Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 3 mei 2011, 17:56 uur
#22 Adele - Someone Like You
#27 Beyoncé - Run the World (Girls)
#33 Caro Emerald - Riviera Life
#35 Blof - Hou vol hou vast
Inna nog naar #9
#27 Beyoncé - Run the World (Girls)
#33 Caro Emerald - Riviera Life
#35 Blof - Hou vol hou vast
Inna nog naar #9

0
geplaatst: 5 mei 2011, 14:36 uur
Week 19:
Binnenkomers in de Tipparade:
Alarmschijf: Enrique Iglesias Feat. Usher - Dirty Dancer
#12: Martin Solveig ft. Kele - Ready 2 Go
#20: Rihanna - California King Bed
#21: De Jeugd Van Tegenwoordig - Get Spanish
#25: Sara Bareilles - Uncharted
#26: Ferry Corsten - Feel It!
#27: Kings Of Leon - Back Down South
#28: Neon Trees - 1983
#29: Dance4Life United - Dance4Life Tonight
#30: Natasha Bedingfield - Pocket Full of Sunshine
Terwijl gladde glipper Iglesias samen met Usher naar een vieze danseres kijken [2] en Martin Solveig z'n truukje (incluis sport-clipje) nog eens overdoet, deze keer met nichterige zang, [1,5] gaat Rihanna deze keer op introspectief. En dan is het oppassen voor een meisje met een nogal beperkt stembereik. In dit geval is het vleesch noch visch. Het arrangement wil het nog wel tot een bepaald niveau schoppen, maar dan is daar dat stemgeluid, die eenzijdige, atonale blusdeken, die alle pluspunten omlaag brengt [4,5].
De Jeugd Van Tegenwoordig gaan het op z'n Spaans doen? Welnee, ze doen gewoon Pino D'Angio's Ma Quelle Idea na, incluis hun bijbehorende flauwigheid [3]. Vervolgens Sara Bareilles met vooral meer van hetzelfde (is dit soms de Amerikaanse Ilse DeLange?) alhoewel de clip wel grappig is [5].
Ferry Korsten heeft weer een nieuwe toetsencombinatie gevonden. Fijn voor hem [2,5]. Dan liever de meer aardse benadering tot muzikale prestaties van Kings Of Leon. Ze geven er tenminste blijk van dat er toch nog plaats is voor muziek gemaakt met overbodige dingen zoals instrumenten enzo, al lijken ze de laatste tijd niet echt potten te kunnen breken. Lijkt wel een klein Neil Young-liedje [8]. Een band die nog steeds ouderwets aandoende rockmuziek maakt, die gave is helaas niet voor iedereen weggelegd, zelfs niet als ze het veinzen [Neon Trees, 1]. Dance4Life United heb ik niet kunnen vinden. Niet zo vreemd ook met zo'n woordencombinatie.
Tenslotte gaan we er niet uit met een Bang! Natascha Bedingfield; een raadsel waarom die nog steeds een platencontract heeft [2]. Een van de vele raadsels die deze wereld rijk is...
------------------------------------------------
Binnenkomers in de Top 40:
#22: Adele - Someone Like You
#27: Beyonce - Run The World (Girls)
#33: Caro Emerald - Riviera Life
#35: Blöf - Hou Vol, Hou Vast
Caro Emerald komt alweer met haar 5de single, maar deze keer is het ook weer raak. Zeer smaakvol nummer, een van m'n favorieten van het album [8,5]. Het ondergewaardeerde Blöf klinkt weer als Blöf, maar de sound is gewoon raak, wat mij betreft. Klinkt nu ook weer lekker [7,5].
Oh, En Ke$ha's Alarmschijf van vorige week? Verdwenen!

Binnenkomers in de Tipparade:
Alarmschijf: Enrique Iglesias Feat. Usher - Dirty Dancer
#12: Martin Solveig ft. Kele - Ready 2 Go
#20: Rihanna - California King Bed
#21: De Jeugd Van Tegenwoordig - Get Spanish
#25: Sara Bareilles - Uncharted
#26: Ferry Corsten - Feel It!
#27: Kings Of Leon - Back Down South
#28: Neon Trees - 1983
#29: Dance4Life United - Dance4Life Tonight
#30: Natasha Bedingfield - Pocket Full of Sunshine
Terwijl gladde glipper Iglesias samen met Usher naar een vieze danseres kijken [2] en Martin Solveig z'n truukje (incluis sport-clipje) nog eens overdoet, deze keer met nichterige zang, [1,5] gaat Rihanna deze keer op introspectief. En dan is het oppassen voor een meisje met een nogal beperkt stembereik. In dit geval is het vleesch noch visch. Het arrangement wil het nog wel tot een bepaald niveau schoppen, maar dan is daar dat stemgeluid, die eenzijdige, atonale blusdeken, die alle pluspunten omlaag brengt [4,5].
