MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Dim
Juul1998B schreef:
Spotify wrapped is weer uit. Toch gek, ik heb ook last fm maar deze lijkt heel anders van dit jaar als spotify.

Het verschil zou 'm kunnen zitten in het feit dat Spotify nummers meetelt als je er een halve minuut van hebt geluisterd; bij Last FM is dit geloof ik 50%, misschien ook minder, maar in elk geval (voor verreweg de meeste nummers) een stuk meer dan een halve minuut.

Dim schreef:
(quote)

Nee, hij rekent van januari t/m half november
Oof, daar geraak ik moeilijk over.

Dim schreef:
(quote)

Het verschil zou 'm kunnen zitten in het feit dat Spotify nummers meetelt als je er een halve minuut van hebt geluisterd; bij Last FM is dit geloof ik 50%, misschien ook minder, maar in elk geval (voor verreweg de meeste nummers) een stuk meer dan een halve minuut.

Ik luister eigenlijk altijd nummers af of zo goed als af, dus dat lijkt me ook sterk? Denk dat spotify gewoon een maand eerder begint oid.

https://i.gyazo.com/b21cc7bfb20035dd4ac898291ddf5fd5.png

Klopt niet helemaal met last.fm (ivm 'vinylscrobbels'), maar komt aardig in de buurt.

chevy93 schreef:
(afbeelding)

Klopt niet helemaal met last.fm (ivm 'vinylscrobbels'), maar komt aardig in de buurt.

Is dit niet Gretz zijn wrapped?

Juul1998B schreef:
(quote)

Is dit niet Gretz zijn wrapped?
Je zou het bijna denken, maar nee.

Overigens heb ik Good Luck Babe volgens last.fm 93x afgespeeld en volgens Wrapped 77x. Dus ik vermoed dat de stand al begin november opgemaakt wordt voor Wrapped.

Mijn spotify wrapped.
Nieuwe albums en het Greatest Hits spelletje hebben blijkbaar de grootste invloed.

1. Sufjan Stevens
2. The Smile
3. Vampire Weekend
4. Pearl Jam
5. Richard Thompson

Mijn top 5 van dit jaar:

1. Bob Dylan
2. John lee Hooker
3. Midnight Oil
4. Malcom Holcombe
5. The Beatles

Moonshiner van Dylan is de meest geluisterd song...

Je kunt zeggen dat Judas Priest dit jaar mijn verslaving was, komt echt door hun live show op Graspop..

https://i.imgur.com/h5HhqTm.png

Dit jaar vooral ontdekt hoeveel mooie liedjes Neil Diamond heeft (met name in de Moods/Serenade-periode), terwijl ik hem op basis van een Greatest Hits lang geleden niet direct een favoriet artiest zag worden. Draagt weer bij aan het resultaat dat Greatest Hits/Best Of's voor mij vaak misleidend zijn en ik een obsessieve oeuvreslet ben geworden.

1. Neil Diamond
2. Linkin Park
3. John Moreland
4. Oasis
5. Bon Jovi

1. Neil Diamond - Captain Sunshine
2. Neil Diamond - I Am... I Said
3. Neil Diamond - If I Never Knew Your Name
4. Linkin Park - Friendly Fire
5. Neil Diamond - Play Me

Ik wordt toch een beetje misselijk van die Wrapped. Dan staat er: ‘Je bent veranderd. En dat is te merken aan je muziek’.(met dramatische muziek) …. er worden vervolgens enkele fases met mij doorlopen ‘in mei zat je in je laminaal synthesizer ambient fase’ Juli was je pumpkin spice chillpop indie folk- moment….
aarch ik wor echt niet goed!

Deranged
Meest beluisterde track zoals verwacht Triple Black Diamonds van Estee Nack en al.divino.

Met een tweede plaats voor Benzomethylecgonine van Hus Kingpin waar ook Estee Nack op te horen is.

Twee absolute killer songs waar ik zeer erkentelijk voor ben.

Meet beluisterde artiest toch weer Kate Bush.

chevy93 schreef:
Dus ik vermoed dat de stand al begin november opgemaakt wordt voor Wrapped.
Eind oktober zelfs al. De wrapper loopt van 1 jan. t/m 31 okt.

1. Charli xcx
2. A. G. Cook
3. VSKT
4. Caroline Polachek
5. Porter Robinson

Ik wacht liever op het echte vuurwerk van mijn lastfm.

