MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
eazyfan schreef:
(quote)
Hebben we hier al eens gedaan, ene ik zei op bepaalde vlakken en niet als rapper!!! Ik vind ze allebei even goed vrees ik, ik kies later wel. En ik heb 100% gelijk met mijn If I Die 2Nite-bericht. Ik zei zeker niet Biggie slechter was en omgekeerd, ik trok een volledig correcte conclusie. Biggie had al gewonnen met dat kiezen, kijk maar naar oudere pagina's. Ofja gewonnen?? er valt hier niks te winnen, en dat stemmen stopt nooit. Dus hou gewoon op want het irriteerd serieus. Je doet alsof mijn vorig bericht verkeerd was

Dit was in geen enkele manier een reactie op je bericht. Ik wist niet dat dit al eens gebeurt was en het leek me wel handig. Was absoluut niet op jou persoonlijk gericht. Ik ben het helemaal met je eens dat If I Die 2Night geweldig is, en dat weet je ook. Ik was gewoon benieuwd wie er zou 'winnen'. Maar als het al gebeurd is, dan is dit inderdaad overbodig. Ik zal dat bericht verwijderen...

Edit: ik kan die oude pagina's waar het opstaat niet vinden..

eazyfan
BoordAppel schreef:
Biggie of 2Pac qua flow? Biggie anytime!

eazyfan schreef:
2Pac is tekstueel inhoudelijk en poetisch beter
Biggie wint op Flow en Stem

Einde Discussie.

eazyfan
eazyfan schreef:
nu effe de stand tellen:
Pac:8 (met die van C Changes erbij)
Biggie:10
ik denk dat dit de juiste telling is en als dat niet zo is Holla At Me

@ Niek, vanaf het begin. Stond 1ste pagina...
Jij mag tellen als je wil, staat al veel hoger bij beide.

Gek, ik heb dat bericht echt nergens staan . Hoeveel pagina's heb jij in totaal?? Maarja, alles is nu wel gezegd over deze twee topmc's. Laat we het hier maar bij laten. Het principe van de politiek toepassen: 'Agree to disagree'.

Kos
eazyfan schreef:
Iedereen heeft het hier over dubbelrhymes:
uit If I Die 2Nite

They say pussy and paper is poetry power and pistols
Plottin on murderin motherfuckers 'fore they get you,Picturin pitiful punk niggaz coppin pleas

geweldige alliteraties.
Niet te overtreffen

Blackalicious wel eens gehoord?

Ik wel, en het nummer Blazing Arrow overtreft dat nummer eigenlijk op alle punten zo'n beetje qua rijm. Maargoed, dat is offtopic, maar ik wil (ook) eventjes zeggen dat If I Die Tonight dus echt wel te overtreffen is:

Amazin phase your days your hazy ways my Blazing Arrow
The rays that range from Asia way to Rio De Janeiro
A craze you crave? but work today's the day that in a major way
I'll make you say oh look he saved the day and also paved the way (hooray)
Rockin? my crew like razor blades today and days away from now okay, okay
I'm like a laser ray keepin the stains? away
and dangerous ways rappin the phrase that pays
all things just ain't a phase but ageless ways a cagey great displays
yo hey, this ain't a game, so stays awake
cause if you came to play you'll all behave insane
After we change the game it won't reamin the same
(I'll fade away!!!) So make your disc and play this tape in your Camaro

The verbal God, I throw a murder all my foe and kill 'em
But learnin all and so I'm gorowing while I'm learnin wit em
Infernal I'll explode returnin out the globe about to blow
Now get up out here yo, see head on out the zones that I patrol
Rock and roll might tear you out the soul like blunts and alcohol
I knock your whole toboggan for a loop and now the doubt will flow
I'm not the pro you wanna knock cause on the real I got the glow
Cosmic flows as I suppose thats how its supposed to be
and got to go!!! How'd ya know? Intuition
I was on the old safe surface figure out your purpose that's impossible
But logic will disturb the thought or focus what its not is all about
the grow about the kind of onus only god can know
I rock it for the chocolate, for the awkward for the thoughtless
in your home or at your office
I'm your early morning coffee so who got the ball?
We roll with Navajos with double barrels

eazyfan
Correctie:
Biggie kan 2Pac's If I Die 2Nite niet overtreffen, dat bedoelde ik, Biggie is tekstueel soms ook erg briljant dat onken ik nooit van me leven. En ik hield niet rekening met de rest omdat dit alleen over 2Pac en Biggie gaat.