De Jeugd Van Tegenwoordig gaan het op z'n Spaans doen? Welnee, ze doen gewoon Pino D'Angio's Ma Quelle Idea na, incluis hun bijbehorende flauwigheid [3]. Vervolgens Sara Bareilles met vooral meer van hetzelfde (is dit soms de Amerikaanse Ilse DeLange?) alhoewel de clip wel grappig is [5].
Ferry Korsten heeft weer een nieuwe toetsencombinatie gevonden. Fijn voor hem [2,5]. Dan liever de meer aardse benadering tot muzikale prestaties van Kings Of Leon. Ze geven er tenminste blijk van dat er toch nog plaats is voor muziek gemaakt met overbodige dingen zoals instrumenten enzo, al lijken ze de laatste tijd niet echt potten te kunnen breken. Lijkt wel een klein Neil Young-liedje [8]. Een band die nog steeds ouderwets aandoende rockmuziek maakt, die gave is helaas niet voor iedereen weggelegd, zelfs niet als ze het veinzen [Neon Trees, 1]. Dance4Life United heb ik niet kunnen vinden. Niet zo vreemd ook met zo'n woordencombinatie.
Tenslotte gaan we er niet uit met een Bang! Natascha Bedingfield; een raadsel waarom die nog steeds een platencontract heeft [2]. Een van de vele raadsels die deze wereld rijk is...
------------------------------------------------
Binnenkomers in de Top 40:
Caro Emerald komt alweer met haar 5de single, maar deze keer is het ook weer raak. Zeer smaakvol nummer, een van m'n favorieten van het album [8,5]. Het ondergewaardeerde Blöf klinkt weer als Blöf, maar de sound is gewoon raak, wat mij betreft. Klinkt nu ook weer lekker [7,5].
Oh, En Ke$ha's Alarmschijf van vorige week? Verdwenen!

0
geplaatst: 5 mei 2011, 14:49 uur
Ik had niet eens gezien dat Natasha Bedingfield was binnengekomen!
Kom nou, Pocketful Of Sunshine is een heerlijk, vrolijk zomernummer met een leuke clip
. 3 jaar geleden al uitgebracht in de US, daar tot #5 gekomen, ben beniewd of het hier wat doet.
Wat Enrique betreft moet ik je gelijk geven, de rest van de tipparade ken ik niet
Kom nou, Pocketful Of Sunshine is een heerlijk, vrolijk zomernummer met een leuke clip
. 3 jaar geleden al uitgebracht in de US, daar tot #5 gekomen, ben beniewd of het hier wat doet.Wat Enrique betreft moet ik je gelijk geven, de rest van de tipparade ken ik niet

0
geplaatst: 5 mei 2011, 22:08 uur
Kesha was vorige week geen Alarmschijf dat was GaGa maar haar downloads op itunes hadden zo'n snelle RUN voordat ze op de playlist stond nu van 26 naar 25 . (verkopen en airplay worden over 2 weken gemeten)
0
geplaatst: 10 mei 2011, 21:37 uur
Ik zit in tweestrijd 
Ik vind het idee van het wekelijks bespreken nog wel leuk alleen er komt gewoon teveel gedrocht in, en te weinig nummers die het reviewen echt leuk maken. Bovendien raken de zinnen om nummers te omschrijven ook zo langzamerhand op, omdat alles zoveel op elkaar lijkt.
Ik zou wel met je mee willen doen met de tipparade bespreken maar dat is nog meer dan de top40... en dat kan ik al niet meer opbrengen.

Ik vind het idee van het wekelijks bespreken nog wel leuk alleen er komt gewoon teveel gedrocht in, en te weinig nummers die het reviewen echt leuk maken. Bovendien raken de zinnen om nummers te omschrijven ook zo langzamerhand op, omdat alles zoveel op elkaar lijkt.
Ik zou wel met je mee willen doen met de tipparade bespreken maar dat is nog meer dan de top40... en dat kan ik al niet meer opbrengen.
0
geplaatst: 10 mei 2011, 21:40 uur
Tsja, om maar weer eens een cliche uit de kast te trekken. Ik luister geen top 40 muziek, want dat vind ik de grootste bullshit die er is. 90 % is toch gewoon om ordinair te cashen en muziek zonder passie gevoel of emotie ? Ik vind het niveau bedroevend tegenwoordig. Kwaliteit is schaars , af en toe komt er een goed nummer voorbij. Adele bv vind ik zeker niet slecht, maar je wordt er om het uur 4 keer mee om de oren gegooid dat je er van zelf wel een hekel aan krijgt.
0
geplaatst: 11 mei 2011, 18:29 uur
Week 17.
#26: P!nk - Bad Influence
Een aanstekelijk nummer vooral wat het ritme betreft. Niet opzienbarend wat voor de meeste Pink-nummers geldt maar degelijk en op zich heeft ze een goede stem.
