MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
raffael77
Ik heb het al eerder gezecht hou toch is op met die eeuwen durende gezeur over biggie en pac.
Ze zijn benoemd voor beste mc's ooit maar dat is gebaseerd door populaire MTV maar wel wat jaartjes na de dood van hun 2 en toen stonden zij ook niet meer voor real hiphop, Kijk naar oude Yo! MTV Raps Shows om te zien wie er wat gedaan heeft voor hiphop.

Improvision
raffael77 schreef:
Ik heb het al eerder gezecht hou toch is op met die eeuwen durende gezeur over biggie en pac.
Ze zijn benoemd voor beste mc's ooit maar dat is gebaseerd door populaire MTV maar wel wat jaartjes na de dood van hun 2 en toen stonden zij ook niet meer voor real hiphop, Kijk naar oude Yo! MTV Raps Shows om te zien wie er wat gedaan heeft voor hiphop.

Dat neemt niet weg dat het beiden ongelooflijk goede emcees waren en dat ze hiphop 'on the map' hebben gezet. 2Pac's lyrics zijn over het algemeen meer dan bovengemiddeld en Biggies flow en lyrics zijn gewoon onfeilbaar. Er zijn/waren waarschijnlijk wel betere emcees. Big en Pac waren daarentegen de bekensten. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee dat ze altijd de besten genoemd worden hoewel dat mijn mening niet is. Jij belijkbaar wel. Maar vanalle dingen die je zegt zijn niet waar of maar gedeeltelijk. Hoe kan een onbekend iemand meer invloed hebben op iets dan een bekend iemand? Ze kunnen er dan wel mee begonnen zijn of whatever, maar degene die er bekend mee wordt heeft het geïntroduceerd.

raffael77 schreef:
(quote)

Weet jij wie de grootmeesters zijn dan?
Zij zijn de eerste rappers die het verkloot hebben maar
waarschijnlijk ben jij ook zo'n big & pac fanatic daarom spreek jij me aan.
De kritiek die ik vaak geef doe ik expres om te zien wie er allemaal happen.
Daarnaast heb ik maar een paar albums van andere gezien die wat betekend hebben.
Die albums waren helaas niet zo verschillend van elkaar.
Iedereen zit te zeiken laat je topic zien maar dat heeft geen zin omdat ik er te veel in wil plaatsen.
Waar het mij om gaat is dat er veel hetzelfde genoemd wordt hier in verschillende forums. Nas, Biggie, Pac, Wu.
Maar gasten zoals BCC, Main Source, DITC hoor je niet veel over maar zij hebben veel meer gedaan voor hiphop en dat is hunzelf blijven en oops dat hebben geen van deze boven genoemde jongens gedaan.
Het beste jaar van hiphop was 1994 mocht je het niet weten.Waarom omdat er op dat moment zoveel albums gedroped werden dat ze het year of hiphop noemde.
Zoek het maar op en zie hoveel albums er zijn uitgekomen en wie dat deed of welke artiesten dat waren.
Kerel, lees jij wel wat ik schrijf of niet!?!?! Ik heb ook geen zin meer te reageren zeg. Ik schreef alleen dat Pac en Biggie hiphop populair hebben gemaakt bij het grote publiek. That's it. En dan ga jij weer lopen piepelen over al die MC's die jij dan beter vind. Je doet net alsof jij het allemaal weet, in plaats van dat jij het vind. En wat is dat gelul over 1994. Dat is totaal niet relevant in deze discussie. Bovendien heb ik dat allang eens genoemd op een van de forums. Ik heb 3 platen in mijn top10 uit 1994. En Nas, Big, Pac en Wu worden gewoon veel genoemd omdat ze ook heel erg goed zijn/waren. Of ga je dat ook ontkennen. Volgens mij pak jij elke gelegenheid aan om te laten zien hoeveel undergroundartiesten jij wel niet kent. 'Kijk mij er eens veel van af weten!!!'. Een tip: lees wat iemand zegt, en ga dáár op in, in plaats van gewoon je standaart verhaal op te drommen.

eazyfan
Laten we die gast nu mooi negeren. Niek bedankt voor de moeite die je deed

Niek schreef:
(quote)
Volgens mij pak jij elke gelegenheid aan om te laten zien hoeveel undergroundartiesten jij wel niet kent. 'Kijk mij er eens veel van af weten!!!'.

