MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Shelter schreef:
(quote)

Ik moet zeggen dat ik ook wel verbaasd ben over de support aan Street Military, wellicht is het de loting tegen een Dave wat niet heel populair is. Street Military is toch verre van daverend om het zacht uit te drukken

Ja en You guys are all alone in this together!

ForWhomThePeteTolls schreef:
(quote)

Ja en You guys are all alone in this together!

Haha heb jij dat album in het lijstje gezet of zo, anders begrijp ik de adoratie echt niet hahaha.
Het is vergeleken met andere gfunk echt heel matig hoor, ik ben geen west coast hater by any means maar dit is echt heel karig.

We zijn het er iig allemaal over eens dat de eerste battle dit keer een ongelukkige is
De overige drie zijn ontzettende stijlclashes.
Ik ga Ransom nog een keer luisteren. Dank aan degene die die plaat heeft genomineerd

Niek schreef:
Dank aan degene die die plaat heeft genomineerd

You're welcome. Je hebt nog veel leuks van hem te ontdekken!

L*Roneous Da'Versifier - Imaginarium (1998) - Hard Knocks - School of Hard Knocks (1992) 4-3
JPEGMAFIA - LP! (2021) - People Under the Stairs - Question in the Form of an Answer (2000) 2-4
Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Raw Breed - Killa Instinct (1996) 3-3
Street Military - Don't Give a Damn (1993) - Dave - We're All Alone in This Together (2021) 4-3

Eerste battle was heerlijk en de sound van L*Roneaous ligt mij het beste van de twee.

JPEGMAFIA deed mij een jaar geleden nog niet zo heel veel, het album met Danny Brown heeft mij overgehaald en ondertussen toch wel verkocht aan de sound van Peggy.

Ransom en Raw Breed was ook een close call. Voor de spanning gaat de stem naar Ransom.

Street Military deed me helemaal niks, ben dan ook niet de grootste G-Funk liefhebber. Dave doet het leuk en is makkelijk verteerbaar. Het begin van het album is sterk, maar daarna zakt in. Had tegen elk ander album in deze ronde waarschijnlijk verloren.

L*Roneous Da'Versifier - Imaginarium (1998) - Hard Knocks - School of Hard Knocks (1992) 4-4
JPEGMAFIA - LP! (2021) - People Under the Stairs - Question in the Form of an Answer (2000) 2-5
Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Raw Breed - Killa Instinct (1996) 3-4
Street Military - Don't Give a Damn (1993) - Dave - We're All Alone in This Together (2021) 4-4

Ik wacht al 5 maanden tevergeefs op een exemplaar van Imaginarium die de weg naar mijn brievenbus niet kan vinden en daardoor waardevolle speelminuten mist die School of Hard Knocks wel heeft gekregen. Wel 2 hele dope albums.
JPEG is love/hate bij mij, LP! ook. PUTS altijd goed.
De hoogtepunten van Killa Instinct zorgen ervoor dat de beslissing die kant op valt.
Street Military en Dave doen me beiden weinig, wat dat betreft is de albumtitel goed gekozen, ik maak er gelijkstand van.

L*Roneous Da'Versifier - Imaginarium (1998) - Hard Knocks - School of Hard Knocks (1992) 4-4 (pas)
JPEGMAFIA - LP! (2021) - People Under the Stairs - Question in the Form of an Answer (2000) 2-6
Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Raw Breed - Killa Instinct (1996) 4-4
Street Military - Don't Give a Damn (1993) - Dave - We're All Alone in This Together (2021) 5-4

Street Military is een prima plaatje Mag door, Dave weer een kans gegeven, maar kan ik bijzonder weinig mee. Ransom is daarnaast echt een fijne rapper die afgelopen jaar veel beluisterd is hier. PUTS wint het JPEG, nooit wat mee gekund. Samen met Danny Brown daarentegen, de producties die ik daar zo fantastisch vind, heb ik bij LP! het tegenovergestelde.

Eerste twee ken ik niet en ook niet aan toegekomen. Kan de beslissing dus niet maken

Kan de deadline tot iets later vandaag Flipm0de? Uurtje op 23.59 ofzo?

Silky & Smooth schreef:
Kan de deadline tot iets later vandaag Flipm0de? Uurtje op 23.59 ofzo?

Omdat je het zo lief vraagt en we twee battles hebben met gelijke stand, vooruit. Deadline is om 23:59.

