Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
0
geplaatst: 17 december 2023, 16:26 uur
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 1-4
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 6-0
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 3-4
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 4-2
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 6-0
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 3-4
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 4-2
0
zaaf
geplaatst: 17 december 2023, 16:57 uur
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 1-5
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 7-0
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-4
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 5-2
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 7-0
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-4
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 5-2
2
geplaatst: 17 december 2023, 19:22 uur
Wederom aan 3 battles volledig toegekomen, waarbij de vierde al wel beslist lijkt. Benieuwd naar Decompoze in een volgende ronde.
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 1-6
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 7-0 pas
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-5
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 6-2
Te beginnen met Boogie tegen Hermit. Die tweede kende ik al en vind ik een sterke plaat, met name door de beats. De raps zijn intelligent maar net een slagje te monotoon naar mijn smaak. Niettemin een smaakvolle plaat terwijl Boogie weinig onderscheidends heeft voor mij.
Van Noname had ik best veel verwacht - ging er op basis van enkele (recentere) losse tracks vanuit dat het wel wat voor mij zou zijn, gezien ik vaak kan genieten van hiphop die net wat buiten de lijntjes kleurt. En dat viel me bij Noname net wat tegen: een beetje vervelende/zeurderige refreintjes en raps die net niet lekker wegluisteren. Citizen Kane daarentegen is een oerdegelijke/solide nineties hiphopplaat. Eentje die het bijna niet fout kan doen en dan ook niet doet. Nu net wel wat strak binnen de lijntjes maar over de hele lijn wel met klasse uitgevoerd.
The Great Escape is mijn favo ontdekking van deze ronde. Zeker de eerste helft van die plaat ligt me erg goed: valt me op hoe goed Alchemist geworden is in produceren in dienst van de MC. Larry is geen bijster spannende rapper maar wordt zo goed ondersteund dat beats en raps elkaar echt naar een hoger niveau duwen. Fat Windjacks vind ik een OK plaat (kende hem al) maar gaat me ondanks zijn korte speelduur vrij snel vervelen.
Hele mooie opzet trouwens - dit vervolg op de Mume-GOAT! Uitgelezen mogelijkheid om eens wat pareltjes van onder de radar te leren kennen.
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 1-6
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-5
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 6-2
Te beginnen met Boogie tegen Hermit. Die tweede kende ik al en vind ik een sterke plaat, met name door de beats. De raps zijn intelligent maar net een slagje te monotoon naar mijn smaak. Niettemin een smaakvolle plaat terwijl Boogie weinig onderscheidends heeft voor mij.
Van Noname had ik best veel verwacht - ging er op basis van enkele (recentere) losse tracks vanuit dat het wel wat voor mij zou zijn, gezien ik vaak kan genieten van hiphop die net wat buiten de lijntjes kleurt. En dat viel me bij Noname net wat tegen: een beetje vervelende/zeurderige refreintjes en raps die net niet lekker wegluisteren. Citizen Kane daarentegen is een oerdegelijke/solide nineties hiphopplaat. Eentje die het bijna niet fout kan doen en dan ook niet doet. Nu net wel wat strak binnen de lijntjes maar over de hele lijn wel met klasse uitgevoerd.
The Great Escape is mijn favo ontdekking van deze ronde. Zeker de eerste helft van die plaat ligt me erg goed: valt me op hoe goed Alchemist geworden is in produceren in dienst van de MC. Larry is geen bijster spannende rapper maar wordt zo goed ondersteund dat beats en raps elkaar echt naar een hoger niveau duwen. Fat Windjacks vind ik een OK plaat (kende hem al) maar gaat me ondanks zijn korte speelduur vrij snel vervelen.
Hele mooie opzet trouwens - dit vervolg op de Mume-GOAT! Uitgelezen mogelijkheid om eens wat pareltjes van onder de radar te leren kennen.
0
geplaatst: 17 december 2023, 20:42 uur
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 2-6
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-5 pas
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 6-3
Ik was niet onder de indruk van Hermit and the Recluse, maar WESTSIDE BOOGIE was een leuke ontdekking.
Deze week ook voor de zoveelste keer The Great Escape weer geluisterd, maar ik vind Larry June gewoon een erg saaie rapper. C U L T kende ik en die kan me zeker bekoren. Lekkere, rauwe NL boombap zoals die aan het begin van deze eeuw werd gemaakt.