Cijfer: 7
#32: Anouk - Down & Dirty
Stilistisch kun je Anouk met Pink vergelijken. Zij is eveneens een goede zangeres maar ook haar rocknummers zijn soms wat te gewoontjes of te glad. Het ritme is hier wel apart maar het nummer zelf blijft niet echt hangen al mag het er zeker zijn.
Cijfer: 6,5
#34: Guus Meeuwis - Dit Lied
Slecht kan ik het niet noemen maar het is voor dit genre te glad gestreken en klinkt het daardoor wat vlak. Maar ik kan het beter aanhoren dan het gros van de huidige Nederlandstalige songs.
Cijfer: 5,5
#37: Crystal Fighters - Plague
Dit heb ik nog nooit gehoord maar het is wel leuk en apart, het klinkt vlot en fris. Al waren die rustige passages voor mij niet nodig.
Cijfer: 7,5
#26: P!nk - Bad Influence
Een aanstekelijk nummer vooral wat het ritme betreft. Niet opzienbarend wat voor de meeste Pink-nummers geldt maar degelijk en op zich heeft ze een goede stem.
Cijfer: 7
#32: Anouk - Down & Dirty
Stilistisch kun je Anouk met Pink vergelijken. Zij is eveneens een goede zangeres maar ook haar rocknummers zijn soms wat te gewoontjes of te glad. Het ritme is hier wel apart maar het nummer zelf blijft niet echt hangen al mag het er zeker zijn.
#34: Guus Meeuwis - Dit Lied
Slecht kan ik het niet noemen maar het is voor dit genre te glad gestreken en klinkt het daardoor wat vlak. Maar ik kan het beter aanhoren dan het gros van de huidige Nederlandstalige songs.
Cijfer: 5,5
#37: Crystal Fighters - Plague
Dit heb ik nog nooit gehoord maar het is wel leuk en apart, het klinkt vlot en fris. Al waren die rustige passages voor mij niet nodig.
0
geplaatst: 13 mei 2011, 19:05 uur
Adele heeft dan eindelijk in haar 18e week de nr 1 in de USA gehaald met Rolling in the deep . . onderstaande lijst bevat alle dwarsliggers (UK USA NL) vanaf 1956 .
(tussen haakjes het land waarin de hit een nr 2 hit werd in chronologische Nederlandse hitvolgorde.)
Memories are made for this- Dean Martin (NL)
Love letters In the Sand- Pat Boone (UK)
Diana- Paul Anka (NL)
Save the last dance for me- The Drifters (UK)
Runaway- Del Shannon (NL)
Strangers in the night- Frank Sinatra (NL)
Yellow Submarine- the Beatles (USA)
Penny Lane- The Beatles (UK)
Something Stupid- Frank & Nancy Sinatra (NL)
Let it Be- The Beatles (UK)
Brown Sugar- The Rolling Stones (UK)
Bohemian Rhapsody- Queen (USA de re-versie)
Don't go breaking my heart- Elton John & Kiki Dee (NL)
Y.M.C.A.- The Village People (USA)
Ring my bell- Anita Ward (NL)
Crazy little thing called love- Queen (UK)
Funkytown- Lipps Inc (UK)
Stars on 45- Stars on 45 (UK)
Down Under- Men at Work (NL)
Eye of the Tiger- Survivor (NL)
Billy Jean- Michael Jackson (NL)
99 Luftballons- Nena (USA) Engelstalige versie
All night long- Lionel Richie (UK)
Easy Lover- Phillip Bailey & Phill Collins (USA)
Take on me -Aha (UK)
When the going gets tough the tough gets going- Billy Ocean (USA)
Papa don't preach- Madonna (NL)
La Bamba- Los Lobos (NL)
Faith- George Michael (UK)
I think we're alone now- Tiffany (NL)
Like a prayer- Madonna (NL)
Girl I'm gonna miss you- Milli Vannilli (UK)
The Power- Snap (USA)
Vogue- Madonna (NL)
I've been thinking about you- London Beat (UK)
More than Words- Extreme (UK)
I'll be there- Mariah Carey & Trey Lorenz (UK)
I swear- All 4 One (UK)
Macarena(remix) los Del Rio (UK)
I believe I can fly- R. Kelly (USA)
MMMBop- Hanson (NL)
The boy is mine- Brandy & Monica (UK)
Genie in a bottle - Christina Aguilera (NL)
Independent woman- Destiny's Child (NL)
Ms Jackson- The Outkast (UK)
Lady Marmalade- Christina Aguilera Mya Pink ed (NL)
Without me- Eminem (USA)
Crazy in love- Beyonce & Jay Z (NL)
I don't want to know- Mario Winans & P Diddy & Enya (USA)
Let me love you- Mario (UK)
Umbrella- Rihanna & Jay Z (NL)
California Gurls- Katy Perry & Snoop Dogg (NL)
Fuck You- Cee Loo Green (USA)
Only girl in the world- Rihanna (NL)
Grenade- Bruno Mars (NL)
Rolling in the deep- Adele (UK)
(tussen haakjes het land waarin de hit een nr 2 hit werd in chronologische Nederlandse hitvolgorde.)
