Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
geplaatst: 6 november 2010, 15:57 uur
Ik wilde graag een account aanmaken, maar ik vond echt dat ze te veel persoonlijke dingen vroegen. Waarom moeten ze mijn postcode hebben, daar hebben ze helemaal niks mee te maken! Wat een gezeik, zeg!
Ik gebruik Grooveshark wel!
Ik gebruik Grooveshark wel!
0
geplaatst: 7 november 2010, 16:33 uur
Er komt wel een moment dat Grooveshark offline wordt gehaald, staat toch ook illegale content op waarvoor ze geen premies afdragen.
Als je het zo vervelend vindt dat soort gegevens op te geven, verzin je toch een alter ego? Ik moet er niet aan denken nu weer terug te stappen op Grooveshark... als je eenmaal Spotify gewend bent, wil je niet meer terug.
Als je het zo vervelend vindt dat soort gegevens op te geven, verzin je toch een alter ego? Ik moet er niet aan denken nu weer terug te stappen op Grooveshark... als je eenmaal Spotify gewend bent, wil je niet meer terug.

0
geplaatst: 7 november 2010, 16:37 uur
Daarom heb ik een Last FM-account aangemaakt, dat werkt veel beter!
Ik heb al flink wat nieuwe bands ontdekt.
Ik heb al flink wat nieuwe bands ontdekt.
0
geplaatst: 7 november 2010, 16:44 uur
Op Last.FM kun je dan weer geen albums luisteren. Maar om bands te ontdekken is het ronduit fantastisch natuurlijk. 

0
geplaatst: 7 november 2010, 17:07 uur
Ik heb vanmiddag ook een Spotify account aangemaakt. Echt geweldig.
De albums die ik uit 2010 nog wilde luisteren, staan nu bijna allemaal in mijn playlist. 
Het programma kost niet veel geheugen. En de kwaliteit van de muziek vind ik goed en speelt zonder haperingen af. De reclame tussendoor is een nadeel. Maar hè het is gratis. De frequentie hiervan vind ik meevallen. Ik ben benieuwd of 20 uur per maand genoeg is.
edit: En je tracks kunnen ook nog worden gescrobbled naar Last.fm
De albums die ik uit 2010 nog wilde luisteren, staan nu bijna allemaal in mijn playlist. 
Het programma kost niet veel geheugen. En de kwaliteit van de muziek vind ik goed en speelt zonder haperingen af. De reclame tussendoor is een nadeel. Maar hè het is gratis. De frequentie hiervan vind ik meevallen. Ik ben benieuwd of 20 uur per maand genoeg is.

0
geplaatst: 7 november 2010, 18:07 uur
Na een maand of twee ben ik er voor gaan betalen, zo'n 5 euro per maand. Vind het geen geld, ik kom denk ik wel aan de 100 uur per maand (want gebruik het ook als radio op mijn werk).
0
Sietse
geplaatst: 7 november 2010, 18:12 uur
Ja, voor op het werk is het wel uitermate ideaal lijkt mij.
0
geplaatst: 8 november 2010, 12:46 uur
Osiris Apis schreef:
Daar kom ik ook net achter, kan hier geen Last.FM scrobbler installeren, en vind het toch leuk om bij te houden waar in naar luister. Dat kan nu dus.
0
geplaatst: 8 november 2010, 13:13 uur
Ik Doe Moeilijk schreef:
Artikel in NRC Handelsblad van gister
Artikel in NRC Handelsblad van gister
Leuke quote op het einde van bovengenoemd artikel: "De één koopt toch ook liever z'n cd's bij de V&D, terwijl de ander naar de Free Record Shop gaat."

0
geplaatst: 8 november 2010, 16:14 uur
Playlist by luukonijn - Spotify - open.spotify.com
Onze tegenhanger van de Top 2000, de Mumeladder, nu ook op Spotify. Tot nu toe nog alleen maar de nummers 1901-2000, de rest komt nog. De top 256 is sowieso pas compleet rond de kerst.
Vandaag zelf begonnen met het beluisteren van het lijstje en, ondanks dat ik vrijwel alle nummers ken, vind ik het toch wel een stuk relaxter dan het beluisteren van youtubelinkjes.
Onze tegenhanger van de Top 2000, de Mumeladder, nu ook op Spotify. Tot nu toe nog alleen maar de nummers 1901-2000, de rest komt nog. De top 256 is sowieso pas compleet rond de kerst.
Vandaag zelf begonnen met het beluisteren van het lijstje en, ondanks dat ik vrijwel alle nummers ken, vind ik het toch wel een stuk relaxter dan het beluisteren van youtubelinkjes.
0
geplaatst: 8 november 2010, 17:24 uur
Sinds kort ontdekt en het is inderdaad heel erg handig om albums te 'checken'. Op het moment gebruik ik Spotify te weinig om er voor te betalen, maar ik zie dit eindelijk als een potentiële tegenhanger tegen de piraterij. Eindelijk komen ze de consumenten eens tegemoet met een goed alternatief.
Nu bezig met die playlist van Sietse oa, leuk initiatief!
Nu bezig met die playlist van Sietse oa, leuk initiatief!

0
geplaatst: 8 november 2010, 17:30 uur
pjh1967 schreef:
Leuke quote op het einde van bovengenoemd artikel: "De één koopt toch ook liever z'n cd's bij de V&D, terwijl de ander naar de Free Record Shop gaat."
(quote)
En beiden betalen teveel

0
geplaatst: 9 november 2010, 12:23 uur
Wel jammer dat er alleen maar een trial versie voor Linux is, die bij mij thuis op Ubuntu 10.04 niet werkt, kan niet inloggen. Dan maar via Wine...
0
geplaatst: 9 november 2010, 12:39 uur
Sietse schreef:
no offense, maar die playlist is helemaal leeg.
no offense, maar die playlist is helemaal leeg.
Hmm vreemd. Er staan toch echt 176 nummers in. Weet iemand waardoor dit kan komen?
0
geplaatst: 9 november 2010, 12:41 uur
Ik krijg de lijst van Dwejkk wel te zien.
@ Sietse: de lijst van Aanraders was ik aan het doorspitten, vanavond geef ik er een gevolg aan.
@ Sietse: de lijst van Aanraders was ik aan het doorspitten, vanavond geef ik er een gevolg aan.
0
geplaatst: 9 november 2010, 12:50 uur
Ik zie de lijst van Dwejkk_ ook gewoon. En ook zijn andere 23 playlists. 

0
Benno
geplaatst: 9 november 2010, 20:49 uur
Met je rechtermuisknop erop klikken, dan copy URL (of iets dergelijks). De URL plak je dan weer hier.
0
Benno
geplaatst: 21 november 2010, 11:55 uur
Nieuw lijstje gemaakt:
Selectie The Fall
Er mist ongetwijfeld een hoop, maar ik vind het wel handig.
Selectie The Fall
Er mist ongetwijfeld een hoop, maar ik vind het wel handig.
0
Benno
geplaatst: 30 november 2010, 15:06 uur
20 uur muziek luisteren per maand, met reclame tussen de nummers door (na een aantal nummers, net zoals op de radio). Het enige andere relevante verschil met de betaalde versie is de geluidskwaliteit, maar die is in de gratis versie ook prima.
* denotes required fields.