MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 2-4
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-6
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-4
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 1-5

Ik heb echt weinig tot niks met Britse MC's. Enkele uitzonderingen daargelaten, maar Lewis Parker is daar niet één van. Zijn beats zijn wel erg tof, alleen op zichzelf staand vind ik ze nou ook weer niet sterk genoeg om dit album snel weer op te zetten.

J. Cole vind ik (zoals altijd) vrij sterk op dit album, maar de producties zijn te wisselvallig. Stone Crazy is wel een heel sterk en vooral solide album. Misschien wel hun beste werk!

Moleman is bij vlagen heel sterk, maar vooral middelmaat. Ghettosocks kende ik nog niet. Het klinkt erg lekker. Goede MC, fijne producties. Soms wat flauw, maar dat drukt de pret verder niet.

Hand Over Fist is één van de beste Doomtree projecten. Misschien wel het beste album van dit collectief en dat wil wat zeggen met P.O.S. in dezelfde stal. Keiharde beats die stuk voor stuk aan flarden worden gescheurd door Mike Mictlan. En hij heeft nog interessante / sterke teksten ook! Illin' Spree heb voor de vorm weer eens opgezet. Dat blijft ook een heel fijn project, maar het kan niet op tegen de power van Hand Over Fist!

Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 2-5
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-7
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-5
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 1-6

Ik heb echt weinig tot niks met Britse MC's, maar Lewis Parker is juist een van de uitzonderingen voor mij. Zeker in combinatie met die dikke producties van hem, top plaat. Deep Puddle Dynamics heeft een paar sterke tracks, maar de rest kan mij niet bekoren.

Zelfde kan gezegd worden over J Cole. Ik vond zijn early mixtapes destijds tof, maar ben afgehaakt nadat ik Born Sinner had gehoord. Dit was weer de eerste keer in dik tien jaar dat ik weer een Cole project volledig heb beluisterd en op een enkele track na (Punchin’ The Clock) vind ik het album net zo irritant als de schrijfwijze van de titels. Stone Crazy daarentegen blijft gewoon een topper van The Beatnuts.

Ook Molemen kent zijn momenten, maar vind het als album inconsistent. Ghettosocks kende ik nog niet en is voor mij dé ontdekking tot nu toe. Dope productie, toffe beatswitches en een sterke mc.

Mike Mictlan kende ik alleen van naam en verder dan P.O.S. heb ik me nooit verdiept in het Doomtree-kamp. Leuk album, hoewel niet helemaal mijn smaak, maar vind Epidemic vele malen doper. Illin Spree is al jaren een favoriet en was blij toen die genomineerd werd (stond ook op mijn shortlist).

Toffe battles.

Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 2-6
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-8
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-6
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 1-7

Deep Puddle herbeluisterd, en dat was toch stuk minder indrukwekkend dan wat ik mij kon herinneren. Klikt nu wel erg achterhaald. Helemaal als je beseft dat Lewis Parker een jaar eerder uitkwam. Als ik het vergelijk met bv The Dynospectrum, ligt dit album er ver vanaf qua kwaliteit. Lewis Parker kende ik nog niet, leuke kennismaking, hoewel niet echt onder de indruk.

J. Cole heb ik toch wel een zwak voor, vooral qua lyrics. Dit kan ik dan wel van genieten, hoewel er ook een paar commerciële draken van tracks op staan, zoals 100.mil. Anyway, album van Beatnuts is keihard en past helemaal in m’n straatje, daar is J. Cole geen uitdager.

Ghettosocks altijd tof gevonden. Molemen kende ik vooral van Vakill albums, die ik bijzonder kan waarderen. Maar op dit album ben ik niet echt impressed. Grotendeels door de rappers, maar ook de beats zijn niet zoveel zeggend van meeste nummers. Wel paar leuke uitschieters, maar daardoor geen concurrentie voor Ghettosocks.