Memories are made for this- Dean Martin (NL)
Love letters In the Sand- Pat Boone (UK)
Diana- Paul Anka (NL)
Save the last dance for me- The Drifters (UK)
Runaway- Del Shannon (NL)
Strangers in the night- Frank Sinatra (NL)
Yellow Submarine- the Beatles (USA)
Penny Lane- The Beatles (UK)
Something Stupid- Frank & Nancy Sinatra (NL)
Let it Be- The Beatles (UK)
Brown Sugar- The Rolling Stones (UK)
Bohemian Rhapsody- Queen (USA de re-versie)
Don't go breaking my heart- Elton John & Kiki Dee (NL)
Y.M.C.A.- The Village People (USA)
Ring my bell- Anita Ward (NL)
Crazy little thing called love- Queen (UK)
Funkytown- Lipps Inc (UK)
Stars on 45- Stars on 45 (UK)
Down Under- Men at Work (NL)
Eye of the Tiger- Survivor (NL)
Billy Jean- Michael Jackson (NL)
99 Luftballons- Nena (USA) Engelstalige versie
All night long- Lionel Richie (UK)
Easy Lover- Phillip Bailey & Phill Collins (USA)
Take on me -Aha (UK)
When the going gets tough the tough gets going- Billy Ocean (USA)
Papa don't preach- Madonna (NL)
La Bamba- Los Lobos (NL)
Faith- George Michael (UK)
I think we're alone now- Tiffany (NL)
Like a prayer- Madonna (NL)
Girl I'm gonna miss you- Milli Vannilli (UK)
The Power- Snap (USA)
Vogue- Madonna (NL)
I've been thinking about you- London Beat (UK)
More than Words- Extreme (UK)
I'll be there- Mariah Carey & Trey Lorenz (UK)
I swear- All 4 One (UK)
Macarena(remix) los Del Rio (UK)
I believe I can fly- R. Kelly (USA)
MMMBop- Hanson (NL)
The boy is mine- Brandy & Monica (UK)
Genie in a bottle - Christina Aguilera (NL)
Independent woman- Destiny's Child (NL)
Ms Jackson- The Outkast (UK)
Lady Marmalade- Christina Aguilera Mya Pink ed (NL)
Without me- Eminem (USA)
Crazy in love- Beyonce & Jay Z (NL)
I don't want to know- Mario Winans & P Diddy & Enya (USA)
Let me love you- Mario (UK)
Umbrella- Rihanna & Jay Z (NL)
California Gurls- Katy Perry & Snoop Dogg (NL)
Fuck You- Cee Loo Green (USA)
Only girl in the world- Rihanna (NL)
Grenade- Bruno Mars (NL)
Rolling in the deep- Adele (UK)
0
geplaatst: 14 mei 2011, 20:17 uur
Week 11
#27. Nick en Simon - Wijzer (Dan Je Was)
Ter promotie van deze single zijn Nick en Simon deze single persoonlijk komen signeren bij mijn filiaal van de MediaMarkt en daar ben ik gelijk op ze afgeknapt. Wat een arrogante kwallen en na deze track van repeat naar repeat naar repeat naar repeat te hebben gehoord blijft er karig weinig meer over dan een té simpel en een té zoet popliedje. Weg ermee!
Cijfer: 2,0
#32. Within Temptation - Faster
Ik heb het nooit zo op de artiesten die iets net niet zijn. Als je een goth-metal groepje wilt zijn doe het dan goed. WT blijft altijd zo netjes binnen de lijntjes, terwijl ze het wel kunnen want Ice Queen vind ik nog steeds een fantastische plaat. Aan de vocalen van Sharon kan ik echter weinig op aanmerken. Aardig. Maar niet meer dan dat. Het blijft niet hangen.
Cijfer: 4,5
#34. Ilse DeLange - Carousel
Ze begint me een beetje te irriteren met haar Prodent-country liedjes. Mag het iets minder zoet alsjeblieft?Je hebt een mooie stem Ilse, doe er iets mee en verbreed je horizon eens. Dit klinkt weer als iets wat we 20x eerder van Ilse hebben gehoord. Geen spanning, geen pakkende melodie. Niets. Helaas.
Cijfer: 4,0
#36. Avicii - Street Dancer
Ik begrijp dat het deels om een sample gaat? Die ken ik dan alleen niet. Reden waarom ik dit liedje wel kan waarderen. Het sampletje is namelijk zeer aanstekelijk en zorgt voor een mooie breakdown waar makkelijk op losgegaan kan worden. Maar meer dan 'leuk' gaat deze plaat ook echt niet hoor. Daarvoor is het toch weer net te simpel en te reperterend.
