MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
Om de vraag die gesteld is te beantwoorden:
Voor mij blijft 2Pac de beste.
Mijn antwoord is gebaseerd op een interview dat ik ooit heb gezien waar hem gevraagd werd wat de drijfveer was voor zijn expliciete teksten.
Zijn antwoord: In de jaren 60 en 70, tijdens de Vietnam-oorlog, kregen de mensen thuis alle gruwelbeelden te zien op tv. Dit heeft naar alle waarschijnlijkheid bijgedragen dat er binnen korte tijd heel wat stemmen van protest opkwamen, waardoor deze oorlog veel eerder ophield dan wanneer deze beelden er niet waren geweest. 2Pac wilde hetzelfde bereiken met zijn muziek en teksten. Door de omstandigheden in de ghetto's zo realistisch en hard mogelijk weer te geven in zij teksten wilde hij een signaal afgeven aan de buitenwereld, zodat er hopelijk wat gedaan zou worden om deze situatie te veranderen.

Japjongetje schreef:
Om de vraag die gesteld is te beantwoorden:
Voor mij blijft 2Pac de beste.
Mijn antwoord is gebaseerd op een interview dat ik ooit heb gezien waar hem gevraagd werd wat de drijfveer was voor zijn expliciete teksten.
Zijn antwoord: In de jaren 60 en 70, tijdens de Vietnam-oorlog, kregen de mensen thuis alle gruwelbeelden te zien op tv. Dit heeft naar alle waarschijnlijkheid bijgedragen dat er binnen korte tijd heel wat stemmen van protest opkwamen, waardoor deze oorlog veel eerder ophield dan wanneer deze beelden er niet waren geweest. 2Pac wilde hetzelfde bereiken met zijn muziek en teksten. Door de omstandigheden in de ghetto's zo realistisch en hard mogelijk weer te geven in zij teksten wilde hij een signaal afgeven aan de buitenwereld, zodat er hopelijk wat gedaan zou worden om deze situatie te veranderen.

juist, 2Pac 4ever!

Biggie's words just hypnotize me..

Relax
Cath schreef:
Biggie's words just hypnotize me..

Nog gefeliciteerd voor 3 dagen geleden
Maar Biggie weet me niet zo lang te hypnotizeren om steeds zijn album te luisteren.

Biggie's "uh's" just hypnotize me...

Ik vind biggie beter muziek hebben dan 2pac is mijn mening dan.

rico-bballer
wrm zijn mensen zo eenzijdig als 2pac is goewd is is big gelijk slecht diegene die zo pratne weten tegen wie ik het heb ik [persoonlijk vin 2pac beter betekent jnj dat big gelijk een lul is die niks kasn in tegenstelling zelfs maar ik zelf vooel 2pac beter toen ik nog in groep 5 zat was ik trouwens ook zo maarja ik ben ouder geworden gelukkig anders had ik biggie altijd gehaten en was ik ne zo gaar als bepaalde mensen hier

rico-bballer schreef:
wrm zijn mensen zo eenzijdig als 2pac is goewd is is big gelijk slecht diegene die zo pratne weten tegen wie ik het heb ik [persoonlijk vin 2pac beter betekent jnj dat big gelijk een lul is die niks kasn in tegenstelling zelfs maar ik zelf vooel 2pac beter toen ik nog in groep 5 zat was ik trouwens ook zo maarja ik ben ouder geworden gelukkig anders had ik biggie altijd gehaten en was ik ne zo gaar als bepaalde mensen hier

En nu in het nederlands aub.

Biggie uiteraard

Raekwon the chef
ik zeg 2pac, al luister ik nog maar weinig naar beiden

Ik zeg volmondig: The Notorious BIG. Recht-voor-je-raap-rap met een unieke flow.

rico-bballer
jay1980 schreef:
Biggie uiteraard

oeps:P was s,avonds en heb een beetje type tievus

rico-bballer
Niek schreef:
(quote)

En nu in het nederlands aub.

fok doe ik het wweer quote ik de verkeerde

Trek je eigen conclusies.. Voor mij is het duidelijk hier.

http://www.youtube.com/watc...

Wat een vet filmpje! Zijn beide erg sterk. Op een 1 of andere manier pakt Biggie meteen je aandacht zonder daar zijn best voor te toen, Pac moet echt zelf de aandacht pakken, maar ook mister Shakur is erg op dreef hier. Vet dat ik beide nummers van 'm wel ken, maar ze beide niet op reguliere platen van hem staan (Thugs Get Lonely Too van Loyal to the Game, en Fake Ass Bitches van Greatest Hits). Party & Bullshit staan trouwens ook op geen enkele plaat van Biggie. Topfilm (je zal hem zelf hebben opgenomen... )

Een nog vetter filmpje!:
2Pac en Bggie Freestyle bij...

Dies inderdaad vet, BIG komt hier wel een stukkie vetter vind ik, ik dig zijn stem ook meer.

Dat stukje zit in de film Dead Homiez. De film zelf is absoluut belachelijk, maar dit fragment maakt van een 0,5 nog net een 1.

