MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
eazyfan
Cath schreef:
Zijn slechte kant kwam naar boven, plaats van zijn artistieke, ambiteuse kant.
Praat niet over zaken die je niet kent sowieso al. Zjapp zei dat hij flipte roen hij beschoten werd. Daarna kwam Me Against The World, daarna Gevangenis, Daarna nog 2 vette classics. Dus klopt weeral niet. Biggie zat ook in de gevangenis.

Ik bedoel met artistiek.. Hij was erg creatief.. Schilderijen enz. Plaats van de gangster.
Maar laat het. Ik weet niet alles over Tupac, ik hoef ook niet alles te weten. Ik wil gewoon een vredelievende wereld zonder haat Misschien spreekt daarom de benadering van Biggie in die ruzie mij ook wel meer aan.
Hmm, ik blijf erbij, als je strikt kijkt naar de kwaliteiten van hun als MC's.. Geen vergelijken. Je gaat toch ook niet Q-tip met Ice Cube maar blijven vergelijken? Knowwhatumsayin..?

(Misschien ben ik gewoon teveel een wijf voor al die beef situaties )

eazyfan
Eindelijk Een bericht dat niet verkeerd is Erg Mooi Maar hou je dan op met je 2Pachaat wegens Hit Em Up?

Cath schreef:
Ik geloof best dat hij in de gevangenis ''paranoia'' is geworden hoor. Zijn slechte kant kwam naar boven, plaats van zijn artistieke, ambiteuse kant.

Ja, daar ben ik ook wel van overtuigd. 2Pac was naar mijn overtuiging behoorlijk paranoide (alleen de albumtitel 'Me Against the World' al) en - misschien is dat de reden waarom ik zijn muziek niet zo snel opzet - behoorlijk schizofreen en psychisch niet helemaal in orde, zoals bij het bespugen van journalisten en het stoer door de rechtzaal lopen als je net veroordeeld bent. Aan de ene kant maakt 'ie nummers en clips waarin vrouwen pure lustobjecten zijn, aan de andere kant brengt hij een nummer als Keep Your Head Up uit, aan de ene kant hangt hij de gangsta uit, aan de andere kant is hij ervan overtuigt dat er "a heaven for a G" is (wat moet je dan in godesnaam doen om in de hel terecht te komen?), aan de ene kant is hij sociaal bewust, aan de andere kant vertoont hij zelf asociaal gedrag en hemelt hij asociaal gedrag op. Ik snap best dat dit het dubbele is wat in de mens zit, maar 2Pac overdrijft het altijd zo naar beide kanten toe, waardoor hij voor mij wat ongeloofwaardig wordt.

eazyfan
Me Against The World is van voor zijn gevangenis psychonaatje. Vrouwen als Lustobjecten maar dan met respect, niet zoals Biggie in One More Chance of Friend Of Mine.

eazyfan schreef:
Me Against The World is van voor zijn gevangenis psychonaatje. Vrouwen als Lustobjecten maar dan met respect, niet zoals Biggie in One More Chance of Friend Of Mine.

Ik wilde het citaat van Cath ook niet letterlijk overnemen. Ik denk niet dat hij paranoide is geworden in de gevangenis, maar dat hij dat al was. En ik heb helemaal niets over Biggie gezegd.

Ik bemoei me niet meer met dit topic. Het is net zoiets als die Ajax-PSV-discussies op Voetbalzone. Appels met peren vergelijken. Smaak tegen smaak. Zinloos. Ciao .