Cijfer: 6,0
#38. Lucy Iris - Dear Diary
Heel vreemd dat ik veel liever de inspiratieloze partyplaatjes van Ke$ha en Britney heb dan zo'n platgestreken popplaatje waar werkelijk niks uit te halen valt. Op een dancepop plaatje kan ik na een paar glaasjes wel lekker op losgaan. Zo'n plaatje als dit, waarvan we er al welgeteld 34643 (ik heb ze zelf geteld!) hebben ben ik zó beu. En dat ligt meer omdat ik er niks mee kan. Inhoudelijk veel beter dan een Ke$ha plaat maar ik hoor daar ongein en plezier in en dat kan ik op de één of andere manier veel beter verdragen. Helaas Lucy.
Cijfer: 3,5
#39. Avril Lavigne - What the Hell
Bij vlagen best aanstekelijk maar de plaat mist teveel om écht leuk te zijn. Avril is een tijdje weggeweest dus je zou toch zeggen dat ze er vocaal op vooruit is gegaan maar helaas klinkt ze nog steeds als Tweety die drie keer genomen is door Sylvester in haar kooi.
Cijfer: 5,0
#27. Nick en Simon - Wijzer (Dan Je Was)
Ter promotie van deze single zijn Nick en Simon deze single persoonlijk komen signeren bij mijn filiaal van de MediaMarkt en daar ben ik gelijk op ze afgeknapt. Wat een arrogante kwallen en na deze track van repeat naar repeat naar repeat naar repeat te hebben gehoord blijft er karig weinig meer over dan een té simpel en een té zoet popliedje. Weg ermee!
#32. Within Temptation - Faster
Ik heb het nooit zo op de artiesten die iets net niet zijn. Als je een goth-metal groepje wilt zijn doe het dan goed. WT blijft altijd zo netjes binnen de lijntjes, terwijl ze het wel kunnen want Ice Queen vind ik nog steeds een fantastische plaat. Aan de vocalen van Sharon kan ik echter weinig op aanmerken. Aardig. Maar niet meer dan dat. Het blijft niet hangen.
#34. Ilse DeLange - Carousel
Ze begint me een beetje te irriteren met haar Prodent-country liedjes. Mag het iets minder zoet alsjeblieft?Je hebt een mooie stem Ilse, doe er iets mee en verbreed je horizon eens. Dit klinkt weer als iets wat we 20x eerder van Ilse hebben gehoord. Geen spanning, geen pakkende melodie. Niets. Helaas.
Cijfer: 4,0
#36. Avicii - Street Dancer
Ik begrijp dat het deels om een sample gaat? Die ken ik dan alleen niet. Reden waarom ik dit liedje wel kan waarderen. Het sampletje is namelijk zeer aanstekelijk en zorgt voor een mooie breakdown waar makkelijk op losgegaan kan worden. Maar meer dan 'leuk' gaat deze plaat ook echt niet hoor. Daarvoor is het toch weer net te simpel en te reperterend.
Cijfer: 6,0
#38. Lucy Iris - Dear Diary
Heel vreemd dat ik veel liever de inspiratieloze partyplaatjes van Ke$ha en Britney heb dan zo'n platgestreken popplaatje waar werkelijk niks uit te halen valt. Op een dancepop plaatje kan ik na een paar glaasjes wel lekker op losgaan. Zo'n plaatje als dit, waarvan we er al welgeteld 34643 (ik heb ze zelf geteld!) hebben ben ik zó beu. En dat ligt meer omdat ik er niks mee kan. Inhoudelijk veel beter dan een Ke$ha plaat maar ik hoor daar ongein en plezier in en dat kan ik op de één of andere manier veel beter verdragen. Helaas Lucy.
#39. Avril Lavigne - What the Hell
Bij vlagen best aanstekelijk maar de plaat mist teveel om écht leuk te zijn. Avril is een tijdje weggeweest dus je zou toch zeggen dat ze er vocaal op vooruit is gegaan maar helaas klinkt ze nog steeds als Tweety die drie keer genomen is door Sylvester in haar kooi.
Cijfer: 5,0
0
geplaatst: 14 mei 2011, 20:28 uur
Week 12
#24. Anouk - Killer Bee
Wat een lekker ritme! Dat was mijn ingeving toen de plaat inzette. Halverwege de plaat kan ik me niet eens meer herinneren. Wat een saaie boel weet Anouk er melodieus en vocaal van te maken. Alsof ze op het toilet even snel iets aan elkaar flanst. Gelukkig is daar het geweldige outro met een lekker uithaal van onze Anouk zoals we die kunnen die het nummer nog enigszins redt, maar Anoukje: je kan en je móet beter.