Ik kies dan toch voor Biggie. Ze zijn ieder op hun manier even goed, maar aangezien ik Biggie meer draai zegt dat wel genoeg

eazyfan
Niek schreef:
Wel heel knap dat hij dat in ruim 2 weken voor elkaar heeft gekregen. Bevestigd wel weer dat er meer in had gezeten..
In 2 weken iets maken dat 9 keer platina gaat is echt kunnen.
Staat Bij Me Against The World
Dus 2Pac maakte All Eyez On Me is 2 weken, wist ik al lang, ik heb die film origineel, ik vertelde het en niemand geloofde me. Nu Weet je het dus.

Raekwon the chef
eazyfan schreef:
Iedereen heeft het hier over dubbelrhymes:
uit If I Die 2Nite

They say pussy and paper is poetry power and pistols
Plottin on murderin motherfuckers 'fore they get you,Picturin pitiful punk niggaz coppin pleas

geweldige alliteraties.
Niet te overtreffen

Never to witness the wicked shit that they was facin
Pockets is packed with presidents, pursue your riches

I'm sick of psychotic society somebody save me
Addicted to drama so even mama couldn't raise me

Alliteratie

Polishin pistols prepare for battle pass the pump
When I get to poppin niggaz is droppin then they done, Callin the coroner come collect the fuckin corpse

Alliteratie en dubbelrhymes

Picture perfection pursuin paper with a passion
Visions of prisons for all the pussies that I blasted

Weeral zelfde

Runnin with criminals individuals with no remorse
Try to stop me my pistol posse's usin deadly force

Vers 3 opening:
Pussy and paper is poetry power and pistols
Plottin on murderin motherfuckers 'fore they get you
Pray to the heavens three-fifty-sevens to the sky
And I hope I'm forgiven for Thug Livin when I die

Alliteratie en dubbelrhymes

Disrespectin the game, prayin for punishment and pain
Goin insane, never die, live eternal, who shall I fear?
Don't shed a tear for me nigga I ain't happy here

Allemaal uit 1 track, Sorry hoor maar wie nu niet overtuigd is...

Conclusie:

2Pac is tekstueel inhoudelijk en poetisch beter
Biggie wint op Flow en Stem

Ben het grotendeels met je eens, behalve dan dat ik Biggie's stem vaak k*t vind, het lijkt soms wel of ie z'n mond vol heeft, en soms flowt ie ook wel traag

Relax
Yeah Raekwon ben ik het met u eens

Tsja, als je Biggie stem om duistere redenen niet relax vind dan is de keuze natuurlijk wel snel gemaakt. Maar dat je zijn flow niet voelt snap ik niet...

Relax
Niek schreef:
Tsja, als je Biggie stem om duistere redenen niet relax vind dan is de keuze natuurlijk wel snel gemaakt. Maar dat je zijn flow niet voelt snap ik niet...

Omdat het altijd hetzelfde is, versneld of versloomd, altijd hetzelfde, Vinnie Paz heeft dat probleem ook bij de nieuwste album van JMT.

2PAC!!
Ik begrijp absoluut nie de mense die Biggie beter vinde :S
-Ok hij heeft SUPER songs!!!
-Zalige beats en teksten
-MAAR : zijn flow was maar zwak, hij spelt elke woord,elke naam enzo...
Voorbeelden:
-"the C-to-the-A-to-the-D-D-Y"
-Hij zegt 10x huh om op tempo te zijn met de beats
-same thing with yeah....
-Uh-ha, it's all good baby bay-bee, uh
-Remember Rappin' Duke, duh-ha, duh-ha
...and if you don't know, now you know, nigga, uh
Uh, uh...and if you don't know, now you know, nigga
Uh...and if you don't know, now you know, nigga, uh
Representin' B-Town in the house, Junior Mafia, mad flavor, uh
Uh, yeah, a-ight
-Cause I see some ladies tonight who should be havin my baby
Bay-bee
-Uhh, uhhh
B.i.g., p-o, p-p-a
No info, for the, dea
ENZOVOORT

-> 2PAC heeft de echte flow en stem.
Big zijn stem is zwaar en ik vind het niet zo goed.
Bij 2PAC kwam alles uit zijn maag hij "spuwde" zijn lyrics, hij had de echte flow
Inhoudelijk overtreft hij biggie.
Biggie is goed maar ik vind 2Pac en Nas veel beter.
-> Ik ben geen Biggie Hater.