Je zou er een mooie film over kunnen maken. Al die complottheoriën... Gewoon 2 acteurs 2pac en Biggie laten spelen, de originele tracks als soudntrack gebruiken

Relax
Het is Ajax - Feyenoord.

eazyfan
Haha, ja ik ga me hier ook buiten houden tenzij iemand hier Biggie of 2Pac begint te dissen, maar dat gebeurt waarschijnlijk niet dus hier ga ik me ook niet meer mee bezig houden.

psychonaatje schreef:
Aan de ene kant maakt 'ie nummers en clips waarin vrouwen pure lustobjecten zijn, aan de andere kant brengt hij een nummer als Keep Your Head Up uit,

Vooropgesteld ben ik het grotendeels met je eens Psych. Maar even hierover. 2Pac legde het in Resurrection uit: Als hij in nummers over vrouwen sprak als lustobjecten dan had hij het over die bitches die hem om zijn status wilden, die op zijn geld vielen. Hij vertelde dat eerste geen vrouw hem zag staan omdat hij zo klein was enzo, en toen hij succes had ze hem opeens wel wilden.
In Keep Ya Head Up heeft hij het over sterke vrouwen als zijn moeder (uiteraard) en zijn zus .
Nou, of je hier mee wat kan weet ik niet. Ik blijf dit en die andere voorbeelden die je gaf idd wat vreemd vinden. Dan was Biggie in ieder geval consequenter in zijn teksten. Maar ik hecht daar niet zoveel waarde aan. Natuurlijk heeft veel met je Mindstate te maken. Ik heb ook wel eens zin om de beest uit te hangen op een verkeerde manier, en een andere keer keur ik het af. Zo zal 2Pac dit ook hebben en hoor je dat terug in zijn raps. Vrij menselijk lijkt me. Verschil is dat sommige rappers inconsequente raps niet uitbrengen...

rico-bballer
nog iets 2pac verteld you can,t expect me to be perfect i,m a reflection of society alles wat die meemaakt de maatschappij waar hij in opgroeide vertelde hij in ze teksten en hij had nou niet echt een droom leventje

raffael77
Yo biggie en pac zijn dood en zij waren goed.
alle nu albums van pac zijn reproducties van tjappies die geld willen verdienen aan een dood iemand en ook het geld niet eens aan zijn moeder geven slecht.
beste tijd van pac was me against the world en toen werd ie slecht en biggie's album do or die was het beste en helaas onder de naam badboy uitgekomen maar voornamelijk geproduceerd door easy mo bee dus niet diddy en later werd ie ook slechter met big titty talk maar scoren doen ze nu allang niet meer wordt een beetje zat van wac en figgy

raffael77
rico-bballer schreef:
nog iets 2pac verteld you can,t expect me to be perfect i,m a reflection of society alles wat die meemaakt de maatschappij waar hij in opgroeide vertelde hij in ze teksten en hij had nou niet echt een droom leventje

hee hij was niet de enige diehet slecht had er zijn er veel meer geweest die allang voor hem dood zijn gegaan

Fijn dat je ons hebt uitgelegd wie pac en biggie waren...

raffael77
eazyfan schreef:
Haha, ja ik ga me hier ook buiten houden tenzij iemand hier Biggie of 2Pac begint te dissen, maar dat gebeurt waarschijnlijk niet dus hier ga ik me ook niet meer mee bezig houden.

biggie en pac zijn wack en horen er niet meer bij

raffael77 schreef:
(quote)

biggie en pac zijn wack en horen er niet meer bij

Jaa inderdaad man. Ze stellen niets voor.

eazyfan
Ahja op zo'n domme opmerking wil ik zelf niet op in gaan. Ieder zijn eigen smaak gewoon, ze stellen idd niks voor behalve dan 2 erg vette classics en grote Figuren in hiphop die er echt wat van konden. Biggie qua flow 2Pac qua tekstuele inhoud .

raffael77
eazyfan schreef:
Ahja op zo'n domme opmerking wil ik zelf niet op in gaan. Ieder zijn eigen smaak gewoon, ze stellen idd niks voor behalve dan 2 erg vette classics en grote Figuren in hiphop die er echt wat van konden. Biggie qua flow 2Pac qua tekstuele inhoud .

ken jij er nog meer dan die ook goede teksten gebruiken

eazyfan
Nas, Immortal Technique, etc etc.... komaan man rappers genoeg, ik zei toch: Ieder zijn smaak.

