Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 4 juni 2012, 22:04 uur
Met het inloggen heb ik geen problemen, maar het haperen herken ik wel.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 22:08 uur
kobe bryant fan schreef:
Ik woon in België. Ik heb Spotify dus ook nog geen 6 maanden.
Dus dat wordt ook een max. van 10 uren. Dan gebruik ik voor de overige uren gewoon Grooveshark.
Wel kan ik tracks meer dan 5 keer beluisteren, of is dat ook pas na 6 maanden?
Ik woon in België. Ik heb Spotify dus ook nog geen 6 maanden.
Dus dat wordt ook een max. van 10 uren. Dan gebruik ik voor de overige uren gewoon Grooveshark.

Wel kan ik tracks meer dan 5 keer beluisteren, of is dat ook pas na 6 maanden?
Blijkbaar heb ik nu wel al 6 maanden Spotify, want ik kreeg zonet dit bericht te zien: "Je hebt al 6 uren van de 10 uren gratis muziek gebruik." Upgraden ga ik sowieso niet doen gewoon omdat het voor een 13 jarige wat veel is.
En ik gewoon liever CD's/LP's dan koop.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 20:31 uur
Laat één CD/LP per maand liggen en je krijgt er duizenden voor terug, maar goed.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 21:17 uur
Nee, want die zijn niet tastbaar en je kan ze evenmin downloaden.
0
geplaatst: 13 juni 2012, 17:46 uur
Ik gebruik spotify gewoon als vervanger voor youtube. vooral de link bij een albumpagina (op musicmeter) is handig!
0
geplaatst: 13 juni 2012, 18:02 uur
Vreemd, 9 dagen geleden krijg ik het bericht dat mijn 10 uren opgebruikt zijn en vandaag zie ik dat ik opnieuw kan luisteren. Lijkt me toch wel een erg korte maand. 

0
geplaatst: 14 juni 2012, 10:40 uur
Spotify loopt niet in kalendermaanden, maar vanaf dat je ingeschreven bent.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 17:57 uur
Kno (CunninLynguists) maakt een statement:
Facebook:
Ik heb zo het vermoeden dat de komende maanden beslissend kunnen zijn voor de toekomst van Spotify. Als het klopt dat artiesten er extreem weinig aan verdienen en er niks aan veranderd, zie ik het niet rooskleurig in voor Spotify. Laten we hopen dat dit niet het geval is, want het concept Spotify vind ik geweldig.
Facebook:
It was recently revealed that the CEO of Spotify is worth $307 million dollars -- more money than every artist they feature except 1. In honor of the .005 cents per play we get from Spotify as they trick you out of your weed money under the guise of "supporting artists", it's "Fuck Spotify" week at CunninLynguists.com! Take this week off from streaming CL on Spotify and download any album from CunninLynguists at whatever price you choose -- even free! - Kno
Ik heb zo het vermoeden dat de komende maanden beslissend kunnen zijn voor de toekomst van Spotify. Als het klopt dat artiesten er extreem weinig aan verdienen en er niks aan veranderd, zie ik het niet rooskleurig in voor Spotify. Laten we hopen dat dit niet het geval is, want het concept Spotify vind ik geweldig.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 19:04 uur
Ja idd, 0.05 cent is echt heel weinig, dan ben je eigenlijk al kansloos als artiesten om hieraan echt te verdienen. Behalve dan de hele populaire artiesten die over de hele wereld bekent(Guetta of Rihanna bv) zijn. Maar de artiesten zelf hebben denk ik ook weinig te zeggen of ze hun muziek op Spotify willen aanbieden. Volgens mij is het meer een deal tussen de platenmaatschappij en Spotify.
0
geplaatst: 20 juni 2012, 20:34 uur
Het is geen 5 cent, maar 0,005 cent. Als je een nummer 1000 keer draait, dan hebben ze 5 cent.