Kon het niet beter verwoorden...

eazyfan
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

Idd Niek

raffael77
Niek schreef:
(quote)
Kerel, lees jij wel wat ik schrijf of niet!?!?! Ik heb ook geen zin meer te reageren zeg. Ik schreef alleen dat Pac en Biggie hiphop populair hebben gemaakt bij het grote publiek. That's it. En dan ga jij weer lopen piepelen over al die MC's die jij dan beter vind. Je doet net alsof jij het allemaal weet, in plaats van dat jij het vind. En wat is dat gelul over 1994. Dat is totaal niet relevant in deze discussie. Bovendien heb ik dat allang eens genoemd op een van de forums. Ik heb 3 platen in mijn top10 uit 1994. En Nas, Big, Pac en Wu worden gewoon veel genoemd omdat ze ook heel erg goed zijn/waren. Of ga je dat ook ontkennen. Volgens mij pak jij elke gelegenheid aan om te laten zien hoeveel undergroundartiesten jij wel niet kent. 'Kijk mij er eens veel van af weten!!!'. Een tip: lees wat iemand zegt, en ga dáár op in, in plaats van gewoon je standaart verhaal op te drommen.

happen happen happen het is me weer gelukt

raffael77
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)

heb jij ook al zo'n honger

raffael77
Dat is niet mijn favo artiesten maar gebaseerd op lijsten uit USA wappies jullie trappen er lekker elke keer in.

Relax
Wu-Tang is trouwens wel hunzelf gebleven.. ik snap niet hoe je die anders kan noemen... ze blijven altijd goede hip hop droppen.. solo of group.
RZA doet zijn ding bij film soundtracks.. klinktn og redelijk ook.

raffael77
Wat me wel opvalt is dat jullie mij afzeiken nadat ik iets over jullie artiesten zeg.Beetje slap maarja sorry als ik jullie geraakt heb zal vanaf nu alleen nog maar aardige kritiek leveren ok.

@ raffael.. Jongen wat doe je moeilijk.. Kom je hier nou echt alleen om mensen op te focken, of volgens jou zeggen ''te laten happen''?? Je moet gewoon beter leren beargumenteren want ze zeiken je niet af, ze begrijpen je argumenten niet.

Gehapt.

Harco
raffael77 schreef:
(quote)

Weet jij wie de grootmeesters zijn dan?
Zij zijn de eerste rappers die het verkloot hebben maar
waarschijnlijk ben jij ook zo'n big & pac fanatic daarom spreek jij me aan.
De kritiek die ik vaak geef doe ik expres om te zien wie er allemaal happen.
Daarnaast heb ik maar een paar albums van andere gezien die wat betekend hebben.
Die albums waren helaas niet zo verschillend van elkaar.
Iedereen zit te zeiken laat je topic zien maar dat heeft geen zin omdat ik er te veel in wil plaatsen.
Waar het mij om gaat is dat er veel hetzelfde genoemd wordt hier in verschillende forums. Nas, Biggie, Pac, Wu.
Maar gasten zoals BCC, Main Source, DITC hoor je niet veel over maar zij hebben veel meer gedaan voor hiphop en dat is hunzelf blijven en oops dat hebben geen van deze boven genoemde jongens gedaan.
Het beste jaar van hiphop was 1994 mocht je het niet weten.Waarom omdat er op dat moment zoveel albums gedroped werden dat ze het year of hiphop noemde.
Zoek het maar op en zie hoveel albums er zijn uitgekomen en wie dat deed of welke artiesten dat waren.

2Pac en Biggie hebben veel meer voor hip hop gedaan dan Boot Camp en D.I.T.C., bijvoorbeeld. Veel meer rappers zijn beïnvloed door 2Pac en Biggie, en zij hebben hip hop bij het grote publiek gebracht.

