MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011

zoeken in:
Inna

Adele's vorige single vond ik wel erg goed, maar dat is dan ook het enige nummer van haar dat ik goed vond.. dus ben beniewd.
Dat nummer van Alexis Jordan komt 300x per dag op TV, echt irritant

13. Adele - Set Fire to the Rain :
Het klinkt toch weer leuk. Adele is er zeker op vooruit gegaan sinds haar vorige album. Na het ongelofelijke succes van Someone Like You in Engeland had ik wel verwacht dat dat de tweede single zou worden eigenlijk. Maar dit is een betere keuze. Erg lekker up-tempo nummer, en zoals altijd heeft ze een prachtige stem. Het ''flowt'' gewoon erg goed. Hier ga ik zeker vaker naar luisteren! Ik vind 'm zelfs beter dan Rolling in the Deep. Het abrupte einde werkt ook goed. Maar nu moet ze wel ophouden want straks word ik nog beniewd naar d'r album... Ben ik eigenlijk al..
Cijfer : 9

26. Inna - Sun Is Up :
Weer een lekker nummer van Inna! Heeft al 9 maanden geleden in mijn eigen top50 een paar weken op #1 gestaan (ik geloof 3). Ik was al aan het wachten wanneer dit in Nederland uitgebracht zou worden. Jammer dat ze het in februari/maart uit brengt want het is gewoon een zomernummer... Ik vind het instrumentale deel het leukste aan het nummer. Ondanks dat Inna een stem heeft waar eigenlijk niemand naar wil luisteren zijn haar nummers toch altijd leuk geproduceerd. Alweer haar 6e!! top40 hit. Dat had ik dus NOOIT verwacht van zo'n artiest. Hater's gonna hate.. I love it!
Cijfer : 8.5

30. Alexis Jordan - Happiness :
Het leukste aan dit nummer vind het zomerse uiterlijk van de clip. Voor de rest is het niks bijzonder. Een pop nummer met een klein beetje dance erin. Erg gezichtsloos zangeresje is dit weer. Zal waarschijnlijk geen hit meer scoren hierna. Toch vind ik het stukje In time I found myself in haaaaaappiness with you wel leuk. Niet heel erg slecht, toch net voldoende waardig.
Cijfer : 6

33. Katy Perry - ET (feat. Kanye West) :
Ik hoop dat dit de goede is, want tegenwoordig doen ze nogal moeilijk over copyright op youtube. Ik heb iig niet eentje met video gevonden. Weer een nummer dat OK is. Al vind ik het wel minder leuk dan de vorige singles van haar die in de top40 kwamen, maar het is dan ook al de 4e. Het 'vage' geluid tijdens het refrein vind ik een erg leuke draai geven aan het nummer. Toch net geen voldoende want mijn aandacht heeft het niet vastgehouden zoals de vorige drie wel deden. Kanye is trouwens ook een positief iets aan dit nummer. Volgens mij is de albumversie wel zonder hem... maar dat zie je tegenwoordig wel vaker; dat de single-versies opeens features zijn om de verkoop omhoog te gooien.
Cijfer : 5

34. Jeroen van der Boom - Los van de Grond (feat. Leonie Meijer) :
Dacht je een leuke week te reviewen... OK OK zijn laatste ballad Werd de Tijd Maar Teruggedraaid was wel goed, maar als ik de naam Jeroen van der Boom zie huiver ik nog steeds. Wel een goede zet van hem om zijn ''the Voice'' kandidaat onder het licht te houden. Ze heeft wel een goede stem in dit nummer, al mist het ook iets. Het nummer is in ieder geval totaal niks aan. Nee, een beetje een domper op een goede week.
Cijfer : 2

Zo, en nu zet ik Adelelijk weer op.

De nieuwe single van Amin van Buuren staat inmiddels in de tipparade maar het is de Avicii remix die me helemaal heeft ingepakt:

Dit is pas een remix. Heerlijke track.

En Elbow is alweer aan het zakken

Week 10:

#13. Adele - Set Fire to the Rain :
Alweer een prima song van Adele met een pakkende melodie die nauwelijks onder moet doen voor haar vorige single dat terecht een nr.1-hit werd (er bestaat gelukkig nog rechtvaardigheid in het hitwezen). Adele heeft bovendien een mooie stem, zij klinkt natuurlijk en bezield wat ik van onderstaande uitvoerders niet kan zeggen.
Cijfer : 8,5

#26. Inna - Sun Is Up :
Zonnig klinkt dit nummer nauwelijks, ik vind het kil en vrij monotoon klinken. Haar stem klinkt mij vooral in de refreinen te afgeknepen en komt niet genoeg op de voorgrond.
Cijfer : 3,5

#30. Alexis Jordan - Happiness :
Daar word ik niet bepaald happy van, ik vind Alexis Jordan te lusteloos zingen. Gezichtloos ook, inderdaad, en vrij niemendallerig nummer dat snel in de vergetelheid zal verzeilen.
Cijfer : 3