#29. Don Fardon - I'm Alive
Dus dit een oude soul-plaat die opnieuw onder de aandacht gekomen is. Ik heb een zwak voor oude soul. Heerlijk. Alleen dit. Dit irriteert me zo. Die melodie. Die vocalen. En in combinatie daarvan gaan ze door merg en been. En dan die gladgestreken productie. Het swingt nergens zoals de rest van de soul dat wel met gemak doet. Werkelijk waar alles in dit nummer doet een poging tot maar faalt zo aanzienlijk hard dat het voor mij zó pijnlijk wordt om naar te luisteren. Weg ermee! Ik zet Ke$ha op!
#30. Jennifer Lopez feat. Pitbull - On the Floor
Na bijna meer dan de helft van een decennium weet Jennifer Lopez eindelijk weer eens te scoren met een nieuwe plaat, en hoe. Call me a sucker maar ik vind dit soort plaatjes gewoon lekker om op z'n tijd naar te luisteren. Ik zal nergens beweren dat dit goed. Integendeel, dit is schaamteloos gejat en onorigineel maar het is voor mij wel zo aanstekelijk als de pest! Misschien komt het door de leeftijd en de mensen om me heen maar zodra het lambada refreintje inzet ben ik op de dansvloer te vinden!
Cijfer: 7,0
#37. Alain Clark - Foxy Lady
Met Alain heb ik ook niet veel. Net als met bijna alle commerciele muziek van eigen bodem doet alles een poging tot maar slaagt het nergens. Met de productie produceren ze er nog iets funky's van te maken maar daar slaagt het niet in. Het is allemaal zo voorspelbaar en het nodigt nergens uit tot een klapje van mn handje of een tikje van me voetje, als je begrijpt wat ik bedoel. Hoe moeilijk is het nou om een goede swingende soulplaat (als dat je bedoeling is tenminste) af te leveren in dit land? Kom op zeg.
CIjfer: 4,0
#39. James Blunt - So Far Gone
Een eenmalige terugkomst. Dat is wat ik hoopte toen "Stay the Night' een hit werd. Maar nee hoor, onze favoriete ex-oorlogsveteraan is weer terug met een nieuwe plaat waarbij je na afloop jammerend je bed ingaat om even een flinke portie uit te janken want boy oh boy, wat word ik depressief van deze man en zijn stem. In de hogere porporties van het nummer waarin James natuurlijk niet meer te horen is met zijn hoge mereltjesstem hoor ik vaag een goed popliedje maar het wordt om zeep geholpen en het zit er niet in voor meneer Blunt.
Cijfer: 3,0
#24. Anouk - Killer Bee
Wat een lekker ritme! Dat was mijn ingeving toen de plaat inzette. Halverwege de plaat kan ik me niet eens meer herinneren. Wat een saaie boel weet Anouk er melodieus en vocaal van te maken. Alsof ze op het toilet even snel iets aan elkaar flanst. Gelukkig is daar het geweldige outro met een lekker uithaal van onze Anouk zoals we die kunnen die het nummer nog enigszins redt, maar Anoukje: je kan en je móet beter.
Dus dit een oude soul-plaat die opnieuw onder de aandacht gekomen is. Ik heb een zwak voor oude soul. Heerlijk. Alleen dit. Dit irriteert me zo. Die melodie. Die vocalen. En in combinatie daarvan gaan ze door merg en been. En dan die gladgestreken productie. Het swingt nergens zoals de rest van de soul dat wel met gemak doet. Werkelijk waar alles in dit nummer doet een poging tot maar faalt zo aanzienlijk hard dat het voor mij zó pijnlijk wordt om naar te luisteren. Weg ermee! Ik zet Ke$ha op!
#30. Jennifer Lopez feat. Pitbull - On the Floor
Na bijna meer dan de helft van een decennium weet Jennifer Lopez eindelijk weer eens te scoren met een nieuwe plaat, en hoe. Call me a sucker maar ik vind dit soort plaatjes gewoon lekker om op z'n tijd naar te luisteren. Ik zal nergens beweren dat dit goed. Integendeel, dit is schaamteloos gejat en onorigineel maar het is voor mij wel zo aanstekelijk als de pest! Misschien komt het door de leeftijd en de mensen om me heen maar zodra het lambada refreintje inzet ben ik op de dansvloer te vinden!
Cijfer: 7,0
#37. Alain Clark - Foxy Lady
Met Alain heb ik ook niet veel. Net als met bijna alle commerciele muziek van eigen bodem doet alles een poging tot maar slaagt het nergens. Met de productie produceren ze er nog iets funky's van te maken maar daar slaagt het niet in. Het is allemaal zo voorspelbaar en het nodigt nergens uit tot een klapje van mn handje of een tikje van me voetje, als je begrijpt wat ik bedoel. Hoe moeilijk is het nou om een goede swingende soulplaat (als dat je bedoeling is tenminste) af te leveren in dit land? Kom op zeg.
