Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
6
geplaatst: 22 september 2021, 11:13 uur
Hm's:
RJD2 - Deadringer
The Roots - Phrenology
Atmosphere - God Loves Ugly
Edan - Primitive Plus
Nas - The Lost Tapes
Murs - The End Of The Beginning
10. Scarface - The Fix
Waarschijnlijk het meest complete en persoonlijke album uit Scarface zijn carrière.
9. J-Live - All Of The Above
J-Live mag best wat meer aandacht krijgen.
8. Count Bass D - Dwight Spitz
Door de fragmentatische opzet vliegen de tracks en samples je om de oren, maar ook de features zijn erg tof.
7. Non Phixion - The Future Is Now
Lomp beuken kan ik op zijn tijd erg waarderen, maar helaas is voor mij de levensduur van dergelijke albums vaak vrij beperkt. Gelukkig is dit één van de uitzonderingen.
6. Juggaknots - Re: release
Beetje valspelen omdat het grootste deel natuurlijk al uitkwam ten tijde van het slagveld van 1996, maar dit sterk staaltje werk prop ik er gewoon tussen.
5. Talib Kweli - Quality
Niveautje Train of Thought wordt niet gehaald, maar deze komt er met tracks als The Proud en Where Do We Go soms gevaarlijk dichtbij.
4. Common - Electric Circus
Eind jaren '90 en begin 2000 waren bijzondere tijden voor de legendarische Electric Lady Studios. Op Electric Circus komt alles wat de Soulquarians gedaan hebben samen en zoeken ze de grenzen nog verder op. Het album gaat soms alle kanten op, maar is toch één organisch geheel.
3. People Under The Stairs - O.S.T.
Tuurlijk is Acid Raindrops de track van het album, maar daarmee doe je dit album veel te kort. Alleen maar heerlijke vibes op deze klassieker.
2. Mr. Lif - I Phantom
Def Jux was on fire deze periode en met deze worp van Mr. Lif komt ook een van de allerbeste conceptalbums ooit uit hun stal. Het geweldige Return of the B-Boy heeft gelukkig al shine gehad, dus nu is het, zoals het hoort bij dit album, de beurt aan de aansluitende track.
1. El-p - Fantastic Damage
Zonder Deep Space 9mm geen Run The Jewels en geen toplijst van de beste hip hop tracks van 2002 is compleet zonder Stepfather Factory. Beste El-p solo album.
RJD2 - Deadringer
The Roots - Phrenology
Atmosphere - God Loves Ugly
Edan - Primitive Plus
Nas - The Lost Tapes
Murs - The End Of The Beginning
10. Scarface - The Fix
Waarschijnlijk het meest complete en persoonlijke album uit Scarface zijn carrière.
9. J-Live - All Of The Above
J-Live mag best wat meer aandacht krijgen.
8. Count Bass D - Dwight Spitz
Door de fragmentatische opzet vliegen de tracks en samples je om de oren, maar ook de features zijn erg tof.
7. Non Phixion - The Future Is Now
Lomp beuken kan ik op zijn tijd erg waarderen, maar helaas is voor mij de levensduur van dergelijke albums vaak vrij beperkt. Gelukkig is dit één van de uitzonderingen.
6. Juggaknots - Re: release
Beetje valspelen omdat het grootste deel natuurlijk al uitkwam ten tijde van het slagveld van 1996, maar dit sterk staaltje werk prop ik er gewoon tussen.
5. Talib Kweli - Quality
Niveautje Train of Thought wordt niet gehaald, maar deze komt er met tracks als The Proud en Where Do We Go soms gevaarlijk dichtbij.
4. Common - Electric Circus
Eind jaren '90 en begin 2000 waren bijzondere tijden voor de legendarische Electric Lady Studios. Op Electric Circus komt alles wat de Soulquarians gedaan hebben samen en zoeken ze de grenzen nog verder op. Het album gaat soms alle kanten op, maar is toch één organisch geheel.
