MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Mijn Soundrop reageert niet meer door die link van Bart vreemd genoeg, dus ik start even Spotify opnieuw op.

Webapplicatie van Spotify: Spotify - play.spotify.com
Hier op mijn stage doet die het in ieder geval niet, maar ik begrijp dat deze er in UK al is en dit zal binnenkort vast ook in Nederland beschikbaar zijn.

Of doet die het bij anderen wel?

Sorry, but it seems that we cannot stream music to you at this time. This is probably because of restrictions placed on your network, but we are working on ways to get around this

Edit: iets meer info: Spotify Discover nu beschikbaar in webapp (update: ook in iOS-app) - iPad - iPadclub

Bij mij werkt het alleszins. Ziet er knap uit die site, trouwens.

Ah, hier thuis werkt die ook.

Ziet er wel tof uit.
Alleen snap ik er het nut niet echt van, het is toch niet meer dan Spotify in je browser waardoor je internet nog eens trager gaat ook.

Al zal mijn ma wel blij zijn met deze site. Aangezien ze met haar Linux niet op Spotify kan.

Als je op een computer zit waar geen Spotify opstaat (bibliotheek, school, ...) lijkt dit me wel handig. Tenzij het geblokkeerd is natuurlijk.

Bij mij op school blokkeren ze alles en de leerkrachten hebben een speciale functie waarop ze kunnen zien op welke site we zitten te kijken dus voor dat moet ik het niet doen.
Bij vrienden lijkt het me nog tof, al hebben de meeste zelf wel allemaal Spotify.
Maar denk dat ik de site toch af en toe ga gebruiken, al is het maar om de mooie lay-out.

Ik hoop toch dat het op de computers van UGent werkt, dan moet ik niet altijd mijn usb-stick met muziek meepakken als ik naar de bib ga.

Bij mijn uni kan ik gewoon Spotify installeren op mijn account en heb ik op elke pc direct Spotify

Dat Discover is toch totaal niet nieuw? Of was het eerst alleen voor Premium-users?

Teunnis schreef:
Bij mijn uni kan ik gewoon Spotify installeren op mijn account en heb ik op elke pc direct Spotify

Kon ik ook inderdaad.

Nog nooit geprobeerd, eigenlijk. Dat moet ik dus eens doen.

Onweerwolf
Dit werkt op zich prima. Fijn dat ik nu niet meer die archaïsche stand-alone client hoef te gebruiken.

Ik heb nog niet uitgevonden hoe je uri's in een playlist kunt plakken helaas.

Teunnis schreef:
Ik gebruik mijn eigen laptop op school. Vaste pc's zijn zo 20e eeuw.

Dat Discover is toch totaal niet nieuw? Of was het eerst alleen voor Premium-users?
Het is helemaal nieuw. Het was een paar maanden terug al in de UK uitgebracht. Het is nogal altijd een beta-versie overigens.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik gebruik mijn eigen laptop op school. Vaste pc's zijn zo 20e eeuw.

(quote)
Het is helemaal nieuw. Het was een paar maanden terug al in de UK uitgebracht. Het is nogal altijd een beta-versie overigens.

Ik heb het al een tijdje en volgens mij kom ik niet uit de UK

Spotify Quietly Starts Rolling Out The Discover Tab In Its Web App, First In The UK And Nordics | TechCrunch
Spotify Quietly Starts Rolling Out The Discover Tab In Its Web App, First In The UK And Nordics
28 april.

Spotify Launches “Discover” Feature For Its Web App | TechCrunch
29 mei.

P.S. Discover is niet hetzelfde als de webapp, hè?

ClassicProgRock1
Een vraag aan de chevy's en Teunissen van deze wereld:

Hoe luisteren via Spotify naar artiesten als Led Zeppelin, Pink Floyd en andere artiesten die er door afwezigheid schitteren? Gewoon MP3-bestanden importeren of bestaan er ook andere/betere mogelijkheden?

Wie is er vanavond op Soundrop aanwezig?

