Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 13 februari 2012, 23:07 uur
Ik hoor het wel als ik over de koptelefoon luister of thuis aandachtig luister. .
0
geplaatst: 14 februari 2012, 00:21 uur
Heb nu pas de hoge kwaliteit Stream aangezet, dat ik daar niet eerder op gekomen was
Het geluid is inderdaad iets beter nu.
Het geluid is inderdaad iets beter nu.
0
O-d-B
geplaatst: 23 februari 2012, 16:19 uur
Bij Hi nu 6 maanden gratis spotify premium. Ga dit na deze 6 maanden zeker behouden. misschien verlagen naar unlimited, maar behoud sowieso een abbo op spotify. werkt perfect en met de aansluiting naar de stereo krijg je nog een goede kwaliteit ook!
0
geplaatst: 23 februari 2012, 16:39 uur
O-d-B schreef:
Bij Hi nu 6 maanden gratis spotify premium. Ga dit na deze 6 maanden zeker behouden. misschien verlagen naar unlimited, maar behoud sowieso een abbo op spotify. werkt perfect en met de aansluiting naar de stereo krijg je nog een goede kwaliteit ook!
Had de reclame ook gezien. Spotify: een jaar geleden nog een naam die je met ontzag uitsprak: vernieuwers, semi-piraten uit Pippi-land; tent die je volgde. Dat ze nu in bed gestapt zijn met telco-laggard KPN doet het ergste vrezen voor hun reputatie.
KPN: meester in marketing-missers: de Kermit-phone (google daar maar eens op), tripple play (toen ze nog geen tv konden realiseren), Digitenne (ook zo'n succes). Als ik Spotify was zou ik een in lood gegoten contract opstellen, dat in een kuisheidsgordel ging - was er (met de sleutel daarvan) iig nog een 'escape clause'. In marketing termen wordt het meeliften op andersmans succes/reputatie (Spotify) ook wel piggybacking genoemd.
Alchemisten waren in de middeleeuwen op zoek naar een procédé om van metaal goud te maken. KPN heeft dat procédé al - het werkt alleen in omgekeerde richting.
0
geplaatst: 23 februari 2012, 16:41 uur
Het zal wel aan mij liggen, maar Digitenne is absoluut geen marketingmisser hoor. In mijn familie alleen al hebben een stuk of 5 huishoudens digitenne (waaronder ikzelf) en de eerste klacht moet ik nog horen. De klachten over bv. Ziggo en UPC zijn echter niet bij te houden. Topkwaliteit is het niet, maar als slaapkamertelevisie een mooie optie vind ik zelf. Zeker qua prijs.
0
geplaatst: 23 februari 2012, 16:54 uur
chevy93 schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar Digitenne is absoluut geen marketingmisser hoor. In mijn familie alleen al hebben een stuk of 5 huishoudens digitenne (waaronder ikzelf) en de eerste klacht moet ik nog horen. De klachten over bv. Ziggo en UPC zijn echter niet bij te houden. Topkwaliteit is het niet, maar als slaapkamertelevisie een mooie optie vind ik zelf. Zeker qua prijs.
Heb je enig idee hoeveel tijd eroverheen is gegaan tussen (eerste) aankondiging en uiteindelijk bredere uitrol? Een 5-jarenplan is er niets bij. Ze staan anno 2012 op het punt waarvan ze in 2005 riepen dat ze er met een jaar zouden staan. Enig idee wat de impact van zoiets is?
En KPN moet je zeker niet vergelijken met Ziggo (al willen die dat zelf wel) of andere kabelaars. De lakmoestest voor KPN is Deutsche Telekom, BT en Vodafone. Vodafone had bijv al veel eerder dan KPN in de gaten wat de combi beeld en mobiel kon betekenen - remember de MMS-reclame met David Beckham?
En wat had KPN het jaar erna te bieden: i-Mode - ooit nog wat van gehoord? Ligt te roesten in een doos op een zolder van het Telecompaleis op het Maanplein.
0
O-d-B
geplaatst: 23 februari 2012, 17:04 uur
Mjuman schreef:
Dat ze nu in bed gestapt zijn met telco-laggard KPN doet het ergste vrezen voor hun reputatie.