3. People Under The Stairs - O.S.T.
Tuurlijk is Acid Raindrops de track van het album, maar daarmee doe je dit album veel te kort. Alleen maar heerlijke vibes op deze klassieker.
2. Mr. Lif - I Phantom
Def Jux was on fire deze periode en met deze worp van Mr. Lif komt ook een van de allerbeste conceptalbums ooit uit hun stal. Het geweldige Return of the B-Boy heeft gelukkig al shine gehad, dus nu is het, zoals het hoort bij dit album, de beurt aan de aansluitende track.
1. El-p - Fantastic Damage
Zonder Deep Space 9mm geen Run The Jewels en geen toplijst van de beste hip hop tracks van 2002 is compleet zonder Stepfather Factory. Beste El-p solo album.
1
geplaatst: 22 september 2021, 18:45 uur
1
geplaatst: 22 september 2021, 20:26 uur
4. Talib kweli - quality
3. Dj Jazzy Jeff - the Magnificent
2. Clipse - Lord willin
1. The Streets - Original pirate material
In kwantiteit niet zo denderend maar wel een supersolide top 5. Vooral In search of en OPM zijn grote klassiekers voor mij.
Opgeduveld... tering wat valt die me tegenwoordig tegen..
3. Dj Jazzy Jeff - the Magnificent
2. Clipse - Lord willin
1. The Streets - Original pirate material
In kwantiteit niet zo denderend maar wel een supersolide top 5. Vooral In search of en OPM zijn grote klassiekers voor mij.
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 22 september 2021, 20:41 uur
Ik wil m nog wel effe doen maar dat wordt dan morgen denk ik!
0
geplaatst: 22 september 2021, 20:44 uur
lowieke schreef:
5. Talib kweli - quality
4. Dj Jazzy Jeff - the Magnificent
3. Clipse - Lord willin
2. The Streets - Original pirate material
1. N.E.R.D. - in search of
In Search Of is 2001 5. Talib kweli - quality
4. Dj Jazzy Jeff - the Magnificent
3. Clipse - Lord willin
2. The Streets - Original pirate material
1. N.E.R.D. - in search of
panjoe schreef:
Ik wil m nog wel effe doen maar dat wordt dan morgen denk ik!
Geen probleem, ik ben toch pas morgen ergens weer thuis.Ik wil m nog wel effe doen maar dat wordt dan morgen denk ik!
2
geplaatst: 23 september 2021, 00:11 uur
Top 2 was duidelijk, daaronder ligt het dicht bij elkaar.
01. Dälek - From Filthy Tongue of Gods and Griots
02. El-P - Fantastic Damage
03. Mr. Lif - I Phantom
04. Racionais MC's - Nada Como um Dia Após O Outro Dia
05. Atmosphere - God Loves Ugly
06. The Streets - Original Pirate Material
07. People Under the Stairs - O.S.T.
08. Non Phixion - The Future Is Now
09. Count Bass D - Dwight Spitz
10. The Roots - Phrenology
01. Dälek - From Filthy Tongue of Gods and Griots
02. El-P - Fantastic Damage
03. Mr. Lif - I Phantom
04. Racionais MC's - Nada Como um Dia Após O Outro Dia
05. Atmosphere - God Loves Ugly
06. The Streets - Original Pirate Material
07. People Under the Stairs - O.S.T.
08. Non Phixion - The Future Is Now
09. Count Bass D - Dwight Spitz
10. The Roots - Phrenology
5
panjoe (moderator)
geplaatst: 24 september 2021, 21:49 uur
1. El-P - Fantastic Damage
2. Juggaknots - Clear Blue Skies
3. Mr. Lif - I Phantom
4. RJD2 - Deadringer
5. Atmosphere - God Loves Ugly
6. J-Live - All of the Above
7. Count Bass D - Dwight Spitz
8. Cage - Movies for the Blind
9. Supastition - 7 Years of Bad Luck
10. People Under the Stairs - O.S.T.
11. The Roots - Phrenology
12. Blackalicious - Blazing Arrow
13. Murs - The End of the Beginning
14. Eminem - The Eminem Show
15. Emanon - Anon & On
16. Jurassic 5 - Power in Numbers
17. Aesop Rock - Daylight
18. Mr. Lif - Emergency Rations
19. Genelec & Memphis Reigns - Scorpion Circles
20. Soul Position - Unlimited EP
Def Jux wint dit jaar.