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-5 pas
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 6-3
Ik was niet onder de indruk van Hermit and the Recluse, maar WESTSIDE BOOGIE was een leuke ontdekking.
Deze week ook voor de zoveelste keer The Great Escape weer geluisterd, maar ik vind Larry June gewoon een erg saaie rapper. C U L T kende ik en die kan me zeker bekoren. Lekkere, rauwe NL boombap zoals die aan het begin van deze eeuw werd gemaakt.
2
geplaatst: 17 december 2023, 21:11 uur
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 2-7
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 7-1
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-6
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 7-3
Westside Boogie ben ik dit jaar in gedoken rondom zijn optreden in Tilburg. Ik vind het niet veel. Een soort niemandsland tussen een wat populairder geluid en toch nog wel spitten. Kon er live weinig mee en herbeluisteren van deze plaat geeft hetzelfde beeld. Hermit and the Recluse is een fantastisch album met de typische Ka-sound en sfeer. Makkelijke keuze.
Decompoze en Electric kende ik allebei niet en ik heb compleet andere ervaring dan de tussenstand hier. Decompoze vond ik saai, Electric de tofste nieuwe plaat die ik tot dusver in dit spel heb gehoord. Dank voor degene die dat album heeft genomineerd.
Noname vond ik erg slap. Citizen Kane meer mijn sound. Die plaat klapt er vanaf het begin goed op. Duidelijke winnaar van deze battle.
Larry June & Alchemist kon ik bij de release niks mee door die slome raps van Larry, maar ben ik zeer gaan waarderen gedurende dit jaar, zeker ook na zijn concert in Melkweg. Dikke plaat. Fat Windjacks houd ik ook van, maar vond de opvolger net wat vetter dan deze en ga in deze clash voor Uncle Al en Larry.
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 7-1
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-6
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 7-3
Westside Boogie ben ik dit jaar in gedoken rondom zijn optreden in Tilburg. Ik vind het niet veel. Een soort niemandsland tussen een wat populairder geluid en toch nog wel spitten. Kon er live weinig mee en herbeluisteren van deze plaat geeft hetzelfde beeld. Hermit and the Recluse is een fantastisch album met de typische Ka-sound en sfeer. Makkelijke keuze.
Decompoze en Electric kende ik allebei niet en ik heb compleet andere ervaring dan de tussenstand hier. Decompoze vond ik saai, Electric de tofste nieuwe plaat die ik tot dusver in dit spel heb gehoord. Dank voor degene die dat album heeft genomineerd.
Noname vond ik erg slap. Citizen Kane meer mijn sound. Die plaat klapt er vanaf het begin goed op. Duidelijke winnaar van deze battle.
Larry June & Alchemist kon ik bij de release niks mee door die slome raps van Larry, maar ben ik zeer gaan waarderen gedurende dit jaar, zeker ook na zijn concert in Melkweg. Dikke plaat. Fat Windjacks houd ik ook van, maar vond de opvolger net wat vetter dan deze en ga in deze clash voor Uncle Al en Larry.
1
geplaatst: 17 december 2023, 23:06 uur
Door jou bericht in Live... gisteren gezien heb ik Larry June en dit album ontdekt Nr.4. Thanks daarvoor nog gap, big up!
1
geplaatst: 18 december 2023, 08:02 uur
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 2-8
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 8-1
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-7
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 8-3
Na Boogie geluisterd te hebben snap ik iets beter de hype, typische new school sound, beetje mix tussen JID en Wayne, maar dan stukken minder op alle vlakken. Niks voor mij. Waar ik Billy Woods de beste hedendaagse schrijver vind, is Ka mijn favoriete hedendaagse straatpoëet. Boogie stond dus al met 1-0 achter, maar is nergens een bedreiging geweest.
Electric bestaat o.a. Insight en dan heb je al mijn interesse. Tof album, jammer van de vele skits, waardoor Decomposition toch al snel het voortouw neemt wat betreft consistentie.
Noname is zo’n naam die ik vaak voorbij heb zien komen, zowel in positieve als negatieve zin, en is best leuk op momenten, alleen de hoogtepunten van Citizen Kane spreken mij meer aan.
Voor mij de lastigste battle omdat ik beiden tof vind, maar ik draai liever Hommage dan Cult en The Great Escape heeft ondanks zijn recente verschijnen al vaker op de speler gelegen dan zijn tegenstander.
