Genres / Hip-Hop / De MuMe-GOAT: Beste Track Editie
zoeken in:
1
geplaatst: 14 augustus 2023, 17:27 uur
- Nas - Method Man 11-4
- Ice Cube - Snoop Dogg 13-2
- Kool G Rap - Kendrick Lamar 7-8
- O.C. - Mos Def 10-5
De twee moeilijke battles voor mij hier zijn Nas - Method Man en Kool G Rap - Kendrick.
Method Man hoor ik in een losse verse eigenlijk liever dan Nas, maar zijn solo-tracks vind ik eigenlijk altijd teleurstellend (om over zijn albums nog maar te zwijgen). Ik vind dat hij eigenlijk amper een hele track kan dragen, en hoewel Nas buiten Illmatic ook zeker niet mijn favoriet is, houdt hij me toch beter bij de les.
Kool G Rap is qua flow en charisma een van mijn alltime favo rappers, werkelijk ongeevenaard. Echter heeft hij met name 1 stijl geperfectioneerd, met relatief weinig variatie daarop. Kendrick heeft helemaal niet zo'n prettige flow, maar kan zo'n creatieve waaier aan sterk doordachte sferen neerzetten dat ik hem als mc toch net wat hoger aansla, al is dit wel de moeilijkste battle tot nu toe voor mij. Om diezelfde reden wint Mos Def het van OC, al was dat voor mij een makkelijkere keuze.
- Ice Cube - Snoop Dogg 13-2
- Kool G Rap - Kendrick Lamar 7-8
- O.C. - Mos Def 10-5
De twee moeilijke battles voor mij hier zijn Nas - Method Man en Kool G Rap - Kendrick.
Method Man hoor ik in een losse verse eigenlijk liever dan Nas, maar zijn solo-tracks vind ik eigenlijk altijd teleurstellend (om over zijn albums nog maar te zwijgen). Ik vind dat hij eigenlijk amper een hele track kan dragen, en hoewel Nas buiten Illmatic ook zeker niet mijn favoriet is, houdt hij me toch beter bij de les.
Kool G Rap is qua flow en charisma een van mijn alltime favo rappers, werkelijk ongeevenaard. Echter heeft hij met name 1 stijl geperfectioneerd, met relatief weinig variatie daarop. Kendrick heeft helemaal niet zo'n prettige flow, maar kan zo'n creatieve waaier aan sterk doordachte sferen neerzetten dat ik hem als mc toch net wat hoger aansla, al is dit wel de moeilijkste battle tot nu toe voor mij. Om diezelfde reden wint Mos Def het van OC, al was dat voor mij een makkelijkere keuze.
0
geplaatst: 14 augustus 2023, 17:35 uur
- Nas - Method Man 12-4
- Ice Cube - Snoop Dogg 14-2
- Kool G Rap - Kendrick Lamar 7-9
- O.C. - Mos Def 11-5
- Ice Cube - Snoop Dogg 14-2
- Kool G Rap - Kendrick Lamar 7-9
- O.C. - Mos Def 11-5
0
geplaatst: 14 augustus 2023, 17:36 uur
- Nas - Method Man 12-5
- Ice Cube - Snoop Dogg 15-2
- Kool G Rap - Kendrick Lamar 8-9
- O.C. - Mos Def 12-5
- Ice Cube - Snoop Dogg 15-2
- Kool G Rap - Kendrick Lamar 8-9
- O.C. - Mos Def 12-5
0
geplaatst: 14 augustus 2023, 17:37 uur
Nas - Method Man 12-6
Ice Cube - Snoop Dogg 16-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 8-10
O.C. - Mos Def 12-6
Ice Cube - Snoop Dogg 16-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 8-10
O.C. - Mos Def 12-6
0
JRLA (crew)
geplaatst: 14 augustus 2023, 18:11 uur
Oftewel: ik respecteer ieders mening, maar hoef het daar niet mee eens te zijn. Kennelijk ben ik te oud en is dit een young mans game.. Maar de tijd dat Kendrick wint van Big L is de tijd voor mij om af te haken in dit spel.
