menu

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Hopelijk komt die knop weer terug ja!
Idd achter laptop is de enigste optie dan. Maar zo vaak zit ik niet meer achter mijn laptop.

Ik maak gebruik van de Amerikaanse versie (was goedkoper in mijn geval) van Spotify, en een mooie playlist vind ik Your Daily Drive. Nieuwsbulletins en duiding van verschillende bronnen, aangevuld met gepersonaliseerde muziek. Helaas is het natuurlijk in dit geval altijd Amerikaans nieuws. Ik hoop dat het Nederlandstalig gebied ook ooit deze optie heeft.

Sinds update 1.1.17 van de desktopversie voelt Spotify wat traag ondanks dat het geheugengebruik mee lijkt te vallen.

Ook de zoekfunctie gaat 'achteruit'... het laat tijdens het typen steeds vaker minder relevante 'hits' zien. Met andere woorden, je moeten steeds langer typen voor je dat vind waar je naar zoekt. Irritant.

en alweer een update. 1.1.17.545... een (extra / mini-) update van/op een update?

Onder instellingen, geavanceerd zie ik nu een optie Automix > vloeiende overgangen tussen nummers in een playlist toestaan. Standaard is die ingeschakeld.

Ik nam aan dat die vloeiende overgangen altijd al mogelijk waren... dus blijkbaar is er een wens om dit UIT te zetten? kan me niet voorstellen waarom? Misschien voor podcasts?

Ik gebruik Spotify al jaren op mijn laptop en heb het onlangs ook op mijn smartphone geïnstalleerd. Nu vraag ik me af of de instellingen kunnen verschillen per apparaat of dat hetzelfde is omdat het over dezelfde account gaat. Bijvoorbeeld de instelling "Automix > vloeiende overgangen tussen nummers in een playlist toestaan" waar E-Clect-Eddy het over heeft, als je die insteling wijzigt op het ene toestel, verandert dat dan ook automatisch op het andere toestel of is dat niet gelinkt aan elkaar?

Heb weinig ervaring met Spotify op verschillende apparaten, want moest het verwijderen van mijn mobiel wegens ruimtegebrek.

Wat ik wel weet is dat als Spotify op een Windows PC wordt geïnstalleerd dat die niet automatisch al mijn persoonlijke instellingen van vorige installatie's heeft. Dus lijkt erop dat die niet centraal worden opgeslagen of dat die overschreven worden bij een nieuwe installatie.

Ik ga er vanuit dat de instellingen op een mobiel lokaal worden opgeslagen worden een dus kunnen afwijken van je Spotify instellingen op je PC.

Spotify Wrapped is weer geweldig, naast een jaaroverzicht nu ook een overzicht van het hele decennium. Ik heb alle jaarlijsten bij elkaar gegooid de shuffle erop en laat me er door verrassen. 32 uur muziek, mijn eigen jukebox-bubble.

Androidgebruikers, hebben jullie ook het probleem dat je je nummers/playlist niet kan delen in je Instagram Stories maar wel via DM? Op het officiële forum zag ik meerdere threads voorbijkomen over deze issue. [Android] Sharing to Instagram Stories doesn't wor... - The Spotify Community - community.spotify.com

Handige overzet-tool tussen de verschillende streamingsdiensten zoals Spotify, Soundcloud, Last FM, Youtube en Tidal. Hiermee kan je je playlists of afspeellijsten, albums, favoriete nummers overzetten van de ene dienst naar de andere.
| Afspeellijsten overzetten van muziekdiensten! 100% gratis | Tune My Music - tunemymusic.com

1) Hoe deel je zo'n Spotify bal in een forum post? Dat lijkt mij maar niet te lukken.

2) Mijn account werd ooit aangemaakt via Facebook. Ondertussen ben ik niet meer actief op Facebook, waardoor mijn naam uit het accountnummer bestaat. Is er een manier om dat van Facebook losgekoppeld te krijgen, zodat ik opnieuw een naam op mijn account kan krijgen?

Ik zou dit even in het feedbacktopic posten, dan ziet de beheerder het wel.

