MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie

zoeken in:
Flipm0de schreef:
Merk dat sinds we terug zijn gegaan naar twee stemmingen per week er minder stemmen binnenkomen en er ook sneller gepast wordt.

Is het dan toch misschien een idee om naar een stemming per week te gaan? Met rondes als deze waar er meerdere onbekende albums zijn, kost het al snel 2-3 uren de tijd om alles te beluisteren.

Klopt, daar ben ik ook debet aan. In het weekend lukt het mij niet (vanwege gezinsleven met kinderen) om alles geluisterd te krijgen.

Als er geen bezwaar is gaan we na deze stemming weer switchen naar eenmaal per week om iedereen wat meer tijd te geven om shit te luisteren en hopelijk krijgen we daarmee ook wat meer stemmers. Het spel gaat wel wat langer duren, maar dat moet geen probleem zijn verwacht ik.

De deadline voor deze battles is vrijdag om 12:00.

Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 0-0
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 0-0
Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 0-0
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek, JLjuju

MAS
Flipm0de schreef:
Als er geen bezwaar is gaan we na deze stemming weer switchen naar eenmaal per week om iedereen wat meer tijd te geven om shit te luisteren en hopelijk krijgen we daarmee ook wat meer stemmers. Het spel gaat wel wat langer duren, maar dat moet geen probleem zijn verwacht ik.

Goed plan!

JRLA (crew)
Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 1-0

Justice System heb ik nooit echt goed gevonden zelfs toen niet, Sadistik is apart maar goed.

Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 1-0

Geen groots fan van beiden maar Navy Blue heeft iets dat mij meer aantrekt dan Open Mike

Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 1-0

Er werd gezegd geen verzamelaars.. The Science of Sound is een samenvoeging van UV uit 1997 en onuitgebrachte tracks. Desondanks staat hij hier en is het beter dan milo.

Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 1-0

Geen fan van ZG maar het album met Lander kon mij goed bekoren.

Twee keer passen omdat ik niet echt zin heb die albums te luisteren in die paar dagen! 3 van de 4 de artiesten ken ik, maar de albums niet... Dus:

Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 2-0

Normaliter zou ik eerder gaan voor Justice System, zijnde het niet dat ik een emotionele periode heb met issues met een vrouw, en wat misstappen die ik heb begaan die ik moet verwerken en rechtbreien! Dat brengt mij recht bij Sadistik, toch een beetje Emo-Hop. Dit album is zeker geen Balancing Act, en heeft al helemaal geen track als The Exception to Everything. Desondanks vind ik het zeer uitgebalanceerd qua hoe ik er van geniet. Dope album, en echt passend bij mijn mood. Ookal zou ik Justice System eerder opzetten. Sadistik is specialer!

Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 1-0

Pas.

Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 2-0

Het is natuurlijk geen officiele verzamelaar, ookal geeft Discogs hem wel zo aan, maar Frankenstein wint dit op zijn sloffen. Helemaal mijn ding, en ook mijn eigen nominatie! The Rain is Gone

Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 1-0

Pas, ken Zwangere Guy en ik ken Dälek en het is het beiden niet voor mij. Alhoewel "Ever Somber" regelmatig gespeeld wordt als ik wat MP3s random rock. Ik ben echter niet van plan deze albums te luisteren, onwil? Ja, een beetje...Omdat ik vermoed dat ik er echt niet van kan genieten!

Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 2-1
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 1-1
Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 2-1
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 1-1

Alsof ik het erom doe; alle stemmen gaan naar de plaat die achter staat/stond.

Sadistik is mij wat te dramatisch allemaal. Zoiets als Exit Theme kan ik erg weinig mee. Doet me aan Within Temptation denken en daar wil ik (meestal) niet aan denken. Kill the King vind ik ook erg matig. Er is verder niks waar ik van opveer. Hij kan wel rappen hoor, maar de muziek doet me weinig tot niks. Opvallend dat niet The Balancing act en/of Altars zijn genomineerd, gelet op de ratings.
Dan JS. Meteen bij Due Our Time word ik helemaal blij. Lekkere productie, basic maar niet saai, jazzy ook en voortdurend een beetje variërend. Prima MCs eroverheen ook. En op die toer gaat het hele album door eigenlijk, al vind ik de geheel instrumentale tracks ietwat saai, zij het niet storend. Er had over het algemeen iets meer pit in mogen zitten maar niettemin heel fijne ontdekking dit!