Voor degene die vanavond van plan was om wat te luisteren, de volgende acht albums:

Billy Woods - History Will Absolve Me (2012)
ChillxWill - Almighty (2014)
EPMD - Business Never Personal (1992)
Intelligent Hoodlum - Tragedy: Saga of a Hoodlum (1993)
Ka - Descendants of Cain (2020)
Lil Yachty - Let’s Start Here. (2023)
Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999)
Supastition - 7 Years of Bad Luck (2002)

JRLA (crew)
Wat weinig stemmers... Dat niemand L*Roneous kent of even de moeite neemt die te luisteren. Je weet niet wat je mist.

L*Roneous Da'Versifier - Imaginarium (1998) - Hard Knocks - School of Hard Knocks (1992) 5-4
JPEGMAFIA - LP! (2021) - People Under the Stairs - Question in the Form of an Answer (2000) 3-6
Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Raw Breed - Killa Instinct (1996) 5-4
Street Military - Don't Give a Damn (1993) - Dave - We're All Alone in This Together (2021) 5-5

Toch wel een verrassende ronde!

Hard Knocks heb ik een paar jaar geleden ontdekt en was direct onder de indruk. De laatste dagen is mijn enthousiasme toch wat afgenomen. Het blijft fijne hip hop, maar het album wordt wat eentonig. Zeker wat betreft de onderwerpen. Imaginarium is ook bijzonder fijne muziek en wat diverser. Puntje voor dat album!

Ik had verwacht at PUTS deze makkelijk zou winnen, maar ik dat album valt inmiddels ook onder de albums die ik een piepklein beetje dertien-in-een-dozijn vind. Hun latere album vind ik overigens geweldig! JPEG had wat tijd en draaibeurten nodig, maar dat verdient hij zeker na het fantastische Scaring The Hoes. De eerste keer viel tegen. Na een paar keer begon ik wat meer harmonie te horen in de chaos en dat is precies wat ik bij Scaring The Hoes ook heel tof vind. LP! kan vooralsnog lang niet tippen aan dat album, maar krijgt hier wel mijn punt.

Ransom vind ik van het niveau Rome Streetz, alleen met wat toffere stem en betere delivery. Ondanks dat hij mij zelden weet te boeien vond ik No Rest For The Wicked echt heel sterk! Vooral de producties zijn heerlijk (Circumstances!!!). Grappig is dat ik hierdoor dacht dat het makkelijke punt voor Ransom zou zijn, maar ik moest Killa Instinct nog luisteren en dat blijkt een sterke concurrent. Het spande er dus alsnog om... puntje voor Ransom voor het verrassingseffect! Als iemand een linkje/zipje van Killa Instinct heeft, dan hoor ik het graag (ForWhomThePeteTolls?)

Street Military is even heel tof, maar voelt al snel aan als wannabe G-Funk. Kan er niet heel veel mee en zeker als Spotify na dit album overgaat op de betere G-Funk valt het album helemaal tegen... Ik zag dat ik eerder al 3 sterren had gegeven en daar blijf ik bij. Dave vind ik net wat beter en zelfs verrassend goed voor een Britse artiest. Vooral de producties zijn enorm lekker, maar hij rapt ook heel fijn. Soms net wat te veel spoken word en hij wil ook nog wel eens blijven hangen in een onderwerp. Weet niet of ik het nog heel vaak ga draaien, maar voor nu wel de winnaar.

Dus alsnog een gelijkspelletje... sorry Flipm0de!

L*Roneous Da'Versifier - Imaginarium (1998) - Hard Knocks - School of Hard Knocks (1992) 5-5
JPEGMAFIA - LP! (2021) - People Under the Stairs - Question in the Form of an Answer (2000) 3-6
Ransom - No Rest for the Wicked (2022) - Raw Breed - Killa Instinct (1996) 5-4
Street Military - Don't Give a Damn (1993) - Dave - We're All Alone in This Together (2021) 5-5

Door de verlenging vanavond nog even de twee bovenste albums aangeslingerd. Win Hard Knocks voor nu, heerlijk early ‘90 album. Sorry voor nog een gelijkspel Flipm0de

*zoekt druk naar een algoritme dat om 00.00 precies een stem uitbrengt op L*Roneous en Dave*

Nee, ik ga tukken maar ben heel benieuwd wat t wordt vannacht. Zie het morgenochtend wel

MAS
JRLA schreef:
Wat weinig stemmers... Dat niemand L*Roneous kent of even de moeite neemt die te luisteren. Je weet niet wat je mist.

