MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
MAS schreef:
(quote)

Ik had destijds hetzelfde. Zal het volgende week eens opnieuw beluisteren.

Miles ook het luisteren waard. Bijna below the heavens niveau.

Vermoed dat Kalikula per ongeluk Flipm0de’s score heeft overgeslagen. Bijgewerkte stand:

Nujabes - Kutmasta Kurt 15-3
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 7-12
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-19
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 2-15

Nujabes - Kutmasta Kurt 16-3
Toch wel Nujabes, al ben ik daar niet zo'n geweldige fan van. Iets te veilig vaak.

Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 8-12
Lastige. Stoupe heeft heel fijne melodieën maar ik vind de basis vaak niet indrukwekkend. Dat doet Edan wat beter vind ik.

Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-20
Tsja.. DWYCK

J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 2-16
Makkelijkere keuze voor ON dan in vorige ronde

JayM schreef:
(quote)
Mag je natuurlijk gewoon nomineren, merk zelf wel dat ik last heb van hardnekkige Amerikaanse Hip Hop-bias.

Ik snap de bias, maar je mist behoorlijk wat goed werk. Ook Australië en Nieuw Zeeland hebben leuke dingetjes en natuurlijk Zweden met o.a. Looptroop

Kos
Nujabes - Kutmasta Kurt 16-3
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 7-13
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-20
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 2-16

De eerste stemming van ronde 2 was niet heel spannend en verwacht ook dat de volgende vier battles niet heel close gaan zijn, maar laat me graag verrassen!.

Deadline woensdag om 11:59

Dr. Dre - Domingo 0-0
Da Beatminerz - Apollo Brown 0-0
DJ Screw - Grandmaster Flash 0-0
Havoc - Uyama Hiroto 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls,Niek

panjoe (moderator)
Dr. Dre - Domingo 1-0
Da Beatminerz - Apollo Brown 1-0 nipt
DJ Screw - Grandmaster Flash 1-0
Havoc - Uyama Hiroto 0-1

Dr. Dre - Domingo 1-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 2-0
DJ Screw - Grandmaster Flash 1-1
Havoc - Uyama Hiroto 1-1

Dre vind ik buiten zijn vroegere werk niet heel impressive, en heb een beetje een hekel aan het mannetje wat hij is... Beatminerz zijn voor mij kanshebber, jammer voor Apollo maar had hij maar niet die 2 gedrochten met Planet Asia moeten maken... Dat zijn major minpunten, jwz!
DJ Screw you! Die vibe zal ik nooit voelen en altijd en te eeuwig tegen stemmen! Havoc is een genie, The Infamous en Hell On Earth zijn al zoveel credits dat hij bij mij sowieso hoog scoort. Hij is een soort van GOD, jwz!

Glitch
Dr. Dre - Domingo 2-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 3-0
DJ Screw - Grandmaster Flash 2-1
Havoc - Uyama Hiroto 1-2

JRLA (crew)
Dr. Dre - Domingo 3-1

Dit mag niet eens een competitie zijn. Dre heeft elk decennium op slot gezet. 80's met NWA, 90's met Snoop en Deathrow, 00's met Eminem en alle aanverwante Aftermath dingen, 10's met Kendrick.. Dus het zou mij zelfs verbazen als hij niet de overall winnaar wordt.

Da Beatminerz - Apollo Brown 4-0

Apollo is iets teveel een kunstje gaan doen. In het beginsel waren zijn samplegebruik en drumkits verfrissend en gaven een knipoog aan de 90's. Nu doet hij eigenlijk het kunstje elke keer opnieuw en betrap ik hem zelfs op herhaaldelijk dezelfde samples.

DJ Screw - Grandmaster Flash 2-2

Flash, puur omdat hij een legend is... Ben geen groot fan van beide.

Havoc - Uyama Hiroto 2-2

Havoc op basis van Hell on Earth en The Infamous..

Dr. Dre - Domingo 4-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 5-0
DJ Screw - Grandmaster Flash 3-2
Havoc - Uyama Hiroto 3-2

Dr. Dre - Domingo 5-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 5-1
DJ Screw - Grandmaster Flash 4-2
Havoc - Uyama Hiroto 4-2

Dre en Havoc hebben simpelweg een grotere discrografie en meer classic op hun naam. Ditzelfde geldt eigenlijk ook voor Da Beatminerz, maar ik zet persoonlijk veel sneller iets van AB op. Screw vs. Flash is wel een eerlijke battle. Flash is een icoon, maar als producer toch weinig bijzonder. Screw is ook niet echt een producer, maar heeft wel een compleet iconische sound neergezet.

Dr. Dre - Domingo 6-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 5-2
DJ Screw - Grandmaster Flash 4-3
Havoc - Uyama Hiroto 5-2

Dre en Havoc een makkie.
Beatminerz tegen Apollo Brown is lastige. De classics van Beatminerz heeft AB voor mij niet, maar ik luister veel vaker naar AB en heeft toch lichtjes de voorkeur hier.
Screw en Grandmaster Flash kan me niet echt schelen, mogen er allebei wel uit. Die Screw sound vind ik echter zo verrot dat ik maar op Flash stem, al slaat dat qua produceren eigenlijk nergens op.

