MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011

zoeken in:
kaztor schreef:
Iets te depri gezongen. Niet helemaal mijn ding.

Spreek dan ook voor jezelf wanneer je waarde-oordelen gaat vestigen

Binnenkomers Week 11:

#27. Nick & Simon - Wijzer (Dan Je Was)
#32. Within Temptation - Faster
#34. Ilse DeLange - Carousel
#36. Avicii - Street Dancer
#38. Lucy Iris - Dear Diary
#39. Avril Lavigne - What the Hell

Waar haal jij de top40 vandaan?

kaztor schreef:

Heeft Katy tegenwoordig rappers met bravado nodig om haar enige street cred te geven?

Nee hoor, met een hoog ingesneden Elmo-shirtje en schuddende klapjavanen heeft Katy haar street cred voor altijd veilig gesteld...

(afbeelding)

Ik ben fan.

NewYorkCityLight schreef:
Waar haal jij de top40 vandaan?

Hij is iig hier te vinden: http://www.top40web.nl/
maar ik geloof dat sommigen hem al op maandag ergens kunnen zien, dat weet ik niet.

Twee heel opvallende dingen trouwens in deze lijst: Adele gaat met Rolling in the deep terug naar 1 (Lady Gaga zakt), in de 14e week, en de 5e week op 1. En tegelijk stijgt Adele met Set fire to the rain van 13 naar 2. Hoe lang is het niet geleden dat nummer 1 en 2 van dezelfde artiest zijn?

Ik kijk inderdaad op top40web.nl of chartbeat.nl maar de top40 stond op allebei nog niet toen catdog de binnenkomers hier geplaatst had.

Wat apart dat Adele op #1 en op #2 staat. Ik zou niet weten hoe lang het geleden is dat een artiest dat voor het laatst had.

Kan me nog wel herinneren (uit mijn jeugd) dat Bruce Springsteen gegeven ogenblik met 3 singles in de top 10 stond........I "m On Fire", "Dancing In The Dark" en "Born In The USA" maar of ze ook daadwerkelijk op een rij hebben gestaan, weet ik niet.
(zomer 1985)

Wat apart dat Adele op #1 en op #2 staat. Ik zou niet weten hoe lang het geleden is dat een artiest dat voor het laatst had.

Vanavond me waar weer eens door die ondingen worstelen.

@Stalin:

Ik kijk inderdaad op top40web.nl of chartbeat.nl maar de top40 stond op allebei nog niet toen catdog de binnenkomers hier geplaatst had.

http://www.top40web.nl/

Óf deze óf Chartbeat is er het eerste bij.
De website van de Top 40 zelf is iets achterhaald, maar bevat veruit de meeste informatie.

En Elbow is alweer foetsie
Wel te verwachten eigenlijk.

Ik ben nu helemaal om. On the Floor van JLO is zeker een lekker nummer. Die mag wel snel in de top40 komen. Geweldig trouwens dat haar video veel vaker is bekeken dan die van Gaga en in minder dagen (ja dat vind ik leuk!!).

Ik begrijp de ergenis van kaztor overigens wel. Ik vind het met name erg irritant dat er de laatste jaren steeds zoveel Nederlandse troep in de lijsten staat. Vorige week weer Jeroen van der Boom en nu Nick & Simon... het is toch altijd hetzelfde.

Adele is pas de 5e artiest die het voor elkaar krijgt om tegelijkertijd op nummer 1 als nummer 2 te staan, al kan je de teller ook op 7 zetten.
Onbetwist zijn the Beatles (1965), Simon & Garfunkel (1970), Mud (1974) en Olivia Newton-John (1978).
Je kan discussiëren over het wel of niet meetellen van Cher (1966) en Michael Jackson (1979). Beide zijn afhankelijk van hoe je Sonny & Cher en the Wiz Stars featuring Diana Ross & Michael Jackson intepreteert.

met dank aan Top40.nl

Cher meetellen is sowieso twijfelachtig, omdat haar nummer 2 hit Sunny eigenlijk meegelift is op het succes van Bobby Hepp's Sunny. In deze beginjaren werden verschillende versies van dezelfde compositie bij elkaar gezet op één notering, zodat sommige artiesten op 1 konden staan zonder zelf erg veel te verkopen...
Michael Jackson credits geven voor die enkele regel die hij in A brand new day zingt, vind ik ook wat ver gaan.
Olivia Newton-John had die twee posities overigens ook niet allebei solo; Summernights was natuurlijk een duet met John Travolta (en Hopelessly devoted to you natuurlijk alleen); maar dat mag van mij wel als geldig tellen .

Bericht van tijdje terug:

"De Britse zangeres Adele doet iets, wat in Groot-Brittannië al 12 jaar niemand is gelukt: met haar albums 21 en 19 staat ze op nummer 1 én 2 in de Britse albumlijst."

Adele doet het dus echt ontzettend goed.

En terecht. Ook al is het niet helemaal mijn muziek (dat ligt aan mij) kan ik horen dat het kwalitatief dik in orde is, bovendien is het 10x beter dan de meeste zooi in de top 40.

Ben het met Niels eens, al vind ik het toch wel een beetje overdreven

Maarja, liever Adele dan zo'n andere del.

al vind ik het toch wel een beetje overdeven

Ik vind het zwaar overdreven.

Ik begrijp de ergenis van kaztor overigens wel. Ik vind het met name erg irritant dat er de laatste jaren steeds zoveel Nederlandse troep in de lijsten staat. Vorige week weer Jeroen van der Boom en nu Nick & Simon... het is toch altijd hetzelfde.