Het gaat over mijn Spotify-account, herman.

esteban schreef:
Het gaat over mijn Spotify-account, herman.

google eens op ‘loskoppelen facebook spotify‘

Google bracht mij geen oplossingen die effectief werkten. Ik had elders een omweg verkregen om het klaar te spelen. Spotify zou nu losgekoppeld zijn van Facebook, toch blijft mijn account-naam een nummer. Daar zit ik nog even op te zoeken.

esteban schreef:
Hoe deel je zo'n Spotify bal in een forum post? Dat lijkt mij maar niet te lukken.

Iemand?

esteban schreef:
(quote)

Iemand?

[embed ] [/embed]

spotify:playlist:3OPn9BjL2H90HlQn49BtD8
spotify:user:gretzs:playlist:3OPn9BjL2H90HlQn49BtD8

Voor mijn playlist krijg ik dan dit resultaat

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/gretzs/playlist/3OPn9BjL2H90HlQn49BtD8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Het stukje user:[spotifynaam] moet je er zelf aan toevoegen, want dat genereert Spotify niet uit de uri. Als MuMe perfect zou werken zou een gewone Uri-link ook gewoon te embedden moeten zijn, maar dat zit er even niet in zolang er nul prioriteit is om dit op te lossen

esteban schreef:
Google bracht mij geen oplossingen die effectief werkten. Ik had elders een omweg verkregen om het klaar te spelen. Spotify zou nu losgekoppeld zijn van Facebook, toch blijft mijn account-naam een nummer. Daar zit ik nog even op te zoeken.

Misschien weet jordidj1 dat wel, die heeft hetzelfde nu

jordidj1 (moderator)
Gretz schreef:
(quote)

Misschien weet jordidj1 dat wel, die heeft hetzelfde nu

Nee, ik heb ook geen FB meer en ben ook door Spotify neergezet als een nummer heb het geprobeerd te fixen, maar helaas geen idee hoe

enige wat ik kan bedenken is een nieuw account creëren

Inderdaad. De enige manier om het nummer weg te krijgen, is opnieuw verbinden met Facebook. Helaas. Ik wil Facebook echt niet meer gebruiken.

Er is wel een suggestie-pagina waar je op dergelijke feature (aanpassen gebruikersnaam) kan stemmen. Spotify neemt de suggesties met het meeste stemmen in overweging.

Gretz schreef:
(quote)

[embed ] [/embed]

spotify:playlist:3OPn9BjL2H90HlQn49BtD8
spotify:user:gretzs:playlist:3OPn9BjL2H90HlQn49BtD8

Voor mijn playlist krijg ik dan dit resultaat
(embed)

Het stukje user:[spotifynaam] moet je er zelf aan toevoegen, want dat genereert Spotify niet uit de uri. Als MuMe perfect zou werken zou een gewone Uri-link ook gewoon te embedden moeten zijn, maar dat zit er even niet in zolang er nul prioriteit is om dit op te lossen

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://open.spotify.com/user/119127363/playlist/3Ax5hk82rKYeoCF8FNmsFp

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

EINDELIJK gelukt!

Update 1.1.24.91 van de desktopversie werd gisteren geïnstalleerd.

Wat me opvalt is het groene icoontje van de shuffle-mode die naast de afspeelknoppen (vorige - play/pause - volgende) zit, en actief lijkt. In de 'hover-over' tekst staat dan "Niet in Shuffle-modes afspelen". lichtelijk verwarrend: liever had ik als tekst > shufflemodes: actief of inactief.

De sectie "recentelijk beluisterd" (is nu weer in het Engels Recently Played) en wordt steeds verder afgebouwd, de optie : "verwijderen uit recentelijk beluisterd" is niet meer beschikbaar.

Het lijkt op te gaan of overgezet te worden naar de sectie "nummers die je vaak luistert" alleen die is niet representatief voor mijn luistergedrag. Er staat ook een album bij waar ik slechts 1 nummer 1x heb beluisterd > wat je dus eigenlijk eerder zou verwachten onder "recentelijk beluisterd".

Tussen de aanbevelingen op vrijdag zitten steeds vaker nummers van acts die eenzelfde naam hebben als een (voor mij) bekende act maar dat dus niet zijn. Irritant.

