MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011

zoeken in:
Snoeperd schreef:
Gaan veel ongelukken gebeuren deze week bij de 538 luisteraars als ze Lippy Kids horen, ze raken in shock als ze dat horen.

Ja, want er heeft nog nooit goede muziek in de top 40 gestaan.
En ik denk niet dat ze dit op 538 draaien hoor.

538 zend elke vrijdag de MediaMarkt Top40 uit. Dus in ieder geval één keertje zal het nummer wel voorbij komen.

Waarom heet het nu eigenlijk Media Markt top40?

Omdat Mediamarkt een muziekminnend bedrijf is, waar gepassioneerde mensen zich dag in dag uit inspannen om de Nederlandse hitlijst op niveau te houden.

kaztor schreef:
#29: YouTube - Elbow - 'Lippy Kids' (Live at Blueprint Studios)
Alle ADHD-pubers kunnen dit stuk even overslaan. Dit is echte muziek met echte emoties (oei!) waarin de tijd wordt genomen voor zeldzaamheden zoals opbouw, dynamiek en kalme oprechtheid. Even lekker tot jezelf komen. Even al het gejaagde om je heen vergeten. Even terug naar de basis en jezelf verbazen hoe magisch muziek wel niet kan zijn als het niet meteen bovenop je hoofd timmert om maar te kunnen verkopen. Wat een genot!
Cijfer: 10.

Aangezien ik zie dat je nog geen stemmen bij Elbow hebt geplaatst, kan ik alleen maar de voorgaande albums aanraden
Verder: Dan brengt Marco Borsato eens een fatsoenlijke single uit volgens jullie, dan schiet het voor geen meter op in de lijst, normaal komt ie in de top 10 binnen...

Ben benieuwd wat Elbow voor elkaar kan krijgen.

kaztor schreef:

#38: YouTube - Yes-R - Rosamunde ft. Ali B & Brownie Dutch (Video)
En dan eindigt een redelijk glorievolle week met zoiets...
'Als dit niks is dan weet ik het niet' stamelt Frans ergens. Nee Frans, dit is echt niks. bla bla...

Oei, ik ben me totaal niet bewust van het verschil tussen een Ali B. of een Lange Frans...

Wat voelt dat goed eigenlijk!

Ik ben me al wat bewust van de kwaliteiten van Elbow (Grounds For Divorce vind ik een superplaat), maar het is nooit tot albums gekomen. Bij deze dan!

Ja, lijken ook sprekend op elkaar. Ik vind Lange Frans er ook altijd zo Marokkaans uitzien.

Allemaal één pot pis.

Sandokan-veld schreef:
Omdat Mediamarkt een muziekminnend bedrijf is, waar gepassioneerde mensen zich dag in dag uit inspannen om de Nederlandse hitlijst op niveau te houden.

Als we daar S-V niet hebben...

Arrie schreef:
Ja, want er heeft nog nooit goede muziek in de top 40 gestaan.
En ik denk niet dat ze dit op 538 draaien hoor.

Limit To Your Love draaiden ze ook, een vriend die nogal veel naar 538 luistert zei dat de dj zei over het nummer: Dit is even iets heel anders, heel raar, heel apart, maar wel mooi.

Ja, de luisteraar waarschuwen voor iets dat niet klinkt als eenheidsworst...

En dan 'maar wel mooi' erachter aan...

Gaaf dat Elbow in de top 40 staat! Samen met Limit to Your Love van James Blake en Sweatshop van De Staat het beste wat in 2011 in de top 40 heeft gestaan! Toch zijn er dus gelukkig genoeg mensen die die klinisch geproduceerd popliedjes helemaal zat zijn.

Sweatshop staat (nog) niet in de top 40. Gaat hem waarschijnlijk ook niet halen, de plaat stagneert in de tip 30 (maar ja, je weet maar nooit, dat zei ik ook over Elbow )

Maartenn (crew)
Na al jullie positieve reacties moest ik natuurlijk ook maar even naar "Lippy Kids' gaan luisteren. Eigenlijk is het niet te geloven dat dit in de top 40 staat. Opeens zijn daar echte mensen, mensen die je op de hoek van de straat tegen zou kunnen komen en die kunnen kennelijk ook muziek maken. Sterker nog; ze lijken zelfs plezier te hebben in het maken van muziek en van hun instrumenten te houden. Wat een openbaring moet dit zijn voor de eenheidsworstkinderen van deze tijd. Zou dit verder komen dan een 29ste plek?

Elbow was dan ook de reden waarom ik de Top 40 deze week zo snel aanpakte.
De zin om elke platgeproduceerde copycat-single te moeten recenseren ontgaat me steeds meer.
Dan moet ik er echt voor gaan zitten en heb ik het gevoel dat ik m'n tijd beter in andere zaken kan stoppen.

Elbow 's Lippy Kids heeft haar entry te danken aan de 3Fm airplay (Megahit geweest) en CMo onderzoek . panel van Top 40 consumenten die wekelijks top en tips met vragen moeten beantwoorden en die scores tellen mee voor de Top 40 sinds september 2008, maar zo'n hoge score heeft een notering zelden gekend. Bij itunes loopt de download nog helemaal niet (de downloadsaantallen zijn momenteel ook niet echt opzienbarend) lijstjs trekken lijstjes aan dius hopelijk zit er veel meer voor deze Elbow.