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 8-1
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-7
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 8-3
Na Boogie geluisterd te hebben snap ik iets beter de hype, typische new school sound, beetje mix tussen JID en Wayne, maar dan stukken minder op alle vlakken. Niks voor mij. Waar ik Billy Woods de beste hedendaagse schrijver vind, is Ka mijn favoriete hedendaagse straatpoëet. Boogie stond dus al met 1-0 achter, maar is nergens een bedreiging geweest.
Electric bestaat o.a. Insight en dan heb je al mijn interesse. Tof album, jammer van de vele skits, waardoor Decomposition toch al snel het voortouw neemt wat betreft consistentie.
Noname is zo’n naam die ik vaak voorbij heb zien komen, zowel in positieve als negatieve zin, en is best leuk op momenten, alleen de hoogtepunten van Citizen Kane spreken mij meer aan.
Voor mij de lastigste battle omdat ik beiden tof vind, maar ik draai liever Hommage dan Cult en The Great Escape heeft ondanks zijn recente verschijnen al vaker op de speler gelegen dan zijn tegenstander.
3
geplaatst: 18 december 2023, 13:26 uur
Omwille van de tijd kan ik niet zo uitgebreid inhoudelijk reageren. Ik kende trouwens vooraf geen van alle albums (zou het een generatiekloof zijn?).
In de eerste battle vond ik beide mc's mwah. Nonchalant langzaam tegen ook langzaam. De producties van Hermit and the Recluse wint deze tweestrijd.
Ik hoorde op het album van Decompoze al snel One Be Lo. S.O.N.O.G.R.A.M. vind ik de bom, Decomposition is ook sterk en wint van het ook niet slechte, maar minder uitgesproken Electric.
Noname is leuk, Citizen Kane is leuker!
Met Larry June hier weer een langzame mc (wat is dat toch?). Van Evidence kan ik het hebben, voor de rest voel ik het gewoon niet (het zal komen omdat back in the days mc's snel moesten spitten). Fat Windjacks is voor mij dé verassing van deze ronde. Kwaliteitshiphop van Nederlandse bodem, echt heel goed. Spitsvondige punchlines op vette producties.
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 2-9
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 9-1
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-8
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 8-4
In de eerste battle vond ik beide mc's mwah. Nonchalant langzaam tegen ook langzaam. De producties van Hermit and the Recluse wint deze tweestrijd.
Ik hoorde op het album van Decompoze al snel One Be Lo. S.O.N.O.G.R.A.M. vind ik de bom, Decomposition is ook sterk en wint van het ook niet slechte, maar minder uitgesproken Electric.
Noname is leuk, Citizen Kane is leuker!
Met Larry June hier weer een langzame mc (wat is dat toch?). Van Evidence kan ik het hebben, voor de rest voel ik het gewoon niet (het zal komen omdat back in the days mc's snel moesten spitten). Fat Windjacks is voor mij dé verassing van deze ronde. Kwaliteitshiphop van Nederlandse bodem, echt heel goed. Spitsvondige punchlines op vette producties.
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 2-9
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 9-1
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-8
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 8-4
0
geplaatst: 18 december 2023, 15:44 uur
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 2-10
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 10-1
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 5-8
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 9-4
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 10-1
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 5-8
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 9-4
0
geplaatst: 18 december 2023, 18:39 uur
Waar vind ik Deliverance? Ik kan op Spotify alleen een nummer van hem vinden dat zo heet…
1
geplaatst: 18 december 2023, 18:53 uur
Silky & Smooth schreef:
Waar vind ik Deliverance? Ik kan op Spotify alleen een nummer van hem vinden dat zo heet…
CliqueWaar vind ik Deliverance? Ik kan op Spotify alleen een nummer van hem vinden dat zo heet…
1
geplaatst: 18 december 2023, 22:08 uur
Johnny Marr schreef:
Door jou bericht in Live... gisteren gezien heb ik Larry June en dit album ontdekt Nr.4. Thanks daarvoor nog gap, big up!
Dat is mooi om te lezen!