Vorige week was het daar best gezellig! Ik kom waarschijnlijk wel op Soundrop.

ClassicProgRock1 schreef:
Een vraag aan de chevy's en Teunissen van deze wereld:

Hoe luisteren via Spotify naar artiesten als Led Zeppelin, Pink Floyd en andere artiesten die er door afwezigheid schitteren? Gewoon MP3-bestanden importeren of bestaan er ook andere/betere mogelijkheden?

Inderdaad, via je local files. Je kan bij de instellingen aangeven vanuit welke map(pen) hij automatisch de local files moet bijwerken. Ik heb bijvoorbeeld al mijn digitale muziek in de map H:Music. Wanneer ik iets (altijd volledig legaal ) download komt het in die map terecht en staat het daarmee ook automatisch op Spotify.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
(altijd volledig legaal )

Downloaden van muziek in Nederland is inderdaad nog altijd volledig legaal.

ClassicProgRock1
Teunnis schreef:

Inderdaad, via je local files. Je kan bij de instellingen aangeven vanuit welke map(pen) hij automatisch de local files moet bijwerken. Ik heb bijvoorbeeld al mijn digitale muziek in de map H:Music. Wanneer ik iets (altijd volledig legaal ) download komt het in die map terecht en staat het daarmee ook automatisch op Spotify.

Ik gebruik geen iTunes en heb dus bij "Voorkeuren" voor Windows Media Player (WMP) gekozen. Komen albums die ik van cd naar WMP rip nu automatisch bij mij in Spotify te staan zoals weergegeven in WMP?

Als het goed is wel.

ClassicProgRock1
Kunnen er in Spotify overigens onbeperkt "afspeellijsten" aangemaakt worden (ik wil ca 1000 albums elk een eigen afspeellijst geven)? En kan kunnen deze "afspeellijsten" per artiest ondergebracht worden in mappen?

Ik zit op Soundrop.

En, zit het lekker?

ClassicProgRock1 schreef:
Kunnen er in Spotify overigens onbeperkt "afspeellijsten" aangemaakt worden (ik wil ca 1000 albums elk een eigen afspeellijst geven)? En kan kunnen deze "afspeellijsten" per artiest ondergebracht worden in mappen?

Ja, dat kan. Ik heb zelf ook een mappenstructuur, met o.a. playlists per artiest. Bv. albums, maar ook rarities, setlists van concerten, etc.

Heb er lang geen 1000, maar volgens mij zit daar geen limiet op.

Ik kom zo ook nog effe op Soundrop

herman schreef:
En, zit het lekker?

(quote)

Ja, dat kan. Ik heb zelf ook een mappenstructuur, met o.a. playlists per artiest. Bv. albums, maar ook rarities, setlists van concerten, etc.

Heb er lang geen 1000, maar volgens mij zit daar geen limiet op.

Zit inderdaad geen limiet op. Tenzij je ze offline beschikbaar maakt, gezien het dat ruimte kost op je PC.

ClassicProgRock1
Wish They Were Here?

Een oproep aan alle muziekliefhebbers!

Help mee om Pink Floyd's Wish You Were (van de band staat alleen deze track nog maar op Spotify) één miljoen keer te streamen om er de volledige PF-catalogus toegankelijk te maken!

Als het goed is, krijg je de oproep na inloggen rechtsboven in beeld.

Gaat we lukken hoor. Ik ga hem zo even op repeat zetten. Wel moeilijk omdat er zich meteen andere topnummers zich aandiende om geluisterd te worden.

Ik heb inmiddels de zes van de tien uren bereikt en omdat ik al tijden van plan ben om een premium account te nemen, ben ik wel eerst benieuwd naar de alternatieven. Kwestie om mijn blik ietwat te verruimen. Staat Spotify op eenzame hoogte of zijn er geduchte concurrenten die hun zaken beter geregeld hebben? De belangrijkste kenmerken van een top streamingdienst zijn in mijn ogen een grote discografie, een hoge bitrate en die tevens ook overzichtelijk zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.