Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
3
geplaatst: 12 september 2021, 15:19 uur
Op naar 2002!
10. Mr. Lif - I Phantom
Enige album in m'n top 10 die ik pas ver na de release heb opgepikt, maar sindsdien liefhebber van deze. Mr. Lif is bij mij vaak hit or miss, maar de producties op I Phantom passen hem perfect. Dikke undergroundplaat.
9. Infamous Mobb - Special Edition
Ty Nitty, Godfather pt.3 en Twin Gambino waren wel een soort van culthelden van me destijds. Dit vind ik hun tofste plaat, staan knallers op, o.a. een aantal Alchemist producties die me erg blij maken.
10. Mr. Lif - I Phantom
Enige album in m'n top 10 die ik pas ver na de release heb opgepikt, maar sindsdien liefhebber van deze. Mr. Lif is bij mij vaak hit or miss, maar de producties op I Phantom passen hem perfect. Dikke undergroundplaat.
9. Infamous Mobb - Special Edition
Ty Nitty, Godfather pt.3 en Twin Gambino waren wel een soort van culthelden van me destijds. Dit vind ik hun tofste plaat, staan knallers op, o.a. een aantal Alchemist producties die me erg blij maken.
2
zaaf
geplaatst: 13 september 2021, 11:01 uur
10. The Roots - Phrenology
Zeer tof Rootsalbum. Erg gevarieerd, speels zo u wilt, met een MC die altijd top presteert, goeie beats en songs vol verrassingen.
9. Eligh - Poltergeist
Beste leg van deze loner. Chill, muzikaal en Eligh is gewoon een erg sterke rapper.
Zeer tof Rootsalbum. Erg gevarieerd, speels zo u wilt, met een MC die altijd top presteert, goeie beats en songs vol verrassingen.
9. Eligh - Poltergeist
Beste leg van deze loner. Chill, muzikaal en Eligh is gewoon een erg sterke rapper.
1
geplaatst: 13 september 2021, 18:32 uur
8. The Beatnuts - The Originators
Smile op m'n gezicht hiphop. Van Juju en Psycho Les word ik altijd vrolijk; toffe beats en vermakelijke raps. Verder niet moeilijk doen, gewoon toffe rap.
7. Opgeduveld - Opgeduveld
Fijne bundeling van krachten van twee belangrijke crews in de NL hiphop. Producties zijn niet altijd m'n ding, maar het geheel is tof en naar de raps van deze bazen kan ik altijd luisteren.
Smile op m'n gezicht hiphop. Van Juju en Psycho Les word ik altijd vrolijk; toffe beats en vermakelijke raps. Verder niet moeilijk doen, gewoon toffe rap.
7. Opgeduveld - Opgeduveld
Fijne bundeling van krachten van twee belangrijke crews in de NL hiphop. Producties zijn niet altijd m'n ding, maar het geheel is tof en naar de raps van deze bazen kan ik altijd luisteren.
3
zaaf
geplaatst: 14 september 2021, 07:32 uur
8. Clipse - Lord Willin'
Bedoeld als uithangbord voor de Neptunes beats. En dat is goed gelukt. Alleen… de broeders Thornton zijn dusdanig goed dat ze ondanks het Neptunesvertoon de aandacht naar zich toe kunnen trekken met goeie flows en humorvolle teksten.
7. Non Phixion - The Future Is Now
Uitbundig strijdbare hiphop. Goed geproduceerd en overtuigend gerapt. Stoer album.
Bedoeld als uithangbord voor de Neptunes beats. En dat is goed gelukt. Alleen… de broeders Thornton zijn dusdanig goed dat ze ondanks het Neptunesvertoon de aandacht naar zich toe kunnen trekken met goeie flows en humorvolle teksten.
Uitbundig strijdbare hiphop. Goed geproduceerd en overtuigend gerapt. Stoer album.
4
geplaatst: 14 september 2021, 09:38 uur
2002 was een jaar waarin ik vooral commerciele US hiphop en Nederlandse hiphop luisterde. Dit waren voornamelijk losse tracks die ik binnehaalde via Limewire e.d. Bij het maken van mijn top10 kwam ik er achter dat ik 'maar' 31 albums uit 2002 heb beoordeeld op MuMe. Hoogse tijd dus om eens wat albums te checken a.d.h.v. jullie lijstjes. 