Epidemic zelf genomineerd, stond denk ik zelfs bovenaan mijn nominaties. Samen met Dynospectrum en Dopelgangaz wel echt favoriete underground acts. Straight forward, maar zo ontzettend goed, altijd genieten. Mike Mictlan Komt met een lekker album, maar net als ik bij beluisteren van Never Better laatst had, is veel Doomtree werk mij zo’n 10 jaar later iets te druk qua producties. Ondanks dat fijn album en leuke ontdekking, maar Epidemic is mij te goed

MAS
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 2-7
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-9
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-7
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 1-8

Ook ik vond Deep Puddle Dynamics een stuk minder indrukwekkend dan ik me kon herrineren. Lewis Parker daarintegen is tot nu toe mijn favoriet van de nieuwe ontdekkingen, al heb ik vaak geen idee waar hij het over heeft.

Ik heb J. Cole de laatste jaren niet meer echt gevolgd en had daardoor dit album overgeslagen. Ik moest een beetje door de meer commerciele sound heen komen, maar kon er uiteindelijk wel genieten want J. Cole is op dit album in topvorm. Het kan alleen niet op tegen een heerlijke 90's plaat van The Beatnuts.

Molemen heb ik jaren terug leren kennen door het HHAVDW topic. Destijds kon het me meer bekoren dan nu. Het is me nu te chaotisch en de rappers zijn ook niet altijd even goed. Put Your Quater Up blijft wel top. Ghettosocks is een aardige plaat en past in ieder geval meer in mijn straatje.

Ook Hand Over Fist is een oud HHAVDW. Inmiddels doet het me een stuk minder en vind de snellere tracks en rockinvloeden niet meer interessant. Epidemic kende ik ook al, maar deze vind ik juist beter dan in mijn herrinering. Keiharde boombap plaat. Helemaal mijn ding.

Album van J. Cole is keihard, just my two cents.

ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

(afbeelding)

Hahahaha, kom hier dat ik je kale knikker kus! Vanavond CSL, G?

Lewis Parker album is keihard. Die al gecheckt Johnny Marr?

berend94 schreef:
Lewis Parker album is keihard. Die al gecheckt Johnny Marr?

Nope, zal ik nog doen!

Waar kan ik Stone Crazy checken? Op YouTube ontbreekt een groot gedeelte van de tracks.

berend94 schreef:
Waar kan ik Stone Crazy checken? Op YouTube ontbreekt een groot gedeelte van de tracks.
Op Spotify ook, dus die tracks lijken iig in Nederland te zijn geblokkeerd.

zaaf
is dat een nieuw smeersel van Calvé?

zaaf schreef:
is dat een nieuw smeersel van Calvé?

Nee van Oil of Olaz!

zaaf
Eijdeltuijt

Downloaden, zou jij ook eens moeten doen... Die streamservices coveren bij lange na niet alles!

Hmm dat doe ik eigenlijk nooit meer. Maar goed, moet dan maar.

Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 2-8
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-9 pas
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-8
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 2-8

Ik kan Stone Crazy op die manier ook niet vinden. Ik pas dus bij die battle.

berend94 schreef:

Mocht dit weer voorkomen, ik heb een aardige bibliotheek (from back in the days) met muziek waaruit ik wel eens een zipje kan sturen. Merk dat ik langs niet alles heb wat hier voorbij komt, maar vragen mag altijd.

berend94 schreef:
Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 2-8
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-9 pas
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 2-8
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 2-8

Ik load hem zo up, en dan DM ik je met een link!

Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 2-9
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-10
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 3-8
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 2-9

Bij drie van de vier battles was elke keer 1 van de albums duidelijk meer mijn sound: Lewis Parker, The Beatnuts en Epidemic, al vond ik die laatste niet boeiend verder.
Molemen tegen Ghettosocks was beide dope, uiteindelijk wat meer met het album van Molemen. Heel lang geleden dat ik die had geluisterd, maar was tof.

berend94 schreef:

Dailymotion

Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 2-10
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-11
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 3-9
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 2-10

Vanwege kerst- (lees kook) drukte (ik sta nu mijn haas te maken), helaas geen motivatie erbij. Lewis Parker en Ghettesocks waren fijne kennismakingen!

Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 3-10
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-11 pas
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 3-10
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 3-10

Hier ook even kort deze keer. De eerste battle verrast mij wel, ik vind Deep Puddle Dynamics eigenlijk zowel in creativiteit als teksten en afwisseling steker dan Lewis Parker. Tussenstand verbaast me wel.