0
geplaatst: 14 augustus 2023, 20:56 uur
Nas - Method Man 13-6
Ice Cube - Snoop Dogg 17-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 9-10
O.C. - Mos Def 13-6
Ice Cube - Snoop Dogg 17-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 9-10
O.C. - Mos Def 13-6
1
geplaatst: 14 augustus 2023, 21:22 uur
Nas - Method Man 14-6
Ice Cube - Snoop Dogg 18-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 9-11
O.C. - Mos Def 14-6
Ice Cube - Snoop Dogg 18-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 9-11
O.C. - Mos Def 14-6
4
geplaatst: 15 augustus 2023, 09:28 uur
MAS schreef:
Gezellig hier!
Gezellig hier!
We moeten eigenlijk een MuMe hip hop podcast starten. Zou enorm vermakelijk zijn

Een ding is zeker, er is veel passie voor hip hop in dit topic.
0
geplaatst: 15 augustus 2023, 10:01 uur
JRLA schreef:
Ja dat is ook weer zo'n typisch vooroordeel. Als mensen een nieuwe(re) rapper beter vinden dan een rapper uit de jaren '90 zal dit wel zijn omdat ze jong zijn. Alsof het onmogelijk is dat iemand boven de 30 Kendrick beter vindt dan Big L. Nogmaals: nota bene een van de grootste rappers van de afgelopen jaren die in alle soorten takken van de hiphop wordt gewaardeerd. Naast Kendrick zie ik ook alleen maar grote namen uit de jaren '90 bij de overgebleven namen, waaruit blijkt dat de mensen hier vrij trouw blijven aan de grote namen uit het verleden i.p.v. nieuwe(re) namen. En zie ik voornamelijk 30-plussers die stemmen. Dus come on bro, niet zo gek doen en gewoon weer stemmen.(quote)
Oftewel: ik respecteer ieders mening, maar hoef het daar niet mee eens te zijn. Kennelijk ben ik te oud en is dit een young mans game.. Maar de tijd dat Kendrick wint van Big L is de tijd voor mij om af te haken in dit spel.
0
geplaatst: 15 augustus 2023, 10:03 uur
Nas - Method Man 15-6
Ice Cube - Snoop Dogg 19-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 10-11
O.C. - Mos Def 15-6
Ice Cube - Snoop Dogg 19-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 10-11
O.C. - Mos Def 15-6
0
geplaatst: 15 augustus 2023, 15:09 uur
Oeps, te laat.
Desalniettemin laat ik toch mijn stem horen.
Nas - Method Man 16-6
Ice Cube - Snoop Dogg 20-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 11-11
O.C. - Mos Def 16-6
Desalniettemin laat ik toch mijn stem horen.
Nas - Method Man 16-6
Ice Cube - Snoop Dogg 20-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 11-11
O.C. - Mos Def 16-6
0
geplaatst: 15 augustus 2023, 15:53 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Het gaat niet om een meningsverschil, maar de hypocrisie van ''ik respecteer jullie mening maar doei''. En ik zeg niet enkel op basis van MuMe-cijfers. Lekker populistisch neergepend.
Het gaat niet om een meningsverschil, maar de hypocrisie van ''ik respecteer jullie mening maar doei''. En ik zeg niet enkel op basis van MuMe-cijfers. Lekker populistisch neergepend.
Maar wel het enige argument die je geeft in je post, de rest moet ik er maar bij verzinnen dan ?
Je laatste zin getuigt meer van populistisch neerpennen wellicht even in de spiegel kijken!?
Als hij zelf niet verder gaat betekent dat toch niet dat hij een andere mening niet respecteert?
Ik weet niet precies zijn beweegredenen waarom hij stopt omdat die niet gegeven zijn, behalve dan de conclusies die anderen getrokken hebben. Maar kan me voorstellen dat bijv wanneer de meuk die overblijft echt niet je ding is, je niet door gaat stemmen. Is maar een voorbeeldje he, ik weet de precieze reden niet.
