MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
JRLA (crew)
Nujabes - Kutmasta Kurt 7-1
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 3-5
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-8
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 0-6

Ik stel voor een albums battle of is die er al geweest..?

JRLA schreef:
Nujabes - Kutmasta Kurt 7-1
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 3-5
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-8
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 0-6

Ik stel voor een albums battle of is die er al geweest..?

Er zijn al zoveel album verkiezingen geweest. Tracks lijkt mij leuker...maar ja, hoe ga je daar aan een redelijk aantal komen. Maar ook met albums. Dan zul je toch echt naar de 256 stuks moeten lijkt mij...

JRLA (crew)
ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Er zijn al zoveel album verkiezingen geweest. Tracks lijkt mij leuker...maar ja, hoe ga je daar aan een redelijk aantal komen. Maar ook met albums. Dan zul je toch echt naar de 256 stuks moeten lijkt mij...

Ja hebben we wat tijdverdrijf tijdens deze druilerige dagen
256 albums gaan we zeker aan komen, daarna tracks.. Ik weet alleen niet of Flipm0de het nog eens wilt doen...?

MAS
Beiden een goed plan!

Maar kunnen we dan niet albums met minder dan 200/100/50 stemmen doen? Om te voorkomen dat we vrijwel zeker uitkomen op Enter The Wu o.i.d.

MAS schreef:
Beiden een goed plan!

Maar kunnen we dan niet albums met minder dan 200/100/50 stemmen doen? Om te voorkomen dat we vrijwel zeker uitkomen op Enter The Wu o.i.d.

Wie zegt dat Enter The Wu niet in de eerste ronde tegen Please Hammer, Don’t Hurt Them moet? Kan ie direct naar huis…

Nujabes - Kutmasta Kurt 7-2
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 3-6
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-9
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 0-7

Nujabes - Kutmasta Kurt 8-2
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 4-6
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-10
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 1-7

Nujabes - Kutmasta Kurt 9-2
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 4-7
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-11
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 1-8

N ujabes - Kutmasta Kurt 10-2
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 4-8
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-12
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 1-9

JRLA schreef:
(quote)

Ja hebben we wat tijdverdrijf tijdens deze druilerige dagen
256 albums gaan we zeker aan komen, daarna tracks.. Ik weet alleen niet of Flipm0de het nog eens wilt doen...?

We hebben albums (36 chambers won) en nummers (NY State of Mind als winnaar) al gehad.

Een lijst met alleen minder bekende albums zoals MAS voorstelde lijkt me wel dope. Dit soort spelletjes vind ik nog leuker worden als ik her en der nieuwe ontdekkingen tegen kom.

Nujabes - Kutmasta Kurt 11-2
Eigenlijk is KK echt een vette producer, ik vind hem echt tof. Alleen Nujabes is echt helemaal mijn ding en een van mijn favorieten dus die krijgt mijn stem.

Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 4-9
Ik dig Mr Lif meestal wel, maar toch vaker de rap skills dan de producties. Edam is wel ok en Stoupe is een beast.

Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-13
Kan me echt niet voorstellen dat er ook maar iemand is die zegt, Krit is beter dan Premier. Ik zeker niet.

J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 1-10
ON easy

Flipm0de schreef:
(quote)

We hebben albums (36 chambers won) en nummers (NY State of Mind als winnaar) al gehad.

Een lijst met alleen minder bekende albums zoals MAS voorstelde lijkt me wel dope. Dit soort spelletjes vind ik nog leuker worden als ik her en der nieuwe ontdekkingen tegen kom.

Gaan mensen de tijd nemen om alle albums die ze niet echt of echt niet kennen te ontdekken? Anders is het vaak ook een ongelijke strijd. En wie gaat bepalen of een album 'obscuur' of minder bekend genoeg is. Dat is zo arbitrair als maar kan...

ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Gaan mensen de tijd nemen om alle albums die ze niet echt of echt niet kennen te ontdekken? Anders is het vaak ook een ongelijke strijd. En wie gaat bepalen of een album 'obscuur' of minder bekend genoeg is. Dat is zo arbitrair als maar kan...

