MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
MJ_DA_MAN schreef:
The Game is ook zoveel als hij Dr. Dre niet heeft

We zullen zien, hij gaat weg bij aftermath, maar ik denk dat die man geneog potentie heeft om het zonder Dre ook te fixen. Dre heeft hem gevraagd, niet andersom en ik denk dat iemand die al bijna 20 jaar meedraait wel enige visie voor talent heeft.

Het is nu makkelijker voor hem om succes te hebben, maar ik bedoel meer dat als hij niet met Dre was begonnen maar ergens anders was hij nooit zo succesvol geweest. Elke rapper die naar Dre gaat wordt bekend. En tuurlijk is the Game niet zelf naar Dre gegaan, dan zou het wel erg druk worden voor zijn deur.

Maar dit wordt weer offtopic

klopt, ik zal er ff een openen met wat mensen denken van The Game.

satéprikker schreef:
2Pac is gewoon de meest veelzijdige rapper ooit. 2Pac is eigenlijk gewoon de man die 80% van dehuidige rappers heeft geinspireerd om muziek te maken. De Godfather of rap zo mag je hem wel noemen.

Wat heeft Biggie eigenlijk gedaan? vertel eens?

Deze quote is misschien al wat oud maar ik wil er echt even op reageren... Wat Biggie gedaan heeft?? Welk album van 2Pac heeft Life After Death ook al weer overtroffen? O ja, GEEN! Verder is Biggie met slechts twee albums de meest gequote rapper op dit moment. Dat heeft Pac niet voor elkaar gekregen met zijn 6,7 albums... Satéprikker.. Je hebt geen idee waar je over praat.

Misty44 schreef:
(quote)

Haha, laat me niet lachen. Iedereen die maar iets teveel laat merken dat ie voor 2pac of Westside kiest krijgt het vol op zijn dak, van Relax, Eazyfan, MJ en jou en nog wat anderen. En nu durf jij zo`n uitspraak als deze te doen, damn jullie IQ is wel erg laag, of op dit punt stond je gewoon ff met je bek vol tanden en wist niks anders te zeggen.
Igg. vanaf nu neem ik dus aan dat hier geen mensen meer worden afgezeken op hun voorkeur voor muziek, althans dat is wat er letterlijk in deze post staat, das mooi scheelt mij weer een hoop reactie te geven op niet begrijpend lezende personen, eveneens als mensen die je proberen te bekeren van je muzieksmaak.
Als ik echt een bewering doe zoals laatst in die coasten discussie, dan mag je best commentaar geven, vink niet erg maar hier word echt het onderste uit de kan gehaalt om maar iets te kunnen zeiken, lees het eerst goed geef dan je mening ( ik doe ook niet anders) en onderbouw hem eventueel, maar roep niet van die fuckin wilde dingen meteen, das echt irri.

Ik doelde op zijn uitspraken van The Game is beter als Biggie en 2Pac is de godfather, dat is nog altyd Kool Dj Herc. Het is niet afzeiken op de smaak. En die uitspraken deed hij om de tijd te doden, wie moet hier beter lezen Dat hij MJ DA MAN wil irriteren door Biggie Onderuit te halen, hij weet ook wel dat de kwaliteit van biggie niet af zal nemen. Mij maakt het niks uit, maar dat is niet het doel van de site.

We hebben hier een Eastcoast vs. Westcoast war op MuMe. En btw, ik ben voor geen van beide, ik geef toe dat eastcoast beter is, mag ik daarom 2Pac niet meer luisteren? Ik geef toe dat Biggie beter is dan The Game, ben ik daarom Tegen The Game? Nee.

Misty44 schreef:
(quote)

Ik lul niks slap.
Ma je kan gewoon niet je eigen eronderuit lullen, dus dan maar zo`n post omdat je nie anders kan he.
Ik denk dat ik rechtvaardig, en wel onderbouwde dingen heb gezegd hiero iets dat we van die losse flodders van jou niet kunnen zeggen, eerst lezen voordat je je iets zegt! ik verveel me niet hoor ben gewoon aan het werk en tussendoor reageer ik af en toe ff.
ALs je nu wilt beweren dat ik slappe klets typ dan vind ik dat gewoon een uitspraak als een kip zonder kop, beantwoord netjes jou kritiek of niet dan? en denk dat ik het goed beantwoord heb ook, want met zo`n post als deze laat je dat wel merken althans.
Wack is het enige woord dat ik voor deze post over heb.