Ik hou wel van de sound van Navy Blue, maar vind het vaak wat te mak, zowel de producties als de rapper. Ik weet dat het hip is om een beetje onverschillig te rappen, maar zo bont als Navy Blue rapt op Enough is toch wel echt too much. Of too little dus eigenlijk. Laatste productie is wel mooi.
Open Mike Eagle opent ijzersterk met Legendary Iron Hood. Exileproductie die rustig opbouwt, maar het is vooral Mike die indruk maakt met zijn rustige maar doeltreffende flow. Helaas is niet alles zo geslaagd. Brick Body Complex vind ik bv stuk minder. Breezeway Ritual is ronduit irritant. 95 Radios is weer goed, maar toch stelt de plaat al met al na de start wat teleur. Nipte overwinning wel ten opzichte van Navy Blue.

Frankenstein heeft een lekker midninetiesgeluid. Allemaal NL-lijkende namen, maar kennelijk Canada. Gaat wel wat vervelen op een gegeven moment. Lab Experiment bv kan mijn aandacht niet meer vasthouden. Peace and Quiet matig, irritante raps en erg trage productie. Al met al dus niet zo geweldig als ik bij het begin even dacht.
milo staat al langer op mijn verlanglijstje. Ik hou hier erg van. Avontuurlijke producties, erg laidback maar totaal niet saai. Ook rappend uiterst relaxed maar door de spitsvondigheden zowel in stijl als inhoud blijft het boeiend. Niet over de hele linie voortdurend even sterk maar mijns inziens wel beter dan Frankenstein (die dus ook niet het hoge niveau van het begin vast weet te houden).

Zwangere Guy klinkt sympathiek maar niet veel meer dan dat. Zo gebeurt er van alles in Ad Rem, maar het komt niet over ofso. Ook in Laat Ze Daar Maar staan zitten allemaal beatswitches die niet overkomen. Zeker als het vanaf ca 2:40 los zou moeten gaan, heeft dat een averechts effect omdat het niet werkt. Die Zwangere Guy kan zeker rappen, maar de combinatie met de producties doet me gewoon niet zo veel. In Hadikdekans is het juist weer Zwangere Guy die het een beetje laat afweten met stukken erg staccato en saaie rap. Nee, hoe meer ik hoor hoe minder ik het vind.
Dan stuk liever Dälek. Helemaal niet echt mijn type hiphop maar ga hier tot mijn eigen verrassing erg goed op. Ruig, donker, schurend, met pianolijntjes die wat licht geven. Rapper past er ook goed bij. Ga Absense ook snel checken . Devotion is vet. A Heretic's Inheritance nog vetter. Smerig vet is het betere woord. Leuke en verrassende ontdekking! Had Dälek al in een hokje van 'niet mijn ding' geplaatst maar blijkbaar ten onrechte .

Potver, dit vind ik de zwaarste ronde tot dusver. Heb de eerste zes albums (her)beluisterd en wil graag m'n joker inzetten om ze allemaal uit het spel te gooien. De laatste twee albums verwacht ik ook niet veel van, aangezien Dalek nooit mn ding is geweest en deze van ZG me ook niet pakte.
Wel 4 spannende battles voor mij hierdoor, maar in de volgende lading zit ongetwijfeld meer van mijn gading.

MAS
Nr.4 schreef:
Potver, dit vind ik de zwaarste ronde tot dusver. Heb de eerste zes albums (her)beluisterd en wil graag m'n joker inzetten om ze allemaal uit het spel te gooien.

Nr.4 schreef:
Dalek is nooit mn ding geweest
Dat had ik dus ook, maar deze verraste mij. Wie weet

Dälek is gewoon gezellige muziek voor iedereen.

Nr.4 schreef:
Potver, dit vind ik de zwaarste ronde tot dusver. Heb de eerste zes albums (her)beluisterd en wil graag m'n joker inzetten om ze allemaal uit het spel te gooien. De laatste twee albums verwacht ik ook niet veel van, aangezien Dalek nooit mn ding is geweest en deze van ZG me ook niet pakte.
Wel 4 spannende battles voor mij hierdoor, maar in de volgende lading zit ongetwijfeld meer van mijn gading.

IMO is dit enigszins gechargeerd...

Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 2-2

Ik ken beide maar van Sadistik ken ik dit album niet, JS ken ik het album wel en heb ik ook in de kast staan.
Sadistik is voor mij een mindere versie van NF, een emo rapper met wat te overdreven producties en een niet hele vette rapper kwa delivery en flow maar wel heel dope kwa lyrics. JS vind ik kwa producties/instrumentele gedeelte heel dope maar de raps wat minder. Een beetje zoals bij US3.

Sadistik, eerste track is kwa productie al meteen niet mijn soort hiphop. Een overkill aan synthesizers, ik houd niet van die bombastische producties met veel wavey geluiden. Overigens rapt hij een beetje als Slug maar niet op hetzelfde hogere niveau. De lyrics zijn wel dope maar de stijl is niet echt mijn ding.
Russian Roulette vind ik heel kut, die productie en zang getver. Die zangeres is ook niet bepaald goed in de zang an sich. City in Amber is iets beter want wat minder bombastisch opgezet, kwa raps vind ik Sadistik ook ietsje beter, wat minder tekst voorlezend en rustiger waardoor beter verstaanbaar of wellicht door de wat rustigere productie. Snow White is ronduit verschrikkelijk, de verandering van rappen werkt niet en is echt lelijk. En helemaal wanneer die versneld. The Beast, de raps ik voel ze niet.
De beat is wel nice dat was het wel. Kill the King die zang is echt verschrikkelijk. Elke keer als er zo'n zang refrein in zit kunnen de zangers/zangeressen helemaal niet zingen en is het lelijk om het er in een keer in te zetten. Raps zijn ook weer erg oplezend, de productie met soort van halve bass erin vind ik wat amateuristisch klinken. Song For The End... nee dat wordt hem ook niet, weer verschrikkelijke synthesizers om een mood neer te zetten maar het wordt allemaal wat te emo en hippie hiphop voor mij.
Palmreader is wat anders kwa sound behalve weer heel bombastisch, ik vind het een lelijke track. Hier kan ik echt niet van genieten, wat een lelijke productie.
De manier van rappen van Sadistik begint nu ook te eentonig te worden los van dat ik het niet goed vind is het constant hetzelfde. Ik vind de lyrics zeker wel indrukwekkend maar die delivery op het hele album is hetzelfde, er zit geen variatie in. Het refrein ook weer van Seven Devils is cringy. Melancholia is een beetje halve sound ik vind het niet tof. A Long Winter is de slechtste track van het hele album, wat een tering slechte zang/refrein. Wel rapt die eindelijk anders en ietwat anders.
Het hele album doet me denken aan een veel slechtere versie van NF, die laatste vind ik wel dope dus als ik wat zwaardere hiphop wil horen met indrukwekkende teksten grijp ik naar zijn werk want dit kwa producties matig tot slecht.

JS heb ik in de platenkast staan en het is vaak een 7. Echt zo'n album waarvoor je in de mood moet zijn en het dan heel vet vindt maar niet te vaak opzetten. Moet wel zeggen het is een tijd geleden dat ik deze heb opgezet. Due Our Time is wel een leuke binnenkomer, toffe bass en beat. Alleen dat "time time time" vind ik lelijk. De rappers zijn niet per se heel tof maar ook niet storend. Ik heb soms het idee dat de teksten niet helemaal pasten en daardoor bepaalde woorden nog net in de verses worden gepropt aan het eind.
Trouble On My Mind is wel dope, relaxte track, lekkere bass. De eerste rapper vind ik wel duidelijk minder dan de tweede. Zeg maar die met de hogere pitchy voice is minder dan de lagere. Flexin Tha Ill Funk heeft lekker turntable werk en een vette bass. Een van de betere tracks. Ook een track die kwa balans meer aan de hiphop dan jazzy kant zit wat ik zelf lekkerder vind klinken. Dedication to Bambaataa is ook nice, weer vet turntablism werk en een lekkere beat. Ook die blazers zijn nice. Summer In The City klinkt als zo'n doorsnee track op de jazzmatazz albums. Santana is een lekkere instrumentele track die voor een goede afwisseling zorgt en erg Santana klinkt. De volgende dope track en een van de betere naar mijn mening is Justice Funkin, dat funky gitaartje is wel heel dope gedaan. Ook de bas en beat passen allemaal. En in de chorus zitten dope scratches. Alleen dat "laaaaaa" erdoorheen waarom? Moet zeggen de blazer is dan weer wel heel dope gedaan. Jacquelin is een korte instrumental erachter wat ik zelf wel lekker vind voor de afwisselende sound. Just Because is wat vergetelijk, niet slecht niet goed, wel lekker funky.
Soulstyle kwa instrumentele gedeelte wel nice maar de raps zijn een beetje mwah. Het turntablism is wel nice maar het refrein is niet mijn ding. De laatste 3 hadden eraf gemogen.

