menu

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Maandag weer een update ontvangen voor de desktop versie.

Sindsdien viel het me al een paar keer op dat bij sommige (bombastische / luide) nummers het volume op-en-neer gaat. Alsof er een soort limiter in en uitgeschakeld wordt.

Iemand anders die dat ook ervaart op een W10 Home PC met de reguliere desktop versie van Spotify?

(dus niet die uit de Windows Store, alhoewel dat in theorie dezelfde moet zijn, alleen gaat het bijwerken / updaten net iets anders)

Zijn er meer mensen bij wie de desktop tergend langzaam is? Na het opstarten duurt het soms minutenlang voordat ik de zoekfunctie kan gebruiken. Ik kan wel gewoon verder afspelen waar ik was. Maar als ik bv. naar dat album wil gaan, gebeurt er niets. Ik zie gewoon een zwart scherm.

Even opnieuw geïnstalleerd. Hopelijk werkt dat.

chevy93 bij mij start Spotify gewoon op zoals gebruikelijk. Binnen een second na opstarten kan ik gewoon zoekfunctie gebruiken.

Misschien ligt het aan je internetverbinding, of tijdelijk een probleempje bij Spotify of ergens op internet want merkte wel dat Wikipedia enige tijd onbereikbaar / tergend traag was.

Zoekfunctie doet t bij mij niet...

Edit: doet t weer. Kwam vast door storm Ellen...

Een paar dagen geleden dus een update ontvangen 1.1.27.472 van de desktopversie en deze lijkt me buggy.

Een dag na de update werd plots de link met Last.fm verbroken en raakte ik 4-5 uur aan scrobbles kwijt.

Ik merk vandaag dat het schuiven met nummers in de wachtrij en de scroll-functionaliteit hapert . Nummer die ik selecteer worden spontaan gedeselecteerd. Kan telkens maar een klein aantal nummers over een korte afstand opschuiven in de wachtrij. Een functionaliteit die ik veel gebruik op vrijdag om nieuwe releases vooraan wil plaatsen.

Edit: programma afsluiten en opnieuw openen lijkt voorlopig de oplossing.

geplaatst:
Spotify trekt het niet meer... nummers worden niet meer afgespeeld na de eerste 6 seconden.

Een artikel van bijna een jaar oud, en het bevat voor de meesten van ons wellicht weinig nieuwe informatie. Maar ik vind het toch wel aardig om het hier te delen. Interessant leesvoer over de manier waarop Spotify onze manier van muziekluisteren drastisch heeft veranderd - en dat heeft ook invloed op de manier waarop muziek gemaakt wordt. Inclusief aardige links, die eveneens het lezen waard zijn:

Er valt een hoop te klagen over Spotify, maar de popmuziek wordt er niet slechter van - vn.nl

https://www.nytimes.com/2019/02/07/opinion/what-these-grammy-songs-tell-us-about-the-loudness-wars.html

Privacy settings - parool.nl

'They could destroy the album': how Spotify's playlists have changed music for ever | Music | The Guardian - theguardian.com

geplaatst:
Dank voor de lezenswaardige artikelen, gaucho. Daar hoef ik weinig aan toe te voegen. Het albumformat, zoals we dat gekend hebben, lijkt aan de verliezende hand. Een medium is nooit een neutraal gegeven. De vorm bepaalt mede de inhoud, zoals we nu zien.

cosmic kid (moderator)
geplaatst:
Aan de ene kant vind ik dat jammer, aan de andere kant biedt dat wellicht weer totaal nieuwe kansen. Het medium bepaalt de inhoud: zo is het altijd geweest (de eerste singletjes in de jaren 60 tikten ook net de 3 minuten aan) en zo zal het altijd blijven.

Gelijktijdig blijf ik ervan overtuigd dat er luisterwaardige albums gemaakt blijven worden en hebben we dik 50/60 jaar aan albumgeschiedenis om naar hartelust uit te plukken.

geplaatst:
cosmic kid schreef:
Het medium bepaalt de inhoud: zo is het altijd geweest (de eerste singletjes in de jaren 60 tikten ook net de 3 minuten aan) en zo zal het altijd blijven.
Dat is ook zo. Ik denk, met jou, aan die jaren '60. In die tijd draaide alles om de single van vaak amper 2 tot 3 minuten. Directe herkenbaarheid vanaf de eerste 2 maten was ook toen een vereiste. Het ging om airplay krijgen op de AM radio. Iets dergelijks zien we nu dus weer. Snel scoren in heel weinig tijd. Dat kan ook een bron zijn van nieuwe creativiteit, heel optimistisch geformuleerd.

geplaatst:
Nieuwe update van Spotify desktop versie... volgens mij de 2e in 10 dagen.