Ik heb wel de moeite genomen en het is zeker een lekkere plaat. Kan voor mij alleen niet op tegen School of Hard Knocks. Voor mij een classic en die early 90s sound spreekt me meer aan.

Kan ik al stemmen voor de laatste stem op L'Roneous ?

En als ik het andere gelijkspel ook mag beïnvloeden Dave please, want die eerste kan ik niks mee hahahah

Shelter schreef:
(quote)

Haha heb jij dat album in het lijstje gezet of zo, anders begrijp ik de adoratie echt niet hahaha.
Het is vergeleken met andere gfunk echt heel matig hoor, ik ben geen west coast hater by any means maar dit is echt heel karig.

Nee... maar ik vond Dave echt afschuwelijk, dat ik voor die G-Funk sound koos. Btw: Dat de battle tussen L*Roneous en Hard Knocks zo gelijk is, komt ten eerste natuurlijk door het aantal stemmers, en ten tweede is het blijkbaar toch niet zo'n uitgemaakte zaak. Jammer dat er zo weinig mensen stemmen. Laat jullie Hip Hop-hart spreken mensen, niet dat de mensen dat niet hebben. Maar als je de eerste ronde alles luistert: kun je de volgende rondes gewoon overal op stemmen!

Silky & Smooth schreef:
Als iemand een linkje/zipje van Killa Instinct heeft, dan hoor ik het graag (ForWhomThePeteTolls?

Ik upload hem zo alsnog even... Ookal is het een beetje mosterd na de maaltijd heb ik het idee.

Bedankt Shelter, de stemmen voor Dave en L*Roneous zijn beslissend Mooie battles!

Daarmee kunnen we snel door naar de volgende acht, waarvan drie mijn eigen nominaties waren, dus ik houd mijn hart al vast.

Deadline staat op vrijdag 12:00.

Lil Yachty - Let’s Start Here. (2023) - Intelligent Hoodlum - Tragedy: Saga of a Hoodlum (1993) 0-0
Supastition - 7 Years of Bad Luck (2002) - EPMD - Business Never Personal (1992) 0-0
Ka - Descendants of Cain (2020) - Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) 0-0
ChillxWill - Almighty (2014) - Billy Woods - History Will Absolve Me (2012) 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek, JLjuju

En voor de fanatiekelingen zoals Niek alvast de komende 16 namen:

Blu & Exile - Give Me My Flowers While I Can Still Smell Them (2012)
Dälek - Precipice (2022)
Dessa - Castor, the Twin (2011)
Diamond District - In the Ruff (2009)
Frankenstein - The Science of Sound (2014)
Justice System - Rooftop Soundcheck (1994)
Leaders of the New School - T.I.M.E. (1993)
milo - so the flies don't come (2015)
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020)
Oblivion's Mighty Trash - No Me Acuerdo (2023)
Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017)
Opus Akoben - Raw Life (2002)
Redman - Doc's da Name 2000 (1998)
Sadistik - Flowers for My Father (2013)
Sage Francis - Personal Journals (2002)
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022)

(quote)

Nee... maar ik vond Dave echt afschuwelijk, dat ik voor die G-Funk sound koos. Btw: Dat de battle tussen L*Roneous en Hard Knocks zo gelijk is, komt ten eerste natuurlijk door het aantal stemmers, en ten tweede is het blijkbaar toch niet zo'n uitgemaakte zaak. Jammer dat er zo weinig mensen stemmen. Laat jullie Hip Hop-hart spreken mensen, niet dat de mensen dat niet hebben. Maar als je de eerste ronde alles luistert: kun je de volgende rondes gewoon overal op stemmen!

Ik vond Dave ook niet goed hoor maar enigszins verbaasd kijkende naar jouw smaak meestal dat je Street Military wel ok vindt haha.

Shelter schreef:
(quote)

Ik vond Dave ook niet goed hoor maar enigszins verbaasd kijkende naar jouw smaak meestal dat je Street Military wel ok vindt haha.

Early 90s Gangster en G-Funk trek ik wel, hippieshit als Dave absoluut niet (dat vond ik t iig).