Ghettosocks wint het vrij makkelijk, net even wat speelser en interessanter dan Molemen.

Mike Mictlan vs. Epidemic is voor mij de lastigste van de 3 geluisterden. Epidemic is ontegenzeggelijk een sterke plaat, maar wel erg rechttoe-rechtaan voor mij. Hand Over Fist wist mij meer te prikkelen en wint dit daardoor nipt.

Deep Puddle Dynamics - The Taste of Rain... Why Kneel (1999) - Lewis Parker - Masquerades & Silhouettes (1998) 3-11
J. Cole - The Off-Season (2021) - The Beatnuts - Stone Crazy (1997) 0-12
Molemen - Ritual of The... (2001) - Ghettosocks - Get Some Friends (2006) 3-11
Mike Mictlan and Lazerbeak - Hand over Fist (2008) - Epidemic - Illin Spree (2011) 4-10

Interessant rijtje albums deze ronde! Lewis Parker, Mike Mictlan en Epidemic stonden al lang op mijn te luisteren lijst. Goede albums!

Lewis Parker's album heeft dope beats en Lewis Parker klinkt ook fijn om naar te luisteren.
Deep Puddle vind ik beetje gedateerd klinken bij herbeluistering. Enkele echt goede nummers. 1 mc (Dose One) blijf ik een vervelende stem en manier van rappen vinden.

J. Cole kende ik een paar losse nummers van. Maar van dit album vind ik de productie van de meeste beats te populair en niet mijn stijl. J. Cole bevalt mij wel als mc. Stone Crazy is een solide 90's hiphop album.

Ghettosocks album blijft goed en speels klinken. Gewoon een tof album! Ook niet te lange speelduur.
Molemen is een onsamenhangend geheel. Beats zijn niet bijzonder en mc's een verzamelpotje.

4e battle: 2 sterke albums tegen over elkaar. Mike Mictlan wint het toch voor mij. Daar krijg ik meer energie van en meer persoonlijke teksten dan Epidemic. Illin Spree heeft erg goede beats. Maar meer straight to the point boombap beats. En de mc vind ik wat vermoeiender door zijn battle raps stijl om naar te luisteren.

Duidelijke winnaars vorige ronde, maar een paar moeilijke keuzes deze keer.

Deadline is op oudejaarsdag, zondag om 10:00.

Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 0-0
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 0-0
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 0-0
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek, JLjuju

JRLA (crew)
Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 0-1

Dat Benny album of althans maxi single is het meest tenenkrommende slechte plaatje van de laatste 5 jaar.. Gaat nergens over.. BLH ook geen topper in tegenstelling tot wat mensen beweren, maar toch beter dan Bennie

Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 0-1

Aeon en Phoniks all day!!

Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 0-1

Dit is niet eens een discussie…

Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-0

Biz is GOAT

Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 0-2
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-1
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-1
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-0 pas

Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 1-2
Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-2
Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-2
Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-1

Kiezen tussen Benny the Butcher of Brotha Lynch Hung (van wie ik alleen de track 24 Deep kan waarderen) is als kiezen tussen je 'vrienden' uit Eindhoven of Amsterdam. Daar houd de vergelijking dan ook op. Ik heb meer met Benny, waarom dat weet ik niet... Brotha Lynch Hung is doordrenkt van negativiteit voor mijn gevoel en ik heb zijn discografie al een keer helemaal beluisterd en echt alleen 24 Deep was dope voor mij (en dan met name door de productie). Deze gaat naar Benny!

Vince Staples vind ik te gelikt klinken, Awon & Phoniks doen dat ook maar op een wat rauwere manier en die jazzy vibe bevalt me erg goed!

Mick Jenkins die ik ookal niet hoog heb zitten of Mad Skillz, een van de grootste bekende, onbekende Ghostwriters around. Dit is niet zo moeilijk de Nod Factor van Mad Skillz brengt sowieso het verschil.