#33. Katy Perry - ET (feat. Kanye West) :
Net als de vorige twee nummers vind ik dit melodisch te monotoon en de zang van Katy Perry weet mij wederom niet te raken. Kanye West vind ik op zich wel een goede rapper maar hier voegt hij te weinig aan toe, het inhuren van een rapper is trouwens ook een afgezaagde formule.
Cijfer : 3

#34. Jeroen van der Boom - Los van de Grond (feat. Leonie Meijer) :
Mij doet dit ook niets, te theatraal, te clichématig en te plastic, het zou perfect passen op het eurovisiesongfestival waar dit soort nummers schering en inslag zijn. Een goede zangeres vind ik Leonie Meijer trouwens niet.
Cijfer : 2,5

Joren999 schreef:
En Elbow is alweer aan het zakken

Natuurlijk.

NewYorkCityLight schreef:
13. Adele - Set Fire to the Rain :
Maar nu moet ze wel ophouden want straks word ik nog beniewd naar d'r album... Ben ik eigenlijk al..
Cijfer : 9

Ja zeg, pas op: Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

NewYorkCityLight schreef:

Zo, en nu zet ik Adelelijk weer op.

Ik word onderhand zo'n beetje zat van al dat gefutvogel van al die tienderangs z-artiesten in de lijst en zit er serieus aan te denken om te kappen met een wekelijks overzicht. Het ontbreekt me gewoon al meer aan de wil om voor de zoveelste keer dingen te moeten gaan verzinnen voor iets dat me totaal niet interesseert.

Misschien moet ik gewoon enkel de krenten uit de pap halen, ik ben hier nog niet echt over uit.

Wat is trouwens dat walgelijke kutnummer dat gaat van 'de-de-de-de-de-de-da-da-da-da-da-da' dat 538 tot vervelens toe meent te moeten pushen? Het klinkt als non-talent Ke$ha. Zouden ze dat soort artiesten niet in roestige oude kerkers moeten opsluiten?

Die ken ik niet? Iig niet van Ke$ha. Daar heb ik alle twee de albums regelmatig al van moeten horen op het werk.

Je werkt met zwakzinnigen?

catdog schreef:
Die ken ik niet? Iig niet van Ke$ha. Daar heb ik alle twee de albums regelmatig al van moeten horen op het werk.

Het is echt heel verschrikkelijk! Het is 'zang' zoals Ke$ha, en dan is er in het midden zo'n met de computer gemanipuleerd stemmetje dat gaat 'de-de-de-de-de-de-da-da-da-da-da, insane (ofzo), -en dan heel laag- de-de-de-de-da-da-da-da-da insane' en dan naar heel hoog. Ik wordt er werkelijk echt heel erg wanhopig van. Als ik het hoorkrijg ik de neiging op het werk de radio aan te vliegen.

Ik ken wel een plaat van Ke$ha die in het middenstuk gaat: Go insane go insane, let me let me seem them hands. Met een aparte instrumentatie op de achtergrond. "We R Who We R" heet ie die overigens geflopt is maar die 538 wel veel draait de laatste tijd. Misschien is dat m wel?

En tja in een zaak als Media Markt hoor je Ke$ha nou eenmaal veel voorbij komen. Zo vaak zelfs dat je t bijna leuk begint te vinden.

Kaztor zal dit nummer bedoelen, het is van Ke$ha en inderdaad verschrikkelijk slecht!

Nee, het is de link van Catdog. Werkelijk niet verantwoord om zo'n verstopte toiletpot op de radio uit te zenden.

Het ergste is dat het nog steeds bijna precies hetzelfde klinkt als haar eerste hit en dat men dat gewoon pikt.

Ja.
Zitten ze op pikken ofzo

CHIEP (crew)
"On The Floor" van Jennifer Lopez is vandaag op één binnengekomen in de Ultratop .

Ik las het inderdaad. Ik dacht dat die taart al met pensioen was.
In Nederland komt On the Floor binnen op #50 in de top100.

Inna staat nu op #15 in de top100. Had niet verwacht dat d'r single het zo goed zou doen.

Gek genoeg is die J. Lo single catchy as hell. Wat een sample al niet kan doen..

Nou toch maar even beluisterd dan. Het begin klonk wel interessant maar toen werd het echt zo'n clubtrack waar we al een overload aan hebben. Kan er niet echt warm van worden. Al vind ik het refrein (of iig het stukje met de 'waar is toch dat zebrahondje voor' sample) wel leuk.

Misschien moet het groeien.. binnenkort zullen we het wel weer 'moeten' reviewen voor dit topic.

Nou, gaat ie toch maar weer, Week 10:

#13: YouTube - Adele - Set fire to the rain
Nou, da's gemakkelijk: Zeker de beste binnenkomer van de week. Eigenlijk maakt het niet uit welk nummer van de nieuwe cd op single zal verschijnen: Ze hebben allemaal een dergelijke kwaliteit.
Voordracht, muziek, ambiance, het klopt allemaal. Zit ook geen enkel minpuntje in. Prachtig! (Cijfer: 10).