Maar dit was allang bekend, Stuart Murdoch heeft er een jaar geleden ook al iets over geschreven. Toch zit Spotify juist in de lift volgens mij, ik hoop wel dat het verdienmodel nog wat gunstiger wordt op den duur.
Maar dit was allang bekend, Stuart Murdoch heeft er een jaar geleden ook al iets over geschreven. Toch zit Spotify juist in de lift volgens mij, ik hoop wel dat het verdienmodel nog wat gunstiger wordt op den duur.
0
geplaatst: 21 juni 2012, 09:41 uur
Natuurlijk was dit al langer bekend, maar er beginnen wel steeds meer artiesten te mopperen. Wat populariteit betreft zit Spotify inderdaad (sterk) in de lift, dus het hoeft niet lang te duren voor het verdienmodel wordt aangepast. Want meer plays en abonnees betekent volgens mij nauwelijks meer kosten (hooguit wat meer personeel) en een stuk meer reclame-inkomsten en abonnementsgeld.
0
geplaatst: 21 juni 2012, 09:51 uur
Mijn vraag is: hoeveel is die 5 cent eigenlijk? Hoeveel verdient Spotify er zelf aan?
0
geplaatst: 21 juni 2012, 10:32 uur
Het is geen 5 cent maar 0.05 cent per play. Spotify strijkt volgens mij alleen de abonnee gelden op.
0
geplaatst: 21 juni 2012, 15:26 uur
Door XS4ALL heb ik Spotify nu een jaar gratis, en kan ik het dus eens proberen. Ik ben er nu wel uit dat ik hier nooit voor ga betalen. Ik ondervind toch wel vaak problemen. Gisteren speelde ik bijvoorbeeld wat af, het nummer stopte met spelen en vervolgens speelde helemaal niets meer. Toen ik het programma opnieuw opstartte deed hij het weer even, om vervolgens weer uit te vallen.
Ook vind ik de collectie gewoon erg beperkt. Heel veel muziek die ik luister staat er gewoon niet op, of op z'n best alleen maar best of cd's. Nee, Spotify valt me tot nu toe erg tegen (overigens is de link met Musicmeter wel erg handig af en toe!).
Ook vind ik de collectie gewoon erg beperkt. Heel veel muziek die ik luister staat er gewoon niet op, of op z'n best alleen maar best of cd's. Nee, Spotify valt me tot nu toe erg tegen (overigens is de link met Musicmeter wel erg handig af en toe!).
0
geplaatst: 21 juni 2012, 15:36 uur
Het is inderdaad minder dat sommige artiesten er niet op staan, neem nou bijvoorbeeld The Beatles en Pink Floyd en Led Zeppelin. Toch wel echte grote die hier gemist worden.
0
geplaatst: 21 juni 2012, 18:31 uur
Timo-otje schreef:
Het is inderdaad minder dat sommige artiesten er niet op staan, neem nou bijvoorbeeld The Beatles en Pink Floyd en Led Zeppelin.
Het is inderdaad minder dat sommige artiesten er niet op staan, neem nou bijvoorbeeld The Beatles en Pink Floyd en Led Zeppelin.
Ach, er zijn maar een handjevol mensen die naar zulke obscure artiesten luisteren. Geen gemis dus.
0
geplaatst: 22 juni 2012, 01:59 uur
Ik vind Spotify toch wel ideaal om nieuwe dingen te denken. Het gebeurt dan maar een enkele keer dat iets er niet op staat. Oeuvres van grote bands heb ik allang compleet in bezit, voor zover me interesseren (aan 1 LedZep heb ik wel genoeg bv.).
0
ClassicRocker
geplaatst: 22 juni 2012, 14:49 uur
Hoe werkt het importeren van muziekbestanden in Spotify nou precies? Kan dit bijv. met mijn naar mijn computer geripte cd's van Led Zeppelin en Pink Floyd (en andere artiesten die niet op Spotify staan)? Of desnoods met gedownloade FLAC-files?
