MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Eenzame hoogte is overdreven aangezien de concurrentie stevig in opkomst is, zover ik weet is Spotify op dit moment nog steeds wel de duidelijke leider in alle drie de criteria die je noemt, gelet op de prijs/kwaliteit verhouding.

ClassicProgRock1
IllumSphere schreef:
Ik heb inmiddels de zes van de tien uren bereikt en omdat ik al tijden van plan ben om een premium account te nemen, ben ik wel eerst benieuwd naar de alternatieven. Kwestie om mijn blik ietwat te verruimen. Staat Spotify op eenzame hoogte of zijn er geduchte concurrenten die hun zaken beter geregeld hebben? De belangrijkste kenmerken van een top streamingdienst zijn in mijn ogen een grote discografie, een hoge bitrate en die tevens ook overzichtelijk zijn.

Het gaat hier om €10 per maand, daar hoef je het toch niet voor te laten?

Hollander!

Als student is 10 euro per maand best veel hoor. Voor mij, althans. Dan koop ik liever af en toe eens een cd of LP.

ClassicProgRock1
Drieënhalve pint per maand, in studentenjargon. Zoveel is dat toch niet?

Wie is er vanavond op Soundrop te vinden?

Wel iets minder actief, vandaag, maar ik zal present zijn zodra iemand hier laat weten dat hij / zij er is.

ik kom wel effe kijken straks

ClassicProgRock1 schreef:
Het gaat hier om €10 per maand, daar hoef je het toch niet voor te laten?

Hollander!
Ik blijf me verzetten tegen het feit dat er steeds geroepen wordt dat Spotify 10 euro/maand kost. Dit lees je ook in vergelijkingen met andere streamingdiensten, maar er is m.i. niets, maar dan ook niets mis met de Unlimited-versie voor €5/maand (dat is dus 2 pintjes ).

De enige reden dat ik over zou stappen naar de Premium is vanwege de mobiele versie.

JSPR_G schreef:
Als student is 10 euro per maand best veel hoor. Voor mij, althans. Dan koop ik liever af en toe eens een cd of LP.
Eén cd of LP per maand laten liggen en je hebt gelijk beschikking tot duizenden albums. Dan moet je heel wat maanden cd's en LP's kopen om die besparing er weer uit te halen. Laten we zeggen dat je daar een paar honderd jaar over doet. Als het niet meer is.

Dat is waar. En toch heb ik liever 1 cd in de hand dan duizenden in een computerprogrammatje.
5 euro valt dan wel weer mee, natuurlijk. Ik zie het me later wel te nemen, maar nu spendeer ik m'n 5 euro liever aan 'fysieke dingen'. Maar moest iemand me een abonnementje geven voor mijn verjaardag, bijvoorbeeld, zou ik erg blijf zijn, hoor. (tip: ik verjaar 19 juli! )

ClassicProgRock1
Is de geluidskwaliteit van Premium niet (nog) beter dan die van Unlimited?

Klopt.

ClassicProgRock1
JSPR_G schreef:
...maar nu spendeer ik m'n 5 euro liever aan 'fysieke dingen'.

Dat is een rekbaar begrip.

Spotify

ClassicProgRock1

Dan lap ik die €5 extra per maand er graag bij.

Als al m'n favoriete artiesten op Spotify zouden staan, i.p.v. driekwart zoals nu het geval is, zou ik er wel €100 per maand voor over hebben.

Als er mensen zin hebben om op Soundrop te komen, kom maar af!

Ik vind de musicmeter room niet meer

Raar.

Probeer deze link eens: MusicMeter

Ik ben er ook weer eens. Bah roepen terwijl Bart, Mike en Jasper postrock en metal draaien

Metal? Er is nog geen enkel metalnummer gepasseerd, toch?

Kwestie van tijd

Ik ben er ook weer eens. Net op tijd voor tien minuten vals gitaargepingel aka jammen

ClassicProgRock1
Is het mogelijk om albums van Spotify te downloaden naar je (externe) harde schijf? Handig voor als bepaalde favorieten onverhoopt van de playlist verdwijnen.

Nee.

ClassicProgRock1
Echt niet?

Meestal verdwijnen er ook geen nummers plotsklaps uit een playlist. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.

Onweerwolf
ArthurDZ schreef:
Meestal verdwijnen er ook geen nummers plotsklaps uit een playlist. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.

Gebeurt regelmatig. Onder andere recentelijk met Four Tet en Sufjan Stevens.

Gebeurt erg vaak inderdaad, de hele Can-catalogus is bijvoorbeeld op een paar nummers na offline gehaald toen hun raritiesbox uitkwam. Bij playlists die ik 3/4 jaar geleden heb gemaakt zijn ook vaak nummers weg.

Ik heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. Sufjan Stevens moet dan wel de enige zijn sinds de paar jaar ik Spotify heb.

Dat heeft overigens weinig te maken met verdwijnen uit een playlist, die artiesten/albums verdwijnen dan volledig van Spotify.

Nee, natuurlijk niet. Dan zou je voor 5 (of 10) euro per maand duizenden albums legaal kunnen downloaden... Dan verdwijnt het hele verdienmodel, in hoeverre het al verdient.

ClassicProgRock1 schreef:
Is de geluidskwaliteit van Premium niet (nog) beter dan die van Unlimited?
Unlimited is 192 kbps, Premium 320 kbps. Een wat mij betreft verwaarloosbaar verschil tegenwoordig. Zeker als je Spotify gebruikt i.c.m. Equalify.

Gebeurt jammer genoeg inderdaad vaak.
Zo zijn: Four Tet, Viktor Vaughn, Boards Of Canada (heb alleen nog maar de Hi-Score staan), De La Soul, ... onlangs weggehaald.

Nu je het zegt, mijn Sufjan Stevens- Illinois-mapje is leeg. Had het nog niet opgemerkt.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:02 uur

geplaatst: vandaag om 11:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.