Hij gaat voor mij by a mile naar JS. Toch wel weer een keer leuk om te hebben geluisterd, weer een tijdje geleden maar door de raps niet een onwijs vet album. Kwa instrumentele gedeelte zeker wel.
Variatie had ook iets meer gemogen, maar het is zeker wel nice eens in de zoveel tijd.

Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 2-1

Navy Blue ken ik niet en Open Mike Eagle wel maar niet dit album. Met de laatste is het vaak hit en miss bij mij.

NB, "Dreams of..." is meteen al niet een lekkere binnenkomer. Weer een rapper waarop het lijkt alsof hij zijn lyrics van een notitie blokje afleest en iemand er een productie onderzet. Er zit geen energie in, het klinkt niet gemeend en trekt me totaal niet. Tired is ietwat beter kwa raps maar nog steeds "oplezend".
Productie vind ik lelijk, rommelig en ik kan er niks mee. Is er uberhaupt een beat?
Post Panic, op zich wel creatief gedaan met de sound die een beetje weg valt maar ik vind het niet dope. Raps ietwat beter. Certainty vind ik ietwat beter maar de zweverige producties zijn niet mijn ding.
Poderoso klinkt veel beter maar dat is denk ik omdat er meerdere rappers op zitten waardoor je wat meer variatie krijgt. Ik vind die eentonige saaie sample niet tof. Het loopen van 4 secondes van een gitaartje, yuck. Deep Water Blue, meer van hetzelfde. Loopen van een sample van paar secondes en een rapper zonder fut. Self Harm klinkt een stuk beter, deze track vind ik wel ok.
Breathe ook ok, vooral omdat de raps veel beter zijn. Maar het zingen van beeeee, meee enz. is echt heel lelijk. Bij Sea Bass verlies ik ook mijn concentratie omdat alles het zelfde concept heeft en het nu begint te irriteren. Bijv Guilty Simpson heeft ook een redelijk eentonige variatie op zijn albums maar daar vind ik het wel dope en hier echt helemaal niet. Ik zou dit nooit opzetten en zeker afzetten.
Moment Hung is nog een track waar ik wel iets mee kan, niet heel vet maar zeker niet slecht.
Los van dat ik dit een saai album vind, had het zeker 4 a 5 tracks ingekort mogen worden. Maar goed ik kan hier echt niks mee, die rapper rapt alsof hij er helemaal geen zin in heeft of bijna in slaap valt.

OME, Legendary Iron Hood is niet mijn ding. De productie klinkt rommelig zonder een dope beat. Ook de raps is een beetje mwah. Het is beter dan de vorige rapper maar nog steeds een beetje saai. Feel At Home is een gedrocht. Ik had verwacht na het vorige album gehoord te hebben dat OME dit makkelijk zou winnen maar de eerste 2 tracks zijn meteen super kut. Dit gaat zo door kwa poor levels tot aan 95 Radios die is wel aardig. Maar ik vind alle tracks niet om aan te horen. Echt ik ben onder de indruk hoe slecht ik de andere tracks vind. My Aunties Building is ook wel te doen. Jammer dat het album niet meer tracks bevat als de laatste 2. Het is ook niet helemaal mijn ding maar wel een stuk beter als alles ervoor.

Dit was echt de slechtste ronde voor mij om af te luisteren met 2 albums die ik helemaal niks vind. Ik zou het nooit opzetten. Maar ietsje minder slecht was toch Navy Blue, verrassend.

Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 2-2

Ik ken beide. Milo's sound zou normaal gesproken niet echt mijn sound zijn maar gek genoeg vind ik het vaak wel dope ook kwa producties. Frankenstein zet ik veels te weinig op en ik weet zelf ook net waarom lol.