JRLA (crew)
Lil Yachty - Let’s Start Here. (2023) - Intelligent Hoodlum - Tragedy: Saga of a Hoodlum (1993) 0-1

Vrij eenvoudige.. Die 2023 albums bevallen me sowieso al niet echt maar een album van Lil Yachty kan ik precies niks mee. Daarnaast is dat Tragedy album een classic.

Supastition - 7 Years of Bad Luck (2002) - EPMD - Business Never Personal (1992) 0-1

Beide dope, maar de grondleggers krijgen mijn stem. Dit is zelfs het beste van EPMD in mijn ogen voor ze een tijdje uit elkaar gingen.

Ka - Descendants of Cain (2020) - Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) 0-1

Lastige, maar als ik echt moet kiezen, Prince Paul...

ChillxWill - Almighty (2014) - Billy Woods - History Will Absolve Me (2012) 1-0

Bijna net zo lastig maar HWAM is niet Billy Woods zijn beste werk..

Lil Yachty - Let’s Start Here. (2023) - Intelligent Hoodlum - Tragedy: Saga of a Hoodlum (1993) 0-2
Supastition - 7 Years of Bad Luck (2002) - EPMD - Business Never Personal (1992) 0-2
Ka - Descendants of Cain (2020) - Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) 1-1
ChillxWill - Almighty (2014) - Billy Woods - History Will Absolve Me (2012) 2-0

Lil Yachty had ik anders verwacht. Een bak trap herrie dacht ik, maar dit was een heel vreemde trip. In mijn oren helemaal geen hiphop en dus niets voor in dit spel. Los van het genre ook een plaat die ik niet trek gewoon. Tragedy is eigenlijk standaard een 8 bij mij, dus wint met gemak.

Supastition en EPMD releases zijn beide nice, maar toch easy voor laatstgenoemde. Zou dit album graag toevoegen aan de collectie.

Ka en Prince Paul vind ik de moeilijkste deze ronde, maar ga hier toch nipt voor de man Ka. Zeker ook dit album veel gedraaid, qua sfeer vind ik zijn projecten sowieso gruwelijk.

ChillxWill kende ik gewoon niet maar is volle bak mijn boombap smaak. Dope album. Billy doet me nog altijd weinig.

Lil Yachty - Let’s Start Here. (2023) - Intelligent Hoodlum - Tragedy: Saga of a Hoodlum (1993) 1-2
Supastition - 7 Years of Bad Luck (2002) - EPMD - Business Never Personal (1992) 0-3
Ka - Descendants of Cain (2020) - Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) 1-2
ChillxWill - Almighty (2014) - Billy Woods - History Will Absolve Me (2012) 3-0

Lil Yachty? Pete? Whut¿ Ik vind Tragedy een heel dope MC, en dit een verschrikkelijk goed album...Waarom stem ik dan op die bocht? Nou, Tragey Khadafi vond het een keer nodig om mij op te lichten voor 50 dollartjes. Stoere jongen hoor, ook nog een video erbij gedaan om het helemaal voor elkaar te krijgen. Ik hoop dat je er iets mooi voor hebt gekocht, pik! Het is dus een antistem tegen die zielepiet.

EPMD, daar is gewoon geen vraag over.

Ka zijn drumless garbage gaat echt niet winnen van een van de tofste conceptalbums around. Makkie

ChillxWill tegen Billy, nou ik trek die producties van de 2de erg slecht over het algemeen. Tekstueel zit het prima in orde, maar dit was ook een nobrainer.

Lil Yachty - Let’s Start Here. (2023) - Intelligent Hoodlum - Tragedy: Saga of a Hoodlum (1993) 1-3

Lil yachty ken ik niet en Intelligent Hoodlum wel maar niet specifiek dit album.

LY, sowieso ben ik niet bepaald van de Lil rappers, nog nooit een rapper gehoord met de naam Lil die ik wel dig maar goed. Eerste track is meer een soort van wave pop of zo. Veel synthesizers wat helemaal niet mijn ding is in wat voor muziek dan ook. Maar deze eerste track luisterend zou je bijna vergeten dat we underrated albums in het genre hiphop aan het beoordelen zijn. Los van dat de eerste track geen hiphop is klinkt het ook nog slecht. The Ride is weliswaar nog slechter, wat een klote geluiden. Ik hoor geen rapper maar een gast die in zijn ballen geknepen wordt terwijl hij wat inzingt. Running Out Of Time is ook geen hiphop, wat het ook wel is ik vind dit helemaal niet tof. Pretty, weer geen hiphop...is dit een grap?
Ik ben een muziek liefhebber van de meest bizarre genres tot soms zelfs pop maar dit vind ik echt slecht.
Failure is tot nu toe de beste track die ik gehoord heb, maar dat is omdat er niet gezongen wordt en het eigenlijk gewoon een skit is. The Zone is een soort van spoken word/zangende track. Weer geen hiphop.
Weer een klote track. Daarna volgt alleen maar hetzelfde tot aan de track "I Officially Lost Vision" die verrassend nog slechter is dan alles ervoor. Paint The Sky is close though kwa kutheid.
Tot mijn eigen verbazing heb ik het zelfs nog afgeluisted, helaas. Laatste track is het gedrocht der gedrochten.