E-Clect-Eddy schreef:
Update 1.1.24.91 van de desktopversie werd gisteren geïnstalleerd.

Wat me opvalt is het groene icoontje van de shuffle-mode die naast de afspeelknoppen (vorige - play/pause - volgende) zit, en actief lijkt. In de 'hover-over' tekst staat dan "Niet in Shuffle-modes afspelen". lichtelijk verwarrend: liever had ik als tekst > shufflemodes: actief of inactief.

De sectie "recentelijk beluisterd" (is nu weer in het Engels Recently Played) en wordt steeds verder afgebouwd, de optie : "verwijderen uit recentelijk beluisterd" is niet meer beschikbaar.

Het lijkt op te gaan of overgezet te worden naar de sectie "nummers die je vaak luistert" alleen die is niet representatief voor mijn luistergedrag. Er staat ook een album bij waar ik slechts 1 nummer 1x heb beluisterd > wat je dus eigenlijk eerder zou verwachten onder "recentelijk beluisterd".

Tussen de aanbevelingen op vrijdag zitten steeds vaker nummers van acts die eenzelfde naam hebben als een (voor mij) bekende act maar dat dus niet zijn. Irritant.

Er is een mogelijkheid het 'nummer te verbergen' klik daarvoor op het icoontje (rondje met schuine streep.

ohmusica schreef:
Er is een mogelijkheid het 'nummer te verbergen' klik daarvoor op het icoontje (rondje met schuine streep.

Die optie ken ik maar werkt nauwelijks, de week erop kan hetzelfde nummer opnieuw aangeboden worden.

Veel aandacht voor Spotify op desktop, terwijl dat toch echt het bijproduct lijkt. Zelfs al werk ik aan mijn laptop, leg ik Spotify op via mijn smartphone. De app lijkt voor het leeuwendeel van de acties beter te werken dan de desktop-software.

Missen jullie ook een optie om afspeellijsten te sorteren op jaar van uitgave? Nu zijn er kolommen voor titel, artiest, album, songlengte en tijdstip van toevoegen waar je allen gemakkelijk op kunt sorteren. Maar het jaartal staat er gewoon niet bij. Ik zou het sowieso handig vinden als je direct kan zien in welk jaar een nummer is uitgebracht, nu moet je eerst altijd op het specifieke nummer klikken om het dan bij de albummetadata terug te vinden .

https://i.imgur.com/e9tq6BA.jpg

Eens, een bedenking die ik ook al vaak maakte. De datum van toevoeging vind ik persoonlijk dan weer compleet overbodig. Enfin, toch in de meeste gevallen.

Datum van toevoeging vind ik dan weer de interessantste optie. Zeker afspeellijsten die ik over langere jaren steeds bijwerk.

Het nadeel van die jaartallen bij Spotify lijkt me dat het jaartal gekoppeld is aan de release en niet per se aan het jaar van (eerste) uitgifte.

Ik gebruik het datum van toevoegen ook heel graag. Vooral bij mijn Liked Songs (leuk om de recentste eens te overlopen) en de albumlijst.

Spotify heeft last van een soort 'lag' (vertraging..) bij het verwerken van toevoegingen aan de wachtrij.

Hierdoor worden er dubbele toevoegingen gedaan, maar ook spontaan kleine delen van je recente geschiedenis opnieuw toegevoegd (2 a 6 nummers per keer). Ook tijdens het verschuiven in die wachtrij vinden er spontaan verdubbeling plaats.

Naast het 'eeuwenoude' probleem dat als je een deel van de wachtrij in een afspeellijst 'giet' dat er altijd een verdubbeling plaatsvind. Alleen als je losse nummers verplaatst / toevoegt aan een afspeellijst gebeurd dat niet.

Ik heb/ had soms een " lag " dat Spotify wel het album als cover toont met daaronder de shuffleknop ( die werkt) en de downloaden optie maar niet de titels van de tracks. Ander album gelijk daarna geen issues.
Lijkt weer goed te gaan nu, dan zal het wel aan mijn telefoon of internetverbinding hebben gelegen, niet?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:15 uur

geplaatst: vandaag om 06:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.