Nederlandse troep heeft altijd al in de hitlijsten gestaan, ook in de hitlijsten van de jaren '60 en '70 vind ik veel zulke troep terug. Al heb ik de indruk dat Nederlandstalige nummers de laatste jaren meer de hoogste regionen bezetten. De internationale pop/rock in de hitlijsten stond toen wel duidelijk op een hoger niveau.
Overigens vind ik Rihanna, Ke$ha etc. evenals 'rock' bands als Kane en Nickelback zeker zo erg als die Nederlandse troep (zelfs nog erger).
Adele vind ik ook ruimschoots de gemiddelde top-40 niveau overstijgen.

@ Ranboy Cher en Michael Jackson hoef je inderdaad niet mee te tellen . met A Brand New Day was hij lid van de Filmcast (dus groepslid) en Cher had een solo-notering indeed de versie van Bobby Hebb was de echte hit.

Nu Adele's 21 album een Grand Slam heeft gehaald even een update met onderstaand overzicht.

Nr 1 Albums USA UK NL (vanaf 1969)

Grandslams

Abbey Road - the Beatles

Led Zeppelin 2 - Led Zeppelin

Bridge over troubled water - Simon & Garfunkel

Déjà vu - Crosby, Stills, Nash & Young, Dallas Taylor & Greg Reeves

Sticky fingers - the Rolling Stones

Imagine - John Lennon

Harvest - Neil Young

Exile on Main St. - the Rolling Stones

Billion dollar babies - Alice Cooper

Black and blue - the Rolling Stones

Rumours - Fleetwood Mac

Saturday night fever - the original movie sound track

Grease - the original soundtrack from the motion picture

Spirits having flown - Bee Gees

Emotional rescue - the Rolling Stones

Guilty - Barbra Streisand

Tug of war - Paul McCartney

Thriller - Michael Jackson

Can't slow down - Lionel Richie

Make it big - Wham!

No jacket requiered - Phil Collins

Born in the U.S.A. - Bruce Springsteen

Like a virgin - Madonna

Promise - Sade

True blue - Madonna

The Joshua tree - U2

Whitney - Whitney Houston

Bad - Michael Jackson

Faith - George Michael

Tracy Chapman - Tracy Chapman

Rattle and hum - U2

Like a prayer - Madonna

Batman (Soundtrack) - Prince

...But seriously - Phil Collins

I do not want what I haven't got - Sinéad O'Connor

Out of time - R.E.M.

Zooropa - U2

Bat out of hell II, Back into hell - Meat Loaf

Music box - Mariah Carey

The division bell - Pink Floyd

MTV Unplugged in New York - Nirvana

Pulse - Pink Floyd

History, past, present and future book I - Michael Jackson

Daydream - Mariah Carey

Load - Metallica

Jagged little pill - Alanis Morissette

Pop - U2

Spice - Spice Girls

The fat of the land - Prodigy

Let's talk about love - Celine Dion

Titanic - music from the motion picture

All the way..., A decade of songs - Celine Dion

Supernatural - Santana

Music - Madonna

1 - the Beatles

Survivor - Destiny's Child

Invincible - Michael Jackson

The Eminem show - Eminem

The rising - Bruce Springsteen

30 #1 hits - Elvis [Presley]

Come away with me - Norah Jones

Feels like home - Norah Jones

How to dismantle an atomic bomb - U2

Devils & dust - Bruce Springsteen

X&Y - Coldplay

Confessions on a dance floor - Madonna

Stadium arcadium - Red Hot Chili Peppers

Back to basics - Christina Aguilera

Not too late - Norah Jones

Long road out of Eden - the Eagles

Hard candy - Madonna

Viva la vida or death and all his friends - Coldplay

Working on a dream - Bruce Springsteen

No line on the horizon - U2

I Dreamed a Dream - Susan Boyle

The Gift - Susan Boyle

21 - Adele

Wat is een grand slam?

Sonny & Cher is weliswaar een duo maar wel een groep net als Simon & Garfunkel ze heeft haar artiestennaam die ze voor het duo had voor haar solocarriere gehouden. (dus Cher telt ook niet mee;-)

nr 1 in UK USA en NL

Frankly schreef:
nr 1 in UK USA en NL

Ah, nu snap ik het. Leuk!

Niet zo vanzelfsprekend nowadays tenzij je U2 bent The Stones hebben al sinds 1980 geen Grand Slam meer gehad komt omdat hun albums de top in de UK niet meer halen.

Madonna staat er ook vaak tussen hoor 6x maar liefst.

Inderdaad Madonna heeft er ook 6 terwijl Ray of Light toch haar beste album- in de VS op 2 bleef steken ( wel nr 1 in NL en UK) dat noemen we in hitlijstenland een dwarsligger zoals ook The Wall van Pink Floyd bv 2 in de UK

Morgen even inhaalcursus doen.

Ik kan het deze week gewoon niet op brengen om door Nick & Simon, Ilse en Avril Lavigne heen te gaan. Ik pak het volgende week wel weer op (hoop ik).
Faster van Within Temptation is in ieder geval een goed nummer

Binnenkomers Week 12:
#24. Anouk - Killer Bee
#29. Don Fardon - I'm Alive
#30. Jennifer Lopez feat. Pitbull - On the Floor
#37. Alain Clark - Foxy Lady
#39. James Blunt - So Far Gone

Loopt niet echt storm meer hier he?

Week 13:
#20. Jessie J feat. B.o.B - Price Tag
#34. Beth Ditto - I Wrote the Book
#35. Cee Lo Green - Bright Lights, Bigger City

Mag ik dan mensen gerust stellen om te melden dat dit allemaal prima binnenkomers zijn?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:14 uur

geplaatst: vandaag om 19:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.