raffael77
eazyfan schreef:
Nas, Immortal Technique, etc etc.... komaan man rappers genoeg, ik zei toch: Ieder zijn smaak.

ik word een beetje moe van dat biggie en pac stuff.
zijn eerste 3 albums waren het beste dat is beoordeeld door kenners van alle hiphop uit amerika daarna maakte pac alleen van die shit wat suge wou.
biggie's do or die is het beste en bijna alles daarvan geproduceerd door beat master easy moo bee en niet die wacke diddy daarnaar was zijn 2e half en te veel bing bling

raffael77 schreef:
biggie's do or die is het beste en bijna alles daarvan geproduceerd door beat master easy moo bee en niet die wacke diddy daarnaar was zijn 2e half en te veel bing bling

Ik neem aan dat je Ready to Die bedoelt. Je mag op deze site trouwens best hoofdletters en komma's enzo gebruiken, dat is toch wat handiger voor de mensen die je berichten ook daadwerkelijk willen lezen.

het is waar je van houdt.
Mr white heeft de beste flow ooit, en zijn teksten zijn inhoudelijk misschien niet zo serieus, maar alsnog briljant

Tupac was daarentegen vaak inhoudelijk zeer sterk vind ik. Hij had een boodschap.

Hou je van serieuze rap, dan moet big voor pac wijken.
Hou je meer van het luisteren naar een lekker nummer denk ik dat je big moet luisteren.

ikzelf vind ze samen de beste rappers ooit. GZA, Rakim, IT, Nas, Jay etc etc zijn miss lyrically beter maar come on.
Wie hebben de rap game gevormd..deze twee heren.

raffael77
Ilyasse15 schreef:
het is waar je van houdt.
Mr white heeft de beste flow ooit, en zijn teksten zijn inhoudelijk misschien niet zo serieus, maar alsnog briljant

Tupac was daarentegen vaak inhoudelijk zeer sterk vind ik. Hij had een boodschap.

Hou je van serieuze rap, dan moet big voor pac wijken.
Hou je meer van het luisteren naar een lekker nummer denk ik dat je big moet luisteren.

ikzelf vind ze samen de beste rappers ooit. GZA, Rakim, IT, Nas, Jay etc etc zijn miss lyrically beter maar come on.
Wie hebben de rap game gevormd..deze twee heren.

Waarschijnlijk heb jij geen verstand van hiphop, want zij zijn zeker niet de 2 belangrijkste, want veel hebben ze niet gedaan voor hiphop(ja ok in het begin), want ze zijn ook voor het geld gegaan.
Dat zij als beste rappers zijn gekozen van de hiphop komt door best mc ever van mtv.
Mtv heeft geen goede kijk op hiphop, want alle gasten daar zijn pop geen hiphop.
2Pac schreef wel het meeste van allen dat is waar, en zijn oude shit is legendarisch, maar kapot gegaan door roem en ruzieën.
Biggie's legendarische album ready to die is gelukkig geproduceerd door easy mo bee en premier en niet diddy want die is ook slecht.

De Hiphop is gevormd door veel meer gasten die jij waarschijnlijk niet eens kent

Ze hebben idd niet rap gevormt nee, deze twee heren. Dat was al lang vóór hun tijd gedaan.

eazyfan
Ok, het was eigenlijk de bedoeling hier niet meer te reageren Enja met gevormd bedoelt Ilyasse15 waarschijnlijk bekend gemaakt. Nouja daar kan ik hem niet direcht ongelijk geven. Die 2 hebben het wel erg bekend gemaakt. (natuurlijk niet alleen die 2). Maar voor een groot stuk toch wel.

Inderdaad. Voor de hiphop zelf zijn ze niet de belangrijkste geweest (maar nog steeds erg belangrijk!), maar voor de groei en naamsbekendheid zijn het wel de twee grootsten geweest. Maar de game gevormd? Absoluut niet.

raffael77
eazyfan schreef:
Ok, het was eigenlijk de bedoeling hier niet meer te reageren Enja met gevormd bedoelt Ilyasse15 waarschijnlijk bekend gemaakt. Nouja daar kan ik hem niet direcht ongelijk geven. Die 2 hebben het wel erg bekend gemaakt. (natuurlijk niet alleen die 2). Maar voor een groot stuk toch wel.

