Muziek / Algemeen / Televisieprogramma's over muziek (aankondigingen)
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 december 2009, 21:11 uur
Jammer dat ze het weer inkorten. Zie hier de hele set: Rock and Roll Hall of Fame Concert: Set List - ArtsBeat Blog - NYTimes.com - artsbeat.blogs.nytimes.com
Ik download binnenkort de volledige show wel even.
Inderdaad geweldige uitvoering. Stephen Stills leek vooral lekkerder in z'n vel te zitten en toonde veel zelfvertrouwen. Graham Nash viel me dan tot m'n verbazing wat tegen.
Ik download binnenkort de volledige show wel even.
Inderdaad geweldige uitvoering. Stephen Stills leek vooral lekkerder in z'n vel te zitten en toonde veel zelfvertrouwen. Graham Nash viel me dan tot m'n verbazing wat tegen.
0
geplaatst: 26 december 2009, 21:17 uur
Ik heb net ook stukje gezien... maar wat een ouwelullengedoe zeg... op plaat zeker aardig, maar dit is toch wel erg gedateerd als je het ziet.. doe me dan maar opnamen van 35 jaar terug.
0
geplaatst: 26 december 2009, 22:13 uur
The Scientist schreef:
Ik heb net ook stukje gezien... maar wat een ouwelullengedoe zeg... op plaat zeker aardig, maar dit is toch wel erg gedateerd als je het ziet.. doe me dan maar opnamen van 35 jaar terug.
Muzikanten waar de huidige muziek generatie nog wat van kan leren. Beetje meer respect graag. Grote klasse. Heerlijk zoals Stephen Stills tekeer ging op zijn gitaar.
0
geplaatst: 26 december 2009, 23:21 uur
Inderdaad, ik heb best respect voor wat ze vroeger gedaan hebben, maar ik ben wel zo realistisch ook te beseffen dat het nu niet zoveel meer voorstelt... iets wat ik bij sommige mume gebruikers nog wel eens mis, doe artiesten op handen dragen enkel omdat ze tig jaar geleden wat goeds hebben gedaan.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 december 2009, 11:09 uur
David Crosby is 68 en heeft nog steeds een gouden stem, er zijn niet veel zangers die hem er uit zingen.
Dat het allemaal wat minder is dan voorheen is logisch. Dat is bij elke artiest op leeftijd zo (bij de een wel wat meer dan bij de ander).
Ik heb me wel geërgerd aan Springsteen, die me veel te veel zendtijd kreeg. Ik zat er eens op te letten en vaak speelde hij maar één akkoord terwijl ik dat in de muziek niet terug hoorde. Een andere keer zag ik hem spelen terwijl er geen eens een gitaar te horen was. Hoe die man gitaar speelt is al helemaal belachelijk, stampend met die arm op en neer. De man straalt zoveel arrogantie uit, ik kan daar slecht tegen. Muzikaal vond ik het ook niet echt bijzonder. Gelukkig kon er nog wel een solo'tje vanaf.
Dat het allemaal wat minder is dan voorheen is logisch. Dat is bij elke artiest op leeftijd zo (bij de een wel wat meer dan bij de ander).
Ik heb me wel geërgerd aan Springsteen, die me veel te veel zendtijd kreeg. Ik zat er eens op te letten en vaak speelde hij maar één akkoord terwijl ik dat in de muziek niet terug hoorde. Een andere keer zag ik hem spelen terwijl er geen eens een gitaar te horen was. Hoe die man gitaar speelt is al helemaal belachelijk, stampend met die arm op en neer. De man straalt zoveel arrogantie uit, ik kan daar slecht tegen. Muzikaal vond ik het ook niet echt bijzonder. Gelukkig kon er nog wel een solo'tje vanaf.