Biz of Cenobites... Twee albums waar ik mad hard op ga...Allebei staan ze bol van de originaliteit, Biz wat speelser en Keith en Don wat absurder... Als ik moet kiezen welke ik als eerste zou opzetten zou het 9/10x The Cenobites zijn. Begrijp me niet verkeerd, 2 x een 5mic album tegen elkaar...als ik dan de voorlopige rest van de lotingen zie, vind ik dit een heel vervelende. Als kiezen tussen je vader en moeder. Mijn stem is duidelijk!

Benny the Butcher & Harry Fraud - The Plugs I Met 2 (2021) - Brotha Lynch Hung - Season of da Siccness (1995) 2-2

Benny the Butcher heb ik ten onrechte altijd genegeerd omdat ik dacht dat het niet mijn ding was. Goed om het nu eens verplicht op moeten zetten want eigenlijk vind ik het best wel ok klinken. When Tony Met Sosa is best ok, niet heel vet maar zeker niet storend. Overall vind ik wat minder maar niet slecht.
De volgende 2 tracks vind ik wat saai. Talkin Back weer wel ok. No Instructions is de eerste track die echt nice klinkt, dope beat. Thanksgiving is ook nice. Een heel album zal ik niet snel opzetten maar hier en daar een track is veel meer ok dan ik dacht.

BLH, klinkt voor mij als een B versie van Bone thugs & Harmony, alleen echt een stuk minder.
De producties zijn erg matig, geen knallers, vette scratches of vette samples. Kwa teksten, mwah. flow/delivery nee ik voel hem niet. Liquor Sicc is het gedrocht van de plaat, kan me niet voorstellen dat iemand dit luistert en denkt "nice!". Eerlijk ik vind alleen Real Loccs wel ok klinken en de rest niet.

Ik ben verbaasd dat BLH al 2 stemmen heeft, ik kan vaak verschillende smaken begrijpen maar hier is het voor mij een duidelijk verhaal stem gaat naar The Plugs I Met 2.

Vince Staples - Vince Staples (2021) - Awon & Phoniks - The Actual Proof (2018) 1-3

Ik ken beide albums en ben liefhebber van Awon & Phoniks. Over het algemeen vind ik Vince Staples nooit ok maar toch het album erbij gepakt.

Vince Staples, ik vind zijn stemgeluid zelfs ronduit irritant het klinkt een beetje als een rappende Frank Ocean. Are you with that is kwa productie wel ok maar de raps vind ik niks. Law Of Averages, weer die zeurderige stem en geen dope raps. Sundown Town is iets beter, maar nog steeds niet van wow vet.
Inmiddels bij Talking Trips aangekomen en begin me te irriteren aan het album want eigenlijk klinkt alles hetzelfde. Er zit weinig variatie in zowel kwa producties als raps. Het laatste deel heb ik geen goede track meer kunnen vinden.

The Actual Proof heb ik altijd een dope album gevonden maar nog een keer gechecked om zeker te zijn van mijn zaak. Eerste track is niet echt tof maar ook niet super storend, beetje saai. Brutal & Beautiful is al beter, maar nog steeds gewoon wel ok. True to the Facts is dope, lekkere productie en raps zijn nice. Love Is a Hurting Thing met de reggae sample is een leuke afwisseling op de vooral jazz samples, klinkt dope.
Blue rose 2 niet echt mijn ding maar ook niet storend, overigens vind ik Tiff the Gift niet tof.
Mad Lethal is dope. Nu begint het album me toch wat eentoniger te worden dan ik me kon herinneren al is How I Feel dope as hell. Daarna kabbelt het door. Ik dacht altijd dat dit album een 8/10 zou scoren bij mij maar na het weer geluisterd te hebben kom ik eerder uit op 7/10, maar nog genoeg om mijn stem te krijgen.

Mick Jenkins - The Water[s] (2014) - Mad Skillz - From Where??? (1996) 1-3
Mick Jenkins kende ik niet en Mad Skillz wel, zowel het album als zijn yearly round up raps.

The Waters is wel nice. interessante productie. Healer is shit, wat een tering herrie.
Vibe is wel nice, die track dig ik wel. Jazz is een groeier, in het begin had ik zoiets van wtf maar na een tijdje vaker luisteren toch wel nice. Daarna gaat het niveau naar beneden tot aan Martyrs, die track is wel ok. Eindelijk verandert die zijn stijl ietsje waardoor ik weer even wakker schrok. Jerome vind ik ook een gedrocht, sowieso geen Joey Bada$$ fan.