2. Juggaknots - Clear Blue Skies
3. Mr. Lif - I Phantom
4. RJD2 - Deadringer
5. Atmosphere - God Loves Ugly
6. J-Live - All of the Above
7. Count Bass D - Dwight Spitz
8. Cage - Movies for the Blind
9. Supastition - 7 Years of Bad Luck
10. People Under the Stairs - O.S.T.
11. The Roots - Phrenology
13. Murs - The End of the Beginning
14. Eminem - The Eminem Show
15. Emanon - Anon & On
16. Jurassic 5 - Power in Numbers
17. Aesop Rock - Daylight
18. Mr. Lif - Emergency Rations
19. Genelec & Memphis Reigns - Scorpion Circles
20. Soul Position - Unlimited EP
Def Jux wint dit jaar.

5
geplaatst: 24 september 2021, 22:31 uur
De 20 besten van 2002:
20. Talib Kweli - Quality
/ 19 pnt / genoemd door Silky & Smooth, JayM, lowieke
19. Clipse - Lord Willin'
/ 21 pnt / genoemd door Silky & Smooth, MAS, Flipm0de, zaaf, lowieke
18. Sage Francis - Personal Journals
/ 22 pnt / genoemd door Flipm0de, Osiris Apis, Chrisseh, niels94
17. J-Live - All of the Above
/ 22 pnt / genoemd door Rene1979, ForWhomThePeteTolls, Osiris Apis, JayM, panjoe
16. Count Bass D - Dwight Spitz
/ 28 pnt / nummer 1 van Gyzzz, genoemd door Harderwiek, MAS, aerobag, JayM, Koenr, panjoe
15. Nas - God's Son
/ 29 pnt / genoemd door MJ_DA_MAN, -SprayIt-, Flipm0de, Nr.4, Chrisseh
14. Dälek - From Filthy Tongue of Gods and Griots
/ 31 pnt / nummer 1 van aerobag, Koenr, genoemd door niels94, jordidj1
13. Common - Electric Circus
/ 35 pnt /genoemd door Rene1979, Silky & Smooth, Gyzzz, zaaf, JayM
/ 36 pnt / nummer 1 van Osiris Apis, genoemd door Gyzzz, MAS, aerobag, zaaf, Chrisseh
11. Jurassic 5 - Power in Numbers
/ 37 pnt / genoemd door MJ_DA_MAN, -SprayIt-, Harderwiek, aerobag, Osiris Apis, niels94, jordidj1
20. Talib Kweli - Quality
/ 19 pnt / genoemd door Silky & Smooth, JayM, lowieke
19. Clipse - Lord Willin'
/ 21 pnt / genoemd door Silky & Smooth, MAS, Flipm0de, zaaf, lowieke
18. Sage Francis - Personal Journals
/ 22 pnt / genoemd door Flipm0de, Osiris Apis, Chrisseh, niels94
17. J-Live - All of the Above
/ 22 pnt / genoemd door Rene1979, ForWhomThePeteTolls, Osiris Apis, JayM, panjoe
16. Count Bass D - Dwight Spitz
/ 28 pnt / nummer 1 van Gyzzz, genoemd door Harderwiek, MAS, aerobag, JayM, Koenr, panjoe
15. Nas - God's Son
/ 29 pnt / genoemd door MJ_DA_MAN, -SprayIt-, Flipm0de, Nr.4, Chrisseh
14. Dälek - From Filthy Tongue of Gods and Griots
/ 31 pnt / nummer 1 van aerobag, Koenr, genoemd door niels94, jordidj1
13. Common - Electric Circus
/ 35 pnt /genoemd door Rene1979, Silky & Smooth, Gyzzz, zaaf, JayM