Frankenstein, bij Rain is Gone denk ik meteen "dope" en "ik ken dit!" maar nogmaals op de een of andere manier vergeet ik altijd hoe dope ik dit vind. Lekkere beat, goede rapper met nice flow en delivery.
Ook turntable werk is dope. "Agony to" vind ik minder, eigenlijk klinkt hij hier een beetje als Havoc.
Quiet Storm is weer wel meer mijn ding, niet heel dope maar zeker wel een ok track. Rocksumshit ook wel nice, niet super dope maar gewoon ok. UV vind ik kwa beat tof, maar ik vind die R&B refrein niet tof.
Sparking Intellect mwah wel ok. Op Combine with Frankenstein valt me ineens op dat zijn flow een beetje klinkt zoals Rasco van Cali Agents, en dat is ook een beetje de reden denk ik dat ik dit niet vaak opzet. Op zijn tijd is het dope maar het heeft ietwat te weinig afwisseling om het veel achtereen op te zetten. Ook zijn de producties best vet maar niet om constant erbij te pakken. All Hands ook wel nice.
Die skit op track 9 is mij een raadsel waarom dat er tussendoor moet.
What Does It All Mean is een van de beste tracks, dope harde beat, goede delivery en flow kwa raps. Headnodder, i like! Normaal gesproken vind ik AZ dope maar hier niet. Ik vind nu ook dat het album iets inkakt. Het is nergens slecht maar het vliegt een beetje onopmerkelijk voorbij. Het album duurt zeker 4 a 5 tracks te lang.

Milo, zoals ik al zei normaal als je ziet wat ik luister zou je zeggen Milo past er niet echt bij maar op de een of andere manier kan ik zijn sound wel waarderen. Dit album heb ik ook en ik vind hem echt vet.
Rabblerouse is best nice, ik vind alleen die "bells" niet zo dope. Maar gelukkig is het een 1 minuut binnenkomer. Souvenir vind ik een dope track, lekkere beat en interessante sample. Raps ook best nice.
Zen scientist, is meer groovy dan verwacht. Best lekkere productie. re:animist vind ik kwa prodoctie heel storend, skip moment. Jammer want de beat vind ik dope, en de raps niet heel storend. An Encyclopedia is dope, die sample is minder irriterend dan ik eerst dacht. Ik vind zijn raps ook dope.
Going No Place vind ik 1 van de beste tracks, toffe productie en een beat die wat meer op de voorgrond is geplaatst. Ook de raps zijn top en passen goed, hele dope track. True Nen heb ik heel lang heel kut gevonden tot ineens het kwartje toch wel viel en nu vind ik hem best dope. "Napping Under..." vind ik kut kwa alles. Zo ook yomilo. Laatste track is best nice.

Ik zet Milo veel sneller op omdat het veel afwisselender is, minder vergetelijke tracks heeft en daardoor langer boeit ook omdat het album korter is. Kwa sound is Frankenstein meer mijn ding maar die wordt echt saai na een tijdje. Verrassend toch wel stem naar Milo.

Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 2-1

Ik ken Zwangere Guy wat ik een hele dope mc vind met goede teksten en vooral een indrukwekkende delivery. Het klinkt vaak heel gemeend en straight up. Dalek heb ik nooit van gehoord.

ZG, Pourriture is een instrumentele track waar ik niks mee kan. Hopenlijk geen voorbode voor de andere tracks. Stier & Schorpioen is dope, ZG rapt goed. Goed verstaanbaar, vind de teksten altijd wel dope als ze persoonlijk zijn en gemeend overkomen. ZG komt ook altijd heel consistent kwa thema's en ideeen wat ik zelf heel dope vind. Ja nice track ik begin enthusiast te worden. Ad Rem heeft een dope beat maar dat refrein verneukt de hele track. Laat Ze Daar Maar Staan, ik ben niet zo van die zie mij eens snel rappen tracks. Niet mijn ding dit ook niet kwa productie. Lyrics wel heel dope trouwens. Beetje een Delic productie maar niet op een goede manier. Hadikdekans ook niet dope. Slijk mwah. Wel knap hoe ZG zijn stijl afwisselt kwa rappen, kwa delivery etc. Het is wel hit en mis maar ik vind het wel knap.
Het album kakt wel in tot Gootstad wat ik niet per se een goede track vind maar is wel interessant.
Une Vie vind ik wel vet, toffe productie en goede raps. Noble is vergetelijk.
Toch wel een beetje teleurstellend dit, ik vind ZG beter op zijn eigen producties die wat rauwer zijn en betere beats hebben. Het is zeker niet slecht en wellicht is het beter na wat meerdere keren luisteren maar het pakt me niet meteen zoals ander werk van hem dat wel doet.