1. Eminem - The Eminem Show
2. Opgeduveld - Opgeduveld
3. Non Phixion - The Future Is Now
4. Atmosphere - God Loves Ugly
5. Clipse - Lord Willin'
6. Nas - The Lost Tapes
7. Blackalicious - Blazing Arrow
8. Mr. Lif - I Phantom
9. Supastition - 7 Years of Bad Luck
10. Count Bass D - Dwight Spitz

3. Non Phixion - The Future Is Now
4. Atmosphere - God Loves Ugly
5. Clipse - Lord Willin'
6. Nas - The Lost Tapes
7. Blackalicious - Blazing Arrow
8. Mr. Lif - I Phantom
9. Supastition - 7 Years of Bad Luck
10. Count Bass D - Dwight Spitz
2
geplaatst: 14 september 2021, 20:17 uur
6. Eminem - The Eminem Show
Toen deze uitkwam was ik zwaar teleurgesteld als fan van Slim Shady. Toen weinig gedraaid en weer verkocht zelfs. Een aantal jaar terug toch maar opnieuw aangeschaft en ik kwam erachter dat ik de meeste tracks nu toch wel behoorlijk sterk vind. Hierna was het wel grotendeels klaar wat betreft mijn waardering voor Em.
5. Nas - The Lost Tapes
Weinig Nas albums met zulke doeltreffende en overtuigende beats. Sterke verzameling tracks zonder dat hij krampachtig op zoek lijkt naar iets heel bijzonders of grote hits.
Toen deze uitkwam was ik zwaar teleurgesteld als fan van Slim Shady. Toen weinig gedraaid en weer verkocht zelfs. Een aantal jaar terug toch maar opnieuw aangeschaft en ik kwam erachter dat ik de meeste tracks nu toch wel behoorlijk sterk vind. Hierna was het wel grotendeels klaar wat betreft mijn waardering voor Em.
5. Nas - The Lost Tapes
Weinig Nas albums met zulke doeltreffende en overtuigende beats. Sterke verzameling tracks zonder dat hij krampachtig op zoek lijkt naar iets heel bijzonders of grote hits.
3
geplaatst: 14 september 2021, 20:27 uur
Even een rectificatie, want ik zie dat de door mij bedachte nummer 4 uit 2001 komt en niet uit 2002. Daarom een nieuwe nummer 10 toegevoegd en de rest doorgeschoven. Dus m'n lijstje van nr 10 t/m 4:
10. 8 Mile soundtrack
9. Mr. Lif - I Phantom
8. Infamous Mobb - Special Edition
7. The Beatnuts - The Originators
6. Opgeduveld - Opgeduveld
5. Eminem - The Eminem Show
4. Nas - The Lost Tapes
Top 3 volgt
10. 8 Mile soundtrack
9. Mr. Lif - I Phantom
4. Nas - The Lost Tapes
Top 3 volgt

4
zaaf
geplaatst: 14 september 2021, 22:29 uur
ben nu 1996 aan t luisteren.... niet... nor...maal.... top 20 is geen enkel probleem met 5* albums.
wat een jaar... morgen verder hoor, anders kan ik niet slapen van de keuzestress
wat een jaar... morgen verder hoor, anders kan ik niet slapen van de keuzestress
1
zaaf
geplaatst: 15 september 2021, 13:39 uur
dus gaan we weer gewoon lekker met 2002 verder, als volgt
6. People Under the Stairs - O.S.T.
Heerlijke plaat, constant sterk niveau. De productie is goed en die gasten kunnen echt fijn flowen samen.
5. Atmosphere - God Loves Ugly
Dingt mee naar het beste Atmosphere album en dat zegt wat. Ant doet het goed, Slug steelt de show - iets beheerster dan hiervoor, maar de teksten zijn om van te smullen.
Heerlijke plaat, constant sterk niveau. De productie is goed en die gasten kunnen echt fijn flowen samen.
Dingt mee naar het beste Atmosphere album en dat zegt wat. Ant doet het goed, Slug steelt de show - iets beheerster dan hiervoor, maar de teksten zijn om van te smullen.