Girl, don't hurt 'em!

eazyfan
ja Missy heeft nog een lange weg te gaan ,steekt The Massacre boven een aantal Greatest Hitsen en The Infamous, die kerel heeft echte kennis !!wil dan mijn smaak dissen, die kerel kunnen we niet serieus nemen, mijn klein nichtje heeft nog een betere smaak dan dat meisje!! (Missy ).Enja Ice Cube Greatest Hits is lang niet beter dan The Massacre, echt niet, Commerciele kneus vs. Oude veteraan , Missy Missy Missy Cant U See Sometimes You're Wack Top10 Just Hypnotize Me, (en dan krijg ik braakneigingen!!).

Terug naar Topic gaan nu aub??

Biggie.

Pac en dan BIG.

eazyfan
Niek schreef:
Terug naar Topic gaan nu aub??
Ja ok ik heb deze gestart dus we doen effe verder .

Ikzelf persoonlijk denk dat zowel pac als Big goede mc's zijn waarvan de flow en skills van Big beter zijn maar Pac meer emotie in zijn nummers heeft.
Toch denk ik dat ze allebei op een hoger voetstuk worden geplaatst dan ze verdienen. Oke, Biggie heeft 2 albums uit die allebei zeer goed zijn. Pac heeft wisselend werk geleverd.
Het punt dat mij niet aanstaat is dat ze eigenlijk te kort bezig zijn in the hiphopwereld (vooral Biggie) om ze te zien als de 2 beste mc's. En daarmee dus beter dan KRS ONE en Rakim. Ik ben benieuwd als ze de afgelopen 10 jaar nog ieder een stuk of 5 albums hadden gemaakt of het dan allemaal even goed zou zijn.
Door hun dood hebben ze ook nooit de 'kans' gekregen op missers die er ongetwijfeld, zoals bij elke mc, gekomen zouden zijn. Ik denk dat als ze beiden leefden, Pac de status van een Cube of en Dre zou hebben nu en Biggie als Jay-Z, Nas.
Ze hebben volgens mij veel voordeel van 'niks dan goeds over de doden'.
Als de Wu-Tang in 1997 bij een concert of zoiets door vijanden overhoop zou worden geschoten zouden zij ook legendarisch blijven. Iedereen zou ze kennen als HET antwoord op de G-Funk uit het westen met Enter the Wu-Tang, Liquid Swords, Only Built 4 Cuban Linx, Tical enz als albums en Wu-Tang forever als laatste album. Nooit zou er een W of de mindere soloalbums zijn gekomen.
Dit is natuurlijk allemaal zeer hypothetisch maar ik denk echt dat Biggie en vooral Pac soms meer credits krijgen dan in verhouding klopt

Herbertwest, ik vrees dat je bij deze dit forum het zwijgen hebt opgelegt...

eazyfan
Respect

herbertwest schreef:
Ikzelf persoonlijk denk dat zowel pac als Big goede mc's zijn waarvan de flow en skills van Big beter zijn maar Pac meer emotie in zijn nummers heeft.
Toch denk ik dat ze allebei op een hoger voetstuk worden geplaatst dan ze verdienen. Oke, Biggie heeft 2 albums uit die allebei zeer goed zijn. Pac heeft wisselend werk geleverd.
Het punt dat mij niet aanstaat is dat ze eigenlijk te kort bezig zijn in the hiphopwereld (vooral Biggie) om ze te zien als de 2 beste mc's. En daarmee dus beter dan KRS ONE en Rakim. Ik ben benieuwd als ze de afgelopen 10 jaar nog ieder een stuk of 5 albums hadden gemaakt of het dan allemaal even goed zou zijn.
Door hun dood hebben ze ook nooit de 'kans' gekregen op missers die er ongetwijfeld, zoals bij elke mc, gekomen zouden zijn. Ik denk dat als ze beiden leefden, Pac de status van een Cube of en Dre zou hebben nu en Biggie als Jay-Z, Nas.
Ze hebben volgens mij veel voordeel van 'niks dan goeds over de doden'.
Als de Wu-Tang in 1997 bij een concert of zoiets door vijanden overhoop zou worden geschoten zouden zij ook legendarisch blijven. Iedereen zou ze kennen als HET antwoord op de G-Funk uit het westen met Enter the Wu-Tang, Liquid Swords, Only Built 4 Cuban Linx, Tical enz als albums en Wu-Tang forever als laatste album. Nooit zou er een W of de mindere soloalbums zijn gekomen.
Dit is natuurlijk allemaal zeer hypothetisch maar ik denk echt dat Biggie en vooral Pac soms meer credits krijgen dan in verhouding klopt

Dat is waar, zeker Biggie heb niet veel jaar meegedraait in the scene en word als legende gezien, maar wat gebeurd als dalijkmensen als cube en Dre etc. doodgaan. Zij zouden door mij op een hoger voetstuk geplaatst als pac en Biggie vanwege hun grote bijdrage voor de hip hop. Ma idd, je kan r niets over zeggen.