CIjfer: 4,0
#39. James Blunt - So Far Gone
Een eenmalige terugkomst. Dat is wat ik hoopte toen "Stay the Night' een hit werd. Maar nee hoor, onze favoriete ex-oorlogsveteraan is weer terug met een nieuwe plaat waarbij je na afloop jammerend je bed ingaat om even een flinke portie uit te janken want boy oh boy, wat word ik depressief van deze man en zijn stem. In de hogere porporties van het nummer waarin James natuurlijk niet meer te horen is met zijn hoge mereltjesstem hoor ik vaag een goed popliedje maar het wordt om zeep geholpen en het zit er niet in voor meneer Blunt.
Cijfer: 3,0
0
geplaatst: 14 mei 2011, 20:35 uur
Week 13
#20. Jessie J. feat. B.o.B - Price Tag
Het is lente en dat gevoel brengt Jessie J. perfect over in deze heerlijke, groovy lenteplaat. Een lekker aanstekelijk ritme. Goede melodielijn. Perfect geplaatste rap. Hier word ik vrolijk van!
#34. Beth Ditto - I Wrote the Book
En ook Gossip-zangeres Beth weet een heerlijke popplaat af te leveren. Zó moet het. Dit swingt! Dit heeft een vorm van melodie en hier is een goede zangeres bezig! Doet me enigszins denken aan de oude Madonna/ Kylie stijlen, deze song. Positief dus!
#35. Cee Lo Green - Bright Lights, Bigger City
Mijn goede vriend Cee Lo die voor mijn favoriete plaat van vorig jaar zorgde: "Fuck You" is ook weer terug met deze plaat. En wat voor groter compliment kan ik geven dan te zeggen dat ik hier enigszins een benadering van "Billie Jean" in terughoor. Cee Lo snapt t helemaal! Een muzikale genie
Cijfer: 9,0
#20. Jessie J. feat. B.o.B - Price Tag
Het is lente en dat gevoel brengt Jessie J. perfect over in deze heerlijke, groovy lenteplaat. Een lekker aanstekelijk ritme. Goede melodielijn. Perfect geplaatste rap. Hier word ik vrolijk van!
#34. Beth Ditto - I Wrote the Book
En ook Gossip-zangeres Beth weet een heerlijke popplaat af te leveren. Zó moet het. Dit swingt! Dit heeft een vorm van melodie en hier is een goede zangeres bezig! Doet me enigszins denken aan de oude Madonna/ Kylie stijlen, deze song. Positief dus!
#35. Cee Lo Green - Bright Lights, Bigger City
Mijn goede vriend Cee Lo die voor mijn favoriete plaat van vorig jaar zorgde: "Fuck You" is ook weer terug met deze plaat. En wat voor groter compliment kan ik geven dan te zeggen dat ik hier enigszins een benadering van "Billie Jean" in terughoor. Cee Lo snapt t helemaal! Een muzikale genie

Cijfer: 9,0
0
geplaatst: 16 mei 2011, 14:10 uur
catdog schreef:
Weg ermee! Ik zet Ke$ha op!

0
geplaatst: 16 mei 2011, 15:45 uur
catdog schreef:

0
geplaatst: 18 mei 2011, 21:45 uur
Week 18.
#26: Lady GaGa - Judas
Gewoon een kopie van Bad Romance maar dan met een platte David Guetta-beat eronder. Dit is inspiratieloos en banaal, de Lady Gaga-hype is wat mij betreft nu wel over.
#34: Chris Brown & Benny Benassi - Beautiful People
Vlak, erg vervelend en erg gemaakt, men wil hier blijkbaar zo emotieloos en zo lusteloos mogelijk overkomen. Voor mij muzikaal behang die nauwelijks interessanter is dan het gezoem van een ijskast.
Cijfer: 1,5
#37: LMFAO - Party Rock Anthem
Hier word ik alles behalve vrolijk van, het klinkt zo gemaakt als de pest. Plat, inhoudsloos en melodieloos, dit verdient niet meer dan ...
Cijfer: 1
#26: Lady GaGa - Judas
Gewoon een kopie van Bad Romance maar dan met een platte David Guetta-beat eronder. Dit is inspiratieloos en banaal, de Lady Gaga-hype is wat mij betreft nu wel over.
#34: Chris Brown & Benny Benassi - Beautiful People
Vlak, erg vervelend en erg gemaakt, men wil hier blijkbaar zo emotieloos en zo lusteloos mogelijk overkomen. Voor mij muzikaal behang die nauwelijks interessanter is dan het gezoem van een ijskast.
Cijfer: 1,5
#37: LMFAO - Party Rock Anthem
Hier word ik alles behalve vrolijk van, het klinkt zo gemaakt als de pest. Plat, inhoudsloos en melodieloos, dit verdient niet meer dan ...