/ 36 pnt / nummer 1 van Osiris Apis, genoemd door Gyzzz, MAS, aerobag, zaaf, Chrisseh
11. Jurassic 5 - Power in Numbers
/ 37 pnt / genoemd door MJ_DA_MAN, -SprayIt-, Harderwiek, aerobag, Osiris Apis, niels94, jordidj1
7
geplaatst: 24 september 2021, 22:32 uur
En de absolute toppers:
10. Opgeduveld - Opgeduveld
/ 38 pnt / genoemd door -SprayIt-, MAS, Nr.4, Johnny Marr, jordidj1
9. The Streets - Original Pirate Material
/ 40 pnt / nummer 1 van lowieke, genoemd door Gyzzz, aerobag, Johnny Marr, jordidj1, Koenr
8. Juggaknots - Re: release (Clear Blue Skies)
/ 42 pnt / nummer 1 van -SprayIt-, ForWhomThePeteTolls, genoemd door Rene1979, Harderwiek, JayM, panjoe
7. Eminem - The Eminem Show
/ 42 pnt / nummer 1 van MAS, Johnny Marr, jordidj1, genoemd door MJ_DA_MAN, Harderwiek, Nr.4
6. Nas - The Lost Tapes
/ 50 pnt / nummer 1 van bennerd, Flipm0de, genoemd door Rene1979, Silky & Smooth, MJ_DA_MAN, MAS, Nr.4
5. Non Phixion - The Future Is Now
/ 56 pnt / nummer 1 van Nr.4, genoemd door Rene1979, Gyzzz, Harderwiek, MAS, Flipm0de, zaaf, Chrisseh, JayM
4. People Under the Stairs - O.S.T.
/ 58 pnt / nummer 1 van Rene1979, genoemd door Silky & Smooth, Gyzzz, ForWhomThePeteTolls, Flipm0de, zaaf, Osiris Apis, jordidj1, JayM, Koenr, panjoe
3. El-P - Fantastic Damage
/ 84 pnt / nummer 1 van niels94, JayM, panjoe, genoemd door Rene1979, Silky & Smooth, Gyzzz, -SprayIt-, Harderwiek, aerobag, zaaf, Osiris Apis, Chrisseh, Koenr
2. Atmosphere - God Loves Ugly
/ 97 pnt / genoemd door Rene1979, Silky & Smooth, bennerd, Gyzzz, Harderwiek, MAS, Flipm0de, zaaf, Osiris Apis, Chrisseh, niels94, jordidj1, panjoe
1. Mr. Lif - I Phantom
/ 104 pnt / nummer 1 van Harderwiek, zaaf, Chrisseh, genoemd door Gyzzz, -SprayIt-, ForWhomThePeteTolls, MAS, aerobag, Nr.4, Osiris Apis, niels94, JayM, Koenr, panjoe
10. Opgeduveld - Opgeduveld
/ 38 pnt / genoemd door -SprayIt-, MAS, Nr.4, Johnny Marr, jordidj1
9. The Streets - Original Pirate Material
/ 40 pnt / nummer 1 van lowieke, genoemd door Gyzzz, aerobag, Johnny Marr, jordidj1, Koenr
8. Juggaknots - Re: release (Clear Blue Skies)
/ 42 pnt / nummer 1 van -SprayIt-, ForWhomThePeteTolls, genoemd door Rene1979, Harderwiek, JayM, panjoe
7. Eminem - The Eminem Show
/ 42 pnt / nummer 1 van MAS, Johnny Marr, jordidj1, genoemd door MJ_DA_MAN, Harderwiek, Nr.4
6. Nas - The Lost Tapes
/ 50 pnt / nummer 1 van bennerd, Flipm0de, genoemd door Rene1979, Silky & Smooth, MJ_DA_MAN, MAS, Nr.4
5. Non Phixion - The Future Is Now
/ 56 pnt / nummer 1 van Nr.4, genoemd door Rene1979, Gyzzz, Harderwiek, MAS, Flipm0de, zaaf, Chrisseh, JayM