Dat laatste kan eventueel aan de hand van stemmen op MuMe, maar wel eens met het ontdekken. Twijfel ook of mensen de tijd / zin hebben om obscure albums te checken. Misschien alle albums behalve de MuMe hip hop top-50? Track zouden we ook per subgenre / gebied kunnen doen; West Coast, East Coast, Southern, Midwest etc. (bij albums is dat weer lastiger, omdat ik die winnaars wel kan uittekenen).

JRLA (crew)
Ik denk ook dat we gewoon voor stemmen moeten gaan. Albums met minder dan 10 stemmen bijvoorbeeld. Ik weet zeker dat er dan een flinke lijst uitkomt.

10 is wel heel laag… het is wel handig als het merendeel het album kent om de snelheid er wat in te houden. Anders wordt het ook een beetje een HHAvdW-topic.

Nujabes - Kutmasta Kurt 11-2 (pas)
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 4-10
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-14 (zéér jammer wel voor KRIT, maar Premo is Top 3)
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 2-10

panjoe (moderator)
Nujabes - Kutmasta Kurt 12-2
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 5-10
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-15
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 2-11

Nujabes - Kutmasta Kurt 13-2
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 5-11
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-16
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 2-12

Makkelijke ronde dit. Geen enkele battle doet me twijfelen.

MAS
Silky & Smooth schreef:
10 is wel heel laag… het is wel handig als het merendeel het album kent om de snelheid er wat in te houden. Anders wordt het ook een beetje een HHAvdW-topic.

Ja dat is waar. De ondergrens kan ook op 100-150. Dan hebben we de meeste classics er denk ik wel uit en zal een groot deel van de hiphop users het meeste wel kennen.

Of een ondergrens van 30-50. Dan heb je waarschijnlijk alle classics, semi-classics en MUME-classics er uit gefilterd.

Wellicht kunnen we ook een keer een NL hiphop editie doen.

Kijkend naar de top 50 lijst in dit topic dan is er geen enkel album met minder dan 50 stemmen. Runaway Slave lijkt nog het minst populair te zijn met 75 stemmen.

Als we alleen platen onder de 50 stemmen doen krijgen we al een volledig andere lijst.

Was even bang voor een herhalingsoefening, maar met max 50 stemmen gaat dat zeker iets moois opleveren. Leuk idee, ik ben erbij.

Ps: tegen van het einde van het jaar zal ook de balans van ‘23 worden opgemaakt, dus die druilerige dagen komen we door.

JRLA (crew)
Flipm0de schreef:
Kijkend naar de top 50 lijst in dit topic dan is er geen enkel album met minder dan 50 stemmen. Runaway Slave lijkt nog het minst populair te zijn met 75 stemmen.

Als we alleen platen onder de 50 stemmen doen krijgen we al een volledig andere lijst.

Goed idee! Ik ben in!

Ik kwam er laatst achter dat dit geweldige album maar 38 stemmen heeft… kanshebbertje!

Nujabes - Kutmasta Kurt 12-3
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 6-10
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-16
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 2-12

Silky & Smooth schreef:
Ik kwam er laatst achter dat dit geweldige album maar 38 stemmen heeft… kanshebbertje!

Wellicht omdat Below the Heavens zo goed was vond ik die wat tegen vallen, maar geef het graag een nieuwe kans

Wellicht een leuk idee om niet Amerikaanse hiphop te raten. Zat parels in Frankrijk, Duitsland, België, Engeland etc.

Nujabes - Kutmasta Kurt 13-3
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 6-11
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-17
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 2-13

Shelter schreef:
Wellicht een leuk idee om niet Amerikaanse hiphop te raten. Zat parels in Frankrijk, Duitsland, België, Engeland etc.
Mag je natuurlijk gewoon nomineren, merk zelf wel dat ik last heb van hardnekkige Amerikaanse Hip Hop-bias.

MAS
Shelter schreef:
(quote)

Wellicht omdat Below the Heavens zo goed was vond ik die wat tegen vallen, maar geef het graag een nieuwe kans

Ik had destijds hetzelfde. Zal het volgende week eens opnieuw beluisteren.

Nujabes - Kutmasta Kurt 14-3
Edan - Stoupe the Enemy of Mankind 7-11
Big K.R.I.T. - DJ Premier 0-18
J.U.S.T.I.C.E. League - Organized Noize 2-14

Gast
geplaatst: vandaag om 13:37 uur

geplaatst: vandaag om 13:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.