Mad Skillz zou op het eerste gezicht mijn stem krijgen, maar heb het album al een tijdje niet meer gehoord dus tijd voor een nieuwe luister sessie. It's Goin Down klinkt alvast erg nice, ineens veel energie na het lome Mick Jenkins. The Nod Factor vind ik ook dope, nice productie en goede delivery van raps.
VA in the House is vet. Tongues of the Next Shit is wat saai zo ook Doin Time in the Cypha. Tip of the Tongue heeft weer die vette beats en energie, ligt me toch wat beter. Extra Abstract Skillz is dope, q-Tip stem is een goede toevoeging op die van Mad Skillz wat meer afwisseling. Ik vind die R&B deuntjes in hipop niet zo tof dus Get Your Groove on is niet mijn ding. The Jam is gelukkig weer een banger. All In It moet ik ook nog even noemen als dope track. Overall heb ik het idee dat het album 4-5 tracks te lang is maar ik vind hem nog steeds vet. Stem dus naar Mad Skillz.

Biz Markie - Goin' Off (1988) - The Cenobites - The Cenobites L.P. (1997) 1-2
Dit is een beetje lastige want geheel andere stijlen. Biz Markie is echt van die old school jaren 80 shit. The Cenobites kende ik niet heel goed maar wel eens wat van gehoord. Het was even zoeken maar toch kunnen vinden op Youtube en via een vriend die hem opstuurde ahahahah.

Biz Markie, ik denk dat iedere hiphop liefhebber de man toch wel kent. Dit album ook wel eerder gehoord. maar alweer een tijdje geleden. Ik ben meestal geen grote fan van 80's Hiphop, maar Biz Markie kan ik meestal wel waarderen. Het is meer een humoristische rapper, tenminste dat gevoel heb ik. Een beetje een funny versie van Master P of zo.
Pcikin Boogers heeft dat typische 80's geluid, kwa productie wat kaal maar het turntable werk is wel tof.
Albee Suquare Mall is een beetje meh. Biz Is Goin Off, ik vind dat refrein ronduit kut.
Vapors vind ik ook niet heel vet. En daarna vind ik eigenlijk niks meer heel dope, en weer een kut refrein op Nobody Beats The Biz. Ik begrijp best dat het geen serieus album is maar het begint echt te irriteren bij mij en bij deze track vind ik het echt shit worden. Wel vind ik This Is Something For The Radio nog nice.

The Cenobites, ik moest even graven wie ze ook alweer waren. Kool Keith & Godfather Don.
Ik kende dit van losse tracks in min Mirc tijd op hiphop channels hahaha. Lex Lugor is een ok track, niet heel bijzonder maar wel leuke productie.
I was Forgotten is een dope track, lekker sampletje en ik vind de scratches tof. Mommy is dope, die productie is erg nice. De raps of het praten eigenlijk is best vreemd maar die productie is dope.
You're Late klinkt wat meer oldschool, klinkt nice. Ook leuk voor de variatie op het album. You're Late is nice, zowel raps als productie.
Rhymes I Sniff vind ik niet tof, kut productie en de raps zijn meh. Keep On, vette productie hoor klinkt alsof een track backwards gedraaid wordt. Erg nice. Beste track zoverre.
How The Fuck You Get A Deal klinkt eigenlijk best wel als een Charizma track, zelfs de productie zou kunnen komen van Peanutbutterwolf.
Wel vette track. Kick A Dope verse, is een verrassend hardere track ik vind deze het vetst van het album.
Gewoon heel dope gedaan.
Return to Zero, vind ik niet echt tof. Kwa raps lijkt het naar mijn mening weer op Charizma, maar het is een beetje soso.

Volgens mij heb ik nooit dit album in zijn geheel gehoord, maar sommige tracks kende ik los wel. Heel tof om het eens helemaal te horen, ik ga zeker op zoek naar deze.
ze krijgen ook mijn stem.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.