2
zaaf
geplaatst: 16 september 2021, 06:39 uur
4. Blackalicious - Blazing Arrow
Heerlijk album, Gift of Gab's finest moment, vind ik. Hij laat zich horen als een zeer vaardige en veelzijdige rapper, met sterke wordplay en een goeie flow en dito stemgeluid. En hij klinkt als een aardige, intelligente downtoearth gast. En de Chief die Chiefte voort.
3. Common - Electric Circus
Common's beste album. Wat?? Ja Common's beste album. Gevarieerd as fuck, tikkie vreemd, maar erg lekker - soulful ook. Veel features maar eigenlijk allemaal spot-on. Plaat om veel te draaien.
Heerlijk album, Gift of Gab's finest moment, vind ik. Hij laat zich horen als een zeer vaardige en veelzijdige rapper, met sterke wordplay en een goeie flow en dito stemgeluid. En hij klinkt als een aardige, intelligente downtoearth gast. En de Chief die Chiefte voort.
Common's beste album. Wat?? Ja Common's beste album. Gevarieerd as fuck, tikkie vreemd, maar erg lekker - soulful ook. Veel features maar eigenlijk allemaal spot-on. Plaat om veel te draaien.
5
geplaatst: 16 september 2021, 10:41 uur
Jaartje met veel persoonlijke favorieten (ook buiten deze top 10), dus ik vind mooi
1. Dälek - From Filthy Tongue of Gods and Griots
2. Blackalicious - Blazing Arrow
3. Mr. Lif - I Phantom
4. Busdriver - Temporary Forever
5. Count Bass D - Dwight Spitz
6. El-P - Fantastic Damage
7. Racionais MC's - Nada Como um Dia Após O Outro Dia
8. The Streets - Original Pirate Material
9. Jurassic 5 - Power in Numbers
10. Edan - Primitive Plus
1. Dälek - From Filthy Tongue of Gods and Griots
2. Blackalicious - Blazing Arrow
3. Mr. Lif - I Phantom
4. Busdriver - Temporary Forever
5. Count Bass D - Dwight Spitz
6. El-P - Fantastic Damage
7. Racionais MC's - Nada Como um Dia Após O Outro Dia
8. The Streets - Original Pirate Material
10. Edan - Primitive Plus
4
geplaatst: 16 september 2021, 22:29 uur
10. People Under The Stairs - O.S.T.
Dit album luistert zo makkelijk weg, met Acid Raindrops als hoogtepunt.
9. Clipse - Lord Willin’
De gebroeders Thornton verslinden hier de Neptune beats. Nog niet zo goed als op hun laatere meesterwerk, maar de eerste helft is puur genieten.
8. Non Phixion - The Future Is Now
Deze jaren waren erg mooi voor de "backpackers" onder ons. Non Phixion is een uniek album dat nooit verveeld met Ill Bill als voorman. Zo jammer dat de groep hierna nooit meer een album heeft uitgebracht.
7. Scarface - The Fix
Een Scarface in vorm over soepele producties en veel fijne gastbijdrages.
6. Looptroop - The Struggle Continues
Buiten dat het een dikke plaat is, brengt het me ook altijd weer terug naar de basketbal pleintjes waar ik als 14-jarige dit album helemaal grijs heb gedraaid.
5. Sage Francis - Personal Journals
Al vaker vermeld in mijn lijstjes, Sage Francis is een van mijn favoriete MCs die voornamelijk uitblinkt in het storytelling.
4. Supastition - 7 Years Of Bad Luck
Onlangs gaf Supastition aan dat dit album zonder zijn goedkeuring uit was gebracht en dat de originele versie hele andere producties had. Het origineel gaan we nooit meer horen, maar deze versie is ook erg genieten.
3. Atmosphere - God Loves Ugly
Een erg rauw en puur album van Slug en Ant en mijn favoriet van het duo.
2. Nas - God’s Son
De GOAT in mijn ogen en dat zal waarschijnlijk ook nooit veranderen. God's Son zie ik als zijn laatste klassieker waar tracks als Made You Look, Get Down, Book of Rhymes, en Dance tot het beste uit Nas zijn oeuvre behoren.
1. Nas - The Lost Tapes
Buiten het ongenaakbare Illmatic is dit het andere feilloze Nas album. Ijzersterke lyrics en perfecte producties voor Nas om op los te gaan.
