Muziek / Algemeen / Muziek en drugs
zoeken in:
0
Social_Mask
geplaatst: 30 april 2007, 21:56 uur
Hehehe, na een jointje (wat ik bijna nooit doe hoor) is Smack That van Eminem en Akon erug leuk 

0
rico-bballer
geplaatst: 4 juni 2007, 21:59 uur
Het is wel zo dat mensen met een bepaalde gaven of hoogbegaafden na een joint of iets met ongeveer hetzelfde effect helpen om gedachten meer op een rijtje te zetten waardoor inspiratie er beter uitkomt, Veel artiesten schrijven onde invloed.
0
geplaatst: 12 juni 2007, 08:48 uur
jammer is alleen dan dat ze het zelf het mooist vinden en de rest...
Luister maar eens naar die solo plaat van john frusciante toen die aan de smack zat: Niandra LaDes and Usually Just a T-Shirt .
Echt niet te harden....
Hash roken en muziek is wel leuk maar voor mij van vroeger, toen er nog rode libanon te koop was en meer van die smokkelwaar.
Zelf werd ik nog wel eens high zonder drugs van the orb en andere ambient
Luister maar eens naar die solo plaat van john frusciante toen die aan de smack zat: Niandra LaDes and Usually Just a T-Shirt .
Echt niet te harden....
Hash roken en muziek is wel leuk maar voor mij van vroeger, toen er nog rode libanon te koop was en meer van die smokkelwaar.
Zelf werd ik nog wel eens high zonder drugs van the orb en andere ambient
0
geplaatst: 12 juni 2007, 09:03 uur
Een pilletje(s) en goede house en later technomuziek. Dat blijft een hele goede, zo niet de beste combinatie, heerlijk.
0
geplaatst: 12 juni 2007, 19:51 uur
beruk schreef:
Echt niet te harden....
Echt niet te harden....
Ben ik niet met je eens. Het tweede deel van het album is inderdaad niet om aan te horen (ook al heb ik het maar een paar keer uitgeluisterd), maar op het eerste deel staan echt wel mooie, bijzondere nummers!
0
geplaatst: 12 juni 2007, 19:55 uur
Over drugs gesproken, vandaag een wiet plantage opgerolt bij de buren 
Edit/: Gelukkig hebben we de foto's nog

Edit/: Gelukkig hebben we de foto's nog

0
geplaatst: 12 juni 2007, 20:01 uur
Hehe, dat hebben ze hiernaast ook ooit gedaan. Ik vroeg me in de winter al af waarom er op bepaalde plekken op de loods geen sneeuw lag.
0
geplaatst: 13 juni 2007, 00:43 uur
Was het maar waar, 20KG wiet... straat waarde afhankelijk van de kwaliteit 40.000 tot 100.000 euro

Edit/: Ach, deze mensen maken het wel mogelijk dat wij op z'n tijd een jointje kunnen roken. Minder prettig dat als de tent afbrandt het een puinzooi wordt en iedereen er last van heeft. Kortom legaliseren die hap, dan kan het veilig gebeuren.
0
geplaatst: 13 juni 2007, 12:59 uur
0
rico-bballer
geplaatst: 13 juni 2007, 17:09 uur
waxs schreef:
Was het maar waar, 20KG wiet... straat waarde afhankelijk van de kwaliteit 40.000 tot 100.000 euro
Edit/: Kortom legaliseren die hap, dan kan het veilig gebeuren.
(quote)

Edit/: Kortom legaliseren die hap, dan kan het veilig gebeuren.
mee eens
0
VB1
geplaatst: 18 september 2007, 13:34 uur
Interessant topic.
Bij mij is wel vrij veel muziek ''doorgebroken'' nadat ik wiet had gerookt, nummers/albums die me eerst niet zo opvielen maar toen ik stoned was wel. Ook rook ik tijdens concerten nog wel eens wat.
Verder geen ervaringen met andere drugs behalve softdrugs, of ik dat ooit ga doen sluit ik niet uit, maar ben het niet echt van plan.
Bij mij is wel vrij veel muziek ''doorgebroken'' nadat ik wiet had gerookt, nummers/albums die me eerst niet zo opvielen maar toen ik stoned was wel. Ook rook ik tijdens concerten nog wel eens wat.
Verder geen ervaringen met andere drugs behalve softdrugs, of ik dat ooit ga doen sluit ik niet uit, maar ben het niet echt van plan.
0
geplaatst: 18 september 2007, 16:45 uur
VB1 schreef:
Interessant topic.
Bij mij is wel vrij veel muziek ''doorgebroken'' nadat ik wiet had gerookt, nummers/albums die me eerst niet zo opvielen maar toen ik stoned was wel
Interessant topic.
Bij mij is wel vrij veel muziek ''doorgebroken'' nadat ik wiet had gerookt, nummers/albums die me eerst niet zo opvielen maar toen ik stoned was wel
Dat heb ik dus ook heel vaak,opeens krijg je nieuwe inzichten in de muziek die je normaal nooit had.
Beste voorbeeld is het debuut van Neu!Eerste keer toen ik hem hoorde vond ik het verschrikkelijk.Gelijk daarna jointje genomen en weer geluisterd

