuw installeren lost het probleem op. Als je met spotify afspeelt op een streamer/dac op je hifi-set, loop je wel de kans dat je die streamer opnieuw bekend moet maken.
NB: betaald abo.
0
geplaatst: 15 januari 2018, 16:24 uur
De hele boel resetten (modem, spotify, castdingetje) helpt bij mij iig niet
0
geplaatst: 15 januari 2018, 16:37 uur
Fathead schreef:
Het is ook geen hardware-probleem. Spotify wil wel eens traag opstarten - en dan wordt een update naar je client gepusht - en als je tijdens dat proces iets anders opstart, wil het spotify-proces wel eens blijven hangen - als je net een bepaalde library gebruikt; dan heb je ahw een incomplete spotify op je pc. Het enige dat dan helpt is vanuit instellingen Windows (software installeren/verwijderen) eerst spotify verwijderen en vervolgens opnieuw een clean install doen - verlies je wel bepaalde instellingen.
0
geplaatst: 15 januari 2018, 16:54 uur
Fathead schreef:
En op mobiele apparaten?
En op mobiele apparaten?
Ook een mobiel apparaat is een client. Ook daar zal je gewoon een "clean install" moeten en kunnen doen. Geen idee wie je provider is, maar een smartfoon kan aardig vollopen met allerlei ongein (al dan niet gewenst) en die trekken ook snel je batterij leeg; vraag die evt om advies.
0
geplaatst: 15 januari 2018, 18:18 uur
Fathead schreef:
De Spotify-apps op mijn tablet en mijn telefoon herkennen mijn Chromecast-audio ineens niet meer. Dat ding resetten en opnieuw instellen werkt niet. Het apparaatje is niet kapot, met testen werkte het naar behoren, het lijkt een Spotifyprobleem. De app herinstalleren werkt ook niet.
De Spotify-ondersteuning van Chromecast is vrij pover in mijn ervaring. De ene keer herkent die hem wel, een andere keer niet. Ik heb de eerste generatie Chromecast, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.De Spotify-apps op mijn tablet en mijn telefoon herkennen mijn Chromecast-audio ineens niet meer. Dat ding resetten en opnieuw instellen werkt niet. Het apparaatje is niet kapot, met testen werkte het naar behoren, het lijkt een Spotifyprobleem. De app herinstalleren werkt ook niet.
Volgens mij is het echter geen halszaak voor Spotify om haar Chromecast/Smart TV-ondersteuning te optimaliseren, getuige de vele problemen en dit: Spotify app verdwijnt van veel smart tv's | Consumentenbond
0
geplaatst: 15 januari 2018, 22:38 uur
Dank voor de respons! Het lijkt er inderdaad op dat Spotify casting niet zo heel goed geregeld heeft. En dat terwijl ik het superhandig vind om gemakkelijk Spotify op je audiosysteem te draaien.
0
geplaatst: 16 januari 2018, 08:31 uur
Je ziet Spotify een terugtrekkende beweging maken bij de integratie op o.a. Streamers getuige bijgaand artikel Spotify draait op wederom minder apparatuur dit jaar - Alpha-Audio
Zal zeker een geldkwestie zijn. Begrijp dat Spotify al vele jaren bezig is om ‘n keer zwarte cijfers te krijgen.
Zal zeker een geldkwestie zijn. Begrijp dat Spotify al vele jaren bezig is om ‘n keer zwarte cijfers te krijgen.
0
geplaatst: 16 januari 2018, 12:01 uur
Broem schreef:
Je ziet Spotify een terugtrekkende beweging maken bij de integratie op o.a. Streamers getuige bijgaand artikel Spotify draait op wederom minder apparatuur dit jaar - Alpha-Audio
Zeker - enig idee wat het kost om zo'n groot team ontwikkelaars in dienst te hebben dat je alle 'smaken' kunt ondersteunen? Standaardisatie - COTS (common off the shelf) in het jargon - is dan het trefwoord. De muziekwereld en de tv(beeld)-wereld groeien naar elkaar toe en ik denk dat Spotify gewoon wil wachten wat voor initiatieven de Samsungs in deze wereld gaan ontplooien. Mijn 5 centen - Spotify gaat hun API documenteren en beschikbaar stellen zodat hun applicatie naar behoefte en per partnerende tv-leverancier kan worden benut/aangepast.
Spotify heeft ook moeite om zwarte cijfers te krijgen omdat ze een zeer groot deel van hun omzet (ik las vorig jaar ca 70%) inleveren als rechtenvergoeding aan de majors, al hebben die voor een deel een belang in Spotify.
1
geplaatst: 16 januari 2018, 16:58 uur
Op het icoontje klikken naast de volumeregelaar en dan ''This web browser'' ofzo aanklikken heeft bij mij gewerkt (na nog een paar keer opstarten).
0
geplaatst: 16 januari 2018, 17:52 uur
Broem schreef:
Misschien moet ze eens met eigen hardware gaan komen. Een iPod met Spotify-ondersteuning. Geen internetabonnement benodigd. Ik wacht er al jaren tevergeefs op. Zal zeker een geldkwestie zijn. Begrijp dat Spotify al vele jaren bezig is om ‘n keer zwarte cijfers te krijgen.

0
geplaatst: 16 januari 2018, 19:22 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Misschien moet ze eens met eigen hardware gaan komen. Een iPod met Spotify-ondersteuning. Geen internetabonnement benodigd. Ik wacht er al jaren tevergeefs op.
Ben bang dat een iPod met Spotify ondersteuning er nooit gaat komen. Weet ook niet of Apple Music het (oude) succes van iTunes kan/gaat vervangen. Voordeel van Apple Music is volgens mij wel dat het ook op ‘niet Apple’ hardware draait. Blijkbaar is het in deze huidige tijd erg moeilijk om met streaming geld te verdienen. Ook Tidal heeft het zwaar. Deze business staat echt op z’n kop.
Kan zelf overigens met de download voorziening op Spotify (Premium abo met een Max van 3333 nrs) prima vooruit voor on the road.
0
geplaatst: 16 januari 2018, 20:38 uur
Uiteraard geen iPod, maar iets soortgelijks.
Blijkbaar is het in deze huidige tijd erg moeilijk om met streaming geld te verdienen.
Hoeveel mensen betalen er daadwerkelijk? Het overgrote deel gaat naar rechten. Probeer dan met het overige wisselgeld nog maar een professioneel, internationaal bedrijf winstgevend te krijgen. Ben benieuwd hoeveel Spotify aan serverkosten/bandbreedte kwijt is. Kan zelf overigens met de download voorziening op Spotify (Premium abo met een Max van 3333 nrs) prima vooruit voor on the road.
Op mijn iPod Classic staan ca. 15.000 nummers. Offline ben ik alleen al bijna 3000 nummers 'kwijt' aan de MuMe Ladder.* denotes required fields.