9. Clipse - Lord Willin’
De gebroeders Thornton verslinden hier de Neptune beats. Nog niet zo goed als op hun laatere meesterwerk, maar de eerste helft is puur genieten.
8. Non Phixion - The Future Is Now
Deze jaren waren erg mooi voor de "backpackers" onder ons. Non Phixion is een uniek album dat nooit verveeld met Ill Bill als voorman. Zo jammer dat de groep hierna nooit meer een album heeft uitgebracht.
7. Scarface - The Fix
Een Scarface in vorm over soepele producties en veel fijne gastbijdrages.
6. Looptroop - The Struggle Continues
Buiten dat het een dikke plaat is, brengt het me ook altijd weer terug naar de basketbal pleintjes waar ik als 14-jarige dit album helemaal grijs heb gedraaid.
Al vaker vermeld in mijn lijstjes, Sage Francis is een van mijn favoriete MCs die voornamelijk uitblinkt in het storytelling.
4. Supastition - 7 Years Of Bad Luck
Onlangs gaf Supastition aan dat dit album zonder zijn goedkeuring uit was gebracht en dat de originele versie hele andere producties had. Het origineel gaan we nooit meer horen, maar deze versie is ook erg genieten.
Een erg rauw en puur album van Slug en Ant en mijn favoriet van het duo.
2. Nas - God’s Son
De GOAT in mijn ogen en dat zal waarschijnlijk ook nooit veranderen. God's Son zie ik als zijn laatste klassieker waar tracks als Made You Look, Get Down, Book of Rhymes, en Dance tot het beste uit Nas zijn oeuvre behoren.
1. Nas - The Lost Tapes
Buiten het ongenaakbare Illmatic is dit het andere feilloze Nas album. Ijzersterke lyrics en perfecte producties voor Nas om op los te gaan.
3
zaaf
geplaatst: 17 september 2021, 12:13 uur
2. El-P - Fantastic Damage
EL-P need no introduction. Ongelooflijk belangrijk voor de underground hiphop, met Company Flow al, als producer (watch volgende editie…), als soloartiest en in zijn carriereboost met Killer Mike. Dit is zijn eersteling en ik hoor mijn oren uit.
1. Mr. Lif - I Phantom
Beste van 2002. Beats, tekst, flow, samenhang, ik geloof deze gast helemaal.
EL-P need no introduction. Ongelooflijk belangrijk voor de underground hiphop, met Company Flow al, als producer (watch volgende editie…), als soloartiest en in zijn carriereboost met Killer Mike. Dit is zijn eersteling en ik hoor mijn oren uit.
1. Mr. Lif - I Phantom
Beste van 2002. Beats, tekst, flow, samenhang, ik geloof deze gast helemaal.
6
zaaf
geplaatst: 17 september 2021, 12:14 uur
2002 zoals 2002 bedoeld wordt
1. Mr. Lif - I Phantom
8. Clipse - Lord Willin'
9. Eligh - Poltergeist
1. Mr. Lif - I Phantom
8. Clipse - Lord Willin'
9. Eligh - Poltergeist
1
geplaatst: 17 september 2021, 12:36 uur
3. Scarface - The Fix
Gek genoeg is dit eigenlijk een te gepolijste plaat voor Scarface, maar vind ik dit wel een gruwelijk goede plaat. Z'n stem vol emotie komt hierop fantastisch tot z'n recht, producties vind ik soulvol en zeer geslaagd.
2. Nas - God's Son
Keihard album van Nas. Vol klassiekers voor mij, met opener Get Down en banger Made you look als persoonlijke favorieten.
1. Non Phixion - The Future Is Now
Toch wel met afstand mijn favoriete plaat van dit jaar. Stuk voor stuk knallers, lekker lomp en agressief en bovenal de vetst geproduceerde plaat van 2002 met fantastische beats van Large Pro, Pete Rock, Premier en ook Necro. Live altijd helemaal los gaan op Black Helicopters en CIA is trying to kill me. King shit. Jammer dat van deze gasten iedereen grotendeels van mijn radar is verdwenen, op Ill Bill na.
Gek genoeg is dit eigenlijk een te gepolijste plaat voor Scarface, maar vind ik dit wel een gruwelijk goede plaat. Z'n stem vol emotie komt hierop fantastisch tot z'n recht, producties vind ik soulvol en zeer geslaagd.