Misty44 schreef:
maar wat gebeurd als dalijkmensen als cube en Dre etc. doodgaan. Zij zouden door mij op een hoger voetstuk geplaatst als pac en Biggie vanwege hun grote bijdrage voor de hip hop.

Ben ik het weer niet mee eens. Dat Pac en Biggie zo groot zijn geworden/gemaakt heeft niet alleen met hun dood te maken. Big Pun, Jam Master Jay, Big L etc. zijn ook overleden maar lang niet zo groot. Een Ice Cube komt bv niet in de buurt van Big en Pac. Daarvoor komt hij rappend duidelijk te kort. En hoe goed iemand was vind ik belangrijker dan hoelang en hoeveel hij wel niet gedaan heeft. Anders krijgen we straks dat een 50 Cent boven Pac ofzo wordt geplaatst...
Verder kun je het feit dat Biggie zo vroeg is overleden ook als argument vóór hem gebruiken: 'Terwijl Biggie maar twee albums heeft kunnen maken heeft hij toch vele records gebroken en is hij nu nog steeds de meest geciteerde MC.'
Tis dus maar net hoe je alles uitlegt...

Ik was het ermee eens dat door hun dood, alles wel erg perfect werd voorgeschoteld. Maar dat neemt niet weg dat het op het moment van overlijden al legendes waren... en terecht!

Ice Cube is meer legende dan 2 pac en Biggie bij elkaar man. Die man heb echt wel veel meer betekend als hun samen. So does Dr.Dre, alleen al aan top albums die Dre heb geproduceerd houd ie voor mij een mega voetstuk over. Straight Outta Compton, The Chronics , Doggystyle om er ff een paar te noemen. Dat vind ik alle drie al betere albums als al het werk van pac en big, ma ja das mijn mening.

Ice Cube was wel belangrijk maar Eazy-E heeft veel meer betekend. Maar Ice Cube was wel veel beter qua rap dan Eazy-E.

En je kent niet eens al het werk van Pac en Big. Ik vind dat je pas kunt beoordelen wie je beter vind als je het werk ook daat werkelijk helemaal kent.

MJ_DA_MAN schreef:
Ice Cube was wel belangrijk maar Eazy-E heeft veel meer betekend. Maar Ice Cube was wel veel beter qua rap dan Eazy-E.

En je kent niet eens al het werk van Pac en Big. Ik vind dat je pas kunt beoordelen wie je beter vind als je het werk ook daat werkelijk helemaal kent.

Ik ken ook niet al het werk van Monet en Karel Appel, maar ik weet toch 100% zeker dat ik Monet een stuk beter vind. Wat een gelul dat je alles moet kennen.

Tuurlijk is het geen gelul. Hoe kun je het anders zeker weten is dat nou zo'n gekke opmerking...
Ik zei eerst ook zonder Biggie goed te kennen dat 2Pac veel beter was, totdat ik wat meer Biggie ging luisteren en ja hoor... vooroordeeld.

2 Berichten:
Bericht 1.
Misty44 schreef:
Ice Cube is meer legende dan 2 pac en Biggie bij elkaar man. Die man heb echt wel veel meer betekend als hun samen. So does Dr.Dre, alleen al aan top albums die Dre heb geproduceerd houd ie voor mij een mega voetstuk over. Straight Outta Compton, The Chronics , Doggystyle om er ff een paar te noemen. Dat vind ik alle drie al betere albums als al het werk van pac en big, ma ja das mijn mening.

DrDre zeg ik ook geen vuil woord over (is overigens appels met peren vergelijken, Dre is namelijk vooral producer).. Maar wat heeft Ice Cube allemaal gedaan dan en bovenal: Hoe kun je hem in hemelsnaam rappend beter vinden dan Biggie of Pac??? Daar kan ik echt totaal niet bij. En ik kan je alvast zeggen dat je me met je antwoord niet zal verrassen: Ik kén Ice Cube wel.

Bericht 2.
Tuurlijk is het geen gelul. Hoe kun je het anders zeker weten is dat nou zo'n gekke opmerking...
Ik zei eerst ook zonder Biggie goed te kennen dat 2Pac veel beter was, totdat ik wat meer Biggie ging luisteren en ja hoor... vooroordeeld.

Had precies herzelfde.. Eerst 2Pac heer en meester maar hoe meer je luistert naar Biggie hoe meer je beseft hoe goed die man is, ongelooflijk! Onovertroffen..

Hoe meer ik naar Biggie luister hoe meer ik 2Pac in mijn walkman ga waarderen.

eazyfan
wow ,eerste bericht van jou dat op wat slaat .