1
geplaatst: 18 december 2023, 22:29 uur
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 2-11
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 9-1 (pas)
Noname - Telefone (2016) - Citizen Kane - Deliverance (1999) 4-8 (pas)
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 9-5
Las net dat de deadline 18.00 was… dus als het niet telt, ook goed. Toch wel intensief om veel onbekende albums te luisteren. Electric is de grootste verrassing; ergens een beetje dertien-in-een-dozijn-hip-hop, maar wel volledig mijn straatje. Heerlijke feelgood boombap en met Insight kan het eigenlijk al niet misgaan.
Decompoze - Decomposition (2007) - Electric - Life's a Struggle (2004) 9-1 (pas)
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 9-5
Las net dat de deadline 18.00 was… dus als het niet telt, ook goed. Toch wel intensief om veel onbekende albums te luisteren. Electric is de grootste verrassing; ergens een beetje dertien-in-een-dozijn-hip-hop, maar wel volledig mijn straatje. Heerlijke feelgood boombap en met Insight kan het eigenlijk al niet misgaan.
0
geplaatst: 18 december 2023, 23:07 uur
Silky & Smooth schreef:
Boogie (/WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019) - Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018) 2-10
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 8-5
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023) - Fat Windjacks - C U L T (2019) 8-5
Je hebt volgens mij de verkeerde tussenstand gepakt.
0
geplaatst: 19 december 2023, 05:43 uur
Silky & Smooth schreef:
Ik had expres bij de 2 albums die niet op MuMe stonden een YT linkje geplaatst... Daar het mijn nominatie was
0
geplaatst: 19 december 2023, 08:17 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Ik had expres bij de 2 albums die niet op MuMe stonden een YT linkje geplaatst... Daar het mijn nominatie was
(quote)
Niet aan gedacht om terug te gaan naar het begin, maar thanks! Ga hem vandaag checken!
5
geplaatst: 19 december 2023, 10:53 uur
Excuses allen, drukke dagen (ben weer eens in Nederland) en MuMe was even niet de prioriteit.
Met de feestdagen in zicht lijkt het me ook geen verkeerd idee om de deadlines wat langer te maken de komende weken.
Deadline is zondag 10:00.
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 0-0
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-0
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 0-0
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek, JLjuju
Met de feestdagen in zicht lijkt het me ook geen verkeerd idee om de deadlines wat langer te maken de komende weken.
Deadline is zondag 10:00.
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 0-0
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-0
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 0-0
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek, JLjuju
0
JRLA (crew)
geplaatst: 19 december 2023, 15:17 uur
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 0-1
DPD heb ik altijd tof gevonden, maar soms ook buitengewoon irritant. LP zijn producties zijn onnavolgbaar en dope.. Dus LP krijgt mijn stem (overgens komt die ook op vinyl uit.
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-1
No-brainer...
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 0-1
Molemen zijn dope maar ben niet gek op producer albums.
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-1
Mike zijn album is zeker tof en een van de beste uit de Doomtree geschiedenis, maar die Epidemic sloeg in als een bom.
DPD heb ik altijd tof gevonden, maar soms ook buitengewoon irritant. LP zijn producties zijn onnavolgbaar en dope.. Dus LP krijgt mijn stem (overgens komt die ook op vinyl uit.
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-1
No-brainer...
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 0-1
Molemen zijn dope maar ben niet gek op producer albums.
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-1
Mike zijn album is zeker tof en een van de beste uit de Doomtree geschiedenis, maar die Epidemic sloeg in als een bom.
2
geplaatst: 19 december 2023, 17:26 uur
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 0-2
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-2
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 1-1
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-2
Ik had een hele uitleg erbij maar Musicmeter had een bad gateway dus het is allemaal weg kutzooi.
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-2
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 1-1
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-2
Ik had een hele uitleg erbij maar Musicmeter had een bad gateway dus het is allemaal weg kutzooi.
0
geplaatst: 19 december 2023, 18:20 uur
Mooi dat deadline is verschoven, nu gaat het me wel lukken mijn luisterplicht te vervullen.
0
geplaatst: 19 december 2023, 19:53 uur
Ik hoef alleen Mike Mictlan and Lazerbeak te luisteren, lekker rustig... Denk niet dat die battle van Epidemic wint voor mij, want dat is wel een absolute banger!
Nu aan het luisteren, en het valt verre van tegen! Veel dope albums in deze reeks man...
Nu aan het luisteren, en het valt verre van tegen! Veel dope albums in deze reeks man...
