MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
zaaf
Q-Tip - DJ Premier 1-0
Dr. Dre - RZA 0-1

Q-Tip - DJ Premier 1-1
Dr. Dre - RZA 0-2

panjoe (moderator)
Q-Tip - DJ Premier 2-1
Dr. Dre - RZA 0-3

Preemo tegen een van die andere twee zou wel een voorspelbare finale zijn, hoewel alle vier zeker in de GOAT-conversatie horen wat mij betreft. Over de gehele lijn zijn de beats van Q-Tip gewoon net wat meer mijn smaak.

Met Madlib is mijn laatste persoonlijke favoriet nu wel uitgeschakeld, helaas.

JRLA (crew)
Q-Tip - DJ Premier 2-2
Dr. Dre - RZA 1-3

Q-Tip - DJ Premier 2-3
Dr. Dre - RZA 1-4

Allebei met het mes op de keel.

Q-Tip - DJ Premier 2-4
Dr. Dre - RZA 1-5

Q-Tip - DJ Premier 2-5
Dr. Dre - RZA 2-5

Dr. Dre en DJ Premier, beide voor mij top 3 DOA.

Q-Tip - DJ Premier 2-6
Dr. Dre - RZA 2-6

Q-Tip - DJ Premier 2-7
Dr. Dre - RZA 3-6

Preemo is de goat en Dr. Dre heeft classics weten uit te brengen in de jaren '80, '90, en '00.

Q-Tip - DJ Premier 2-8
Dr. Dre - RZA 3-7

Glitch
Q-Tip - DJ Premier 2-9
Dr. Dre - RZA 4-7

Q-Tip - DJ Premier 3-9
Dr. Dre - RZA 5-7

MAS
Q-Tip - DJ Premier 3-10
Dr. Dre - RZA 6-7

Q-Tip - DJ Premier 4-10
Dr. Dre - RZA 6-8

Premier had het even lastig tegen Ant, maar niet tegen Tip?…

Q-Tip - DJ Premier 4-11
Dr. Dre - RZA 7-8

ATCQ vs Gang Starr. Helden tegen helden. Amarone tegen Margaux. En nog zo meer. Score is een momentopname.

Chronic 1, Doggystyle en NWA wint.

Q-Tip - DJ Premier 5-11
Dr. Dre - RZA 7-9

Vier waardige halvefinalisten. Vind het enorm lastig om tegen Preemo te stemmen, maar de schaal Tipt iets naar links bij mij. En RZA mag van mij in de finale staan tegenover een van die twee.

Silky & Smooth schreef:
Premier had het even lastig tegen Ant, maar niet tegen Tip?…
ook bijzonder verrast door deze grote voorsprong…. Q-Tip wint dit overduidelijk voor mij in de breedte.

Voor de liefhebbers van lijsten over geiten. Op 8’ noemen Al en Earl hun keuzes (net daarvoor hun geit album en stukje later rapper).

Harderwiek schreef:
(quote)
ook bijzonder verrast door deze grote voorsprong…. Q-Tip wint dit overduidelijk voor mij in de breedte.

Eens. Als ik er goed over nadenk is Q-Tip misschien wel dé hip hop GOAT voor mij. Een unieke, zeer creatieve gast die al vanaf de beginjaren meedraait en vandaag de dag nog steeds relevant is. Natuurlijk is niet alles een schot in de roos, maar ik kan zo snel ook geen matig, laat staan slecht, werk van hem voor de geest halen. En als je daar bovenop er ook nog even bij stil staat hoeveel artiesten, waaronder grote producers, ATCQ als inspiratiebron aanwijzen... poeh!

Q-Tip - DJ Premier 5-12
Dr. Dre - RZA 8-9

Glitch
Silky & Smooth schreef:
(quote)

Eens. Als ik er goed over nadenk is Q-Tip misschien wel dé hip hop GOAT voor mij.
Het is maar waar je referentiekader ligt. Als ik aan hiphop denk, denk ik het DJ Premier-geluid. Pas daarna aan alle andere mogelijke hiphop-stromingen.

Q-Tip - DJ Premier 5-13
Dr. Dre - RZA 8-10

Iconische halve finales hoor. Wat een mooi viertal. Vele jaren geleden, in mijn pre-MuMe leven, misschien rond 2003, was ik op een ander forum eens een topic gestart wie de beste producer ooit was: Dre of Premier. Ik vond toen als 14-jarige duidelijk Dre, de rest van dat complete forum vond Premier. Mooie tijden en net zo’n mooi viertal dat hier overblijft (al is Madlib voor mij denk ik nu de #1, en Dre de #4).

zaaf
wel een beetje ouwe meuk toch?

Q-Tip - DJ Premier 5-14
Dr. Dre - RZA 8-11

Glitch schreef:
(quote)
Het is maar waar je referentiekader ligt. Als ik aan hiphop denk, denk ik het DJ Premier-geluid. Pas daarna aan alle andere mogelijke hiphop-stromingen.

Uiteraard. Als ik aan hip hop denk is de sound van Buckwild de eerste die mij te binnen schiet. Of de beat van U Da Man van Black Moon. Zoiets…

Dat is ook een fijne productie zeg!

[/quote]
Uiteraard. Als ik aan hip hop denk is de sound van Buckwild de eerste die mij te binnen schiet. Of de beat van U Da Man van Black Moon. Zoiets… [/quote]

Of dit:

Wat een baas is het toch!!

Q-Tip - DJ Premier 6-14
Dr. Dre - RZA 8-12

Ben meer een Wu Tang dan Dr Dre fan dus die keuze is vlug gemaakt. RZA tussen 1993 en 1997 is legendarisch. 36 Chambers, Tical, Liquid Swords, OB4CL, Gravediggaz, Ironman, Return to 36 Chambers en Wu Tang forever
Dr Dre uiteraard ook fantastisch met NWA en solo, Doggystyle maar toch voorkeur voor RZA

Q-Tip vs Premo is lastiger. ATCQ en Gang Starr vind ik evenwaardig en stiekem ATCQ soms net iets beter maar dan leg ik Hard to Earn of Moment of Truth op en ja
Premo en Q Tip deden beide ook mee op Illmatic. Q op The Infamous en The Roots albums, Premo op KRS One en Jeru albums. Vind het bijna gelijk maar voor de spanning nu Q Tip gekozen

Q-Tip - DJ Premier 6-15
Dr. Dre - RZA 8-13

Dre & RZA zijn mijn nummer 2 en 1. En soms mijn nummer 1 en 2.
Help.

Q-Tip - DJ Premier 7-15
Dr. Dre - RZA 8-14

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.