0
JRLA (crew)
geplaatst: 15 augustus 2023, 18:04 uur
Shelter schreef:
Maar wel het enige argument die je geeft in je post, de rest moet ik er maar bij verzinnen dan ?
Je laatste zin getuigt meer van populistisch neerpennen wellicht even in de spiegel kijken!?
Als hij zelf niet verder gaat betekent dat toch niet dat hij een andere mening niet respecteert?
Ik weet niet precies zijn beweegredenen waarom hij stopt omdat die niet gegeven zijn, behalve dan de conclusies die anderen getrokken hebben. Maar kan me voorstellen dat bijv wanneer de meuk die overblijft echt niet je ding is, je niet door gaat stemmen. Is maar een voorbeeldje he, ik weet de precieze reden niet.
(quote)
Kendrick is een MC die ik zeer respecteer om de dingen die hij gedaan heeft, maar het is niet mijn kop thee. Ik merk gewoon op en geef mijn mening over een battle tussen Big L en Kendrick. Het zou in algemene zin niet mogelijk moeten zijn dat BIG L dat aflegt. Laat ik het voorzichtig brengen, maar ik vermoed dat de Kendrick stemmers het werk van Big L gewoon niet kennen en daarom stemmen op Kendrick. Daarmee zou deze competitie enkel zijn voor de commercieel bekende rappers.
Als je goed kijkt naar mijn stemgedrag luister ik voldoende hedendaagse hiphop.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 15 augustus 2023, 18:55 uur
JRLA schreef:
Laat ik het voorzichtig brengen, maar ik vermoed dat de Kendrick stemmers het werk van Big L gewoon niet kennen en daarom stemmen op Kendrick. Daarmee zou deze competitie enkel zijn voor de commercieel bekende rappers.
Laat ik het voorzichtig brengen, maar ik vermoed dat de Kendrick stemmers het werk van Big L gewoon niet kennen en daarom stemmen op Kendrick. Daarmee zou deze competitie enkel zijn voor de commercieel bekende rappers.
Ongetwijfeld, maar dat zal bij alle battles een rol spelen toch?
Als ik alleen zou stemmen als ik de hele catalogus van beide rappers front to back ken zou ik hier niet mee kunnen doen. Je moet stemmen met de informatie die je hebt, en daarbij moet je ook nog de afweging maken op basis van welke criteria je stemt (rhymes, flow, inhoud, vocabulaire, beatkeuze, stijl, kwaliteit van albums/tracks, consistentie, historische impact, etc. etc.). De grote diversiteit op al die variabelen maakt deze K.O. voor mij juist extra interessant.
Zo sla ik zelf billy woods hoger aan dan zowel Big L als Kendrick, en dat moet ook kunnen.
1
geplaatst: 15 augustus 2023, 19:21 uur
Ik ken het werk van Big L prima en vind dat evengoed Kendrick dat overduidelijk wint - vooral tekstueel, in creativiteit, in variatie, etc. Ik leerde Big L kennen toen ik nog nooit van Kendrick gehoord had en heb er nooit zo veel mee gehad. Kendrick vind ik, naast Billy Woods, juist de beste mc van de afgelopen 10-15 jaar. In tegenstelling tot veel andere battles was het voor mij dus helemaal geen moeilijke keuze. Waarom dat in algemene zin niet mogelijk zou zijn is mij een raadsel.
1
JRLA (crew)
geplaatst: 15 augustus 2023, 20:00 uur
Gyzzz schreef:
Ik ken het werk van Big L prima en vind dat evengoed Kendrick dat overduidelijk wint - vooral tekstueel, in creativiteit, in variatie, etc. Ik leerde Big L kennen toen ik nog nooit van Kendrick gehoord had en heb er nooit zo veel mee gehad. Kendrick vind ik, naast Billy Woods, juist de beste mc van de afgelopen 10-15 jaar. In tegenstelling tot veel andere battles was het voor mij dus helemaal geen moeilijke keuze. Waarom dat in algemene zin niet mogelijk zou zijn is mij een raadsel.