Dalek, echt nooit van deze gast/groep(?) gehoord.
Lest We Forget, wtf is dit lol. Wel interessant ineens maar ik weet niet helemaal wat te verwachten hahaha. Klinkt meer als van die electro muziek waar ik gek genoeg best wel van houd.
Boycott, het is bombastisch wat ik meestal kut vind, het is heel vaag en alternatief wat zelden mijn ding is maar op de een of andere manier vind ik het hier best nog wel ok. Die beat is best nice en de rapper heeft veel meer delivery en flow dan de meeste rappers op deze sound. Decimation, weer wat bombastisch opgezet maar weer vind ik het niet per se kut. Ik zou dit nooit zelf opzetten maar ik vind het ook niet dusdanig storen dat ik het meteen afzet en stiekem zelfs wel interessant. Die beat is wel nice trouwens. Good vind ik niet zo good. Holistic is best nice, niet super goed maar minder storend dan gedacht. The Harbingers is te vaag en daarna wordt het alleen maar erger. De raps op a heritics inherritance zijn eigenlijk best ok alleen die productie is echt lelijk, moeilijke track dit om te beoordelen.
Precipice, getver. Incite is herrie.

Lastig toch wel, ik vind ZG niet echt heel goed en Dalek ook niet echt slecht. Volgens mij betekent dat toch ZG dan hahaha. Dalek wellicht moet ik er erg aan wennen maar in tegenstelling tot andere rappers in dit genre vind ik Dalek wel kunnen rappen met een soort van delivery en flow. Dus wellicht eens herzien na verloop van tijd maar voor nu ZG.

Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 3-2
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 2-2
Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 3-2
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 2-2

Wel een heel alternatieve ronde dit...

Rooftop Soundcheck zet ik één keer in de zoveel tijd op om te proberen. Helaas nog steeds geen klik... Het is uitstekende hip hop met fijne producties, maar ik ben het na de tijd weer vergeten. Dus een puntje naar Sadistik. Ik was even vergeten hoe hij klonk voordat hij ging rappen zoals hij dat nu doet. Bevalt mij ook nog steeds erg goed. Sterk album!

Navy Blue past wel in het rijtje met Open Mike Eagle en Milo. Best lekker, maar al snel ook wat eentonig / saai. Daarnaast was Brick Body Kids Still Daydream mijn favoriete OME-album. Toch wat minder dan ik mij kan herinneren. Desondanks wel de winnaar hier.

The Science of Sound is een uiterst genietbaar plaatje met hip hop, zoals hip hop hoort te klinken. Dat is ook direct het nadeel; het is niet heel bijzonder of onderscheidend. Kenny Segal is ook vaak hit-or-miss, maar hier doet hij zijn werk goed. Een beetje Deca-vibe. Milo is ook een fijne rapper, maar ik irriteer mij soms wat aan zijn teksten. Het feit dat iemand hem hier een racist heeft genoemd versterkt dat gevoel (onbewust) alleen maar. Twijfelgevalletje dus... voorkeur voor Frankenstein deze keer!

Met Zwanger Guy kan ik eigenlijk niks. De openingstrack is verrassend goed, maar dan houdt het ook direct ook. Dälek is meer mijn ding. Donkere, dreigende hip hop. Overduidelijk puntje voor hen!

Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 3-3
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 3-2
Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 3-3
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 2-3

Geen tijd voor extra bijschrift, maar wil toch even stemmen

Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 4-3
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 3-3
Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 4-3
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 3-3

Ik ben eruit. Vond het best lastig, eigenlijk omdat er niks tussen zat wat me echt iets deed.

Sadistik vind ik echt een rapper die met het tegenovergestelde van raptalent. Shit klinkt zielloos waar z'n teksten juist om een vette doorleefde flow en stem vragen ofzo. Zeker live vond ik dat pijnlijk de laatste keer als voorprogramma voor de Cunninlynguists. Albums van hem probeer ik altijd weer en deze vind ik dan een van de betere. De sfeer in de producties pakt me bij vlagen nog wel. Justice System kende ik niet en zou meer mijn sound moeten zijn, maar deze vond ik heel saai. Puntje wonder boven wonder voor Sadistik.