Er zit een kleine bug in: als je een afspeellijst wil verwijderen vanaf de overzichtspagina van die lijst dan lukt dat niet. Er komt geen bevestigende vraag: "wil je dit echt deleten" oid.

De afspeellijst is wel nog steeds te verwijderen via het overzicht in de sectie Afspeellijsten aan de linker kant van het scherm.

geplaatst:
nog een bug (is terug) in de meest recente update... het spontaan verdubbelen van nummers in de wachtrij tijdens het verplaatsen van nummers daarin. Is vandaag weer regelmatig gebeurd.

Ook de gevoeligheid van dubbele klik in de wachtrij is weer groter. Dus als je per abuis bij het selecteren iets te snel klikt dan wordt het afgespeeld.

Ik mis nog steeds die optie van Deezer waardoor je een nummer of album meteen als "eerstvolgende" te beluisteren kunt invoegen in de wachtrij.

geplaatst:
Problemen met de profielpagina's van artiesten.

Dim
geplaatst:
App van Spotify (Android) is echt waardeloos de laatste dagen, meer mensen last van?

geplaatst:
Sinds de laatste 2 updates van Spotify voor de desktop zit er een vervelend bug in met de ordening van albums op de profiel pagina van artiesten.

Ze zijn slechts gedeeltelijk chronologisch gerangschikt. Zo kan een nieuw album nu plots helemaal onderaan de lijst staan terwijl je normaal gesproken bovenaan zou verwachten.

geplaatst:
Leuk om even in te vullen! Hoeveel % kom je met mijn muzieksmaak overeen?

musictaste.space

jordidj1 (moderator)
geplaatst:
Gretz schreef:

musictaste.space

34% . The National is de top artiest in common.

geplaatst:
Gedaan! Niet dat ik veel van de resultaten begrijp, er staat 87% bij 'Artists' maar daaronder dan 'slechts' 16 gemeenschappelijk in top 100. En The National staat dan weer op 2 bij mij hoewel ik daar niets eens zo'n fan van ben. Dat zal wel o.a. door de playlists van De Witte Trui en de MuMeLadder zijn waar ze goed vertegenwoordigd zijn. Sowieso zijn artiesten waar je veel naar luistert op Spotify niet noodzakelijk je favoriete artiesten. Van m'n favoriete artiesten heb ik immers veel muziek gekocht of gedownload en beluister ik dus minder op Spotify.

geplaatst:
Hier 77% in common, en 13 gemeenschappelijk in de top 100. Ik denk ook dat dit best hoog is. Dit is wel een leuke website!

musictaste.space

geplaatst:
Gretz schreef:

musictaste.space

Kan ook gewoon met Last.fm
E-Clect-Eddy op Last.fm

Gretz / E-Clect-Eddy = 88%

geplaatst:
E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Kan ook gewoon met Last.fm
E-Clect-Eddy op Last.fm

Gretz / E-Clect-Eddy = 88%

Ja, ik vermoed wel dat Last.fm weer een ander algoritme gebruikt. Daar ben ik met vrijwel iedereen die ik volg super als we een paar gemeenschappelijke artiesten delen. Als ik het op jouw profiel check zijn we trouwens maar 86%

geplaatst:
Leuk idee! Ik kom op 45%. Arcade Fire en Oh van Eefje de Visser zijn de gezamenlijke favorieten

geplaatst:
Vandaag weer een update van de desktop versie die blijkbaar al bijna een week uit is: 1.1.34.694

Sinds de vorige update is er een visuele bug, telkens bij het openen van het programma geeft die voor een fractie van een seconden aan OFFLINE te zijn. Dat terwijl er gewoon een stabiele internet verbinding is via bedrading.

Nu wordt er geen scrobbles meer aan Last.fm doorgegeven... circa 2 uur na de update.

Overigens geeft Allestoringen.nl wel aan dat er nu een storing is bij Spotify.

...en van kwaad naar erger... playback nu gestopt op Spotify. > moest afsluiten en opnieuw starten.

Helaas is zo'n vervelende programma waarbij je updates niet kunt tegenhouden of terugdraaien

Gast
geplaatst: vandaag om 04:38 uur

geplaatst: vandaag om 04:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.