2PAC-MAKAVELI schreef:

-> Ik ben geen Biggie Hater.

Maar wel een 2Pac-groupie .

Ik heb het licht gezien.
Waarom haten, waarom hun vergelijken zoiezo? Ik bedoel, ze lijken niks op elkaar qua stijl.. Waarom? Omdat ze ruzie HADDEN? 10 jaar geleden ja. En ik bedoel toen 2pac dood ging rouwde Biggie ook.
Ik kan er niet meer tegen. Overal waar iets over de 1 word gezegd wordt de ander er meteen bij betrokken. Alsof ze getrouwd waren! Altijd als je iets verteld over de 1 aan iemand, brengt tie de ander weer op, en verteld meteen welke de beste van de 2 is. Waarom kunnen ze gewoon niet lekker rusten in hun graf en kunnen wij genieten van beide? Ik zweer het, er zijn genoeg mensen die Biggie afgrijselijk vinden, ALLEEN omdat ze Tupac lovers zijn. What the fuck.. *zucht* Mensen moeten ook meteen gaan zitten haten, laaaaaat het. Ze waren beide grote MC's net als vele andere, Krs-One, Nas, etc, vul zelf maar in. Echt ik moest even deze frustaties uiten, want ik wordt gek om overal te zien dat als het bijv over Biggie gaat, meteen Tupac er bij betrokken wordt. Ze waren beide individuelen, deal with it.
poeh... that is er uit

Applausje voor Cath!

Eigenlijk wel heel erg mee eens

Bij Bassie heb ik dat gevoel ook altijd wel een beetje. Waarom altijd gelijk die Adriaan erbij? En bij Fokke? Bij Suske?

luc011190 schreef:
Eigenlijk wel heel erg mee eens

Bij Bassie heb ik dat gevoel ook altijd wel een beetje. Waarom altijd gelijk die Adriaan erbij? En bij Fokke? Bij Suske?

En waarom altijd Puffy bij Biggie?!?

eazyfan
Cath ja zo denk ik er al lang over
Cath schreef:
En ik bedoel toen 2pac dood ging rouwde Biggie ook
Ga dat een ander wijs gaan maken, dat is totaal niet waar. Biggie was niet op 2Pac's begravenis. 2Pac was net dood en kreeg mediaaandacht over een miss gefakte dood. Biggie kon niet tegen al die 2Pac-hype en wou duidelijk maken dat hij dood was door een disstrack te maken: Digg Em Up.
Cath schreef:
Waarom haten
Jij haat 2Pac. Dan nog om een erg domme reden, omdat hij Hit Em Up maakte, dat is jouw enige reden...

Dus je bericht klopt niet 100%

Cath schreef:
En ik bedoel toen 2pac dood ging rouwde Biggie ook
eazyfan schreef:
Ga dat een ander wijs gaan maken, dat is totaal niet waar. Biggie was niet op 2Pac's begravenis. 2Pac was net dood en kreeg mediaaandacht over een miss gefakte dood.

Biggie had het waarschijnlijk niet overleeft als ie naar Pac's begrafenis was gegaan. En hij heeft wel degelijk zijn rouw betoont na Pac's dood. Biggie heeft sowieso altijd gebaalt van de hele ruzie etc. Vroeger waren het dikke vrienden, dan baal je echt wel als de ander overlijd, juist omdat je op dat moment ruzie had.

eazyfan
Ja idd hij baalde van zijn dood, daarom dat hij Long Kiss Goodnight nog maakte en Digg Em Up ook nog ging komen... ,
Niek schreef:
Biggie had het waarschijnlijk niet overleeft als ie naar Pac's begrafenis was gegaan.
Going Back To Cali maakte Biggie dan wel.... , sorry hoor jouw bericht klopt ook niet echt 100% .