Nou zit ie in me top 10

0
geplaatst: 18 september 2007, 17:12 uur
hehe, dat had ik nou eergisterennacht ook!
Ik was Neu! - Neu! aan het beluisteren en kreeg plots zo'n opwelling van goesting om een jointje op te vlammen. Het was zo'n twee jaar geleden dat ik er nog een had gerookt maar toen kreeg ik zo'n zin! Ik ging naar mijn broer om wat "mats te fixen" en heb nog een heerlijke ervaring gehad tot dagenraad!
Ik was Neu! - Neu! aan het beluisteren en kreeg plots zo'n opwelling van goesting om een jointje op te vlammen. Het was zo'n twee jaar geleden dat ik er nog een had gerookt maar toen kreeg ik zo'n zin! Ik ging naar mijn broer om wat "mats te fixen" en heb nog een heerlijke ervaring gehad tot dagenraad!
0
geplaatst: 15 oktober 2007, 15:26 uur
Bij The Doors - The Doors (1967):
Shit en ik deed nog wel zo mijn best om nerd te zijn
Hoor ik er nou niet meer bij?
Word hier trouwens gesuggereerd dat als je onder invloed bent er alleen maar onzin uit je strot komt?
Ik bedoel tuurlijk als mens zal je er niet snel beter van worden zoals Fredpit zegt, maar onder invloed is het wel mogelijk om juist dieper over dingen na te denken.
Moraal van het verhaal? Onderschat geen drugs
Paalhaas schreef:
Je doet net alsof dat een voldongen feit is.
Het zou kunnen ja, maar ik denk eerder dat het compleet nuchter is geschreven.
De bijv. naamwoorden zijn trouwens apollinisch en dionysisch, schizo.
(quote)
Je doet net alsof dat een voldongen feit is.
Het zou kunnen ja, maar ik denk eerder dat het compleet nuchter is geschreven.De bijv. naamwoorden zijn trouwens apollinisch en dionysisch, schizo.

Shit en ik deed nog wel zo mijn best om nerd te zijn

Hoor ik er nou niet meer bij?

Word hier trouwens gesuggereerd dat als je onder invloed bent er alleen maar onzin uit je strot komt?
Ik bedoel tuurlijk als mens zal je er niet snel beter van worden zoals Fredpit zegt, maar onder invloed is het wel mogelijk om juist dieper over dingen na te denken.
Moraal van het verhaal? Onderschat geen drugs

0
geplaatst: 16 oktober 2007, 08:42 uur
off topic: Nee, ik zie dagelijks de voornamelijk negatieve gevolgen
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 08:51 uur
Bij langdurig en overmatig gebruik, jawel: drugs is shit! Maar als je het onder controle kunt houden, ik zweer het je: drugs is hemels!
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 10:54 uur
Mensen die drugs lopen ophemelen zijn bij voorbaat verdacht en hebben nog iets te weinig van de donkere kant meegekregen 

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 oktober 2007, 10:56 uur
Tja, de mening achteraf van hen die van bruggen afspringen wordt ook al nooit gehoord. Zo krijg je nooit een objectief beeld natuurlijk 

0
geplaatst: 16 oktober 2007, 11:02 uur
Een bad trip hoeft niet met een sprong van een brug te eindigen natuurlijk (al lijkt dat soms wel een aantrekkelijk perspectief als je er middenin zit) 

0
geplaatst: 16 oktober 2007, 12:11 uur
orbit schreef:
Een bad trip hoeft niet met een sprong van een brug te eindigen natuurlijk (al lijkt dat soms wel een aantrekkelijk perspectief als je er middenin zit)

Ik heb wel een aardige bad trip van drugs overgehouden anders hoor(zie me naam
)Het is ook niet de bedoeling om het helemaal op te hemelen natuurlijk, iedereen weet wel de donkere kanten ervan.
Wat ik wil zeggen is dat het je nogal kan eh... inspireren.
Ik vraag me af of The Doors bijvoorbeeld als ze alleen in nuchtere staat waren ook zoveel speciaals hadden kunnen schrijven.
Jim was van zichzelf natuurlijk al een fenomenale dichter, maar met psychedelica erbij kan dat aardig symbolische teksten opleveren.
En de muziek zelf natuurlijk.
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 12:56 uur
Het zou dan ook zonde zijn als drugs als Paddo's verloren gaan die voor zulke verlichtende creatieve momenten kunnen zorgen.
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 13:43 uur
Ik ken de donkere kant van de drugs inderdaad niet. Ik gebruik drugs niet regelmatig, eerder weinig en beheerst. Ik ben van mening dat het dan plezant blijft, want ik ken mensen die in een trip zijn blijven steken en mensen dicht bij mij die problemen hebben met soft drugs (gelukkig geen hard drugs!). Ik ben natuurlijk content dat ik de donkere kant van drugs niet ken. Zo kan ik van het goede genieten zonder het slechte erbij moet pakken!
0
geplaatst: 16 oktober 2007, 14:02 uur
waxs schreef:
Het zou dan ook zonde zijn als drugs als Paddo's verloren gaan die voor zulke verlichtende creatieve momenten kunnen zorgen.
Paddo's zijn dan wel de liefste van het stel
Ik denk trouwens niet dat er nog artiesten zijn die nu zo beïnvloed worden door psychedelica als destijds. Het frisse is er nu wel vanaf onderhand 
0
Harald
geplaatst: 16 oktober 2007, 14:20 uur
Ik wil niemand bang maken maar een bad trip kan zo meteen en onverwacht komen. Ik heb jaren geleden een bad trip gehad die ik nooit zal vergeten. Ik had gewoon hashiesh gerookt en ineens het idee gekregen dat ik dood was toen een plaat (Caravanserai van Santana) was afgelopen. Ik heb dan snel de pick-up weg gehaald. Plotseling bevond ik mij in een tunnel en die was net als een kaleidoscop. Aan het eind van deze tunnel heeft Jezus gestaan, maar goed, iemand heeft me valium gegeven en ik kwam terug. Ik heb net alleen maar 20 % geschreven, er gebeurde meer. Liever met de vingers van drugs af blijven. Ik heb nooit meer drugs genomen. Hoeft ok niet...ik ben van nature high.
* denotes required fields.