0
geplaatst: 22 juni 2012, 15:58 uur
Bij mij staan m'n .mp3-bestanden (.wmv bestanden niet) onder een apart kopje, local files zal het wel heten of zo. Die bestanden staan dan automatisch onder dat kopje of zo. Hoe dat verder zit, geen idee. Volgens mij gaat er zo ook niks van je luistertijd af, maar je kunt wel reclames tussendoor krijgen.
0
ClassicRocker
geplaatst: 22 juni 2012, 22:09 uur
Ik begin het langzamerhand te snappen, dank je! 
Overigens heb ik Spotify Premium, dus van luistertijden en reclames heb ik geen last.

Overigens heb ik Spotify Premium, dus van luistertijden en reclames heb ik geen last.

0
geplaatst: 24 juni 2012, 13:28 uur
Via het menu voorkeuren, kun je onder het kopje lokale bestanden de mappen selecteren die je in Spotify wil hebben.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 15:09 uur
Weet iemand trouwens of je ook FLAC bestanden kan importeren bij local files?
Edit: Blijkbaar niet want hij herkent ze niet, jammer.
Edit: Blijkbaar niet want hij herkent ze niet, jammer.
0
geplaatst: 24 juni 2012, 21:11 uur
Handleiding – Lokale bestanden - Spotify - Spotify
Ondersteunde bestandsoorten
De volgende bestandsoorten worden door Spotify ondersteund:
mp3, mp4, m4a en m4r.
m4p bestanden worden ondersteund, maar worden gewoonlijk beschermd door iTunes. Spotify kan deze bestanden niet afspelen, maar zal wel proberen om de corresponderende nummers in Spotify te vinden. FLAC en andere bestandstypen zonder kwaliteitsverlies worden niet ondersteund. Deze bestanden zullen niet worden geïmporteerd.
Ondersteunde bestandsoorten
De volgende bestandsoorten worden door Spotify ondersteund:
mp3, mp4, m4a en m4r.
m4p bestanden worden ondersteund, maar worden gewoonlijk beschermd door iTunes. Spotify kan deze bestanden niet afspelen, maar zal wel proberen om de corresponderende nummers in Spotify te vinden. FLAC en andere bestandstypen zonder kwaliteitsverlies worden niet ondersteund. Deze bestanden zullen niet worden geïmporteerd.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 15:22 uur
Ik zit met een gek spotify-probleempje: het scrobbelen naar last.fm gaat niet meer, en dat al een maand lang. Ik krijg op spotify melding dat het scrobbelen niet lukt, maar het lijkt erop dat ik er niks aan kan veranderen. Iemand die raad weet?
0
geplaatst: 28 juni 2012, 15:25 uur
Heb je je wachtwoord veranderd vanwege het beveiligingslek op Last FM? Op Spotify wordt dit niet automatisch meegenomen en moet je het even opnieuw invullen.
Als dat niet zo is dan weet ik het niet!
Als dat niet zo is dan weet ik het niet!
0
geplaatst: 5 juli 2012, 21:48 uur
Vroeger was Spotify vrij hard, maar nu ging er laatst iets mis met mijn geluid en sinds ik een update heb gedaan, is Spotify zelfs op vol volume nog niet eens hard. Als ik dezelfde nummers in iTunes afspeel, heb ik nergens last van. Opmerkelijk, want iTunes was juist altijd zachter dan Spotify.
Iemand een idee?
Edit: "Hetzelfde volume voor ieder nummer" uitschakelen maakt niks uit.
Iemand een idee?
Edit: "Hetzelfde volume voor ieder nummer" uitschakelen maakt niks uit.
0
geplaatst: 16 juli 2012, 11:30 uur
Ik vroeg me af of iemand weet waar ik de periodieke betaling van Spotify kan uitvinken? Momenteel wordt ieder maand automatisch het bedrag van mijn PayPal account afgeschreven, maar ik wil dit graag zelf in beheer houden. Iemand een idee?
* denotes required fields.