Cijfer: 1
0
geplaatst: 19 mei 2011, 01:53 uur
LMFAO... Wat een vreselijke, inspiratieloze naam is dat toch.
Zoiets kan alleen maar bedacht zijn door mensen die hun hele leven op Twitter of Hyves zitten...
Zoiets kan alleen maar bedacht zijn door mensen die hun hele leven op Twitter of Hyves zitten...

0
geplaatst: 19 mei 2011, 11:29 uur
Ben ook helemaal klaar met die Gaga, Judas klinkt echt nergens naar. Nummer is voor haar doen ook een grote flop in Nederland, zakt in 4e week alweer van 24 naar 34 

0
geplaatst: 19 mei 2011, 12:27 uur
kaztor schreef:
Ja, ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan ons... je hele leven op Musicmeter zitten. Zou waarschijnlijk ook heel wat schelen voor de kwaliteit van hun muziek.

0
geplaatst: 23 mei 2011, 13:43 uur
Ik vind het zo onorigineel, inspiratieloos en plat dat het bijna kunst wordt...
0
geplaatst: 25 mei 2011, 10:50 uur
4 nieuwelingen:
27. Neon Trees - 1983
32. Foo Fighters - Walk
36. Krystl - Bottles
38. Lady Gaga - The Edge of Glory
Judas verdween na slechts 4 weken en in de tipparade komt Hair binnen op 19 van Gaga, hoezo overkill?
27. Neon Trees - 1983
32. Foo Fighters - Walk
36. Krystl - Bottles
38. Lady Gaga - The Edge of Glory
Judas verdween na slechts 4 weken en in de tipparade komt Hair binnen op 19 van Gaga, hoezo overkill?
0
geplaatst: 25 mei 2011, 11:03 uur
Ik denk niet dat Hair de top40 zal halen, en Edge of Glory zal ook wel snel verdwijnen.
0
geplaatst: 31 mei 2011, 14:20 uur
Enige kanshebbers voor nr 1 zijn Adele (Someone like you ) en Racoon (No Mercy) alhoewel die Pitbull ook nog kans maakt eerste twee hebben de euh beste papieren.
0
geplaatst: 31 mei 2011, 14:25 uur
Die Racoon-single op #1 zou te gek zijn. Heb ook geen problemen met de Adele-single, al mist het de brille van de twee voorgangers. Pitbull mogen ze van mij een spuitje geven, en dat zeg ik als volwaardig dierenliefhebber.
Lijkt er op dat Lady Gaga voelt dat haar momentum verloren gaat. Ze lijkt wel erg wanhopig nu.
Lijkt er op dat Lady Gaga voelt dat haar momentum verloren gaat. Ze lijkt wel erg wanhopig nu.
0
geplaatst: 31 mei 2011, 14:50 uur
die Pitbull opmerking.Ik denk dat Mr. Saxobeat onze nieuwe #1 wordt, zo'n gevoel heb ik.
0
geplaatst: 1 juni 2011, 17:59 uur
Week 19.
Als je Adele niet waardeert vind je niets in de huidige top-40 goed. Dit is haar derde nummer uit 21 en wederom een fraaie song, ditmaal met enkel piano en Adele's stem maar ze brengt het met gevoel.
Cijfer: 8
Gevoel, dat mis ik net bij Beyoncé zoals dit nummer. Het klinkt nogal vlak en eentonig en mist een degelijke melodie. Fraaie clip wel maar dat redt het nummer niet, de vorm is in dit geval duidelijk belangrijker dan de inhoud.
Cijfer: 3
Zij is inmiddels een vaste waarde geworden en ook één van de betere hitleveranciers, dit is een aangenaam retro jazzy popnummer in een eigentijds jasje.
Niet alles van Blof vind ik goed maar dit nummer kan ik wel waarderen: degelijk geproduceerd en gebracht, ditmaal zonder overdreven pathos of bombast waar ze zich regelmatig aan bezondigen maar met een pakkend refrein.
Als je Adele niet waardeert vind je niets in de huidige top-40 goed. Dit is haar derde nummer uit 21 en wederom een fraaie song, ditmaal met enkel piano en Adele's stem maar ze brengt het met gevoel.
Cijfer: 8
Gevoel, dat mis ik net bij Beyoncé zoals dit nummer. Het klinkt nogal vlak en eentonig en mist een degelijke melodie. Fraaie clip wel maar dat redt het nummer niet, de vorm is in dit geval duidelijk belangrijker dan de inhoud.
Cijfer: 3
Zij is inmiddels een vaste waarde geworden en ook één van de betere hitleveranciers, dit is een aangenaam retro jazzy popnummer in een eigentijds jasje.
Niet alles van Blof vind ik goed maar dit nummer kan ik wel waarderen: degelijk geproduceerd en gebracht, ditmaal zonder overdreven pathos of bombast waar ze zich regelmatig aan bezondigen maar met een pakkend refrein.
* denotes required fields.