0
geplaatst: 19 december 2023, 22:05 uur
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 0-3
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-3
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-1
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-3
Deep Puddle Dynamics vind ik echt heel tof, maar kan niet op tegen de Koning van de Britse Hip Hop (buiten de Britcore tijd) op.
J.Cole zal nooit mijn ding zijn, Beatnuts brengen ouderwetse dikke BoomBap Beats met ongecompliceerde rhymes...easy pick!
Molemen of Ghettosocks is lastig, maar ik heb duidelijk meer met het collectief uit Chicago. 2 zeer dope albums!
Mike Mictlan en Lazerbeak was best een heel dope ervaring, maar ja... Illin' Spree is al jaren veelgespeeld in Huize Pete. Wel props naar degene die dit album nomineerde, want ik vond hem echt erg dope!
Gewoon simpel op de sound af gaan en niet moeilijk doen over de bars... Dat was het motto ten eerste, en misschien dat 2 van de 4 battles over een tijd of een andere keer anders uitvallen. Voor nu is het dit.
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-3
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-1
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-3
Deep Puddle Dynamics vind ik echt heel tof, maar kan niet op tegen de Koning van de Britse Hip Hop (buiten de Britcore tijd) op.
J.Cole zal nooit mijn ding zijn, Beatnuts brengen ouderwetse dikke BoomBap Beats met ongecompliceerde rhymes...easy pick!
Molemen of Ghettosocks is lastig, maar ik heb duidelijk meer met het collectief uit Chicago. 2 zeer dope albums!
Mike Mictlan en Lazerbeak was best een heel dope ervaring, maar ja... Illin' Spree is al jaren veelgespeeld in Huize Pete. Wel props naar degene die dit album nomineerde, want ik vond hem echt erg dope!
Gewoon simpel op de sound af gaan en niet moeilijk doen over de bars... Dat was het motto ten eerste, en misschien dat 2 van de 4 battles over een tijd of een andere keer anders uitvallen. Voor nu is het dit.
1
geplaatst: 20 december 2023, 10:14 uur
ForWhomThePeteTolls schreef:
Mijn nominatie, dus zitten we toch een keer op één lijn, Pete! Blijf het een geweldig album vinden. Dikke beats, goede raps en sterke teksten. Eén van de beste Doomtree-albums. Alleen jammer dat hij tegenover een underground classic staat in de eerste ronde...

0
zaaf
geplaatst: 20 december 2023, 10:35 uur
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 1-3
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-4
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-2
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-4
Ook wat mij betreft thumbsup voor Hand Over Fist, maarja...
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-4
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-2
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-4
Ook wat mij betreft thumbsup voor Hand Over Fist, maarja...
2
geplaatst: 20 december 2023, 10:45 uur
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 1-4
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-5
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-3
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-5
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998)
Ik was verrast dat Deep Puddle Dynamics tot dusver onder mijn radar was gebleven, gezien het feit dat Ant en Slug hun bijdrages hebben. Plaat begint erg sterk met Deep Puddle Theme Song. Daarna wordt het wel minder. Where the Wild Things Are is aanvankelijk erg traag en gewoon saai. Wat soundscapes met weinig boeiende raps. Als dat riedeltje dan komt, is saai het goede woord niet meer, maar goed wordt het er ook niet van. Die Alias klinkt een beetje als Aesop, dus daar word ik wel blij van. De andere rappers kunnen me minder bekoren, en Doseone is gewoon ruk (die vers in Rainmen
). Vind Slug ook niet op z'n best hier. Dan bevalt Lewis Parker me beter. Sowieso een leuke ontdekking, al rapt Lewis ietwat saai. Hoogtepunt is zonder twijfel Eyes of Dreams met die beat die Joey Bada$$ ook zou gebruiken voor Hardknock. De tragiek is wel dat Hardknock een nog beter nummer is naar mijn mening. In ieder geval wint Lewis deze battle voor mij.