CHIEP (crew)
Pfft, in Vlaanderen hebben ze met "One Day Like this" indertijd al op 19 gestaan .

Ja, maar in Vlaanderen heb ze minder dan hier een boerenheikneuter-smaak.

Maartenn (crew)
Tijd om nou eindelijk maar eens te fuseren dan!

@ Frankly: leuke informatie!

1. Lady Gaga - Born This Way :
Ik vond Lady Gaga's laatste paar singles sowieso al veel slechter dan d'r eerste (Just Dance, Poker Face), maar dit slaat alles. Na die hele hype waar ze zelf vrolijk aan mee deed is dit een enorme teleurstelling. Gelukkig is het bij de fans van Gaga zelf ook niet geheel goed ontvangen. Erg slecht popnummer die nergens naar klinkt. Totaal niet origineel ook, het refrein en het stukje net daarna klinken voor geen meter. Het ergste aan het nummer is nog wel de lyric don't be a drag, just be a queen. Ik las ergens dat ze zichzelf een geweldige schrijver vind.. nou, I have news for you....
Ben haar en d'r attitude bovendien spuugzat.
Cijfer : 2.5

29. Elbow - Lippy Kids :
Nadat het hier zo goed ontvangen werd op mume was ik al bang dat ik het niks vond... en dat klopt. Ik vind het saai, echt heel erg saai. Ik ben niet zo onder de indruk van de stem en de emotie, die bij zo'n nummer wel heel erg nodig zijn om het goed over te brengen. Een apart nummer voor de top40, en ben ook beniewd of het nog veel verder kan komen. Maar ik weet gewoon niet wat ik ermee moet. Ik val er bij in slaap. Vanwege de originaliteit krijgt het hoger dan Gaga.
Cijfer : 3 (don't shoot me).

32. Marco Borsato - Dichtbij :
Ik dacht eerst dat het een verkeerde link was, het begint totaal niet als een standaard Marco Borsato nummer, dat meestal met een zeikerige piano komt aanzetten. Interessante intro 'dichtbij je, dichtbij je'. Ben alleen geen fan van z'n stem, maar dat is niks nieuws. Het refrein vond ik echter wel opliftend. Leuke video ook. In ieder geval veel beter dan de vorige singles die (volgens mij) allemaal saaie ballads waren.
Cijfer : 5

36. Basto - Gregory's Theme :
Meteen deed het me denken aan 'Resurrection' van PPK vanwege de bliepjes. Goed begin dus, al is het nummer lang niet zo goed. Ik vind het nummer wel leuk. Klinkt erg vrolijk, zwevend, en houdt m'n aandacht vast. Beetje myserieus ook. Toch nog een goede binnenkomer deze week.
Cijfer : 7

38. Yes R feat. Ali B & Brownie Dutch - Rosamunde :
Omg . Zoals het ook begint. En die stomme fluitjes steeds door het refrein. Nee, nee, en nog eens nee. When will you learn, Yes R. Verder wil ik hier niks aan kwijt.
Cijfer : 1

Zie trouwens dat Inna er ook weer aankomt! Komt binnen op 16 in de tipparade en 44 in de single top100

Goh, wat een verrassend goed nummer van Borsato! En wat een mooie clip erbij.

Toch niet beter dan Elbow ?

Nee, dat niet, maar Borsato's stem ligt me niet, en die van Garvey wel. Dus da's niet zo moeilijk.

Staat die nieuwe single van Mohombi eigenlijk al in de top 40?

Heeft ie een nieuwe dan ? Vind je die ook weer goed? Je kijkt zeker al uit naar z'n CD

Ik wou hem eigenlijk toevoegen, maar kwam erachter dat er nog geen artwork en tracklist bekend is. (en dat is nog serieus ook)

Ja, hij heeft al een tijdje een nieuwe maar ik vrees dat dat nummer het gewoon niet heeft gehaald (heeft in de tipparade gestaan, zie ik). Een nummer met Akon, helaas, maar ondanks dat is ie weer best leuk.

Ik vond die single van Mohombi een drama, zelfde zangers uit zijn rijtje als Iyaz en Jason Derülo vind ik dan wel een stuk beter, zij mogen wel weer een keer met een nieuwe single komen

Ik vind het toch een stuk minder dan Bumpy Ride

Logisch, Bumpy Ride is natuurlijk een klassieker.

Snoeperd schreef:
Ik vond die single van Mohombi een drama, zelfde zangers uit zijn rijtje als Iyaz en Jason Derülo vind ik dan wel een stuk beter, zij mogen wel weer een keer met een nieuwe single komen

Allemaal het putje in, opgeruimd staat netjes!

Arrie schreef:
Logisch, Bumpy Ride is natuurlijk een klassieker.

Binnenkomers week 10:

#13. Adele - Set Fire to the Rain
#26. Inna - Sun Is Up
#30. Alexis Jordan - Happiness
#33. Katy Perry feat. Kanye West - E.T.
#34. Jeroen van der Boom met Leonie Meijer - Los van de Grond

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.