Kos
Dr. Dre - Domingo 7-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 6-2
DJ Screw - Grandmaster Flash 4-4
Havoc - Uyama Hiroto 6-2

Dr. Dre - Domingo 8-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 7-2
DJ Screw - Grandmaster Flash 4-4 pas
Havoc - Uyama Hiroto 7-2

Dr. Dre - Domingo 9-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 7-3
DJ Screw - Grandmaster Flash 4-5
Havoc - Uyama Hiroto 8-2

Dr. Dre - Domingo 10-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 7-4
DJ Screw - Grandmaster Flash 5-5
Havoc - Uyama Hiroto 9-2

Dr. Dre - Domingo 11-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 7-5
DJ Screw - Grandmaster Flash 6-5
Havoc - Uyama Hiroto 10-2

Voor die echte streetboys, check de GH van Apollo Brown elders op het forum ook effe

Greatest Hits of #6: Apollo Brown - MusicMeter.nl

Shelter schreef:

Ik snap de bias, maar je mist behoorlijk wat goed werk. Ook Australië en Nieuw Zeeland hebben leuke dingetjes en natuurlijk Zweden met o.a. Looptroop
Ongetwijfeld. Al luister ik niet exclusief Amerikaanse hip hop, is meer dat daar bijna altijd mijn voorkeur naar uitgaat.

Dr. Dre - Domingo 12-1
Da Beatminerz - Apollo Brown 8-5
DJ Screw - Grandmaster Flash 6-6
Havoc - Uyama Hiroto 11-2

Twee vingers, één neus en een match-up die me gestolen kan worden.

Glitch
JayM schreef:
(quote)
Ongetwijfeld. Al luister ik niet exclusief Amerikaanse hip hop, is meer dat daar bijna altijd mijn voorkeur naar uitgaat.
Meer nog: telkens als ik naar niet-Amerikaanse hiphop luister, vraag ik me af waarom ik niet gewoon wat Amerikaanse hiphop opleg. Weinig open-minded, maar het zij zo.

Zelfde hier. Accentje en/of onverstaanbaar en ik haak af. Paar uitzonderingen daargelaten zoals The Streets of albums waarbij de beats doorslaggevend zijn.

Dr. Dre - Domingo 12-1 (pas)
Ken Domingo niet goed genoeg.

Da Beatminerz - Apollo Brown 9-5
Toch wat tijdlozer Da Beatminerz.

DJ Screw - Grandmaster Flash 6-6 (pas)
Ken DJ Screw onvoldoende.

Havoc - Uyama Hiroto 12-2
Veel beter dan The Infamous wordt het qua producties niet. Uyama ook heel goed hoor maar bij lange na niet zo tijdloos en door merg en been als een Right Back at You

Alleen al hierdoor verdienen Beatminerz heel ver te komen!

Glitch
Alles van Enta da Stage en Dah Shinin’. Voortreffelijk mc-werk, maar die sfeervolle beats zorgen ervoor dat die platen echt leven.

Ik volg het topic nog met een half oog, pak af en toe nog iets mee wat ik niet ken. Hierdoor net deze DJ Screw - Big Tyme Recordz Volume II: All Screwed Up gepompt, en holy shit, wat maakt die DJ screw een heerlijke producties en een unieke sound!

Dr. Dre - Domingo 13-1

Da Beatminerz - Apollo Brown 10-5
Dah Shinin’!!!

DJ Screw - Grandmaster Flash 6-7
Had hier een Ski tegen Sir Jinx gezet.

Havoc - Uyama Hiroto 13-2

Glitch
aerobag schreef:
Ik volg het topic nog met een half oog, pak af en toe nog iets mee wat ik niet ken. Hierdoor net deze DJ Screw - Big Tyme Recordz Volume II: All Screwed Up gepompt, en holy shit, wat maakt die DJ screw een heerlijke producties en een unieke sound!
Heel cool om te horen

Dr. Dre - Domingo 14-1
Dr Dre, ik ben geen fanboy van Dr Dre maar Domingo heeft toch niet veel vette producties op zijn naam staan. Heb het nog even extra opgezocht hahaha. Dr Dre in 90's was top, 80's is soms mijn ding en soms helemaal niet, 00's mondjesmaat. Ik ben absoluut geen Eminem fan en de producties waren soms infantiel te noemen (sorry). Werk met Kendrick waren wel weer beter. Dus Dre it is.

Da Beatminerz - Apollo Brown 11-5
Deze is erg lastig, ik heb altijd veel liefde gehad voor Rawkus. Da Beatminerz hebben die lekkere Boombap beats. Apollo Brown was een producer die hiphop even nodig had na al die gedrochten lately in hiphop land. Ook lekkere harde beats en toffe samples. Ik ga toch voor Beatminerz.

DJ Screw - Grandmaster Flash 6-8
Toch nog even opgezocht, maar GF wint het van DJ Screw.

Havoc - Uyama Hiroto 14-2
Ik ben een Nujabes liefhebber en heb Uyama altijd een Nujabes b versie gevonden.
Teveel belletjes en irritante instrumenten too high pitched. Japanese producers hebben veelal een soortgelijke stijl en bij UH bevalt het me niet echt. A Son of the Sun was nog wel okish, daarna hier en daar wat ok tracks maar niet echt tof als een volledig album. Deze gaat dus vrij makkelijk naar Havoc.
The Infamous en Hell on Earth zijn straight up bangers en absolute klassiekers. Daarvoor was het al best tof ook en erna wat minder maar hier en daar nog steeds vette tracks zoals "Burn".

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.