menu

Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2022)

zoeken in:
avatar van Kalikula
ForWhomThePeteTolls schreef:
Verrassend weinig Gang Starr valt me nu op. Eigenlijk moeten we ons schamen...


True! En dan staan de beste van Guru en Premier er nog niet eens tussen

avatar van MAS
MAS
Mooie top 50. Thanks voor al het werk JayM en zaaf

avatar van principal2000
Thx JayM voor het genereren van mijn hip-hop revival. Ik zie toevallig nu pas dat je in Tilburg woont. Dat is mijn hometown. Nog best aardige acts in 013 gezien (KRS-1, P.E., Guru, Roots, Extince, Wu), maar dat is flink lang geleden.

Ik zal ook bedanken met een track:


avatar van -SprayIt-
Kun je eigenlijk ergens zien hoeveel hiphop albums je hebt beoordeeld?

avatar van madmadder
-SprayIt- schreef:
Kun je eigenlijk ergens zien hoeveel hiphop albums je hebt beoordeeld?


Uitgebreid zoeken, eigen stemmen, hiphop bij genre selecteren

avatar van -SprayIt-
Thanks! Dat is een snel antwoord, ik ga eens optellen, het zijn er zo'n 1500 zie ik.

avatar van ForWhomThePeteTolls
-SprayIt- schreef:
Thanks! Dat is een snel antwoord, ik ga eens optellen, het zijn er zo'n 1500 zie ik.

Nu verwachten we wel dat je van allemaal een uitgebreide review gaat posten in dit subgedeelte...Jwz!

avatar van JayM
principal2000 schreef:
Dat is mijn hometown. Nog best aardige acts in 013 gezien (KRS-1, P.E., Guru, Roots, Extince, Wu), maar dat is flink lang geleden.
Born and raised. Heb daar ook een aantal van dat rijtje gezien. Eeuwige zonde dat ik Guru nooit live heb gezien. En dat ODB in Noorderlicht gecanceld werd omdat ie een klappertjespistool op zak had (‘97 ofzo). Ook iemand die ik graag live had willen meemaken.

avatar van Nr.4
JayM schreef:
(quote)
Born and raised. Heb daar ook een aantal van dat rijtje gezien. Eeuwige zonde dat ik Guru nooit live heb gezien. En dat ODB in Noorderlicht gecanceld werd omdat ie een klappertjespistool op zak had (‘97 ofzo). Ook iemand die ik graag live had willen meemaken.


KRS-One in 013 (eerste keer) staat hoog op mijn lijstje van tofste optredens. Guru ook nog meegepikt destijds. Jammer dat 013 tegenwoordig alleen nog uitverkochte grote zalen en Woo-Hah wil bereiken met hun hiphop-programmering. Althans, zo komt het op mij over. Anyway, Tilburg is goed vertegenwoordigd hier, zo blijkt.

avatar van MAS
MAS
Als Helmonder vind ik het ook erg jammer dat het hiphop aanbod in 013 de laatste jaren tegenvalt. Hetzelfde geldt voor de Effenaar (al wat langer zelfs). Woo Hah ga ik nog normaal gesproken nog wel heen, maar al lang geen festival meer waar ik maanden naar uit kijk voor de geweldige line up.

avatar van ForWhomThePeteTolls
MAS schreef:
Als Helmonder vind ik het ook erg jammer dat het hiphop aanbod in 013 de laatste jaren tegenvalt. Hetzelfde geldt voor de Effenaar (al wat langer zelfs). Woo Hah ga ik nog normaal gesproken nog wel heen, maar al lang geen festival meer waar ik maanden naar uit kijk voor de geweldige line up.

Als Helmonder heb je niks te klagen wederom, want een te zieke line up voor Urban Matterz!

avatar van Nr.4
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Als Helmonder heb je niks te klagen wederom, want een te zieke line up voor Urban Matterz!


Dacht dat het hele Urban Matterz initiatief in Helmond juist stopte en er dus helemaal geen nieuw evenement meer zou zijn?

avatar van ForWhomThePeteTolls
Nr.4 schreef:
(quote)


Dacht dat het hele Urban Matterz initiatief in Helmond juist stopte en er dus helemaal geen nieuw evenement meer zou zijn?