(quote)
Dat ze nu in bed gestapt zijn met telco-laggard KPN doet het ergste vrezen voor hun reputatie.
Ik snap niet helemaal waarom dit van invloed moet zijn op de reputatie van spotify? KPN gebruikt dit gewoon om klanten te trekken. (Bij Hi kreeg ik dit gewoon bij mijn huidige abbo, had al een tijdje een abbo op Hi) Wanneer klanten Spotify aantrekkelijk vinden, kunnen ze het abonnement verlengen en zo niet dan zeggen ze het stop, zie niet in wat de reputatie zou moeten schaden.
0
geplaatst: 23 februari 2012, 17:14 uur
Wat de betekenis is voor KPN snap ik al te goed - ik zie de brainstormsessie waarin dit briljante plan tot stand is gekomen ahw voor me. Dat moet een behoorlijke tornado zijn geweest. De meest aantrekkelijke partij (Apple) deed het nl al met de concurrentie.
Als je even terugleest zie je een aantal voorbeelden van 'strategische allianties' van KPN die echt zo in een boek met marketing-missers kunnen. i-Mode, de Kermit, de uitloop van Digitenne (en er zijn er meer).
Voor alle duidelijkheid: ik zeg hiermee niets negatiefs over degenen die voor de combi Hi/Spotify hebben gekozen. Ik moest alleen lachen om de 'move' van KPN.
Als je even terugleest zie je een aantal voorbeelden van 'strategische allianties' van KPN die echt zo in een boek met marketing-missers kunnen. i-Mode, de Kermit, de uitloop van Digitenne (en er zijn er meer).
Voor alle duidelijkheid: ik zeg hiermee niets negatiefs over degenen die voor de combi Hi/Spotify hebben gekozen. Ik moest alleen lachen om de 'move' van KPN.
0
O-d-B
geplaatst: 23 februari 2012, 17:16 uur
Mjuman schreef:
Ja dit zie ik, heb hier niet veel verstand van en geloof je op je woord dat dit mis is gegaan. Maar je vertelt niet waarom Spotify als misser zou moeten zijn voor KPN.
0
geplaatst: 23 februari 2012, 17:21 uur
O-d-B schreef:
Ja dit zie ik, heb hier niet veel verstand van en geloof je op je woord dat dit mis is gegaan. Maar je vertelt niet waarom Spotify als misser zou moeten zijn voor KPN.
(quote)
Niet voor KPN - die keuze snap ik wél: de jongere doelgroep bereiken en paaien. En ook Spotify snap ik: groei bewerkstelligen. Het is alleen een 'odd couple': Pippi Piraat met Ted, de grijze telco-muis. Laat ik het anders zeggen: het is net alsof je verkering aangaat met het meisje dat erom bekend staat alle relaties tot dusverre na 4-6 weken te verbreken.
0
O-d-B
geplaatst: 23 februari 2012, 17:25 uur
Oohh oke, ik snap het. dacht dat je het als misser zag voor beide partijen. Achja je ziet zulke combinaties zo vaak. UPC met sport 1 of eredivisie e.d. maar dan gaan we redelijk off-topic.
0
geplaatst: 24 februari 2012, 12:45 uur
Ik heb gisteren ingelogd met mijn Facebook-gegevens waarvan het e-mailadres al aan een account van mij gekoppeld zat. Er staat nu bovenin het verzoek om mijn account details te 'completen', maar dit lukt mij niet.
Tot nu toe echter geen reclame-onderbrekingen gehad en vandaag en gisteren in totaal meer dan 40 nummers al afgespeeld, voornamelijk van de MuMeladder-afspeellijst. Lange tijd geen Spotify gebruikt; is dit gebrek aan reclame normaal voor nieuwe accounts of zou dit iets te maken hebben met bovenstaande? Alleen visuele reclame dus hier
Tot nu toe echter geen reclame-onderbrekingen gehad en vandaag en gisteren in totaal meer dan 40 nummers al afgespeeld, voornamelijk van de MuMeladder-afspeellijst. Lange tijd geen Spotify gebruikt; is dit gebrek aan reclame normaal voor nieuwe accounts of zou dit iets te maken hebben met bovenstaande? Alleen visuele reclame dus hier