4. People Under the Stairs - O.S.T.
/ 58 pnt / nummer 1 van Rene1979, genoemd door Silky & Smooth, Gyzzz, ForWhomThePeteTolls, Flipm0de, zaaf, Osiris Apis, jordidj1, JayM, Koenr, panjoe
3. El-P - Fantastic Damage
/ 84 pnt / nummer 1 van niels94, JayM, panjoe, genoemd door Rene1979, Silky & Smooth, Gyzzz, -SprayIt-, Harderwiek, aerobag, zaaf, Osiris Apis, Chrisseh, Koenr
2. Atmosphere - God Loves Ugly
/ 97 pnt / genoemd door Rene1979, Silky & Smooth, bennerd, Gyzzz, Harderwiek, MAS, Flipm0de, zaaf, Osiris Apis, Chrisseh, niels94, jordidj1, panjoe
1. Mr. Lif - I Phantom
/ 104 pnt / nummer 1 van Harderwiek, zaaf, Chrisseh, genoemd door Gyzzz, -SprayIt-, ForWhomThePeteTolls, MAS, aerobag, Nr.4, Osiris Apis, niels94, JayM, Koenr, panjoe
3
geplaatst: 24 september 2021, 23:45 uur
Oké ik ken Mr. Lif totaal niet
werk aan de winkel dus hier
werk aan de winkel dus hier
2
zaaf
geplaatst: 25 september 2021, 19:40 uur
2001 aftrappen! jahwohlh!
Wat bekende naampjes weer?
Nas - Stillmatic
Opgezwolle - Spuugdingen Op De Mic
Kool Keith - Spankmaster
Nas - Stillmatic
Kool Keith - Spankmaster
1
geplaatst: 25 september 2021, 23:50 uur
2001, best wat grote namen in m'n top 10 en zeker veel herinneringen.
10. Brainpower - Door Merg & Brain
Zwaar ondergewaardeerd op MuMe zie ik afgaande op de rating. Hoe totaal niet boeiend ik de beste man inmiddels vind, deze plaat blijf ik een knaller vinden. Goeie beats, prima raps en overall een fijn sfeertje. Die XXX posse track vond ik ook altijd erg hard.
9. D-12 - Devil's Night
Was behoorlijk fan van alles Shady-related destijds. Deze plaat vooral supermelig met een goede Eminem en Proof, een totaal gestoorde Bizarre en verder drie voor mij altijd vrij inwisselbare MC's. Producties vind ik ook 20 jaar later nog altijd tof, de absurde humor ook. Vermakelijk amusement dit.
10. Brainpower - Door Merg & Brain
Zwaar ondergewaardeerd op MuMe zie ik afgaande op de rating. Hoe totaal niet boeiend ik de beste man inmiddels vind, deze plaat blijf ik een knaller vinden. Goeie beats, prima raps en overall een fijn sfeertje. Die XXX posse track vond ik ook altijd erg hard.
9. D-12 - Devil's Night
Was behoorlijk fan van alles Shady-related destijds. Deze plaat vooral supermelig met een goede Eminem en Proof, een totaal gestoorde Bizarre en verder drie voor mij altijd vrij inwisselbare MC's. Producties vind ik ook 20 jaar later nog altijd tof, de absurde humor ook. Vermakelijk amusement dit.
0
geplaatst: 26 september 2021, 00:18 uur
zaaf schreef:
Nas - Stillmatic
Kool Keith - Spankmaster
Nas - Stillmatic
Kool Keith - Spankmaster
Spankmaster maakt mijn HM's niet eens...wat een afschuwelijk album vond ik dat. Komt ook nog bij dat ik gefrustreerd ben dat er iemand een dikke kras op mijn schijfje heeft veroorzaakt waardoor hij onspeelbaar is. 2000 kan maar 1 album #1 zijn bij de grootste Keith-fan van het forum, zaafje... Anders kom ik je eens billenkoekjes geven!!