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997)
Vind Off-Season vooral productioneel erg matig. Dat getik vind ik echt irritant (M y . l i f e, 1 0 0 . m i l ', I n t e r l u d e). En in My Life en 100.Mil komt daar ook nog eens lelijk gezang bij waarbij hij soms ook een beetje slaperig gaat rappen. J.Cole kan natuurlijk uitstekend rappen en dat hoor je ook op deze plaat wel, dus als de productie in orde is, zoals bij A p p l y i n g . p r e s s u r e en P u n c h i n ' . t h e . c l o c k, dan krijg je een (zeer) goede tracks. Maar over het geheel te vaak matig. Beatnuts daarentegen is een super degelijke plaat, productioneel erg sterk, met de semi-klassieker Off the Books maar ook tracks als Do You Believe, Find That en Supa Supreme zijn erg sterk. Zeker als je op stopt klikt voor Give Me tha Ass, heb je een prima album gehoord
.
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006)
Afgelopen 5 dec dit bericht al geplaatst bij Molemen:
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011)
Begon eerst aan Illin Spree en dacht er wel uit te zijn; heerlijke plaat namelijk met zeer sterke MC's. Toen Mike Mictlan los ging op Hand over Fist werd echter duidelijk dat ik nog een flinke kluif had aan deze battle. Mike doet wat denken aan Slug als die hoog in zijn energie zit (en dan vind ik Slug ook op zijn best). De beats van Lazerbeak zijn in orde, bieden een goed platform voor Mike om te laten horen wat die in zijn mars heeft. Het nadeel van zoveel energie erin stoppen, is dat als het niveau iets inzakt het snel vermoeiend wordt. Bij Fire on the Watermark vind ik het bv iets minder worden, maar de manier waarop Mike vervolgens op Northstarrr weer doordendert maakt dat weer helemaal goed. Toch gaat mijn stem naar Epidemic. Rappend van nog hoger niveau en productioneel degelijk, fijne old school-stijl en een paar uitschieters. Waar herken ik die productie van Unforgettable van?
Leuke battles!
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-5
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-3
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 0-5
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998)
Ik was verrast dat Deep Puddle Dynamics tot dusver onder mijn radar was gebleven, gezien het feit dat Ant en Slug hun bijdrages hebben. Plaat begint erg sterk met Deep Puddle Theme Song. Daarna wordt het wel minder. Where the Wild Things Are is aanvankelijk erg traag en gewoon saai. Wat soundscapes met weinig boeiende raps. Als dat riedeltje dan komt, is saai het goede woord niet meer, maar goed wordt het er ook niet van. Die Alias klinkt een beetje als Aesop, dus daar word ik wel blij van. De andere rappers kunnen me minder bekoren, en Doseone is gewoon ruk (die vers in Rainmen
). Vind Slug ook niet op z'n best hier. Dan bevalt Lewis Parker me beter. Sowieso een leuke ontdekking, al rapt Lewis ietwat saai. Hoogtepunt is zonder twijfel Eyes of Dreams met die beat die Joey Bada$$ ook zou gebruiken voor Hardknock. De tragiek is wel dat Hardknock een nog beter nummer is naar mijn mening. In ieder geval wint Lewis deze battle voor mij.J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997)
Vind Off-Season vooral productioneel erg matig. Dat getik vind ik echt irritant (M y . l i f e, 1 0 0 . m i l ', I n t e r l u d e). En in My Life en 100.Mil komt daar ook nog eens lelijk gezang bij waarbij hij soms ook een beetje slaperig gaat rappen. J.Cole kan natuurlijk uitstekend rappen en dat hoor je ook op deze plaat wel, dus als de productie in orde is, zoals bij A p p l y i n g . p r e s s u r e en P u n c h i n ' . t h e . c l o c k, dan krijg je een (zeer) goede tracks. Maar over het geheel te vaak matig. Beatnuts daarentegen is een super degelijke plaat, productioneel erg sterk, met de semi-klassieker Off the Books maar ook tracks als Do You Believe, Find That en Supa Supreme zijn erg sterk. Zeker als je op stopt klikt voor Give Me tha Ass, heb je een prima album gehoord
.Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006)
Afgelopen 5 dec dit bericht al geplaatst bij Molemen:
Niek schreef:
N.a.v. dit topic weer eens opgezet. Dit stond me bij als erg chille plaat maar het valt me nu tegen. Eigenlijk wat anderen hier al hebben gezegd: de producties zijn niet zo interessant/onderscheidend. Het is gewoon te mager. Ik ga m niet nomineren.