0
geplaatst: 27 december 2009, 11:22 uur
Ik vond het één geweldige mooie, grote, kollosale jamsessie. Geluidstechnisch en op allerlei andere gebiedjes zal het wel niet helemaal geklopt hebben, maar het plezier van "muziekmaken" dampte eraf. Ik heb meer dan 4 uur genoten van soul tot rock. Mijn hele jeugd vloog in ruim 4 uur voorbij. Met of zonder "foute" riffjes e.d.
0
geplaatst: 27 december 2009, 11:28 uur
Die versie van 'Here Comes The Sun' door Crosby, Nash & Paul Simon! 
Crosby, Stills & Nash waren voor mij het absolute hoogtepunt, maar ook Springsteen, Simon & Garfunkel en Jeff Beck waren grandioos (als altijd).

Crosby, Stills & Nash waren voor mij het absolute hoogtepunt, maar ook Springsteen, Simon & Garfunkel en Jeff Beck waren grandioos (als altijd).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 december 2009, 11:32 uur
Simon & Garfunkel vond ik het beste. 'Here Comes the Sun' was inderdaad ook erg mooi.
Jeff Beck's uitvoering van 'A Day in the Life' was een leuk idee, maar hij moet nog wel wat sleutelen aan het middenstuk. Buddy Guy vond ik ook leuk.
Schandalig dat Lou Reed met die losers van Metallica speelde, en dat z'n microfoon dan ook nog veel te zacht stond. Eerlijk is eerlijk: Kirk Hammett liet tijdens 'Sweet Jane' horen dat hij wel degelijk goed gitaar kan spelen.
Jeff Beck's uitvoering van 'A Day in the Life' was een leuk idee, maar hij moet nog wel wat sleutelen aan het middenstuk. Buddy Guy vond ik ook leuk.
Schandalig dat Lou Reed met die losers van Metallica speelde, en dat z'n microfoon dan ook nog veel te zacht stond. Eerlijk is eerlijk: Kirk Hammett liet tijdens 'Sweet Jane' horen dat hij wel degelijk goed gitaar kan spelen.
0
geplaatst: 27 december 2009, 11:38 uur
Ja, ik vind Metallica ook afschuwelijk. De samenwerking met Ozzy was ook niet echt geslaagd...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 december 2009, 12:36 uur
Ik heb net Youtube een beetje afgezocht, daar staan nog meer filmpjes (ook die gisteren niet uitgezonden zijn).
0
geplaatst: 27 december 2009, 12:53 uur
Ik vond het prachtig. Ook mooi om het respect te zien dat sommige muzikanten hadden voor oudere vakgenoten, zoals Metallica voor Ray Davies en Lou Reed. Voor mij wel duidelijk dat sommige artiesten door de mand vielen terwijl anderen moeiteloos overeind bleven. Geweldige Crosby Stills & Nash (wat ging Stephen Stills heerlijk tekeer op de gitaar), prachtige Bonnie Raitt, rustig ogende Jackson Browne en ook Paul Simon en Simon Garfunkel in topvorm. En bij de beginacts steeds de prachtige Crosby & Nash vocalen als achtergrond.
Bruce Springsteen deed een mooie ode aan de oude muziek in plaats van alle aandacht voor zijn eigen songs op te eisen en bleef moeiteloos overeind. En ook Jeff Beck, wat een virtuoos. Voor mij hadden Annie Lennox, Ozzy Osbourne en Stevie Wonder thuis mogen blijven maar ach ook zij horen bij zo'n feestje. Net als Metallica waar ik niet eens fan van ben maar de begeleiding van Lou Reed vond ik prachtig. U2 vond ik nogal mat, maar The Edge kan duidelijk ook andere dingen spelen. Gewoon een lekkere show dus, mooi in elkaar gezet met voor iedereen wel wat wils. Mooie afsluiter verder door Bruce Springsteen en Billly Joel.
Dit was altijd nog 100 keer beter gedaan dan het destijds door Claudia De Breij volledig verneukte Live 8 op de Nederlandse televisie met haar oerdomme geleuter tussen alle acts door.