0
geplaatst: 26 september 2021, 00:20 uur
Ik dacht daar eens over na, eigenlijk als je Hip Hop-head bent in deze tijd en geboren bent na 1990, moeten het heerlijke tijden zijn. Ervan uitgaande dat je BoomBap en de wat meer Jazzy ish dope vindt... Wat een heerlijke ontdekkingsreis ga je dan tegemoet, ik ken het wel zo'n beetje, maar oh wat ben ik jaloers op Jordi die Mr.Lif mag gaan ontleden!!
0
zaaf
geplaatst: 26 september 2021, 06:35 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Spankmaster maakt mijn HM's niet eens...wat een afschuwelijk album vond ik dat. Komt ook nog bij dat ik gefrustreerd ben dat er iemand een dikke kras op mijn schijfje heeft veroorzaakt waardoor hij onspeelbaar is. 2000 kan maar 1 album #1 zijn bij de grootste Keith-fan van het forum, zaafje... Anders kom ik je eens billenkoekjes geven!!
nou dat wordt dan spanken geblazen! maar Keith is goed aanwezig hoor - next year tho(quote)
0
zaaf
geplaatst: 26 september 2021, 12:30 uur
En nog wat prettige plaatjes, aardige albums en lekkere lp's
Asheru & Blue Black - Soon Come
Immortal Technique - Revolutionary Vol. 1
Tulenkantajat - Tulenkantajat
Typical Cats - Typical Cats
Asheru & Blue Black - Soon Come
Immortal Technique - Revolutionary Vol. 1
Tulenkantajat - Tulenkantajat
Typical Cats - Typical Cats
0
geplaatst: 26 september 2021, 15:33 uur
zaaf schreef:
(quote)
nou dat wordt dan spanken geblazen! maar Keith is goed aanwezig hoor - next year tho Voteban!
3
Rene1979
geplaatst: 26 september 2021, 19:53 uur
Leuk jaar 2001 maar de keuze's waren niet heel lastig
Een aantal van deze platen staan fysiek in de kast maar kom er net achter dat ik er een paar mis.
Toch maar achter aan gaan.
1. KMD - Black Bastards (2001) (Eigenlijk uit de jaren '90, maar daar hebben we wat over afgesproken)
2. Akbar - Big Bang Boogie (2001)
3. J-Live - The Best Part (2001)
4. igmastas - Infectious (2001)
5. Reks - Along Came the Chosen (2001)
6. Asheru & Blue Black of the Unspoken Heard - Soon Come (2001)
7. Cannibal Ox - The Cold Vein (2001)
8. K-Otix - Universal (2001)
9. Masta Ace - Disposable Arts (2001)
10. Substantial - To This Union a Sun Was Born (2001)
Een aantal van deze platen staan fysiek in de kast maar kom er net achter dat ik er een paar mis.
Toch maar achter aan gaan.
1. KMD - Black Bastards (2001) (Eigenlijk uit de jaren '90, maar daar hebben we wat over afgesproken)
2. Akbar - Big Bang Boogie (2001)
3. J-Live - The Best Part (2001)
4. igmastas - Infectious (2001)
5. Reks - Along Came the Chosen (2001)
6. Asheru & Blue Black of the Unspoken Heard - Soon Come (2001)
7. Cannibal Ox - The Cold Vein (2001)
8. K-Otix - Universal (2001)
9. Masta Ace - Disposable Arts (2001)
10. Substantial - To This Union a Sun Was Born (2001)
0
geplaatst: 26 september 2021, 21:57 uur
Rene1979 schreef:
Ja, daar ga je dan denkende alles gecovered te hebben...volgens mij ben ik deze helemaal vergeten...Tja, shit happens en hier in Spanje kan ik het niet in mijn persoonlijke files nakijken waar het fout ging...
1
geplaatst: 26 september 2021, 22:48 uur
8. Dilated Peoples - Expansion Team
Toch wel een beetje de definitie van hiphop ofzo, Dilated Peoples. Dit album ook weer, keihard en een aantal klassiekers met natuurlijk Worst Comes To Worst als meest bekende.