2. Nas - God's Son
Keihard album van Nas. Vol klassiekers voor mij, met opener Get Down en banger Made you look als persoonlijke favorieten.
1. Non Phixion - The Future Is Now
Toch wel met afstand mijn favoriete plaat van dit jaar. Stuk voor stuk knallers, lekker lomp en agressief en bovenal de vetst geproduceerde plaat van 2002 met fantastische beats van Large Pro, Pete Rock, Premier en ook Necro. Live altijd helemaal los gaan op Black Helicopters en CIA is trying to kill me. King shit. Jammer dat van deze gasten iedereen grotendeels van mijn radar is verdwenen, op Ill Bill na.
5
geplaatst: 17 september 2021, 12:37 uur
Samengevat:
10. 8 Mile soundtrack
9. Mr. Lif - I Phantom
4. Nas - The Lost Tapes
3. Scarface - The Fix
2. Nas - God's Son
1. Non Phixion - The Future is Now
10. 8 Mile soundtrack
9. Mr. Lif - I Phantom
4. Nas - The Lost Tapes
3. Scarface - The Fix
2. Nas - God's Son
1. Non Phixion - The Future is Now
3
geplaatst: 17 september 2021, 14:39 uur
zaaf schreef:
1. Mr. Lif - I Phantom
8. Clipse - Lord Willin'
9. Eligh - Poltergeist
1. Mr. Lif - I Phantom
8. Clipse - Lord Willin'
9. Eligh - Poltergeist
Het was om het even of I Phantom of Juggaknots op 1 kwam bij mij, Dat Mr.Lif album is ook een van de aller sterkste conceptalbums die er is. Sowieso Mr.Lif is niet snel een nee bij mij. Heb de beste man live gezien in NYC, ook een helluva performer bleek toen. Ik ben fan, ook van zijn vrouw (de zeer begaafde female MC Eternia).
Omdat het sterkste nummer van alle top 10 albums nog geen aandacht kreeg, krijgt die dat nu ook niet (voor mij Acid Raindrops). Dus ga ik verder met het een-na sterkste nummertje...die heel toevallig van die Mr.Lif afkomt bij deze!
1
geplaatst: 17 september 2021, 19:43 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Omdat het sterkste nummer van alle top 10 albums nog geen aandacht kreeg, krijgt die dat nu ook niet (voor mij Acid Raindrops). Dus ga ik verder met het een-na sterkste nummertje...die heel toevallig van die Mr.Lif afkomt bij deze!
Flipm0de schreef:
10. People Under The Stairs - O.S.T.
Maar Return Of The B-boy is ook zeker het vermelden waard!10. People Under The Stairs - O.S.T.
1
geplaatst: 17 september 2021, 21:29 uur
Ik benoemde je 2de gequote track ook als *DE joint* van deze 2002-selectie.
4
geplaatst: 19 september 2021, 14:01 uur
Over de breedte een sterk jaar. Lastig een volgorde te bepalen (buiten de top 3). Ik denk dat ik alleen het Jurrasic 5 album in 2002 heb beluisterd. De rest in de jaren erna ontdekt. Aan het J5 album heb ik erg goede herinneringen i.c.m. het optreden destijds in Paradiso.
I Phantom van Mr. Lif gisteren herbeluisterd en dat is toch ook een heel goed album. Inderdaad Return of the B-boy, wow!
2002
01. Blackalicious - Blazing Arrow
02. Atmosphere - God Loves Ugly
03. Jurassic 5 - Power in Numbers
04. People Under the Stairs - O.S.T.
05. Murs - The End of the Beginning
06. Mr. Lif - I Phantom
07. Sage Francis - Personal Journals
08. El-P - Fantastic Damage
09. J-Live - All of the Above
10. RJD2 - Deadringer
I Phantom van Mr. Lif gisteren herbeluisterd en dat is toch ook een heel goed album. Inderdaad Return of the B-boy, wow!