1. Het is nergens niet eens close to Hiphop
2. Ik heb mijn tijd verdaan luisterend naar iets wat slecht klinkt welk genre het ook is.

Intelligent Hoodlum gaat dit nooit verliezen zelfs niet met zijnslechtste allbum ooit. Maar goed voor de goede orde. Ik ken hem volgens mij meer van losse tracks.
Shalom A Leck (wat betekent dat trouwens?), een beetje typscihe 92 sound niet slecht maar ook niet dat ik erom sta te springen. "I count so much loot, that I got a green thumb" dat soort teksten zijn nogal played out zelfs in '92. Maar overall ook niet slecht of zo. Underground is een vette track, lekkere beat, scratches en samples wel leuk gedaan. Ik vind de raps wat hakkelig op de een of andere manier, het flowt niet zo lekker over de beat. Bij Funk Mode is het meer onbeat wat ik zelf vetter vind. Het is een kale productie maar ik dig het wel en de scratches zijn on point. Grand Groove is super saai, met een sample die inmiddels (vast niet in 1992) tig keer is gebruikt. Hij klinkt hier kwa rappen een beetje op LL Cool J.
At Large is ook dope. Wel vind ik nu dat het album wat eentonig word, het is nergens nog slecht maar een beetje meer afwisseling was leuk geweest. Ook rapt hij hier meer als Charizma, wat ik wel tof vind.
Death Row is een slechte track naar mijn mening, ik vind de sample lelijk, de beat is wel ok maar de raps meh. Mad Brothas Know His Name, wel vet. De nadruk ligt wat meer op de scratches en dat is zeker dope. Pass The Teck is een van de betere nummers naar mijn mening, het tempo gaat wat omhoog wat voor de afwisseling welkom is. Ook wat meer energie in de raps. Nice!
Street Life is oersaai. Zelfde met Pump The Funk. Role Model op zich is die productie wel leuk gedaan voor de afwisseling en ook de raps zijn wat anders, maar heb een beetje het idee dat de productie niet af is. The Posse vind ik het 2e hele goede nummer, lekkere hardcore productie en lekkere sample. Raps wel ok. Het refrein is een beetje slecht maar goed. De scratches passen lekker bij de hardcore beat.

Lijkt me duidelijk dat Intelligent Hoodlum hem krijgt, ik vind het album niet heel vet zeg maar 3-3.5/5 maar het eerste gedrocht wint het nog niet van Sevn Alias om het maar zo te stellen.

Supastition - 7 Years of Bad Luck (2002) - EPMD - Business Never Personal (1992) 0-4
Supastition ken ik en ook dit album. Naar mijn mening is Supastition een beetje ondergesneeuwd of zo, te weinig mensen kennen hem of geven hem niet de props die hij verdient. EPMD ken ik ook en ook dit album maar voor beide albums geldt, al tijjjjeden niet gehoord.

Supa, intro is meteen al slecht maar gelukkig ken ik de beste man al van andere tracks om te weten dat dopeness will follow. Live Like Dat is wel ok, lekkere beat beetje kaal maar past wel goed hier. De raps vind ik eigenlijk helemaal niet zo tof, de lyrics zijn wel ok maar de delivery en flow mwah. Refrein ook niet tof. Clebration Of Life is wel nice, die productie is tof met die doffe in de background beat. Lyrics on point raps ok. Da Waiting Period is kwa productie wat saai en de raps zijn slightly off beat maar nu vind ik juist de raps wat beter dan de productie. Had wellicht wat meer gezeten in de track maar niet slecht of zo.
Body Language productie nice, beat is lekker. Sample in het begin irriterend maar na een tijdje wel ok.
Raps wat minder. Refrein is eigenlijk ook best slecht. Best Of Life is zeker niet the best of this album, wat saai. De teksten zijn wel nice maar de track verder meh. That's Musik is al wat beter, hier rapt hij eigenlijk steeds meer als Aesop Rock. Crown Men wel ok, niet supr dope niet super saai. Mixed Emotionz, dope track. Alles klopt en dope lyrics. The Trademark beetje saai en nu begint ook dit album wat eentonig te worden kwa sounds en raps. Het einde van het album kakt het helemaal in, eigenlijk duurt het album 4-5 tracks te lang.

