Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?
zoeken in:
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 11:34 uur
Misty44 schreef:
Eminem mischien nog als blanke rapper, wat hij bereikt heeft is wel knap, maar is nu ook niet nieuw meer. Biggie kan je mischien nog die titel geven omdat hij wel voor de Eastcoast een hoop heeft betekend, maar toen waren de titels voor de Westside al lang vergeven in mijn ogen.
(quote)
Eminem mischien nog als blanke rapper, wat hij bereikt heeft is wel knap, maar is nu ook niet nieuw meer. Biggie kan je mischien nog die titel geven omdat hij wel voor de Eastcoast een hoop heeft betekend, maar toen waren de titels voor de Westside al lang vergeven in mijn ogen.
Nou wat Eminem deed was in die tijd wel uniek. Zo persoonlijk rappen hadden er nog niet veel gedaan en omdat ie blank is werd het nog dubbel een gekkenhuis rondom hem. Maar wat bedoel je dat laatste over Biggie?
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 16:29 uur
Nou dat biggie nog een titel kan krijgen voor zijn representen van de Eastcoast, omat hij destijds wel een verschil heeft gemaakt in het oosten, althans dat lijk ik op te kunnen maken uit deze thread.
Van Eminem klopt cker, maar zijn succes draaide achteraf alleen om wat er in zijn familie speelde, de Eminemshow was de toonzetter voor meer slechte gevolgen, en dat bleek later ook zo. Zijn drijfveer had ie al uitgemolken ( je kan niet eewig over Kim en je moeder blijven spitten ), en ik vond dat hij de teksten die ie daarna heb gedropt niet denderend. Ma ik geloof nooit dat er nog een blanke rapper zal zijn die de controversie van eminem voorbij kan, of die uberhaupt nog voor zo`n impact kan zorgen.
Van Eminem klopt cker, maar zijn succes draaide achteraf alleen om wat er in zijn familie speelde, de Eminemshow was de toonzetter voor meer slechte gevolgen, en dat bleek later ook zo. Zijn drijfveer had ie al uitgemolken ( je kan niet eewig over Kim en je moeder blijven spitten ), en ik vond dat hij de teksten die ie daarna heb gedropt niet denderend. Ma ik geloof nooit dat er nog een blanke rapper zal zijn die de controversie van eminem voorbij kan, of die uberhaupt nog voor zo`n impact kan zorgen.
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 20:03 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Dan zouden er na etc. 91/92 geen legendes meer kunnen zijn als je het zo gaat bekijken.
Dan zouden er na etc. 91/92 geen legendes meer kunnen zijn als je het zo gaat bekijken.
Klopt niet want Big Pun was in 98 de eerste Latinorapper die platinum ging en heeft binnen het hiphopcircuit enorm veel respect. Alleen het top 40 publiek kent hem niet
0
eazyfan
geplaatst: 24 augustus 2006, 20:25 uur
2Pac maakte All Eyez On Me in zowat 2 weken, daar kan Biggie niet op voor zoveel ik weet
.maar ik vind ik ze denk ik allebei zeer goed
RIP aan allebei.
RIP aan allebei.
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 23:34 uur
herbertwest schreef:
Klopt niet want Big Pun was in 98 de eerste Latinorapper die platinum ging en heeft binnen het hiphopcircuit enorm veel respect. Alleen het top 40 publiek kent hem niet
(quote)
Ja het klopt idd (natuurlijk) niet, maar ik bedoel meer dat als je iemand een legende noemt die belangrijk is geweest voor het onstaan voor gangsterrap in dit geval, rond die genoemde tijd was het definitief een vast begrip geworden.
0
Marcel²
geplaatst: 25 augustus 2006, 11:41 uur
eazyfan schreef:
2Pac maakte All Eyez On Me in zowat 2 weken, daar kan Biggie niet op voor zoveel ik weet
RIP aan allebei.
RIP aan allebei.Ik dacht altijd dat de dubbel cd van Biggie meer was verkocht, kan het ook mis hebben natuurlijk.

0
geplaatst: 25 augustus 2006, 11:48 uur
Life After Death is toch het meest verkochte hiphop-album ooit?
0
Marcel²
geplaatst: 25 augustus 2006, 11:52 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Dat dacht ik ook een keer gelezen te hebben, maar ach alles wat je leest moet je niet altijd geloven.

0
eazyfan
geplaatst: 25 augustus 2006, 12:09 uur
Life After Death 10 platina wereldwijd
All Eyez On Me 9 platina alleen Amerika
Get Rich O Die Tryin 11 platine wereldwijd
enja die van Pac alleen in Amerika
.
All Eyez On Me 9 platina alleen Amerika
Get Rich O Die Tryin 11 platine wereldwijd
enja die van Pac alleen in Amerika
.
