Genres / Hip-Hop / Hip Hop Album Top 10s (nu: the best of 2024)
zoeken in:
12
geplaatst: 6 januari 2023, 14:31 uur
Deze ronde nomindeerden 21 users samen 73 verschillende albums. Met 61% van de stemmers achter zich hebben we een duidelijke winnaar die eigenlijk geen moment in gevaar is geweest. Voor de rest een lekker divers rijtje waar voor (bijna) elke hip hop fan wel iets te halen valt. De 20 beste albums van 2022:
20. Nas - King's Disease III (19)
genoemd door -SprayIt-, berend94, Flipm0de, 3dwardVan3
20. Nicholas Craven & Boldy James - Fair Exchange, No Robbery (19)
genoemd door JayM, Flipm0de, overmars89, Koenr
19. Freddie Gibbs - $oul $old $eparately (20)
genoemd door Johnny Marr, Nr.4, Flipm0de
18. Quelle Chris - DEATHFAME (20)
nummer 1 van shaadiq haynes, genoemd door Harderwiek, overmars89, niels94
17. Benny the Butcher - Tana Talk 4 (21)
genoemd door Johnny Marr, MAS, Nr.4
16. Roc Marciano & The Alchemist - The Elephant Man’s Bones (22)
nummer 1 van 3dwardVan3, genoemd door Fred B., JayM, overmars89, shaadiq haynes
15. Moor Mother - Jazz Codes (24)
nummer 1 van Koenr, genoemd door aerobag, madmadder
14. Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Noble (25)
genoemd door -SprayIt-, Yestsida, shaadiq haynes
13. Metro Boomin - Heroes & Villains (28)
genoemd door berend94, zaaf, Yestsida, 3dwardVan3
12. Conway the Machine - God Don't Make Mistakes (28)
genoemd door Johnny Marr, berend94, Harderwiek, MAS, Yestsida, Flipm0de
11. Ka - Languish Arts (32)
genoemd door Fred B., aerobag, JayM, Flipm0de
20. Nas - King's Disease III (19)
genoemd door -SprayIt-, berend94, Flipm0de, 3dwardVan3
20. Nicholas Craven & Boldy James - Fair Exchange, No Robbery (19)
genoemd door JayM, Flipm0de, overmars89, Koenr
19. Freddie Gibbs - $oul $old $eparately (20)
genoemd door Johnny Marr, Nr.4, Flipm0de
18. Quelle Chris - DEATHFAME (20)
nummer 1 van shaadiq haynes, genoemd door Harderwiek, overmars89, niels94
17. Benny the Butcher - Tana Talk 4 (21)
genoemd door Johnny Marr, MAS, Nr.4
16. Roc Marciano & The Alchemist - The Elephant Man’s Bones (22)
nummer 1 van 3dwardVan3, genoemd door Fred B., JayM, overmars89, shaadiq haynes
15. Moor Mother - Jazz Codes (24)
nummer 1 van Koenr, genoemd door aerobag, madmadder
14. Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Noble (25)
genoemd door -SprayIt-, Yestsida, shaadiq haynes
13. Metro Boomin - Heroes & Villains (28)
genoemd door berend94, zaaf, Yestsida, 3dwardVan3
12. Conway the Machine - God Don't Make Mistakes (28)
genoemd door Johnny Marr, berend94, Harderwiek, MAS, Yestsida, Flipm0de
11. Ka - Languish Arts (32)
genoemd door Fred B., aerobag, JayM, Flipm0de
13
geplaatst: 6 januari 2023, 14:33 uur
En de 10 absolute heersers dit jaar:
10. Open Mike Eagle - Component System with the Auto Reverse (35)
nummer 1 van overmars89, genoemd door JayM, Koenr, niels94, shaadiq haynes
9. Little Simz - No Thank You (38)
nummer 1 van Silky & Smooth, Harderwiek, genoemd door Johnny Marr, -SprayIt-, overmars89, niels94, shaadiq haynes
8. Ka - Woeful Studies (40)
nummer 1 van madmadder, JayM, genoemd door Fred B., aerobag, Johnny Marr, niels94
7. Kno x Sadistik - Bring Me Back When the World Is Cured (41)
nummer 1 van ForWhomThePeteTolls, genoemd door -SprayIt-, Silky & Smooth, madmadder, Harderwiek, MAS, Flipm0de
6. JID - The Forever Story (43)
genoemd door Chrisseh, aerobag, -SprayIt-, berend94, zaaf, madmadder, Yestsida, overmars89
5. Pusha T - It's Almost Dry (47)
nummer 1 van Yestsida, genoemd door Johnny Marr, -SprayIt-, Silky & Smooth, berend94, zaaf, madmadder, Harderwiek, Flipm0de, niels94
4. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future (58)
genoemd door -SprayIt-, Silky & Smooth, berend94, zaaf, madmadder, Harderwiek, Yestsida, Flipm0de, 3dwardVan3
3. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers (63)