Er is geluisterd naar de kritiek, en er is gekozen voor een Golden Era avond met Tuff Crew, Jeru the Damaja en Black Sheep. Behoorlijk ziek imho... Gok dat het al uitverkocht is nu...

avatar van MAS
MAS
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Als Helmonder heb je niks te klagen wederom, want een te zieke line up voor Urban Matterz!


Dat is sowieso waar. En als Helmonder met een lichte voorkeur voor jaren jaren '80 hiphop helemaal niet. Ben elk jaar geweest en heb daar o.a. Schoolly D, Just-Ice, Melle Mel en T La Rock kunnen zijn.

avatar van Johnny Marr
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Er is geluisterd naar de kritiek, en er is gekozen voor een Golden Era avond met Tuff Crew, Jeru the Damaja en Black Sheep. Behoorlijk ziek imho... Gok dat het al uitverkocht is nu...

Jeru the Damaja stond afgelopen week in Gentje...niet geweest...nu al spijt van, jwz...

avatar van ForWhomThePeteTolls
MAS schreef:
(quote)


Dat is sowieso waar. En als Helmonder met een lichte voorkeur voor jaren jaren '80 hiphop helemaal niet. Ben elk jaar geweest en heb daar o.a. Schoolly D, Just-Ice, Melle Mel en T La Rock kunnen zijn.

Dit dus! Alhoewel, kunnen zijn?? Is wel een speciaal festival... Kun je dan virtueel meekijken of meevoelen of het talent van die persoon tijdelijk overnemen. Koel man!

avatar van ForWhomThePeteTolls
Johnny Marr schreef:
(quote)

Jeru the Damaja stond afgelopen week in Gentje...niet geweest...nu al spijt van, jwz...

Ekte head die JM!

avatar van principal2000
Nr.4 schreef:
(quote)


Dacht dat het hele Urban Matterz initiatief in Helmond juist stopte en er dus helemaal geen nieuw evenement meer zou zijn?


Ik kende dit festival niet .
Maar gaat het nu door of niet? Online vond ik het volgende: Urban Matterz stopt na haatberichten over boeken Afrika Bambaataa - hiphopinjesmoel.com

avatar van principal2000
Ow wacht. En nu zie ik een ander artikel: Urban Matterz - Ditishelmond.nl

avatar van MAS
MAS
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Dit dus! Alhoewel, kunnen zijn?? Is wel een speciaal festival... Kun je dan virtueel meekijken of meevoelen of het talent van die persoon tijdelijk overnemen. Koel man!



avatar van principal2000
Ik ga Helmond verkennen op hip-hop gebied tijdens Urban Matterz. Ben benieuwd. Eerste keer Helmond (op incidentele sollicitatiegesprekjes na) en Urban Matterz (en zeer waarschijnlijk dus ook de laatste keer)

avatar van ForWhomThePeteTolls
Mensen al lijstjes aan het voorbereiden voor 2022?

avatar van Silky & Smooth
Ik hoop dat december dan nog heel wat in petto heeft, anders wordt het krapjes…

avatar van Harderwiek
Eerste half jaar was genieten, afgelopen maanden maar slappe bedoeling

avatar van zaaf
ForWhomThePeteTolls schreef:
Mensen al lijstjes aan het voorbereiden voor 2022?
ik ben nog aan t puzzelen op 1922...

avatar van ForWhomThePeteTolls
zaaf schreef:
(quote)
ik ben nog aan t puzzelen op 1922...

Persoonlijk vond ik dat wel een sterk jaar man! Lastig, keuzes maken...

avatar van zaaf
moet wel een goeie worden... is mn geboortejaar.

avatar van aerobag
Ik kan al wel een redelijk lijstje uit de mouw schudden. JayM alvast even wakker schudden?

avatar van ForWhomThePeteTolls
zaaf schreef:
moet wel een goeie worden... is mn geboortejaar.

Dan zie je er wel oud uit voor je leeftijd man, jezus wat een oud hoofd heb jij!

avatar van Nr.4
M'n stapel releases van dit jaar wordt steeds groter. Veel toffe platen uitgekomen, behoorlijk wat nog onderweg ook. Volgorde bepalen is het nog net wat te vroeg voor, maar de top 2 is bij mij al wel zeker denk ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:34 uur

geplaatst: vandaag om 14:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.