7. Masta Ace - Disposable Arts
Fantastische conceptplaat van een van de meest consistente MC's die op deze en de opvolger op z'n piek zat voor mij. Heel veel gedraaid en live al menigmaal van mogen genieten. Mooiste was eens een show in Eindhoven waarbij een fan vooraan de hele show lang hysterisch om Acknowledge stond te schreeuwen. Laatste track van de avond kreeg ie 'm alsnog.
Toch wel een beetje de definitie van hiphop ofzo, Dilated Peoples. Dit album ook weer, keihard en een aantal klassiekers met natuurlijk Worst Comes To Worst als meest bekende.
7. Masta Ace - Disposable Arts
Fantastische conceptplaat van een van de meest consistente MC's die op deze en de opvolger op z'n piek zat voor mij. Heel veel gedraaid en live al menigmaal van mogen genieten. Mooiste was eens een show in Eindhoven waarbij een fan vooraan de hele show lang hysterisch om Acknowledge stond te schreeuwen. Laatste track van de avond kreeg ie 'm alsnog.
0
geplaatst: 26 september 2021, 22:51 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Ja, daar ga je dan denkende alles gecovered te hebben...volgens mij ben ik deze helemaal vergeten...Tja, shit happens en hier in Spanje kan ik het niet in mijn persoonlijke files nakijken waar het fout ging...
(quote)
Heb 'm buiten beschouwing gelaten, vind dat toch echt een 1993 release en zie vaak mei 2000 als datum voor eerste fysieke release.
0
geplaatst: 26 september 2021, 22:53 uur
Geshelved, vind dit voor mezelf wel een 2001 release...bij 1993 zou die moeizaam de top 10 halen als dat überhaupt al zou gebeuren. Ik vraag JayM om dit mijn nummer 1 te maken en de rest door te schuiven...
0
geplaatst: 26 september 2021, 23:57 uur
Hoewel opgenomen in 1993 met een fysieke release gepland gepland voor 1994 (toen alleen op promo tape verschenen, is de officiële release idd 2000. Zo schonen we ondertussen tegelijkertijd MuMu op (correctie is doorgegeven).
ForWhomThePeteTolls kan dus ongestoord van de Spaanse zon blijven genieten, terwijl Rene1979 volgende editie nogmaals KMD mag nomineren.
ForWhomThePeteTolls kan dus ongestoord van de Spaanse zon blijven genieten, terwijl Rene1979 volgende editie nogmaals KMD mag nomineren.
0
Rene1979
geplaatst: 27 september 2021, 10:12 uur
JayM dus ik moet mijn nummer 1 verwijderen en een andere erin knallen..
3
geplaatst: 27 september 2021, 10:32 uur
01. Chino XL - I Told You So (4,5*)
02. Aesop Rock - Labor Days (4*)
03. Jay-Z - The Blueprint
04. Virtuoso - World War One: The Voice of Reason
05. CunninLynguists - Will Rap for Food (3,5*)
06. Masta Ace - Disposable Arts
07. Immortal Technique - Revolutionary Volume 1
08. N*E*R*D - In Search Of...
09. Cormega - The Realness
10. cLOUDDEAD - cLOUDDEAD
02. Aesop Rock - Labor Days (4*)
03. Jay-Z - The Blueprint
04. Virtuoso - World War One: The Voice of Reason
05. CunninLynguists - Will Rap for Food (3,5*)
06. Masta Ace - Disposable Arts
07. Immortal Technique - Revolutionary Volume 1
08. N*E*R*D - In Search Of...
09. Cormega - The Realness
10. cLOUDDEAD - cLOUDDEAD
0
zaaf
geplaatst: 27 september 2021, 11:44 uur
Deze zaten dicht tegen de toplijst aan...
Roots Manuva - Run Come Save Me
Ty - Awkward
Lovage - Music to Make Love to Your Old Lady By
Cormega - The Realness
Roots Manuva - Run Come Save Me
Ty - Awkward
Lovage - Music to Make Love to Your Old Lady By
Cormega - The Realness
* denotes required fields.