0
O-d-B
geplaatst: 24 februari 2012, 13:27 uur
Denk dat het iets te maken heeft met het bovenstaande. Je hebt dus gewoon een premium account? Wat geeft die aan bij het completen dan? Gaat dit om de combinatie met hi/kpn?
0
geplaatst: 24 februari 2012, 13:44 uur
Nee, niet om hi/kpn. Ik heb een free account, maar met 'bovenstaande' bedoel ik het feit dat mijn e-mail dus al aan mijn eerdere niet-Facebookaccount gekoppeld zit. Als ik mijn nieuwe account wil completen zegt hij dat ik de personal information via Facebook moet editten en dat kan niet op Spotify.
Ach, ik geniet van de reclamevrije muziek zolang het duurt.
Ach, ik geniet van de reclamevrije muziek zolang het duurt.
0
O-d-B
geplaatst: 24 februari 2012, 15:55 uur
je krijgt volgens mij een tijd reclamevrije muziek, wanneer je spotify free pas hebt geactiveerd. weet niet precies hoe lang
0
geplaatst: 16 maart 2012, 15:16 uur
Ik weet niet hoe lang dit nog duurt maar ik vind dit echt geweldig 
Zou hij nou alle reclame naar mijn andere account sturen of zo?

Zou hij nou alle reclame naar mijn andere account sturen of zo?

0
geplaatst: 16 maart 2012, 18:05 uur
Ben ik de enige bij wie nummers soms opeens geen geluid meer hebben? De tracks spelen wel af, maar zijn dan stil. Als ik ze opnieuw aanzet geven ze opeens wel geluid. Je zou denken dat het aan mijn laptop/kabeltje/versterker/boxen ligt, maar ik heb het ook als ik ergens anders achter een andere computer zit, dus het probleem lijkt toch wel bij Spotify te liggen.
0
geplaatst: 16 maart 2012, 19:34 uur
Ik heb er zelf geen last van, bij mij doet alles het gewoon naar behoren.
0
geplaatst: 8 april 2012, 17:01 uur
Ik ben eigenlijk nu wel voor 70% over op spotify. Via KPN een gratis abonnement op de premium versie, en dat werkt heerlijk. Kan zelf offline luisteren op mijn Iphone.
0
geplaatst: 8 april 2012, 17:46 uur
Ik luister dankzij KPN ook veel Spotify de laatste tijd. Het werkt zelfs zo handig dat m'n pa en ik het zelfde account kunnen gebruiken, je krijgt van KPN uiteraard maar één premium account. Ik heb op mijn laptop mijn eigen Last.fm gekoppeld en beneden heeft mijn pa op z'n desktop zijn eigen Last.fm gekoppeld en dat werkt zonder problemen. Je kan alleen niet tegelijk luisteren, maar goed, dat is redelijk logisch natuurlijk.
Een klein nadeel aan Spotify is dat ik best vaak CD's tegenkom die geen juiste tags hebben en dat is in combinatie met het eerder genoemde Last.fm niet erg praktisch. Vooral knullige foutjes zoals bij Entertainment! van Gang of Four waar het uitroepteken ontbreekt.
Een klein nadeel aan Spotify is dat ik best vaak CD's tegenkom die geen juiste tags hebben en dat is in combinatie met het eerder genoemde Last.fm niet erg praktisch. Vooral knullige foutjes zoals bij Entertainment! van Gang of Four waar het uitroepteken ontbreekt.
0
geplaatst: 8 april 2012, 23:50 uur
Inderdaad, maar ook stomme toevoegingen als Remastered werken icm last.fm erg storend.
Hoe werkt dat precies? Die offline mode.
Hoe werkt dat precies? Die offline mode.
0
geplaatst: 9 april 2012, 15:07 uur
Zou ik ook wel willen weten. Ik heb een iphone met gelimiteerd internet. Als je het ook offline kan gebruiken betekent dit dan dat ik geen problemen krijg met mijn internetverbruik?
0
geplaatst: 10 april 2012, 08:45 uur
Teunnis schreef:
Zou ik ook wel willen weten. Ik heb een iphone met gelimiteerd internet. Als je het ook offline kan gebruiken betekent dit dan dat ik geen problemen krijg met mijn internetverbruik?
Dat klopt. Als je het "downloaden" in ieder geval op een Wifi plek doet.
0
geplaatst: 11 april 2012, 00:40 uur
Mooi, dan ga ik binnenkort denk ik maar overstappen naar Premium 

0
geplaatst: 11 april 2012, 02:34 uur
Ik merk in mijn omgeving dat het ook steeds populairder wordt.
0
geplaatst: 11 april 2012, 13:27 uur
Ja, ongeveer een jaar geleden werd ik nog uitgelachen omdat ik betaalde voor muziek (wat voor mongool ben je dan?!), maar tegenwoordig zie ik op FaceBook ook steeds meer berichten langskomen van 'die luistert dat via Spotify'. Wel leuk. 

0
geplaatst: 13 april 2012, 23:12 uur
Krijg net een mailtje dat RHCP "nu ook op Spotify staan". Ik geloof ook de eerste keer dat ik zo'n mailtje krijg.
* denotes required fields.