2002
01. Blackalicious - Blazing Arrow
03. Jurassic 5 - Power in Numbers
04. People Under the Stairs - O.S.T.
05. Murs - The End of the Beginning
06. Mr. Lif - I Phantom
07. Sage Francis - Personal Journals
09. J-Live - All of the Above
10. RJD2 - Deadringer
0
Rene1979
geplaatst: 19 september 2021, 18:24 uur
Ben benieuwd naar de eindstand JayM wil wel doorknallen naar 2001 

7
geplaatst: 20 september 2021, 01:05 uur
JayM, omdat ik morgen 2 weken naar Spanje ga doe ik mijn 2001 lijstje alvast inleveren. Ook hopende mensen wat extra inspiratie te geven... Heb 20 HM's en de gebruikelijke 10 om het af te maken...
HM's"
Dilated Peoples - Expansion Team (doet me pijn om er buiten te laten)
Pumpkinhead - The Old Testament
Soul Kid Klik - Invisible Army (ongelofelijk dope underground die ook top 10 had kunnen zijn)
Reks - Along Came the Chosen
Mykill Miers - The Second Coming
El Gant - It's Over
Chino XL - I Told You So
Bas One - For The Mentally Astute "Theory Of A Throw-Up" (dope klinkend album over graffiti)
Aesop Rock - Labor Days (helaas...)
Kankick - From Artz Unknown
Killah Priest - Priesthood
7l & Esoteric - The Soul Purpose
Declaime - Andsoitsaid
Various Artists - A Piece of the Action
Smut Peddlers - Porn Again
J-Zone presents The Old Maid Billionaires - Pimps Don't Pay Taxes
Beatnuts - Take it or Squeeze it
Akbar - Big Bang Boogie
Beatminerz - Brace 4 Impak
Reef the Lost Cause - Lost City (digitale mixtape)
Top 10:
10. El Fudge - Chronic Irresponsibility
9. Arsonists - Date of Birth
8. Typical Cats - Typical Cats
7. All Natural - Second Nature
6. Cunninlynguists - Will Rap for Food
5. Pep Love - Ascension
4. Immortal Technique - Revolutionary Volume 1
3. J-Live - The Best Part
2. Masta Ace - Disposable Arts
1. Cannibal Ox - The Cold Vein
HM's"
Dilated Peoples - Expansion Team (doet me pijn om er buiten te laten)
Pumpkinhead - The Old Testament
Soul Kid Klik - Invisible Army (ongelofelijk dope underground die ook top 10 had kunnen zijn)
Reks - Along Came the Chosen
Mykill Miers - The Second Coming
El Gant - It's Over
Chino XL - I Told You So
Bas One - For The Mentally Astute "Theory Of A Throw-Up" (dope klinkend album over graffiti)
Aesop Rock - Labor Days (helaas...)
Kankick - From Artz Unknown
Killah Priest - Priesthood
7l & Esoteric - The Soul Purpose
Declaime - Andsoitsaid
Various Artists - A Piece of the Action
Smut Peddlers - Porn Again
J-Zone presents The Old Maid Billionaires - Pimps Don't Pay Taxes
Beatnuts - Take it or Squeeze it
Akbar - Big Bang Boogie
Beatminerz - Brace 4 Impak
Reef the Lost Cause - Lost City (digitale mixtape)
Top 10:
10. El Fudge - Chronic Irresponsibility
9. Arsonists - Date of Birth
8. Typical Cats - Typical Cats
7. All Natural - Second Nature
6. Cunninlynguists - Will Rap for Food
5. Pep Love - Ascension
4. Immortal Technique - Revolutionary Volume 1
3. J-Live - The Best Part
2. Masta Ace - Disposable Arts
1. Cannibal Ox - The Cold Vein
1
geplaatst: 20 september 2021, 18:18 uur
1
geplaatst: 20 september 2021, 18:25 uur
Kom helaas niet verder dan deze toppers:
3. The Streets - Original Pirate Material
En voor het jeugdsentiment:
4. Missy Elliott - Under Construction
M'n eerste zelfgekochte album in de Free Record Shop van Roeselare, The Eminem Show en The Marshall Mathers LP waren m'n eerste albums maar die had ik gekregen voor Sinterklaas ofzo.
3. The Streets - Original Pirate Material
En voor het jeugdsentiment:
4. Missy Elliott - Under Construction
M'n eerste zelfgekochte album in de Free Record Shop van Roeselare, The Eminem Show en The Marshall Mathers LP waren m'n eerste albums maar die had ik gekregen voor Sinterklaas ofzo.