Billy Woods volg ik je volledig in trouwens. Laten we de Kendrick discussie maar houden op smaak

0
geplaatst: 15 augustus 2023, 20:53 uur
JRLA met een mogelijke gelijkstand in het achterhoofd, wat zou je stem zijn geweest bij G Rap vs Kendrick?
0
geplaatst: 15 augustus 2023, 22:40 uur
JayM schreef:
JRLA met een mogelijke gelijkstand in het achterhoofd, wat zou je stem zijn geweest bij G Rap vs Kendrick?
Sterker nog JRLA, mag ik je oproepen om te stemmen

1
geplaatst: 15 augustus 2023, 22:59 uur
Hahaha mooi wat zo'n in mijn ogen onschuldig doch vermakelijk spelletje losmaakt.
Overigens Kendrick stemmer in deze battle. Ben ruim boven de 30 inmiddels en zeer bekend met het werk van Big L. Dat luisterde ik ook al veel eerder dan Kendrick. Doet me simpelweg minder dan het meeste dat Kendrick maakt, hoe tof ik Big L ook vind. Eigenlijk wat Gyzzz zegt dus, behalve dat ik billy woods dan weer oersaai vind. Smaken verschillen. En dat is prima bij een spelletje als dit.
Ben benieuwd naar de volgende battles.
Overigens Kendrick stemmer in deze battle. Ben ruim boven de 30 inmiddels en zeer bekend met het werk van Big L. Dat luisterde ik ook al veel eerder dan Kendrick. Doet me simpelweg minder dan het meeste dat Kendrick maakt, hoe tof ik Big L ook vind. Eigenlijk wat Gyzzz zegt dus, behalve dat ik billy woods dan weer oersaai vind. Smaken verschillen. En dat is prima bij een spelletje als dit.
Ben benieuwd naar de volgende battles.
1
JRLA (crew)
geplaatst: 15 augustus 2023, 23:35 uur
JayM schreef:
Kool G Rap, zonder twijfel

0
geplaatst: 15 augustus 2023, 23:41 uur
Dan zou het nu 12-11 voor Kool G zijn geweest met ongeveer zo'n 15-20 minuten te gaan. Kan dit helaas niet als stem tellen.
0
geplaatst: 16 augustus 2023, 00:13 uur
Nas - Method Man 17-6
Ice Cube - Snoop Dogg 21-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 11-12
O.C. - Mos Def 17-6
Ice Cube - Snoop Dogg 21-2
Kool G Rap - Kendrick Lamar 11-12
O.C. - Mos Def 17-6
0
geplaatst: 16 augustus 2023, 15:22 uur
JRLA schreef:
Kendrick is een MC die ik zeer respecteer om de dingen die hij gedaan heeft, maar het is niet mijn kop thee. Ik merk gewoon op en geef mijn mening over een battle tussen Big L en Kendrick. Het zou in algemene zin niet mogelijk moeten zijn dat BIG L dat aflegt. Laat ik het voorzichtig brengen, maar ik vermoed dat de Kendrick stemmers het werk van Big L gewoon niet kennen en daarom stemmen op Kendrick. Daarmee zou deze competitie enkel zijn voor de commercieel bekende rappers.
(quote)
Volgens mij moet je mijn bericht nog eens lezen want ik reageerde neit op jou maar iemand anders en kwam juist tot de conclusie dat we niet zomaar vanuit moeten gaan dat iemand een mening niet respecteert van anders denkenden omdat die niet doorgaat met stemmen. Ik melde ook juist dat ik die discussie of iemand voldoende hedendaagse hiphop luistert of niet of andersom niet wilde voeren
1
geplaatst: 16 augustus 2023, 16:19 uur
Het dames breiclubje is klaar met discussiëren en Kendrick heeft Kool G Rap uitgeschakeld... IK weet niet goed wat te zeggen, maar jammer vind ik het absoluut.
Volgende 4, deadline op Vrijdag 18-8-2023 om 17.59.59
- Redman - André 3000 1-0
Easy peasy, Andre is op veel vlakken eigenlijk superieur. Ik vind echter Redman een serieuze kandidaat in deze competitie... Waar ik bij Andre 3000 2½ goed album ken, en dan is hij daar nog maar voor de helft verantwoordelijk voor. Redman's first 4 album-stretch is van een dusdanig niveau dat die voor iedereen serieuze tegenstand is!