En 1994? Wat bracht D.I.T.C. dan uit in '94? Alleen Word... Life. Boot Camp? Helemaal niks.

Begrijp Raffael wel een beetje...maar er is gwn een misverstand in de discussie; hij spreekt over de grootmeesters van de hip-hop, terwijl het aanvankelijk ging over de populariteit/verspreiding van hip-hop. Run dmc en EPMD bv, hebben heel wat betekent voor de EVOLUTIE van hiphop, maar alsje de dag van vandaag iemand vraagt (die zich niet met hiphop bezighoudt) of ze Main Source kennen, is er geen kat die dat weet. Niek en anderen wilden enkel zeggen dat Pac en Big in het decennia v/d hip-hop (jaren 90) leefden, de jaren (met name 1994) waarin de ene na de andere classic werd gedropt. Pac en Big gingen bovendien zowat hun eigen 'Coast' vertegenwoordigen en is het voor de hand liggend dat ze wel wat indruk hebben nagelaten (zeker omdat beiden ooknog eens doodgeschoten zijn, en wel een paar dikke classics hebben gedropt )

FunkyMonk schreef:
Begrijp Raffael wel een beetje...maar er is gwn een misverstand in de discussie; hij spreekt over de grootmeesters van de hip-hop, terwijl het aanvankelijk ging over de populariteit/verspreiding van hip-hop. Run dmc en EPMD bv, hebben heel wat betekent voor de EVOLUTIE van hiphop, maar alsje de dag van vandaag iemand vraagt (die zich niet met hiphop bezighoudt) of ze Main Source kennen, is er geen kat die dat weet. Niek en anderen wilden enkel zeggen dat Pac en Big in het decennia v/d hip-hop (jaren 90) leefden, de jaren (met name 1994) waarin de ene na de andere classic werd gedropt. Pac en Big gingen bovendien zowat hun eigen 'Coast' vertegenwoordigen en is het voor de hand liggend dat ze wel wat indruk hebben nagelaten (zeker omdat beiden ooknog eens doodgeschoten zijn, en wel een paar dikke classics hebben gedropt )
Serieus bedankt voor de reconstructie, maar hier ging het mij allang niet meer om. Het gaat erom dat Raffael in principe nooit met de discussie meegaat maar altijd gewoon weer wil vermelden wie hij vooral goed vind, no mather the subject. Dáar word ik moedeloos van. En vervolgens reageert hij weer zonder op mij in te gaan. Alleen met 'gehapt'. Daar moet hij zelf waarschijnlijk erg hard om lachen, maar als dat dus echt zijn enige doel is, dan hoort hij toch niet thuis op dit forum?

raffael77
Ik begrijp hun wel, zoals ik al zei: Ik zal voortaan letten op wat ik zeg ok.
Heeeee Niek jij begrijpt niet wat ik bedoel. Ik wil niet laten weten dat de shit die ik luister beter vind dan biggie of pac of dat ik alles beter weet. Wilde alleen mee delen dat er meer waren die belangrijk waren voor hiphop en niet altijd die bekende mainstream hiphop gasten.
Pac is altijd zichzelf gebleven. Eens de straat altijd de straat alleen is hij de touch verloren na me against the world. Zijn texten zijn beter dan bijna alle andere rappers, omdat hij ook zoveel schreef.
Biggie is een rapper met 1 van de beste flows ook dat is waar, maar wees eerlijk die diddy had wel de overhand na verloop van tijd en moest hij het ook van bling bling hebben. Hoop dat je het nu anders ziet ok groetjes raffael