Niek schreef:

Ben ik het weer niet mee eens. Dat Pac en Biggie zo groot zijn geworden/gemaakt heeft niet alleen met hun dood te maken. Big Pun, Jam Master Jay, Big L etc. zijn ook overleden maar lang niet zo groot. Een Ice Cube komt bv niet in de buurt van Big en Pac. Daarvoor komt hij rappend duidelijk te kort. En hoe goed iemand was vind ik belangrijker dan hoelang en hoeveel hij wel niet gedaan heeft. Anders krijgen we straks dat een 50 Cent boven Pac ofzo wordt geplaatst...
Verder kun je het feit dat Biggie zo vroeg is overleden ook als argument vóór hem gebruiken: 'Terwijl Biggie maar twee albums heeft kunnen maken heeft hij toch vele records gebroken en is hij nu nog steeds de meest geciteerde MC.'
Tis dus maar net hoe je alles uitlegt...

Ik was het ermee eens dat door hun dood, alles wel erg perfect werd voorgeschoteld. Maar dat neemt niet weg dat het op het moment van overlijden al legendes waren... en terecht!

Ze zijn zeker goed, maar toch blijf ik bij mijn standpunt. Ze waren de 2 meest succesvolle commerciele gangsterrappers op dat moment. De media heeft een heel groot aandeel in de east-, westrivaliteit gehad die volgens zowel Pac als Biggie te ver opgeblazen werd. Doordat ze ook in de top 40 stonden is er een hele mediahype (ook heel erg buiten de hiphopwereld) onstaan over dood en hoe, of wat. Voor een undergroundrapper als Big L doen ze dat niet. Echt, ik vind het hele goede rappers maar ze hebben veel aan hun status van toen te danken die ze in mijn ogen onmogelijk in stand hadden gehouden als ze nog leefden

Misty44 schreef:

Je zou the Source van Juni moeten lezen. staat een stuk in over Ice Cube en de mensen van The Source schrijven toevallig dat als Ice Cube in 1991 of 1992 was doodgeschoten hij net zo'n status zou hebben nu

Die kans bestaat wel maarja ik heb alle albums van Cube (op Lethal Injection na) en ik heb geen vuile woorden voor Cube, ik vind hem een goede rapper maar vind Biggie gewoon beter, en waarom zou een rapper alleen een legende zijn als hij belangrijk is geweest voor hiphop. Dan zouden er na etc. 91/92 geen legendes meer kunnen zijn als je het zo gaat bekijken. Maar ik zeg je, Biggie en 2Pac zijn beide legendes en eigenlijk vind ik Cube ook wel die titel waard, omdat ik hem de beste vond (verruit) van NWA. Maar Eazy-E had en heeft na zijn dood ook nog niet echt de status legende, dus over dat artikel van the Source kun je toch wel twijfels hebben.

MJ_DA_MAN schreef:
Die kans bestaat wel maarja ik heb alle albums van Cube (op Lethal Injection na) en ik heb geen vuile woorden voor Cube, ik vind hem een goede rapper maar vind Biggie gewoon beter, en waarom zou een rapper alleen een legende zijn als hij belangrijk is geweest voor hiphop. Dan zouden er na etc. 91/92 geen legendes meer kunnen zijn als je het zo gaat bekijken. Maar ik zeg je, Biggie en 2Pac zijn beide legendes en eigenlijk vind ik Cube ook wel die titel waard, omdat ik hem de beste vond (verruit) van NWA. Maar Eazy-E had en heeft na zijn dood ook nog niet echt de status legende, dus over dat artikel van the Source kun je toch wel twijfels hebben.

Juist, Eazy was de oprichter (en daarmee word je geen legende als het aan mij ligt), Ice Cube heeft NWA groot gemaakt met zijn bijdrage qua spitten, Dre met het productiewerk. En idd legende titels worden moeilijk te krijgen na begin jaren negentig, tenzij je een andere wending aan die scene kan toevoegen of iets dergelijks, maar echt een doorbraak of verandering kan ik na die tijd niet opnoemen. Eminem mischien nog als blanke rapper, wat hij bereikt heeft is wel knap, maar is nu ook niet nieuw meer. Biggie kan je mischien nog die titel geven omdat hij wel voor de Eastcoast een hoop heeft betekend, maar toen waren de titels voor de Westside al lang vergeven in mijn ogen.

En wie noemt dat appels en peren vergelijken, Dre is toch ook gaan spitte? Hij heb twee van de meest relaxte albums gemaakt toen ie ontdekt had dat ie ook kon rappen. Daarom verdient een voetstuk van platinum, Hij is een van de weinige die En goed productiewerk verricht zowel als goede raps kan droppen. Oftwel Dr e= legende

Dre is ongetwijfeld een legende daar ben ik het mee eens, maar dan meer qua producen (hoewel ik hem wel steeds minder begin te waarderen) want hij was een redelijke rapper.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:35 uur

geplaatst: vandaag om 06:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.