EPMD, Back In Business in tegenstelling tot velen (in mijn vrienden groep that is) is mijn favoriete EPMD album. Deze kwam er wat jaartjes voor. Wel eens gehoord maar te lang geleden om een score te geven.
Boon dox is alvast een goede binnenkomer. Wel weer typisch 1992 sound wat niet per se een oordeel is in goed of slecht. Nobody's Safe Chump vind ik niet tof, die hele productie en raps zijn wat saai. Refrein ook niet tof. Cant Hear Nothing But The Music, is te kaal voor mij, de break vind ik ook niet heel vet overkomen. Zowel Erik Sermon als Parish zijn top MC's maar ik vind de producties op dit album te kaal en de beats niet heel outstanding. Een track als Headbanger zou zonder de MC's echt een hele matige productie zijn bijvoorbeeld. Scratch Bring It Back is wat overtuigender kwa productie. Met verder ook goede raps en dus een van de betere tracks. Crossover met die R&B/Swingbeat sample vind ik niet heel tof. De raps zijn on point, de beat en productie wel ok maar die sample vind ik niet heel tof gedaan.
Cummin At Cha, wel nice niet top gewoon wel nice. Play The Next Man is wat meer uptempo maar ik vind de productie niet echt heel tof, de scratches zijn nice en de beat is wel ok maar dat de productie heel erg op de achtergrond zit en de MC's naar voren zijn gehaald vind ik wat minder klinken.
Its Going Down vind ik erg matig, vrij saai. Who Killed Jane, mwah niet goed niet slecht.
Deze en vele albums in 92 zijn wat eentonig kwa sound, dat is mijn issue met dat jaar een beetje en wat ervoor zit. Vanaf 1994/5 zijn de golden hiphop years naar mijn smaak.

Uiteindelijk mijn stem wel naar EPMD omdat het Supastition album niet een van zijn beste is, en EPMD overall gewoon kwalitatiever sterker is hoewel weinig verrassend/enerverend. Alles kabbelt een beetje door maar wel met veel minder dieptepunten en constant op een wat hoger niveau.

Ka - Descendants of Cain (2020) - Prince Paul - A Prince Among Thieves (1999) 1-3
Ka ken ik niet en zelfs nooit van gehoord. Met het Prince Paul album ben ik goed bekend en ook vaker gedraaid.

Ka, Every Now And Then is een begin waarvan ik hoop dat dit niet een heel album zo doorgaat.
Want dan val ik serieus in slaap. De productie is vast heel emo bedoelt, dat je echt iets voelt met zijn bijna huilende stem maar ik vind het vooral erg slecht klinken. Unto The Dust is gelukkig niet zo zeikerig en huilerig maar nog wel erg alternatief wat niet per se slecht is maar het is vaak love it or hate it bij mij.
Productie met die kale bas op zich wel leuk gedaan maar wel wat saai. Het half zingen op de track vind ik niet nice klinken, de raps zijn meer spoken word en de teksten zijn diep maar daardoor soms ook wat vermoeiend om naar te luisteren. Patron Saints is vooral erg saai, ongetwijfeld heeft Ka veel te vertellen maar zijn manier van rappen is een c versie van MF Doom die enorm stoned is. MF Doom waardeer ik wel, dat is het verschil. Ook kwa productie is er geen verrassing of variatie. Ik moet wel in een hele fiosofische bui zijn om hier aandachtig naar te luisteren. My Brother's Keeper, een hele saaie eentonige productie. Lyrics zijn goed maar de rapstijl is te slaapverwekkend voor mij om er aandachtig naar te luisteren. Kwa productie is het zoals Cyne: een sample van 10 sec loopen, alleen bij Cyne zijn de beats vet en de samples/producties een stuk meer pakkend. Bij Solitude Of Enoch, begint mijn verveling irritatie te worden. Bij Land Of Nod, ben ik onder de indruk dat er nog steeds geen enkele variatie in zit en vraag ik me af hoe mensen dit achtereen kunnen luisteren tenzij je een spoken word fan bent of echt alleen een lyrics junkie bent. Kwa raps is dit te eentonig en weinig inspirerend. Nogmaals tekstueel is het dope, maar Jedi Mind Tricks bijvoorbeeld bewijst dat je hele ingewikkelde/betekenisvolle lyrics kan hebben met toch dope producties en harde beats. Alleen I Love brengt wat meer afwisseling en iets wat dichterbij een beat komt, die track vind ik dan ook best aardig. Jammer dat er niet wat meer op staat in deze trend afwisselend met die andere tracks.