''uuuhhhh uuuuhh''

Het leuke van dit filmpje vind ik dat Tupac helemaal stuk gaat om biggie haha.

Bij The Notorious B.I.G. - Ready to Die (1994):

Relax schreef:
omdat hij niet dood is zeker ??

Zoiets moet je niet zeggen als je 2Pac in je top 10 hebt.

Relax
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Zoiets moet je niet zeggen als je 2Pac in je top 10 hebt.

Me Against The World is anders tekstueel perfect wat ik niet over dit album kan zeggen.

eazyfan
Relax schreef:
(quote)

Me Against The World is anders tekstueel perfect wat ik niet over dit album kan zeggen.
Vind ik eerlijk gezegd ook wel. Maar deze heb ik ook 5* staan. Nouja perfect is een groot woord, dat niet maar zeker een van de beste albums op dat vlak. De teksten hier zijn ook erg goed: Warning, Juicy, Everyday Struggles, Suicidal Thoughts, maar wat heeft 2Pac met dit te maken?? Laat 2Pac uit deze discussie.

Relax
eazyfan schreef:
(quote)
Vind ik eerlijk gezegd ook wel. Maar deze heb ik ook 5* staan. Nouja perfect is een groot woord, dat niet maar zeker een van de beste albums op dat vlak. De teksten hier zijn ook erg goed: Warning, Juicy, Everyday Struggles, Suicidal Thoughts, maar wat heeft 2Pac met dit te maken?? Laat 2Pac uit deze discussie.

MJ begon daarover niet ik.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Je hebt wel eens commentaar op users die hun mening als feit brengen. Dat doe jij nu hier ook.

Tja, maar waar Biggie hier zo simpel rijmd heeft 2Pac keiharde rijm met feit connecties, multi, dubbel etc. etc. alles klopt daar gewoon waar het hier gewoon simpel is.

eazyfan
Mij maakt het sowieso niet uit dat het simpel is, het is simpel en mooi, ik vind Me Against The World zeker veel beter dan dit maar dat is ook maar mijn mening, en MJ laat 2Pac hier buiten.

2Pac en Biggie zijn totaal verschillend, qua flow, qua stijl, qua onderwerpen en qua woordspel. Die kun je toch niet op dit gebied vergelijken?

eazyfan
Jij deed dat wel, jij begon over hem, je kan wel altijd zeggen wie je beter vind. Is eigen persoonlijke stijl.
MJ_DA_MAN schreef:
MJ begon daarover niet ik.
,niet goed, 2Pac heeft hier niks mee te maken dus laat Hem erbuiten.

En als je begint te zeggen dat iedereen deze man goed vind omdat ie dood is, vind ik het logisch om 2Pac erbij te halen. Want dat vind ik nogal ironisch. Ik zeg niks over de stijlen van Biggie en Pac, ik reageerde alleen op het bericht van Relax dat iedereen hem goed vind omdat ie dood is. Daarna begon Relax Big en Pac te vergelijken, wat ik dus helemaal niet deed.

eazyfan
MJ_DA_MAN schreef:
En als je begint te zeggen dat iedereen deze man goed vind omdat ie dood is, vind ik het logisch om 2Pac erbij te halen. Want dat vind ik nogal ironisch.
Ja kan ik verstaan, maar haal dan nog 5 andere rappers erbij, zelf zeg je dat ze niet hetzelfde zijn en haal je hem er wel bij...
Ik vind ze allebei sowieso verschillend, allebei Geniaal, allebei als Rapper even goed, maar qua album weer niet.

Relax schreef:

Tja, maar waar Biggie hier zo simpel rijmd heeft 2Pac keiharde rijm met feit connecties, multi, dubbel etc. etc. alles klopt daar gewoon waar het hier gewoon simpel is.

Biggie rijms zijn alles behalve simpel. Misschien is de inhoud wat simplistischer, maar Biggie is een meester in het spelen met woorden. Hij weet precies wat lekker klinkt, welke woordcombinaties flowen en welke niet. Waar afkappen, waar aanhalen, waar doorhalen, waar rust te pakken. Dit werkt Biggie tot in de perfectie uit. 2Pac was overal erg goed in, en dat maakte hem bijzonder. Biggie heeft iets wat niemand anders heeft, een x-factor en dát maakt hem bijzonder(der). Ik kan er niet bij dat niet iedereen Biggie de grootste aller tijden vind, want wat mij betreft steekt hij er ver bovenuit. Enfin, discussie is eigenlijk zinloos aangezien uiteindelijk toch op smaak aankomt. Maar je moet gewoon niet doen alsof Biggie onterecht superlatieven toegeschreven krijgt. Dat je hem niet de beste vind kan, maar doen alsof hij alles aan zijn dood te danken kan niet. Hij was ten slotte al de grootste voordat hij stierf...

Relax
Ik moet eerlijk zijn, Boot - Loot - Shoot ... dat is toch echt simpel hoor... laat maar jullie willen het toch nooit gaan beseffen en houden vol tot het einde.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:40 uur

geplaatst: vandaag om 12:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.