nummer 1 van berend94, Nr.4, genoemd door Johnny Marr, aerobag, -SprayIt-, zaaf, Harderwiek, overmars89, shaadiq haynes
2. billy woods & Preservation - Aethiopes (67)
nummer 1 van aerobag, Flipm0de, niels94, genoemd door Johnny Marr, zaaf, madmadder, JayM, overmars89, Koenr
1. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes (95)
nummer 1 van Johnny Marr, -SprayIt-, genoemd door Chrisseh, Silky & Smooth, berend94, zaaf, Harderwiek, MAS, Nr.4, Flipm0de, niels94, shaadiq haynes, 3dwardVan3
10. Open Mike Eagle - Component System with the Auto Reverse (35)
nummer 1 van overmars89, genoemd door JayM, Koenr, niels94, shaadiq haynes
9. Little Simz - No Thank You (38)
nummer 1 van Silky & Smooth, Harderwiek, genoemd door Johnny Marr, -SprayIt-, overmars89, niels94, shaadiq haynes
8. Ka - Woeful Studies (40)
nummer 1 van madmadder, JayM, genoemd door Fred B., aerobag, Johnny Marr, niels94
7. Kno x Sadistik - Bring Me Back When the World Is Cured (41)
nummer 1 van ForWhomThePeteTolls, genoemd door -SprayIt-, Silky & Smooth, madmadder, Harderwiek, MAS, Flipm0de
6. JID - The Forever Story (43)
genoemd door Chrisseh, aerobag, -SprayIt-, berend94, zaaf, madmadder, Yestsida, overmars89
5. Pusha T - It's Almost Dry (47)
nummer 1 van Yestsida, genoemd door Johnny Marr, -SprayIt-, Silky & Smooth, berend94, zaaf, madmadder, Harderwiek, Flipm0de, niels94
4. Denzel Curry - Melt My Eyez See Your Future (58)
genoemd door -SprayIt-, Silky & Smooth, berend94, zaaf, madmadder, Harderwiek, Yestsida, Flipm0de, 3dwardVan3
3. Kendrick Lamar - Mr. Morale & The Big Steppers (63)
nummer 1 van berend94, Nr.4, genoemd door Johnny Marr, aerobag, -SprayIt-, zaaf, Harderwiek, overmars89, shaadiq haynes
2. billy woods & Preservation - Aethiopes (67)
nummer 1 van aerobag, Flipm0de, niels94, genoemd door Johnny Marr, zaaf, madmadder, JayM, overmars89, Koenr
1. Danger Mouse & Black Thought - Cheat Codes (95)
nummer 1 van Johnny Marr, -SprayIt-, genoemd door Chrisseh, Silky & Smooth, berend94, zaaf, Harderwiek, MAS, Nr.4, Flipm0de, niels94, shaadiq haynes, 3dwardVan3
4
zaaf
geplaatst: 6 januari 2023, 14:44 uur
tjonge, we flikken het weer! krasse lijst hoor, thanks JayM!
3
geplaatst: 6 januari 2023, 15:08 uur
Jullie staan potverdorie altijd garant voor kwaliteit. Fijne opsomming, complimenten voor ieders inzet, voornamelijk Jay! 

1
geplaatst: 6 januari 2023, 15:44 uur
overmars89 schreef:
Ik ga sowieso! En waarschijnlijk alleen
Dus lijkt mij leuk!
Edit: Ik heb in ieder geval een ticket!
(quote)

Dus lijkt mij leuk!
Ook van de partij. Lijkt mij ook tof om de medeliefhebbers van MuMe te ontmoeten.
0
geplaatst: 6 januari 2023, 15:57 uur
Koenr schreef:
Ik kan die dag helaas niet vanwege het IFFR, was anders wel een hele leuke meet-up geweest.
Iemand nog andere hip-hop concerten op de agenda?
Ik kan die dag helaas niet vanwege het IFFR, was anders wel een hele leuke meet-up geweest.
Westside Gunn, Loyle Carner, Souls of Mischief, Oddisee bijvoorbeeld.
Helaas is Groningen geen haalbare kaart, anders waren Homeboy Sandman, The Doppelgangaz en Sa-Roc nog opties geweest.
0
geplaatst: 6 januari 2023, 17:36 uur
Koenr schreef:
WSG, Souls of Mischief in Roffa en mogelijk 3 februari Boldy en Alc.
1
geplaatst: 6 januari 2023, 17:40 uur
Thanks voor het regelen weer JayM. Ik heb 6 albums van de top 10 nog niet gecheckt, dus ga maar eens aan de slag.
Daarnaast verassend dat Metro Boomin hier in de top 20 staat. Dan moet het wel erg goed zijn. Die ga ik ook zeker checken.
Daarnaast verassend dat Metro Boomin hier in de top 20 staat. Dan moet het wel erg goed zijn. Die ga ik ook zeker checken.
4
geplaatst: 6 januari 2023, 19:38 uur
1/10 en 1/20, erg tevreden met deze niet zo goede score. Ik ben natuurlijk graag een beetje anders. Peace JayM en dank voor het werk weer. Tot over ongeveer zo'n 355/360 dagen!
1
geplaatst: 6 januari 2023, 20:02 uur
Fraaie lijst! Had ook niet anders verwacht. Tnx JayM!