Jij snapt er ook al weinig van.
Ben jij net als die vele anderen die het niet door hebben dat zei het ook voor het geld deden echt slecht.

eazyfan schreef:

raffael77 schreef:
Jij snapt er ook al weinig van.
Ben jij net als die vele anderen die het niet door hebben dat zei het ook voor het geld deden echt slecht.
Daar heeft Eazyfan het toch helemaal niet over. Hij zegt gewoon dat Pac en Big hiphop wel heel bekend hebben gemaakt. En dat is gewoon waar. Waarom gaan je daarmee in discussie? De opmaat werd verzorgt door PE, NWA en De La Soul, maar pas met Pac en Big bereikte hiphop wereldwijde populariteit. Eazyfan heeft het helemaal niet over of Pac en Big de beste waren of niet, hij heeft het al helemaal niet over geld. Dus slaat het nergens op dat jij daar over begint. Bovendien breng je jouw mening als een feit. Zo van; ik leg het jullie allemaal wel even uit. Eazyfan weet prima hoe hiphop begon en wie the Godfathers zijn, dus misschien moet je in het vervolg iets beter nadenken voor je zoiets zegt. Daarbij startte Pac met idealen en is hij pas later voor het geld gezwicht. En of Big voor het geld ging of niet, zijn teksten en vooral zijn flow behoren nog altijd tot (een van de) betere ooit.

raffael77
Niek schreef:
(quote)

(quote)
Daar heeft Eazyfan het toch helemaal niet over. Hij zegt gewoon dat Pac en Big hiphop wel heel bekend hebben gemaakt. En dat is gewoon waar. Waarom gaan je daarmee in discussie? De opmaat werd verzorgt door PE, NWA en De La Soul, maar pas met Pac en Big bereikte hiphop wereldwijde populariteit. Eazyfan heeft het helemaal niet over of Pac en Big de beste waren of niet, hij heeft het al helemaal niet over geld. Dus slaat het nergens op dat jij daar over begint. Bovendien breng je jouw mening als een feit. Zo van; ik leg het jullie allemaal wel even uit. Eazyfan weet prima hoe hiphop begon en wie the Godfathers zijn, dus misschien moet je in het vervolg iets beter nadenken voor je zoiets zegt. Daarbij startte Pac met idealen en is hij pas later voor het geld gezwicht. En of Big voor het geld ging of niet, zijn teksten en vooral zijn flow behoren nog altijd tot (een van de) betere ooit.

Weet jij wie de grootmeesters zijn dan?
Zij zijn de eerste rappers die het verkloot hebben maar
waarschijnlijk ben jij ook zo'n big & pac fanatic daarom spreek jij me aan.
De kritiek die ik vaak geef doe ik expres om te zien wie er allemaal happen.
Daarnaast heb ik maar een paar albums van andere gezien die wat betekend hebben.
Die albums waren helaas niet zo verschillend van elkaar.
Iedereen zit te zeiken laat je topic zien maar dat heeft geen zin omdat ik er te veel in wil plaatsen.
Waar het mij om gaat is dat er veel hetzelfde genoemd wordt hier in verschillende forums. Nas, Biggie, Pac, Wu.
Maar gasten zoals BCC, Main Source, DITC hoor je niet veel over maar zij hebben veel meer gedaan voor hiphop en dat is hunzelf blijven en oops dat hebben geen van deze boven genoemde jongens gedaan.
Het beste jaar van hiphop was 1994 mocht je het niet weten.Waarom omdat er op dat moment zoveel albums gedroped werden dat ze het year of hiphop noemde.
Zoek het maar op en zie hoveel albums er zijn uitgekomen en wie dat deed of welke artiesten dat waren.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:11 uur

geplaatst: vandaag om 18:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.