In tegenstelling tot de drumloze onderkoelde raps van Ka kan ik met die van Navy Blue heel weinig. Ook dit album vond ik heel suf. Open Mike z'n release van twee jaar terug vond ik dope, alles daarvoor altijd net een tandje te wazig. Ik had de hoop dat deze nu wat beter zou vallen, maar nee. Moeilijke keuze, maar puntje voor OME, daar gebeurt dan toch nog wat.

Frankenstein wint het op smaakvoorkeur van milo, al vind ik dit wel erg weinig eigen sound.

Zwangere vind ik goed. Maar dan wel op hiphopbeats die kunnen klappen of uitnodigen tot felle raps. Deze muzikale begeleiding vind ik een mismatch. Dalek kan ik qua houding wel waarderen, maar te veel drukke herrie voor mijn brein. ZG wint.

Wel lekker spannend deze ronde!

Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 4-4
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 3-4
Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 4-4
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 4-3

- Rooftop Soundcheck is helemaal mijn ding. Voor een album uit 1994 klinkt het nog erg fris. Sadistik kan dope zijn, maar dit album is het niet. De producties en gehele sfeer klikt niet. Zijn album met Kno van een paar jaar geleden ligt mij een stuk beter.

- OME is zo'n MC die ik steeds meer ben gaan waarderen. Staat altijd wel garant voor kwaliteit. Dit album wordt na elke luisterbeurt beter. Navy Blue was leuke ontdekking! Wel eens als feature gehoord, maar niet eerder een album van hem gecheckt. Niet niveau van Billy of Ka, maar dikke prima.

- milo is ook weer zo'n held. Eerste keer ontdekt onder zijn R.A.P. Ferreira naam, daarna de rest van zijn albums gaan ontdekken. Dit is terecht zijn meest geprezen album. All killer, no filler. De opening met souvenir en zen scientist . Frankenstein niet heel erg van onder de indruk, beetje 13 in een dozijn album imo. Nergens verkeerd, maar weet me niet te pakken.

- Papa ZG is waarschijnlijk mijn meest geluisterde nederlandstalige hip hop in de afgelopen jaren. BRUTAAL en Wie Is Guy? grijs geluisterd, zelfde geldt voor een groot deel van de STIKSTOF albums. Dit album met Lander vond ik tijdens de release 3x niks, niet donker en hard genoeg. Deze week weer eens voor het eerst opgezet sindsdien, en verassend genoeg kan ik het nu veel beter waarderen. Dalek heb ik een kleine haat-liefdes verhouding mee. Soms geweldig, soms krijg ik er hoofdpijn van.

Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 4-5
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 3-5
Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 4-5
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 4-3 (pas)

Heb geen klik met Sadistik, hier ook niet. Justice System draai ik graag om de zoveel tijd, makkie.

Navy Blue doet leuke dingen, vooral productioneel hou ik hem in de gaten, maar hij heeft me nog niet volledig overtuigd. Brick Body Kids vind ik OME beste werk, met (How Could Anybody) Feel at Home en de geweldige afsluiter My Aunties Building als favorieten.

The Science of Sound is leuk, vooral die opener, maar heb dit altijd gezien als verzamelaar ipv album en verlies mijn aandacht ook snel. En dan is ie eigenlijk al kansloos als je tegen een topalbum van Milo staat.

Geen moeilijke keuzes voor mij deze ronde. De laatste 2 zijn voor mij nieuw, ik ben benieuwd hoe de winnaar daarvan gaat bevallen in de volgende ronde.

Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 5-5
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 3-6
Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 4-6 (nipt!)
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Noble (2022) - Dälek - Precipice (2022) 5-3

Flipm0de schreef:
Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 4-4
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 3-4
Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 4-4
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Nole (2022) - Dälek - Precipice (2022) 4-3

- Rooftop Soundcheck is helemaal mijn ding. Voor een album uit 1994 klinkt het nog erg fris. Sadistik kan dope zijn, maar dit album is het niet. De producties en gehele sfeer klikt niet. Zijn album met Kno van een paar jaar geleden ligt mij een stuk beter.