WSG volgende week gaat me niet lukken, maar Souls of Mischief live lijkt me wel heel tof. Iemand enig idee of die tegenwoordig nog de moeite zijn live?
WSG volgende week gaat me niet lukken, maar Souls of Mischief live lijkt me wel heel tof. Iemand enig idee of die tegenwoordig nog de moeite zijn live?
4
geplaatst: 6 januari 2023, 23:19 uur
Bedankt voor jullie inzet! December zetten we de traditie weer voort
0
geplaatst: 7 januari 2023, 00:39 uur
overmars89 schreef:
Dus lijkt mij leuk!
(quote)

Dus lijkt mij leuk!
Ik heb zojuist vrij geregeld en een ticket gekocht. Ben wel in voor een drankje in de Melkweg. Alleen niet na de show, want dan heb ik nog een ander eventje.
Btw: Ik ken alleen Bo Jackson van Boldy, dus ik heb even een snelcursus nodig. Ik zie dat hij een zeer uitgebreide discografie heeft. Iemand tips?
2
geplaatst: 7 januari 2023, 08:58 uur
MAS schreef:
Ik heb zojuist vrij geregeld en een ticket gekocht. Ben wel in voor een drankje in de Melkweg. Alleen niet na de show, want dan heb ik nog een ander eventje.
Btw: Ik ken alleen Bo Jackson van Boldy, dus ik heb even een snelcursus nodig. Ik zie dat hij een zeer uitgebreide discografie heeft. Iemand tips?
(quote)
Zijn samenwerkingen met Alchemist, Real Bad Man en Nicholas Craven vind ik de meest geslaagde releases.
2
geplaatst: 7 januari 2023, 09:01 uur
MAS schreef:
heb even een snelcursus nodig. Ik zie dat hij een zeer uitgebreide discografie heeft. Iemand tips?
Aangezien ie met Alc komt vermoed ik dat het merendeel uit die discografie wordt gedaan. Mijn favoriet is The Price of Tea in China met Bo als een close second. TPoTIC: Surf & Turf, Scrape the Bowl, Grey October, Speed Demon Freestyle, Giant Slide. Ill Advised en My First Offense vind ik van de Boldface EP heel dope. Bo Jackson ken je, Tecmo Bo was meer een b-side & leftovers van Bo Jackson, maar check zeker Hot Water Tank (die beat!!). heb even een snelcursus nodig. Ik zie dat hij een zeer uitgebreide discografie heeft. Iemand tips?
Van de overige albums vind ik het dit jaar verschenen Fair Exchange, No Robbery (met Nicholas Craven), Killing Nothing (met Real Bad Man), van beide staan tips in mijn jaarlijst, en het in 2020 uitgekomen Manger on McNichols met Sterling Toles (bv Detroit River Rock) erg tof. Het album met Futurewave moet ik nog beter checken dus kan daar weinig zinnigs over zeggen.
2
geplaatst: 7 januari 2023, 12:13 uur
Thanks beiden! Ik ga maar eens beginnen met The Price of Tea in China en Tecmo Bo. Die laatste ken ik al half, want een deel van de tracks staan als bonustracks op mijn Bo Jackson plaat.
0
geplaatst: 8 januari 2023, 08:41 uur
Weet iemand hoe laat normaal gesproken de main act begint als 19.30u de starttijd is in De Melkweg? In dit geval voor de Boldy show.
2
geplaatst: 8 januari 2023, 09:13 uur
Laatste jaren zijn ze vrij vroeg en vrij stipt om 20.30u of 21u.
0
geplaatst: 8 januari 2023, 18:14 uur
-SprayIt- schreef:
Pharcyde in Groningen, we worden weer verwend mensen.
Pharcyde in Groningen, we worden weer verwend mensen.
Sowieso veel in Groningen zag ik. Beetje jaloers.
0
geplaatst: 8 januari 2023, 19:53 uur
Simplon heel tof, maar gewoon niet te doen voor de zuiderlingen onder ons
0
geplaatst: 8 januari 2023, 20:23 uur
Inderdaad niet te doen. Jammer. Is alweer lang geleden dat ik The Pharcyde heb gezien.
0
geplaatst: 9 januari 2023, 15:02 uur
Ik ben overigens ook Slum Village (incl. Elzhi) aan het overwegen.
0
geplaatst: 9 januari 2023, 17:45 uur
Ik ben sowieso niet van (geforceerde) meetings, en moet echt cherrypicken qua concerten door mijn mental issues... Kan max 2, 3 concerten per jaar namelijk.
0
geplaatst: 9 januari 2023, 18:53 uur
overmars89 schreef:
Waar zie je dat het met Elzhi is?
0
geplaatst: 10 januari 2023, 08:24 uur
Eigenlijk heb ik het niet gefactcheckt. Maatje zei het in een appgroep.
In het verhaaltje staat alleen dat er een nieuw lid is aangetrokken: Elzhi.. Maar er staat niet of ie meekomt, eigenlijk.

0
geplaatst: 10 januari 2023, 12:11 uur
Ja wrm komt WSG niet naar BE en wel naar jullie kikkerlandje?
* denotes required fields.