Bruce Springsteen deed een mooie ode aan de oude muziek in plaats van alle aandacht voor zijn eigen songs op te eisen en bleef moeiteloos overeind. En ook Jeff Beck, wat een virtuoos. Voor mij hadden Annie Lennox, Ozzy Osbourne en Stevie Wonder thuis mogen blijven maar ach ook zij horen bij zo'n feestje. Net als Metallica waar ik niet eens fan van ben maar de begeleiding van Lou Reed vond ik prachtig. U2 vond ik nogal mat, maar The Edge kan duidelijk ook andere dingen spelen. Gewoon een lekkere show dus, mooi in elkaar gezet met voor iedereen wel wat wils. Mooie afsluiter verder door Bruce Springsteen en Billly Joel.
Dit was altijd nog 100 keer beter gedaan dan het destijds door Claudia De Breij volledig verneukte Live 8 op de Nederlandse televisie met haar oerdomme geleuter tussen alle acts door.
0
geplaatst: 27 december 2009, 17:08 uur
Bij U2 - No Line on the Horizon (2009):
En toch als je ze gisteren bij de "Rock and Rollhall of fame" bezig hoorde.....tjonge wat een goeie band is het nog steeds zeg!
Mooi dat ze niet terugvielen op gouwe ouwe, behalve With or Without you, maar juist recent werk als Magnificent en Stuck in the Moment deden.
Ook Gimme shelter, met Mick Jagger naast Bono, was voor U2 geen enkel probleem om het op z'n U2's te laten klinken. En wat bleef Bono mooi zichzelf naast de potsierlijk opgewonden springende Jagger.....
En toch als je ze gisteren bij de "Rock and Rollhall of fame" bezig hoorde.....tjonge wat een goeie band is het nog steeds zeg!
Mooi dat ze niet terugvielen op gouwe ouwe, behalve With or Without you, maar juist recent werk als Magnificent en Stuck in the Moment deden.
Ook Gimme shelter, met Mick Jagger naast Bono, was voor U2 geen enkel probleem om het op z'n U2's te laten klinken. En wat bleef Bono mooi zichzelf naast de potsierlijk opgewonden springende Jagger.....
0
geplaatst: 27 december 2009, 17:14 uur
[quote="Stijn_Slayer" Hoe die man (Springsteen) gitaar speelt is al helemaal belachelijk, stampend met die arm op en neer. De man straalt zoveel arrogantie uit, ik kan daar slecht tegen. [/quote]
Ja haha...dat gemaai met die armen vind ik ook enigszins potsierlijk. Als hij nou Pete Townshend heette....Maar arrogant vind ik hem nou weer juist niet. Vroeger vond ik hem erg testosteron-achtig. Maar dat is er met het klimmen der jaren een beetje afgegaan. Op dat rare geram op die gitaar na.
Ja haha...dat gemaai met die armen vind ik ook enigszins potsierlijk. Als hij nou Pete Townshend heette....Maar arrogant vind ik hem nou weer juist niet. Vroeger vond ik hem erg testosteron-achtig. Maar dat is er met het klimmen der jaren een beetje afgegaan. Op dat rare geram op die gitaar na.
0
geplaatst: 27 december 2009, 17:17 uur
VPRO komt in maart met de Nederpopshow. Of het wat wordt weet ik niet, maar met de huisband zit het in elk geval goed. Vooral jammer dat Eric Corton het presenteert.
0
geplaatst: 27 december 2009, 17:44 uur
Hmmm... zelfs mijn moeder... groot CSN(&Y) fan, en iemand die het net als ik totaal niks van de Beatles moet hebben, was het met mij eens dat de versie van Here Comes the Sun van de Beatles toch echt beter was
...
Verder heb ik me prima vermaakt met Lou Reed, nog wel een paar aardige dingen gezien van Mick Jagger en Bruce, maar over het algemeen was ik niet heel erg onder de indruk... was blij dat ik af en toe naar Herman Finkers kon zappen
..
Er gebeurt eigenlijk helemaal niks bijzonders.. iedereen speelt nog een keer zijn oude nummertje en er zijn blijkbaar mensen die daar goud geld voor neer willen tellen..