Het is erg moeilijk om te kiezen, en ik heb besloten geen van beiden te nemen. Waarom? Omdat ze allebei gewoon super zijn. 2pac kon zoveel gevoel leggen in zijn teksten en stem, Biggie was degene met de beste flow. Hiermee wil ik niet zeggen dat Biggie geen gevoel kon leggen in zijn teksten, maar 2pac was op dat vlak gewoon "the master". Verder vind ik dat het nou maar is genoeg moet zijn met dat 'wie-was-de-beste-gedoe'. Niemand had meer invloed op de Rap-scene dan zij. Ze stonden gewoonweg eenzaam aan de top. En dat werd ook bewezen door het feit dat na hun dood ook hip hop een beetje stierf, wat overigens logisch is. Ik denk persoonlijk dat Biggie nog altijd veel respect had voor 2pac, en dat die zeker en vast niet wenste dat Pac zou sterven. Biggie distte 2pac ook, maar dat was sporadisch. Ik denk dat de echte tupac stierf na de eerste aanslag op zijn leven, daarna werd ie echt paranoia, en Biggie was één van z'n slachtoffers. Maar soit, genoeg gezeverd, ik ga lekker verder genieten van Ready to die en straks MATW nog eens laten vlammen door m'n boxen.

eazyfan
^O^ Mooi bericht Zjapp, volledig mee eens. Behalve:
Zjapp schreef:
Ik denk dat de echte tupac stierf na de eerste aanslag op zijn leven, daarna werd ie echt paranoia, en Biggie was één van z'n slachtoffers
2Pac beweerde dat Biggie achter zijn eerste beschieting zat. Moest iemand jouw morgen 5 keer beschieten en jij beweerd dat die het deed zou je toch ook boos zijn op die persoon? Is toch normaal.

eazyfan schreef:
Mooi bericht Zjapp, volledig mee eens. Behalve:
(quote)
2Pac beweerde dat Biggie achter zijn eerste beschieting zat. Moest iemand jouw morgen 5 keer beschieten en jij beweerd dat die het deed zou je toch ook boos zijn op die persoon? Is toch normaal.

Heb je gelijk in, maar de basis waarop Pac Biggie beschuldigde van die aanslag vind ik persoonlijk niet erg gegrond.

eazyfan
Zjapp schreef:
(quote)

Heb je gelijk in, maar de basis waarop Pac Biggie beschuldigde van die aanslag vind ik persoonlijk niet erg gegrond.
Ahja 2Pac lag daar met 5 kogels, Hij zal wel geweten hebben wat er gebeurt is, Biggie's comment op die beschuldiging was:
We waren allemaal bezorgd om hem, maarja als je 5 kogels vangt denk je effe niet goed.(Uit een intervieuw).

Zjapp schreef:
Ik denk dat de echte tupac stierf na de eerste aanslag op zijn leven, daarna werd ie echt paranoia, en Biggie was één van z'n slachtoffers

Mee eens.

En @Eazyfan:

Misschien klopt mijn bericht niet 100 procent maar het gaat niet om feiten hier. Ik heb het zonder dingen op te zoeken zo opgeschreven. Mijn boodschap leek me wel duidelijk, de vergelijking is nutteloos.

eazyfan
Cath schreef:
(quote)

Mee eens.
Ja natuurlijk nu is 2Pac opeens de slechterik

eazyfan schreef:
(quote)
Ja natuurlijk nu is 2Pac opeens de slechterik

Naja.. Ik zeg niet dat Tupac een slecht persoon was, hij had de verkeerde invloeden om hem heen. Suge Knight is wel een slecht persoon, en erg eng. Zijn mede celgenoten waren denk ik ook behoorlijk slechte personen Ik geloof best dat hij in de gevangenis ''paranoia'' is geworden hoor. Zijn slechte kant kwam naar boven, plaats van zijn artistieke, ambiteuse kant.

Maar eigenlijk... Je kan overal feiten opzoeken, de ene pleiten weer voor Biggie de andere voor Pac. Het ligt eraan van welk kant het verhaal wordt belicht. Maar waarom zouden we het nog perse willen weten? We zullen het toch nooit precies weten hoe het toen was. En dus blijf je maar discussieren.. Het is een viceuze cirkel. En best zinloos. Maarja, mensen zullen altijd de behoefte hebben om andere te overtuigen van hun standpunt, ik ook, maar probeer het nu een beetje van me aftezetten.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:39 uur

geplaatst: vandaag om 16:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.