0
geplaatst: 25 augustus 2006, 15:27 uur
10 x platinum is Diamond, voor als je dat nog niet wist, en het wordt denk ik nog veel gekocht omdat het een klassieker is, eminem heeft trouwens met de The Marshall Mathers LP (2000) #1 US (8 weeks) (9x Platinum); #1 UK (6x Platinum) (21 million worldwide), dus volgens mij is dit niet het meestverkochte album. In Uruguay met je met 4.000 verkochte albums al platinum, in amerika met 1 millioen, maar 21 milljoen heeft the marshall mathers lp dus verkocht. MC Hammer Please Hammer Don't Hurt 'Em 1990 Rap werd ook meer dan 20 milljoen keer gekocht. 2Pac - The Don Killuminati: The 7 Day Theory RIAA Certification: 7x Platinum (Over 28 Million worldwide) 2Pac heeft in totaal ongeveer 73 miljoen albums verkocht, er worden eigenlijk nog steeds 2Pac albums verkocht dus er komen er alleen maar meer bij.
Het heeft alleen helemaal geen zin om hiernaar te kijken, er zijn albums van dezelfde kwaliteit of nog beter dan the Marshall Mathers Lp die veel minder zijn verkocht, het is zoiezo populair als veel mensen het hebben gekocht, dus commercieel.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_albums_worldwide
Het heeft alleen helemaal geen zin om hiernaar te kijken, er zijn albums van dezelfde kwaliteit of nog beter dan the Marshall Mathers Lp die veel minder zijn verkocht, het is zoiezo populair als veel mensen het hebben gekocht, dus commercieel.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_albums_worldwide
0
Improvision
geplaatst: 25 augustus 2006, 17:35 uur
ik dacht dat the Black Album van Jay-Z het best verkochte rapalbum wereldwijd was, in guinness book of records 2004 stond dat
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 15:59 uur
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:02 uur
nee ik vind hem niet de onbetwiste nummer 1 zoals hij vaak wordt genoemd...
me against the world was zijn beste album IMO en de rest was of niet erg geloofwaardig of opgevult me crap
begrijp me goed dit zijn kritiek punten en je hoort mij nooit zeggen dat 2pac er niets van kon
me against the world was zijn beste album IMO en de rest was of niet erg geloofwaardig of opgevult me crap
begrijp me goed dit zijn kritiek punten en je hoort mij nooit zeggen dat 2pac er niets van kon
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:11 uur
Okay, maar 2PAc is zeker wel beter dan je hele top 10...bij elkaar.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:14 uur
met wat?
freestyles?
lyricsm?
of battles?
nee nee
i respecteer pac
freestyles?
lyricsm?
of battles?
nee nee
i respecteer pac
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:23 uur
In al die dingen is 2Pac beter dan je top 10. Owhja, ik respecteer Pac ook en hij is mijn favoriete rapper.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:23 uur
hoe kun je dat zeggen als je zo weinig van zijn top 10 kent? ga me niet vertellen dat je ze allemaal kent..
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:26 uur
Rame schreef:
hoe kun je dat zeggen als je zo weinig van zijn top 10 kent? ga me niet vertellen dat je ze allemaal kent..
leek me ook al zo sterk...
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:29 uur
afu-ra
tonedeff
sadat x
joe budden
chino xl
canibus
royce da 5'9''
rass kass
vakill
plan b
crooked-i
owh die ken ik allemaal...
Sterker nog live heb ik zelfs Tonedeff gezien met PackFm, Sadat X heb ik gezien met BRand Nubian, Vakill heb ik gezien MEt Louis Logic en J-Zone.
tonedeff
sadat x
joe budden
chino xl
canibus
royce da 5'9''
rass kass
vakill
plan b
crooked-i
owh die ken ik allemaal...
Sterker nog live heb ik zelfs Tonedeff gezien met PackFm, Sadat X heb ik gezien met BRand Nubian, Vakill heb ik gezien MEt Louis Logic en J-Zone.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:34 uur
en dan vindt je ze waardeloos?
jongen (neem ik aan) chino zou pac makkelijk kunnen hebben in een freestyle battle, canibus ook trouwens
jongen (neem ik aan) chino zou pac makkelijk kunnen hebben in een freestyle battle, canibus ook trouwens
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:35 uur
dan zou je toch wel beter moeten weten
en nu luister je bow wow? hmm.. oke
maarja jij moet het weten
en nu luister je bow wow? hmm.. oke
maarja jij moet het weten
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:44 uur
Tonedeff won battles van pumpkinhead, immortal technique en dat zijn rappers die 2pac verslaan. Chino en Canibus zijn zeker ook betere freestylers. Ik bedoel Chino freestyled in een minuut beter dan dat Bow Wow schrijft in een week
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 16:46 uur
herbertwest schreef:
Tonedeff won battles van pumpkinhead, immortal technique en dat zijn rappers die 2pac verslaan. Chino en Canibus zijn zeker ook betere freestylers. Ik bedoel Chino freestyled in een minuut beter dan dat Bow Wow schrijft in een week
hahahah ROFL
het is ook nog eens de waarheid....
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 17:48 uur
Vind jij Ready To Die niet op zijn ''East'' klinken dan? Lijkt me sterk want is het perfecte voorbeeld van pure eastcoast hiphop.
0
geplaatst: 26 augustus 2006, 22:46 uur
En dat is bij Nas en Mobb Deep nog veel beter te horen. Zeker tegenover Snoop Dogg en Dre.
* denotes required fields.