1
geplaatst: 20 september 2021, 20:10 uur
JayM schreef:
Ondanks dat Silky & Smooth speciaal hiervoor in zijn Ferrari even terug naar Nederland is gescheurd wist René hem te snel af te zijn. Hieronder zijn inzending...
Ondanks dat Silky & Smooth speciaal hiervoor in zijn Ferrari even terug naar Nederland is gescheurd wist René hem te snel af te zijn. Hieronder zijn inzending...
Normaals dank!
Ik vraag mij trouwens af waarom ik The Eminem Show ben vergeten. Waarschijnlijk meest gedraaide plaat ooit voor mij...
5
geplaatst: 20 september 2021, 21:28 uur
Helaas niet zoveel tijd om alles uit te typen... 2002 is ook gewoon een sterk jaar; misschien niet over de gehele linie zo sterk als de rest van de '00s, maar dat is ook gewoon uitzonderlijk sterk vergelijkings materiaal.
Honourable tracks:
Excuse You - MC Paul Barman
Kukoo Da Baga Bonez After The Attack
Top-10
10. Eyedea - The Many Faces of Oliver Hart
09. Nas - God's Son
07. Non Phixion - The Future Is Now
06. Blackalicious - Blazing Arrow
05. Sage Francis - Personal Journals
04. The Roots - Phrenology
03. MF Grimm - Downfall of the Ibliys
01. Mr. Lif - I Phantom
Honourable tracks:
Excuse You - MC Paul Barman
Kukoo Da Baga Bonez After The Attack
Top-10
10. Eyedea - The Many Faces of Oliver Hart
09. Nas - God's Son
07. Non Phixion - The Future Is Now
06. Blackalicious - Blazing Arrow
05. Sage Francis - Personal Journals
04. The Roots - Phrenology
03. MF Grimm - Downfall of the Ibliys
01. Mr. Lif - I Phantom
4
geplaatst: 21 september 2021, 10:39 uur
Wat een waanzinnig jaar, beste in dit topic tot nu toe. Ik heb de heerlijke EPs van Aesop Rock en Mr. Lif maar even buiten beschouwing gelaten.
1. El-P - Fantastic Damage
2. Dälek - From Filthy Tongue of Gods and Griots
4. Mr. Lif - I Phantom
6. Alias - The Other Side of the Looking Glass
7. Atoms Family - Euphony
8. Cage - Movies for the Blind
10. RJD2 - Deadringer
Ook erg goed:
Count Bass D - Dwight Spitz
Blackalicious - Blazing Arrow
Murs - The End of the Beginning
Non Phixion - The Future Is Now
Opgeduveld - Opgeduveld
1. El-P - Fantastic Damage
2. Dälek - From Filthy Tongue of Gods and Griots
4. Mr. Lif - I Phantom
6. Alias - The Other Side of the Looking Glass
7. Atoms Family - Euphony
8. Cage - Movies for the Blind
10. RJD2 - Deadringer
Ook erg goed:
Count Bass D - Dwight Spitz
Blackalicious - Blazing Arrow
Murs - The End of the Beginning
Non Phixion - The Future Is Now
Opgeduveld - Opgeduveld
3
geplaatst: 21 september 2021, 21:48 uur
1. Eminem - The Eminem Show (2002)
2. The Streets - Original Pirate Material (2002)
3. Opgeduveld - Opgeduveld (2002)
4. Racionais MC's - Nada Como um Dia Após O Outro Dia (2002)
5. People Under the Stairs - O.S.T. (2002)
6. Jurassic 5 - Power in Numbers (2002)
7. The Roots - Phrenology (2002)
8. Atmosphere - God Loves Ugly (2002)
9. Dälek - From Filthy Tongue of Gods and Griots (2002)
10. 8 Mile (2002)
2. The Streets - Original Pirate Material (2002)
3. Opgeduveld - Opgeduveld (2002)
4. Racionais MC's - Nada Como um Dia Após O Outro Dia (2002)
5. People Under the Stairs - O.S.T. (2002)
6. Jurassic 5 - Power in Numbers (2002)
7. The Roots - Phrenology (2002)
8. Atmosphere - God Loves Ugly (2002)
9. Dälek - From Filthy Tongue of Gods and Griots (2002)
10. 8 Mile (2002)
* denotes required fields.