raffael77 schreef:
Ik begrijp hun wel, zoals ik al zei: Ik zal voortaan letten op wat ik zeg ok.
Heeeee Niek jij begrijpt niet wat ik bedoel. Ik wil niet laten weten dat de shit die ik luister beter vind dan biggie of pac of dat ik alles beter weet. Wilde alleen mee delen dat er meer waren die belangrijk waren voor hiphop en niet altijd die bekende mainstream hiphop gasten.
Pac is altijd zichzelf gebleven. Eens de straat altijd de straat alleen is hij de touch verloren na me against the world. Zijn texten zijn beter dan bijna alle andere rappers, omdat hij ook zoveel schreef.
Biggie is een rapper met 1 van de beste flows ook dat is waar, maar wees eerlijk die diddy had wel de overhand na verloop van tijd en moest hij het ook van bling bling hebben. Hoop dat je het nu anders ziet ok groetjes raffael
Kijk, dit zijn goede reacties. Nu ga je in op wat ik zeg. Daarbij zijn opmerkingen als: Jij bent vast weer zo'n Big en Pac fanatic irritant (zoals in voorgaande berichten). Als je zo als bovenstaand reageert dan kunnen we gewoon leuk discusseren. Alhoewel er in dit geval geen discussie was ontstaan omdat ik het zo gezegt gewoon met je eens ben...

En nu zijn we weer allemaal gewoon weer vrienden

Wat kan het leven toch mooi zijn...

eazyfan
P Jay schreef:
Wat kan het leven toch mooi zijn...
Om tranen van te krijgen Hoe de zaken hier lopen Om emotioneel van te worden

Dit soort discussies lopen meestal uit de hand... Er zijn altijd mensen die 2pac overrated vinden, omdat hij technisch gezien misschien niet de beste rapper is en volgens sommigen een sell-out is..
En Biggie omdat hij niet echt veel materiaal heeft uitgebracht.. (alhoewel toch 2 classics, en 2pac 3 naar mijn mening)

Hoe je het ook went of keert, beide hebben 'integendeel van wat sommige hier beweren' wel zeker een grote impact gemaakt, en hebben zonder twijfel een grote invloed hebben gehad op de toen 'toekomstige rapmuziek'..

En no way dat D.I.T.C. meer hebben gedaan voor Hiphop dan de eerder genoemde.. Leuk dat je wil showen met je zogenaamde kennis over hiphop, but you talkin' straight up bullshit

Ik zou het geen bullshit noemen, hoor. DITC is een underground act, maar mainstream-muziek haalt net inspiratie uit de underground, maar pollijst het en haalt de ziel er uit zodat het commercieel gezien zo veel mogelijk mensen van verschillende aard kan raken of behagen.

Mainstream-rap op zich stelt niets voor, het is gewoon een verkeerde, op winstbejag jagende interpretatie van originele rap en bijgevolg dus ook underground-rap.

Dus DITC heeft veel invloed gehad tijdens het boom-bap-era en heeft zo ook indirect de hele scene beïnvloed. Maar dat heeft Main Source ook gedaan, maar Wu-Tang Clan ook, Gang Starr ook, maar 2 Pac ook...

Zie je... het is dom om hierover een discussie aan te gaan met het oog om de enige alles omvattende waarheid te bereiken.

Het is een gulden middenweg. Natuurlijk heeft 2Pac meer mensen bereikt dan -pakweg- DITC, maar of 2Pac een prominentere rol heeft gespeeld in de evolutie van hiphop is al wat moeilijker te zeggen.

Zoals bij zo veel dingen is het gewoon het best om de gulden middenweg te nemen en alles in zijn context te bezien en relatief te beschouwen en niet zo absoluut te denken en te proberen alles in kotjes te steken!

Err alle mainstream rap stelt niets voor? Dan ben ik nieuwschierig welke muziek hier allemaal onder mainstream wordt gerekend (of meer, wat niet..)
En om alles uberhaupt maar meteen niets voorstellend te noemen vind ik sowieso belachelijk.. Mensen moeten nou eenmal accepteren dat er verschillende genres zijn..

Verder vind ik het ook nog steeds bullshit om te zeggen dat DITC als groep net zoveel invloed hebben gehad, als 2pac & Biggie... En daarmee maakt het niet uit wat de gevolgen ervan zijn geweest...

raffael77
Thx P Jay & Glacius

Biggie

Raekwon the chef
pac

Bolle.

Big Pop
Natuurtalent

eazyfan
We hebben die battle al gehad, ik vind beide MC's even goed en zou niet echt meteen kunnen kiezen:
2Pac dan maar.
Omdat hij het betere album heeft gemaakt voor mij

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.