Ik snap best dat dit wordt uitgezonden... en het is ook wel leuk om eens te zien... Maar er wordt tegenwoordig nog zo ongelooflijk veel andere goede muziek gemaakt waar je nooit iets van ziet of hoort, en dat vind ik wel jammer.
...Verder heb ik me prima vermaakt met Lou Reed, nog wel een paar aardige dingen gezien van Mick Jagger en Bruce, maar over het algemeen was ik niet heel erg onder de indruk... was blij dat ik af en toe naar Herman Finkers kon zappen
.. Er gebeurt eigenlijk helemaal niks bijzonders.. iedereen speelt nog een keer zijn oude nummertje en er zijn blijkbaar mensen die daar goud geld voor neer willen tellen..
Ik snap best dat dit wordt uitgezonden... en het is ook wel leuk om eens te zien... Maar er wordt tegenwoordig nog zo ongelooflijk veel andere goede muziek gemaakt waar je nooit iets van ziet of hoort, en dat vind ik wel jammer.
0
geplaatst: 27 december 2009, 18:46 uur
Herken me daar wel in... er is zoveel goede muziek en dan komt ned3 steeds weer met die afgezaagde namen op de proppen. Paar jaar terug had je nog wel Loladamusica waar nog wel eens iets verrassends voorbij kwam, maar wat muziek betreft is de publieke omroep toch al een tijdje geleden ingeslapen. Juist zij zouden zich een beetje moeten onderscheiden en dit soort shows aan Veronica ofzo over moeten laten.
Herman Finkers vond ik wel leuk trouwens. En later op de avond was er ook nog live@Abbey Road bij Het Gesprek, wat een soort Jools Holland-achtige show is.
Herman Finkers vond ik wel leuk trouwens. En later op de avond was er ook nog live@Abbey Road bij Het Gesprek, wat een soort Jools Holland-achtige show is.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 december 2009, 19:03 uur
Afgezaagde namen vind ik wel meevallen. Veel van deze artiesten zijn juist een beetje uit het publieke oog verdwenen. Ik was wel blij dat het een keer geen Triggerfinger, Lilly Allen of The Killers waren.
Vergeet niet dat het hier om de Rock and Roll Hall of Fame ging, dan moeten er artiesten spelen die daar in staan.
Vergeet niet dat het hier om de Rock and Roll Hall of Fame ging, dan moeten er artiesten spelen die daar in staan.
0
geplaatst: 27 december 2009, 19:13 uur
dat snap ik
..
voor mij ligt het inderdaad meer aan de omroep hier dan aan het evenement..
Dat er geen Lily Allen, Killers etc. waren ben ik ook niet ongelukkig over hoor
... Maar namen als Magnolia Electric Co. of Motorpsycho of iets in die richting zouden veel mensen best leuk vinden... en dan noem ik even willekeurig 2 namen.. had zo 40 anderen kunnen noemen die veel mensen ook niet kennen maar best goed zouden kunnen vinden.. en dan zijn er nog honderden van dat soort artiesten die ik ook niet ken en dus niet kan noemen... maar daar hoor je nooit iets van.. het zijn bijna altijd dezelfde.
En ik kan ook niet echt zeggen dat Stevie Wonder, Bruce Springsteen, Metallica, U2 of dingen in die richting uit het publieke oog verdwenen zijn.
..voor mij ligt het inderdaad meer aan de omroep hier dan aan het evenement..