Prince Paul, op zich wel een fan van zijn werk maar niet te lang. Ik zet het zo nu en dan op en laat het dan weer even liggen om het leuk te vinden. Kan niet helemaal verduidelijken waar dat aan ligt.
Pain is een dope track, rustige lome beat en goede raps. Sample is wat suf na een tijdje maar ook niet super storend. Het verhalende van dit album is overigens leuk 1x maar daarna weet je het wel en komt het aan op individuele tracks. Steady Slobbin vind ik niet heel tof, vooral dat lelijke refrein.
Al die skits op het album zijn ok als je het verhaal nog wilt volgen maar daarna allemaal skip momenten.
What U Got is wel een toffe track, maar het vele gelul er door heen is wat irritant.
MC Hustler, niet slecht niet goed. Wat saaie productie, toffe beat, raps wel ok.
Weapon World vind ik ook wel een leuke track vooral kwa productie nice gedaan. War Party is ook een nice track, aparte vertragingen in de sample waar ineens de scratches binnen vallen, maar klinkt nice.
Put The Next Man On is een van mijn favoriete tracks, die beat en sample werken gewoon. Ik ben een dela soul lover maar More Than U Know is echt een kut track, gewoon in alles. Mood For Lover is waar mogelijk nog kutter. Echt waarom? The Men In Blue past er eigenlijk niet echt op maar is los best een dope track. Alleen dat "We do whatever we wanna do" vind ik niet tof. Eigenlijk vind ik bijna alles wat Sadat X dropt tof, maar Handle Your Time is er niet een van. Dan nog negatieve shout out naar de laatste track A Prince Among Thieves.

Ik vond A Prince Among Thieves toen ik het voor het eerst hoorde heel tof, omdat het eigenlijk gewoon een concept alvum is, een verhaal vertelt door aansluitende tracks. Maar de tweede keer al een stuk minder en daarna heb ik echt tijd nodig om losse tracks tof te vinden. Ook duurt het echt te lang om aan een stuk boeiend te zijn. Score gaat wel nog steeds naar Prince Paul maar dat is omdat ik Ka dusdanig slecht vond.

ChillxWill - Almighty (2014) - Billy Woods - History Will Absolve Me (2012) 4-0
ChillXwill ken ik niet en Billy Woods hoor ik vaak positieve verhalen over maar als ik het dan luister denk ik, waarom? hoe? Dus het wordt iets nieuws luisteren vs iets weer een kans geven.

CW, het is mij niet helemaal duidelijk waarom die 1e track erop staat met een 5 seconde durende geluid van een tape player??. Warning is wel vet, ik dig het wel. Toffe beat en wat kale productie maar de rap is goed. Trouwens dacht eerst dat de rapper een vrouw was, en ik twijfel nu nog steeds of het een man is of niet hahaha. Home Grown klinkt ook nice, al vind ik de stem van de rapper/rapster(?) niet heel passend op de producties maar daar kan hij/zij verder zelf ook niks aan doen. Nickel Plated is heel dope, ook de rap is wat beter en de beat en jazz sample zijn heel tof. Pickin Pockets is heel vet, ook goed dat er nu wat variatie is waar ik wel wat op hoopte. Toffe track hoor met die scratches, harde beat en dope sample.
Mijn favoriete track dusverre. FA nz is ook dope. Die producte met die beetje background turntablism is dope. De volgende 3 tracks vind ik wat vergetelijk, niet heel slecht maar zou het nooit zelf opzetten.
Warning vind ik de productie wel nice maar op de een of andere manier zijn de raps niet on point. Te weinig energie/overtuiging of zo. De beat is gewoon bijna Mobb Deep-Hell On Earth style, verrassend.
A Dollar And Illusions hadden ze er af kunnen halen, beter out with a banger dan een vergetelijke track op het eind. Ik vind het ook niet interessant te horen dat weed and Hennessy zijn beste vrienden zijn dus die outro had er ook afgemogen.