- Kool Keith - Elzhi 1-0
Keith is top 3 voor mij, heeft veel meer laten zien dan Elzhi. Gamechanger avant la lettre, trendsetter, icoon, grappige persoonlijkheid, zoveel meer diepte in zijn catalogus ook nog eens (en ja, de wat vreemdere en minder dope albums kun je daar ook bij rekenen). Hij is zelfs de maker van het enige trap-album ooit dat ik met plezier kan beluisteren!
- Raekwon - Evidence 0-1
Mr. Slow Flow, op gevoel in dit geval... Dit ligt wel dicht bij elkaar voor mij persoonlijk. Waar ik Evidence het voordeel geeft omdat hij een stuk consistenter is!
- MF DOOM - El-P 1-0
Omdat DOOM!
De tags (JRLA zeg het maar als ik je er tussenuit moet halen... Voor zij die zin hebben om te stemmen!
-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, JRLA, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN (ik tag je stiekem toch), mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Silky & Smooth, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf
Volgende 4, deadline op Vrijdag 18-8-2023 om 17.59.59
- Redman - André 3000 1-0
Easy peasy, Andre is op veel vlakken eigenlijk superieur. Ik vind echter Redman een serieuze kandidaat in deze competitie... Waar ik bij Andre 3000 2½ goed album ken, en dan is hij daar nog maar voor de helft verantwoordelijk voor. Redman's first 4 album-stretch is van een dusdanig niveau dat die voor iedereen serieuze tegenstand is!
- Kool Keith - Elzhi 1-0
Keith is top 3 voor mij, heeft veel meer laten zien dan Elzhi. Gamechanger avant la lettre, trendsetter, icoon, grappige persoonlijkheid, zoveel meer diepte in zijn catalogus ook nog eens (en ja, de wat vreemdere en minder dope albums kun je daar ook bij rekenen). Hij is zelfs de maker van het enige trap-album ooit dat ik met plezier kan beluisteren!
- Raekwon - Evidence 0-1
Mr. Slow Flow, op gevoel in dit geval... Dit ligt wel dicht bij elkaar voor mij persoonlijk. Waar ik Evidence het voordeel geeft omdat hij een stuk consistenter is!
- MF DOOM - El-P 1-0
Omdat DOOM!
De tags (JRLA zeg het maar als ik je er tussenuit moet halen... Voor zij die zin hebben om te stemmen!
-SprayIt-, 3dwardVan3, 7744leon, aerobag, bart1989, berend94, Chrisseh, Dwejkk_, ecktepatrick, Elohim,Ernie, Flipm0de, FlyLo, Frank West, Fred B., GarnalenPeller, Geerten, Gehenna, Glaciers of Ice, Glitch, gweah, Gyzzz, Harderwiek, hoi123, Illa, JayM, jerome988, Johnny Marr, jordidj1, JRLA, Kalikula, Kill_illuminati, KILLERBEE99, Koenr, Kos, lambfv4.0, LarsHiphop, lowieke, madmadder, MAS, McSavah, Minneapolis, MJ_DA_MAN (ik tag je stiekem toch), mjk87, MVW, niels94, Nr.4, Osiris Apis, overmars89, panjoe, Ploppesteksel, principal2000, Psycholamp, Ralph., Reint, Revo, shaadiq haynes, Shelter, Silky & Smooth, Slowgaze, thgryda, Ward, waxs, WeztSide, Yestsida, zaaf
0
Glitch
geplaatst: 16 augustus 2023, 16:53 uur
- Redman - André 3000 2-0
- Kool Keith - Elzhi 1-0 pas
- Raekwon - Evidence 1-1
- MF DOOM - El-P 2-0
- Kool Keith - Elzhi 1-0 pas
- Raekwon - Evidence 1-1
- MF DOOM - El-P 2-0
0
geplaatst: 16 augustus 2023, 17:00 uur