- OME is zo'n MC die ik steeds meer ben gaan waarderen. Staat altijd wel garant voor kwaliteit. Dit album wordt na elke luisterbeurt beter. Navy Blue was leuke ontdekking! Wel eens als feature gehoord, maar niet eerder een album van hem gecheckt. Niet niveau van Billy of Ka, maar dikke prima.

- milo is ook weer zo'n held. Eerste keer ontdekt onder zijn R.A.P. Ferreira naam, daarna de rest van zijn albums gaan ontdekken. Dit is terecht zijn meest geprezen album. All killer, no filler. De opening met souvenir en zen scientist . Frankenstein niet heel erg van onder de indruk, beetje 13 in een dozijn album imo. Nergens verkeerd, maar weet me niet te pakken.

- Papa ZG is waarschijnlijk mijn meest geluisterde nederlandstalige hip hop in de afgelopen jaren. BRUTAAL en Wie Is Guy? grijs geluisterd, zelfde geldt voor een groot deel van de STIKSTOF albums. Dit album met Lander vond ik tijdens de release 3x niks, niet donker en hard genoeg. Deze week weer eens voor het eerst opgezet sindsdien, en verassend genoeg kan ik het nu veel beter waarderen. Dalek heb ik een kleine haat-liefdes verhouding mee. Soms geweldig, soms krijg ik er hoofdpijn van.

Nooit geweten dat rap Ferreira en Milo dezelfde persoon waren...ook weer wat geleerd lol

Wist ik ook niet leuk al die uitgebreide bespiegelingen van de echte kenners, mooi topic!

Nog een klein 1,5u tot de deadline. Wie gaat even de beslissing geven tussen Sadistik en Justice System?

Flipm0de schreef:
Nog een klein 1,5u tot de deadline. Wie gaat even de beslissing geven tussen Sadistik en Justice System?

JS graag , kan ik?

Shelter schreef:
(quote)

JS graag , kan ik?

Nog even geduld tot 12:00, wellicht zit er nu nog zijn stemmen te typen

MAS
Sadistik - Flowers for My Father (2013) - Justice System - Rooftop Soundcheck (1994) 6-5
Navy Blue - Song of Sage: Post Panic! (2020) - Open Mike Eagle - Brick Body Kids Still Daydream (2017) 3-6 (pas)
Frankenstein - The Science of Sound (2014) - milo - so the flies don't come (2015) 4-6 (pas)
Zwangere Guy & Lander Gyselinck - Pourriture Noble (2022) - Dälek - Precipice (2022) 5-3 (pas)

Volgende ronde zal ik weer meer checken!

En dan die pijnlijke sadistische mokerslag van MAS er vlak achteraan. Het rechtssysteem van stemmen, de democratie wint. Maar er kan nog veel gebeuren in een half uur.

Mooie ontknoping dit Helaas voor JS die ik ook graag door had zien gaan, maar dit is toch altijd beter dan wanneer we verlenging nodig hebben.

-SprayIt- schreef:
En dan die pijnlijke sadistische mokerslag van MAS er vlak achteraan. Het rechtssysteem van stemmen, de democratie wint. Maar er kan nog veel gebeuren in een half uur.

Idd hahahah

Net warm geworden voor Dälek, liggen die er meteen weer uit
Maar wel spektakelstuk deze ronde inderdaad

We gaan switchen naar een wekelijkse battle zoals voorgesteld. Geen excuses meer om niet te stemmen

Aantal fijne albums om te luisteren deze week.

Deadline vrijdag, 2 februari, 12:00

The Jacka - The Jack Artist (2005) - Vakill - The Darkest Cloud (2003) 0-0
Non-Prophets - Hope (2003) - Big K.R.I.T. - 4eva Is a Mighty Long Time (2017) 0-0
Outerspace - Blood and Ashes (2004) - P.O.S - We Don't Even Live Here (2012) 0-0
Brand Nubian - In God We Trust (1992) - MHz - Table Scraps (2001) 0-0

-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, Illa, JayM, Johnny Marr, jordidj1, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, MJ_DA_MAN, mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf, ArthurDZ, Silky & Smooth, JRLA, ForWhomThePeteTolls, Niek, JLjuju

Zo, dat is even schakelen van de nieuwe The Smile naar Outerspace - Blood and Ashes

Gast
geplaatst: vandaag om 12:30 uur

geplaatst: vandaag om 12:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.