#26: YouTube - Inna - Sun Is Up
En dit is dan weer waar ik zo tegenop zie in de recente lijsten. Na het prachtige Adele-nummer krijgen m'n lieve schat en ik hier weer zo'n emmer koud water in ons gezicht. Lege muziek met de inhoud van siliconen-borsten. Adele's muziek komt rechtstreeks uit het hart, hier komt het deels uit een paar ongeïnteresseerde hersenscellen en deels uit de computer. Hier wordt een zomerliedje gepretendeerd. Een kunstmatig belichte zomer in een zonnekanon? Ik ben hier alweer te lang mee bezig, next... (Cijfer: 1,5).

#30: YouTube - Alexis Jordan - Happiness
Ook weer zo'n liedje dat slaat als een lul op een drumstel. Het klinkt als een worstelwedstrijd tussen a-tonale melodieën. De zang klinkt als de lucht van verrotte spruitjes. Waar hebben ze dat meisje trouwens uit de klei getrokken? Het klinkt ook te stoffig om te kunnen swingen. Een liedje dus zonder duidelijk aanwijsbaar publiek (Cijfer: 3).

#33: YouTube - Katy Perry Feat. Kanye West - E.T
'I got a dirty mind, I got filthy ways, I’m tryna Bath my Ape in your Milky Way. I’m a legend, I’m irreverent, I be reverand, I be so fa-a-ar up, we don’t give a f-f-f-f-ck. Welcome to the danger zone. Step into the fantasy. You are not invited to the otherside of sanity. They calling me an alien, a big headed astronaut. Maybe it’s because your boy Yeezy get ass a lot'

Ja, jongens en meisjes, die kunnen we weer meenemen naar ons collectieve geheugen!
M'n schatje zat al bijna dogmatisch 'nee' te schudden. Heeft Katy tegenwoordig rappers met bravado nodig om haar enige street cred te geven? Je zou bijna terug gaan verlangen naar het feminisme uit de jaren '70. Libelle-lezeressen, Viva La Revolution! Waar zijn jullie? (Cijfer: 4).

Je vergeet er nog ééntje kaztor. Jeroen van der Boom.

Verdomme, die ook nog?

Nou, gaat ie, nummertje van binnenkomst + link...
#34: YouTube - Jeroen van der Boom & Leonie Meijer - Los Van De Grond
Tekst met iets over een Boom ontwortelen en de titel erin om gevat over te komen.
Dan tenslotte het cijfer 1.

Zoiets?

GrafGantz schreef:
Je werkt met zwakzinnigen?

kaztor schreef:
Verdomme, die ook nog?

Nou, gaat ie, nummertje van binnenkomst + link...
#34: YouTube - Jeroen van der Boom & Leonie Meijer - Los Van De Grond
Tekst met iets over een Boom ontwortelen en de titel erin om gevat over te komen.
Dan tenslotte het cijfer 1.

Zoiets?

kaztor schreef:
(quote)

Het is echt heel verschrikkelijk! Het is 'zang' zoals Ke$ha, en dan is er in het midden zo'n met de computer gemanipuleerd stemmetje dat gaat 'de-de-de-de-de-de-da-da-da-da-da, insane (ofzo), -en dan heel laag- de-de-de-de-da-da-da-da-da insane' en dan naar heel hoog. Ik wordt er werkelijk echt heel erg wanhopig van. Als ik het hoorkrijg ik de neiging op het werk de radio aan te vliegen.

Ik heb deze nu ook al eens op mijn werk op de radio gehoord. Ik schoot er zowat van in de lach, mede omdat ik aan dit bericht moest denken.

catdog schreef:
Ik ken wel een plaat van Ke$ha die in het middenstuk gaat: Go insane go insane, let me let me seem them hands. Met een aparte instrumentatie op de achtergrond. "We R Who We R" heet ie die overigens geflopt is maar die 538 wel veel draait de laatste tijd. Misschien is dat m wel?

En tja in een zaak als Media Markt hoor je Ke$ha nou eenmaal veel voorbij komen. Zo vaak zelfs dat je t bijna leuk begint te vinden.

Zie zelf dat ik hier een stukje uit "Blow" beschrijf maar "We R Who We R" bleek toch jullie juiste irritatie

Kings Of Leon's Pyro heeft het ook niet gered na een eeuwigheid Tipparade.
Na Adele en Elbow het enige andere echt deugdelijke recente nummer in de lijsten.

Kings of Leon deugdelijk? Heb ik iets gemist?

kaztor schreef:
Kings Of Leon's Pyro heeft het ook niet gered na een eeuwigheid Tipparade.
Na Adele en Elbow het enige andere echt deugdelijke recente nummer in de lijsten.

James Blake?

Iets te depri gezongen. Niet helemaal mijn ding.

GrafGantz schreef:
Kings of Leon deugdelijk? Heb ik iets gemist?

Wellicht een wat ouder nummer.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:50 uur

geplaatst: vandaag om 23:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.