BW, er was een tijd dat dit een beetje bestempeld werd als the next best thing en ik heb dat nooit begrepen. Ik zag Billy Woods opduiken op de hiphop sites die ik bezoek, zag hem in lijstjes op oa Musicmeter en hoorde vrienden zeggen dat het wat apart is maar wel nice. Dus verschilende keren geprobeerd maar heeft me nooit gepakt en vaak me enorm geirriteerd aan de sound.
Maar wie weet, valt het kwartje nu wel.

A Mis Enemigos is alvast geen goede start, ik kan hier niks mee...al moet ik wellicht zeggen weinig. Met Ka kan ik niks met deze weinig. Crocodile Tears is iets minder irritant, de raps zijn iets beter kwa delivery maar de productie is kut en de beat is ook niet enerverend om het te redden. Dan is het vooral kut tot aan Foreigner. Die track vind ik wel ok. Toffe beats, sample is wat irritant maar ook niet enorm storend. Raps wel ok. Die stem er door heen is wel kut. Ook eindelijk een track die niet ietwat grenst aan Dubstep.
Bill Cosby, op zich zou je veel kunnen doen met die titel maar helaas een ronduit irritante productie en raps die weinig over BC gaan. Freedmen's Bureau vind ik de kutste track van het album.
Tussen die en Blue Dream. Beide gewoon kut. Op zich vind ik dat BW wel met een delivery komt en energie op tracks maar het is niet mijn ding. Hij heeft ook wat te melden het is geen kleuter rap maar ik kan dit gewoon niet aanhoren en de producties zijn vaak zo slecht dat de lyrics me voorbij gaan. Pump Up The Volume, dat refrein zou onder de alternative hiphop liefhebbers ongetwijfeld hoog scoren en gezien worden als daring maar ik vind het ontzettend lelijk. Sour Grapes is de volgende track waar ik wel wat mee kan. Toffe productie en de raps ook ok. Human Resources, meh. De raps op zich weer ok kwa delivery en flow maar die productie is kut. De beat is wel nice trouwens. The Wake past er eigenlijk niet op, zeer vergetelijke track en dat komt vooral door de productie want de lyrics zijn eigenlijk best ok.

ChillxWill krijgt mijn stem by a mile. Ik denk dat BW en ik nooit een ding gaat worden op 1 a 2 tracks per album na.

Pete heeft op laatste niet gestemd of reken ik verkeerd? hahaha
Ik snap het verhaal van Tragedy niet helemaal maar goed lol

Shelter schreef:
Pete heeft op laatste niet gestemd of reken ik verkeerd? hahaha
Ik snap het verhaal van Tragedy niet helemaal maar goed lol

Heb de stem even bij gewerkt! In ieder geval: Tragedy Khadafi verkocht zijn album "Hidden Files" gesigneerd via DM's op Instagram. Ik was echter zo stom om hem te betalen zonder bescherming op PayPal. Deze scamartist maakte er vol gebruik van... Hij stuurde me zelfs nog een filmpje... Hier even wat opnames uit mijn IG DM's...

Scamedy Khadafi

Nooit een CD of zelfs maar tracking ontvangen!

(quote)

Heb de stem even bij gewerkt! In ieder geval: Tragedy Khadafi verkocht zijn album "Hidden Files" gesigneerd via DM's op Instagram. Ik was echter zo stom om hem te betalen zonder bescherming op PayPal. Deze scamartist maakte er vol gebruik van... Hij stuurde me zelfs nog een filmpje... Hier even wat opnames uit mijn IG DM's...

Scamedy Khadafi

Nooit een CD of zelfs maar tracking ontvangen!

Was het wel echt hem dan, je zou denken dat hij zo'n scam niet nodig hebt om geld te verdienen maar idd wel een kut streek.

Hij is duidelijk te herkennen op de video, qua uiterlijk en stem. Zijn IG, absoluut hem... Maar goed, Queens staat een beetje bekend om die mentaliteit...

Gast
geplaatst: vandaag om 03:50 uur

geplaatst: vandaag om 03:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.