46000 minuten

Artiest:
01. Howard Jones
02. Eddie Money
03. Smokey Robinson
04. Son of Velvet Rat
05. Eddie and the Tide

Liedjes:
01. Armin van Buuren - Pulstar
02. Sophie Straat - Gebroken Spiegels (Gretz Let je even op )
03. Moby - The Rain Falls and the Sky Shudders
04. Shine - War
05. Son of Velvet Rat - Sweet Angela

Verder wil ik graag terug naar augustus want toen zat ik in mijn Goth Synthesizer Synthpop fase

120.000 minuten geluisterd
.

Artiesten:
1. Lana del Rey
2. The Haunted Youth
3. Morrissey
4. Bad Gyal
5. The Smiths

Liedjes
1. The Haunted Youth - Broken
2. Jamie xx - The Feeling I get from You
3. The Haunted Youth - I Feel Like Shit and I Wanna Die
4. Sadness - please don’t let go
5. Alcest - Améthyste

3 nummers en 1 artiest horen eigenlijk niet in de top 5 te staan (drie keer raden wie)

https://i.vgy.me/GFPaG9.jpg

Mijn last.fm is uiteraard wel een stuk accurater (scrobble nog steeds veel muziek die niet rechtstreeks van Spotify streams komt.)

chevy93 schreef:
(afbeelding)

Eigenlijk gewoon een betere artiesten én song top-5 dan die van mezelf ♥️

https://i.imgur.com/OnDdprM.png
Die billy woods weet zelfs zonder nieuw album te droppen in de top 5 te komen. Ka zal dat nooit meer doen, maar verdient deze plaats. Zappa is wel een constante. Westside Gunn helemaal ontdekt dit jaar, blijkt de beste van Griselda te zijn (vooral qua het optrommelen van featurings en producers). En de nummer 1 als verwacht

vigil schreef:

Liedjes:
01. Armin van Buuren - Pulstar
02. Sophie Straat - Gebroken Spiegels (Gretz Let je even op )
03. Moby - The Rain Falls and the Sky Shudders
04. Shine - War
05. Son of Velvet Rat - Sweet Angela

Qua luisterminuten staat Sophie dus ruim, ruim op de eerste plaats. Hulde

Nu ben ik benieuwd naar de stats van johan de witt

Onweerwolf
Kunnen we inmiddels al spreken van een Spotify-fuik? ('spotifuik') Waar de populaire playlists van het platform het luisterpatroon van mensen steeds meer tot eenheidsworst maakt?

Spotify track top 5:

1. The Decemberists - Joan in the Garden
2. Kloned - Interlaced
3. Botanist - Royal protea
4. Elias Jung - The ashes and the dust
5. Voodoo Baby Aliens - Chairoplane

Van een fuik is bij mij nog niet duidelijk sprake.

Onweerwolf schreef:
Kunnen we inmiddels al spreken van een Spotify-fuik? ('spotifuik') Waar de populaire playlists van het platform het luisterpatroon van mensen steeds meer tot eenheidsworst maakt?

Het is aan wie je dit vraagt. Toch allemaal verschillende lijsten hier.

mijn topnummer

Zo ziet ie er toch beter uit. Ook ik heb imgur uitgevonden, lol.
The killers en bauhaus eruit
https://i.imgur.com/ZSigVi3.png

Onweerwolf schreef:
Ongetwijfeld. Maar niet echt op basis van de lijstjes hier. Een snelle blik levert alleen Charli en Chappell Roan op als artiesten die meer dan één keer zijn vertegenwoordigd.

Verder kun je in mijn beleving echt van alles tegenkomen, als het uitgangspunt al is dat je veel uiteenlopende dingen luistert. Dan heb ik het niet over de algemene populaire playlists, ja als veel mensen daar naar luisteren dan luisteren veel mensen naar hetzelfde

Dim
Spotifuik, mag die nog mee naar het woord van het jaar?

For What It's Worth.........

Top Artiesten
1. INXS
2. Joe Bonamassa
3. Prince
4. Lady Blackbird
5. Pearl Jam

Top Nummers
1. Prince - Sign O The Times
2. Teddy Swims - The Door
3. Massive Attack - Unfinished Sympathy
4. Troye Sivan - Rush
5. Depeche Mode - Enjoy The Silence

146 dagen...........

Top hoeveel % van de luisteraars zit je met 146 dagen?

Onweerwolf schreef:

Ik gebruik die gegenereerde playlists nooit..
Ik bouw gewoon mijn eigen gestaag vol met ouwe en nieuwe geneugtes.

Volgens mijn wrapped hebben Charli en ik dit jaar 700 minuten samen doorgebracht. Ook van Kacey kon ik geen genoeg krijgen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:13 uur

geplaatst: vandaag om 00:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.