Get Some Friends daarentegen is echt een sterke plaat die me bij herluistering nog altijd prima bevalt. Korte puntige tracks die speels maar niet oppervlakkig zijn. Vette beatswitches, lekker scratchwerk, samples en een kundige rapper eroverheen. Knap, want rapper en producer zijn dezelfde. Lapping the Sun zet meteen de toon maar is zeker niet het laatste hoogtepunt, denk bv ook aan het heerlijk lome A Song About Breakdancing. Ik moet ook eerlijk toegeven dat niet elke track 100% raak is (Suck it up). Niettemin een duidelijk winnaar ten opzichte van Molemen wat mij betreft.N.a.v. dit topic weer eens opgezet. Dit stond me bij als erg chille plaat maar het valt me nu tegen. Eigenlijk wat anderen hier al hebben gezegd: de producties zijn niet zo interessant/onderscheidend. Het is gewoon te mager. Ik ga m niet nomineren.
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011)
Begon eerst aan Illin Spree en dacht er wel uit te zijn; heerlijke plaat namelijk met zeer sterke MC's. Toen Mike Mictlan los ging op Hand over Fist werd echter duidelijk dat ik nog een flinke kluif had aan deze battle. Mike doet wat denken aan Slug als die hoog in zijn energie zit (en dan vind ik Slug ook op zijn best). De beats van Lazerbeak zijn in orde, bieden een goed platform voor Mike om te laten horen wat die in zijn mars heeft. Het nadeel van zoveel energie erin stoppen, is dat als het niveau iets inzakt het snel vermoeiend wordt. Bij Fire on the Watermark vind ik het bv iets minder worden, maar de manier waarop Mike vervolgens op Northstarrr weer doordendert maakt dat weer helemaal goed. Toch gaat mijn stem naar Epidemic. Rappend van nog hoger niveau en productioneel degelijk, fijne old school-stijl en een paar uitschieters. Waar herken ik die productie van Unforgettable van?
Leuke battles!
0
geplaatst: 20 december 2023, 11:17 uur
Flipm0de schreef:
De vele hartjes op je post zegt mij dat meer dit graag willen. Dus bij deze alvast de volgende zestien namen in willekeurige volgorde:
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023)
Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998)
Decompoze - Decomposition (2007)
Molemen - Ritual of The... (2001)
Boogie (/ WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019)
J. Cole - The Off-Season (2021)
Citizen Kane - Deliverance (1999)
The Beatnuts - Stone Crazy (1997)
Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018)
Electric - Life's a Struggle (2004)
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999)
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008)
Fat Windjacks - C U L T (2019)
Noname - Telefone (2016)
Epidemic - Illin Spree (2011)
Ghettosocks - Get Some Friends (2006)
Heb je nog zo'n lijstje Flipm0de? (quote)
De vele hartjes op je post zegt mij dat meer dit graag willen. Dus bij deze alvast de volgende zestien namen in willekeurige volgorde:
Larry June & The Alchemist - The Great Escape (2023)
Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998)
Decompoze - Decomposition (2007)
Molemen - Ritual of The... (2001)
Boogie (/ WESTSIDE BOOGIE) - Everythings for Sale (2019)
J. Cole - The Off-Season (2021)
Citizen Kane - Deliverance (1999)
The Beatnuts - Stone Crazy (1997)
Hermit and the Recluse - Orpheus vs. The Sirens (2018)
Electric - Life's a Struggle (2004)
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999)
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008)
Fat Windjacks - C U L T (2019)
Noname - Telefone (2016)
Epidemic - Illin Spree (2011)
Ghettosocks - Get Some Friends (2006)

3
geplaatst: 20 december 2023, 13:17 uur
De volgende 16 in alphabetische volgorde:
Aceyalone - A Book of Human Language (1998)
Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018)
Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021)
Biz Markie - Goin' Off (1988)
Black Opz - First Strike (2001)
Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995)
Dungeon Family - Even in Darkness (2001)
Epsilon Project - Audacity (2010)
Mad Skillz - From Where??? (1996)
Mick Jenkins - The Water[s] (2014)
Schoolly D - Schoolly D (1985)
The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997)
UGK - Super Tight... (1994)
UGK - Underground Kingz (2007)
Urban Thermo Dynamics - Manifest Destiny (1994)
Vince Staples - Vince Staples (2021)
2
Glitch
geplaatst: 20 december 2023, 14:39 uur
Misschien kan ik nog eens stemmen en misschien is het UGK vs UGK.
* denotes required fields.