Dat er geen Lily Allen, Killers etc. waren ben ik ook niet ongelukkig over hoor
... Maar namen als Magnolia Electric Co. of Motorpsycho of iets in die richting zouden veel mensen best leuk vinden... en dan noem ik even willekeurig 2 namen.. had zo 40 anderen kunnen noemen die veel mensen ook niet kennen maar best goed zouden kunnen vinden.. en dan zijn er nog honderden van dat soort artiesten die ik ook niet ken en dus niet kan noemen... maar daar hoor je nooit iets van.. het zijn bijna altijd dezelfde.En ik kan ook niet echt zeggen dat Stevie Wonder, Bruce Springsteen, Metallica, U2 of dingen in die richting uit het publieke oog verdwenen zijn.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 december 2009, 19:24 uur
The Scientist schreef:
En ik kan ook niet echt zeggen dat Stevie Wonder, Bruce Springsteen, Metallica, U2 of dingen in die richting uit het publieke oog verdwenen zijn.
Dat klopt, maar Bonnie Raitt, Jackson Browne, James Taylor, Crosby Stills & Nash, Simon & Garfunkel ook wellicht, dan weer wel.
Bij elke show is het natuurlijk wel even je eigen favorieten eruit zoeken.

0
geplaatst: 27 december 2009, 20:25 uur
Pfff, jammer dat ik het Rock N' Roll Hall Of Fame concert gemist heb
ik wist gewoon niet dat hij op tv kwam 
ik wist gewoon niet dat hij op tv kwam 
0
geplaatst: 27 december 2009, 20:34 uur
herman schreef:
maar wat muziek betreft is de publieke omroep toch al een tijdje geleden ingeslapen.
maar wat muziek betreft is de publieke omroep toch al een tijdje geleden ingeslapen.
Wel even twee posts boven je kijken, dan. Er zijn geloof ik best wat initiatieven geweest de laatste jaren bij de publieke omroep, maar die zijn allemaal gestrand.
Ik heb nog een stukje Broes gezien op televisie gisteravond. Die had er veel plezier in, zo leek het.
0
geplaatst: 27 december 2009, 20:58 uur
levenvergeten schreef:
Wel even twee posts boven je kijken, dan. Er zijn geloof ik best wat initiatieven geweest de laatste jaren bij de publieke omroep, maar die zijn allemaal gestrand.
Dat is inderdaad wel een leuk initiatief, maar ik vraag me af of het echt iets wordt. Vorig jaar was er al iets soortgelijks in het kader van 50 jaar Nederpop, maar dat vond ik op TV toch niet helemaal over komen (toevallig was ik bij de opnames en dat was veel leuker). Het enige echt leuke was inderdaad het huisorkest (C-Mon & Kypski speelden toen live medleys van bekende Nederpopklassiekers) en de vlotte studio-babbels van Corton. Denk wel dat dit beter gaat worden, als ik dat artikel zo lees.
Maar goed, ze zijn er in ieder geval mee bezig. Dit wordt ongetwijfeld leuker dan die show van Paul de Leeuw en Giel Beelen van een tijdje terug.

0
geplaatst: 27 december 2009, 21:42 uur
Begin jaren negentig had de Vpro een goed muziekprogramma genaamd Onrust, meer een documentaire achtig iets maar wel erg goed en met aandacht voor de underground. Op youtube staan diverse afleveringen o.a over House muziek.
Zulke programma's mis ik tegenwoordig op de Publieke Omroep.
Zulke programma's mis ik tegenwoordig op de Publieke Omroep.
0
geplaatst: 27 december 2009, 22:53 uur
Ongeacht of ik het leuk vind of niet, hoop ik dat het een succes wordt. Alleen omdat dat er toe zal leiden dat er meer aandacht voor (andersoortige) muziek op televisie komt.
0
geplaatst: 28 december 2009, 16:35 uur
herman schreef:
Herken me daar wel in... er is zoveel goede muziek en dan komt ned3 steeds weer met die afgezaagde namen op de proppen.
Herken me daar wel in... er is zoveel goede muziek en dan komt ned3 steeds weer met die afgezaagde namen op de proppen.
Alsof we bij de diverse festival reportages niet elke keer weer worden doodgegooid met Killers, Kaiser Chiefs, Coldplay etc. Een keertje al die ouwe meuk kan dus best, het heet tenslotte niet voor niets 25th Anniversary of The Rock 'n Roll Hall Of Fame.
Bruce hebben we inderdaad flink kunnen zien het afgelopen jaar (al moest je daarvoor behalve de 3 nummers Pinkpop in feite wel naar de BBC ) en ook U2 kreeg nogal wat overexposure op de publieke omroep. Maar waneer zien we nou Jeff Beck, Bonnie Raitt, Jackson Browne, James Taylor, Crosby Stills & Nash, Simon & Garfunkel, Ray Davies en Lou Reed en nog enkele anderen bij de publieke omroep? Beetje overdreven dus en er was voor ieder wel wat wils.
Zoals ik al eerder zei was dit altijd nog 100 keer beter gedaan dan het destijds door Claudia De Breij volledig verneukte Live 8 op de Nederlandse televisie met haar vreselijke oerdomme geleuter tussen alle acts (en er vaak ook nog doorheen).
De Vara zond trouwens heel lang geleden in het programma Wonderland prachtige concerten uit.
0
LocoHermano
geplaatst: 28 december 2009, 16:56 uur
Stijn_Slayer schreef:
Lou had een ietwat verdwaalde blik in z'n ogen, maar wat wil je ook met Lars Ulrich als drummer. Alles in hetzelfde tempo, gespeend van enige swing of soul, een houthakker pur sang.
0
geplaatst: 28 december 2009, 23:38 uur
Running On Empty schreef:
Alsof we bij de diverse festival reportages niet elke keer weer worden doodgegooid met Killers, Kaiser Chiefs, Coldplay etc.
Alsof we bij de diverse festival reportages niet elke keer weer worden doodgegooid met Killers, Kaiser Chiefs, Coldplay etc.
Helemaal mee eens, daar vind ik net zo weinig aan, maar daar ging het ook niet over... zie de voorbeelden die ik enkele posts terug gaf.. in dat straatje zou wel eens meer (of uberhaupt iets) gedaan kunnen worden.
0
geplaatst: 29 december 2009, 00:36 uur
Mensen zitten hier nu eenmaal vastgeroest in hun eigen top2000 helden en hebben kennelijk geen puf of behoefte meer om iets nieuws te ontdekken.. Ik zou ook wel eens iets willen zien op televisie van nieuwe bandjes alà Arcade Fire, The XX, The Knife.. weet ik veel. Bands die ik meestal een beetje probeer te volgen via MuMe, waarom doet nederland 3 daar niks aan?
0
geplaatst: 29 december 2009, 01:43 uur
Je beantwoord je eigen vraag al, Orbit.
Heb me d'r zelf al bij neergelegd dat ook de publieke zenders het liefst voor zekerheid gaan op muzikaal gebied. De line up voor zo'n Hall of Fame concert is begrijpelijk, de keuze voor Nederland 3 om het zo tegen het einde van het jaar uit te zenden ook wel. Mensen worden weer nostalgisch, blabla. Neemt niet weg dat het eigenlijk best schrijnend is dat eigenlijk geen enkele zender of tv-programma aandacht besteed aan goede nieuwe muziek.
Ik zag vandaag dat Frits Barend bij de Top 2000 a Gogo blijkbaar Billie Jean op 1 wil hebben. En gisteren wilde iemand Child in Time. Lekker gedurfd allemaal.
Heb me d'r zelf al bij neergelegd dat ook de publieke zenders het liefst voor zekerheid gaan op muzikaal gebied. De line up voor zo'n Hall of Fame concert is begrijpelijk, de keuze voor Nederland 3 om het zo tegen het einde van het jaar uit te zenden ook wel. Mensen worden weer nostalgisch, blabla. Neemt niet weg dat het eigenlijk best schrijnend is dat eigenlijk geen enkele zender of tv-programma aandacht besteed aan goede nieuwe muziek.
Ik zag vandaag dat Frits Barend bij de Top 2000 a Gogo blijkbaar Billie Jean op 1 wil hebben. En gisteren wilde iemand Child in Time. Lekker gedurfd allemaal.

* denotes required fields.