MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?

zoeken in:
Raekwon the chef
ik heb ook 2pac gekozen maar het is toch wel moeilijk..
BIG heeft echt een magnifieke flow dat je zo lekker kan meerappen
pac heeft weer een bijzondere stem en weet me altijd wel te raken.

dus toch maar Pac omdat ik er in vergelijking met Biggie meer naar heb geluisterd.

raffael77
Doe mij BIG voor de flow en pac voor de teksten.

2Pac, hij is echt 1 van mijn favoriete rappers.
(Ook al is BIG helemaal niet slecht.)

Akonner
Tupac betere teksten, betere flow en betere samenwerkingen. BIG heb ik eigenlijk nooit egt goed gevonden, op een paar nummers na. Tussen Tupac en Big komt voor mij zeker nog Snoop Dogg, Dr.Dre, The Game, DPG, Lil Wayne, Eazy-E, Bone Thugs N Harmony, Chamillionaire, Nas, Xzibit, MC Eiht, de gehele Wu Tang Clan, N.W.A., Elk Lid van THUG LIFE & Outlawz, Young Buck, T.I., Fat Joe, Jim Jones, Juelz Santana, Chingy, Too $hort, Will.I.Am, Goldie LOc E-40, LLoyd Banks, Young Jeezy, Stuyles- & Master P, Jeckyll & Hyde (:)) en 50 Cent

Akonner schreef:
Tupac betere teksten, betere flow en betere samenwerkingen. BIG heb ik eigenlijk nooit egt goed gevonden, op een paar nummers na. Tussen Tupac en Big komt voor mij zeker nog Snoop Dogg, Dr.Dre, The Game, DPG, Lil Wayne, Eazy-E, Bone Thugs N Harmony, Chamillionaire, Nas, Xzibit, MC Eiht, de gehele Wu Tang Clan, N.W.A., Elk Lid van THUG LIFE & Outlawz, Young Buck, T.I., Fat Joe, Jim Jones, Juelz Santana, Chingy, Too $hort, Will.I.Am, Goldie LOc E-40, LLoyd Banks, Young Jeezy, Stuyles- & Master P, Jeckyll & Hyde (:)) en 50 Cent

Akonner
Niek schreef:
(quote)

Grapje, allen snoop dogg komt bij mij voor biggie.

Wat hebben we weer gelachen

Ik denk dat niet veel mensen verbaasd zullen zijn dat ik hier voor meneer Wallace ga.. Hij kan na honderden, mischien wel duizenden keren gehoord te hebben me nog steeds verassen. Die Bolle was magic!

Akonner schreef:
(quote)

Grapje, allen snoop dogg komt bij mij voor biggie.
Is dat weer een grap??

Social_Mask
Ik ga voor 2pac. Kan je wel zien aan mn top-10. Vond Biggie nooit echt een geweldige rapper. Maar paar dagen geleden gebeurde er iets prachtigs, ik zag in hoe geweldig Mr. Smalls ( ) wel niet kan zijn. Maar jah, ik vind 2pac beter dan B.I.G. omdat 'Pac veel meer gevoel heeft en ik vind Tupac zn delivery veel beter. Over teksten...voor nu vind ik teksten van Pac ook beter, ookal heeft Big geniale nrs als Suicidal Thoughts gemaakt. Pac heeft dan weer Shed So Many Tearz. Tupac rapte ook over veel meer dingen. En Tupac zijn stijl vind ik ook best hard. Soms doet 2pac me vaak aan mezelf denken. Ik zie dus soms Pac in me, of mezelf in Pac... Maar ik vind dus 2pac beter dan Big. Maar ik zal nu meer Biggie luisteren en dan zou er mss wat kunnen veranderen, maar ik denk het niet.

Akonner
Niek schreef:
(quote)
Is dat weer een grap??

Nee, en mischien vind ik The Game ook nog wel sterker en Dr. Dre maar dan houd het wel op denk ik, hou gewoon niet van die stem van Biggie.

Say Whoaat?

Akonner schreef:
(quote)

Nee, en mischien vind ik The Game ook nog wel sterker en Dr. Dre maar dan houd het wel op denk ik, hou gewoon niet van die stem van Biggie.
Dus jij kijkt alleen naar welke rapper je zelf beter vind klinken?
Misschien is het zaak ook eens te teksten te bekijken, en nog meer eigenschappen naast elkaar te leggen. Want alleen de stem is natuurlijk erg nihil.

Akonner
Niek schreef:
(quote)
Dus jij kijkt alleen naar welke rapper je zelf beter vind klinken?
Misschien is het zaak ook eens te teksten te bekijken, en nog meer eigenschappen naast elkaar te leggen. Want alleen de stem is natuurlijk erg nihil.

Ik leg het nog een keer uit: Ik kan geen engels. Dus teksten doen mij weinig. De beats bij the Game en dre zijn beter.

Tijd om eens op te letten in Engels dus!

Akonner
FunkyMonk schreef:
Tijd om eens op te letten in Engels dus!

Zal moeilijk gaan heb geen engels meer, maar ik lees wel eens de vertalingen op het internet en ik kan wel een klein beetje engels. But not very well.

Hoe kan je nu fan zijn van hiphop en er niets van verstaan??

Hiphop is net een stijl waar de tekst in verhouding met andere muziekstijlen veel belangrijker is.

De beats zijn enkel een steun voor de teksten (ook al kan een beat door zijn schoonheid wel eens de bovenhand gaan halen, toch is de beat eerst en vooral een ondersteuning)

Ik denk dat je niet echt op je plaats bent als "fan" van hiphop als je niet begrijpt wat ze zeggen... Het is een vooroordeel van mij, dat kan blijken niet te kloppen, maar ik heb soms de indruk dat jongens zoals jij enkel naar rap luisteren omdat het soms "stoer" is of omdat de beats wel stoer in de oren klinken.

Ik weet niet of dat zo is bij jou, maar ik stoor me wel aan die gedachte...

waxs schreef:
Ook al kun je wel Engels, de helft van wat die zakkenwassers te melden hebben kun je niet verstaan. Dan gaat het voornamelijk over de commerciele zijde van het verhaal.
Waar slaat dat dan op? Ik versta ze prima.. En sinds wanneer hebben kwaliteiten als rapper met commercie te maken?

waxs schreef:
Ying Yang Twins - Naggin'
Alleen de titel al? Wat betekend het? Waar gaat het over?

Paul Wall - They Don't Know
..euuhm, jah.. wat moet je d'r van zeggen?

Snoop Dogg - Vato
Wat is een Vato en dat dat B-Real refrein...?

Nelly - Tip Drill

Ik heb het over woorden als Pimp Juice, Tip Drill, Hustlin', Naggin' en weet ik het wat voor een onzin dan ook. Al die humoristische straattaal.

Gelukkig bestaan er instructie video's.

En je neemt de reactie beetje serieus op en aggressief op, stoort me matig... Lees de lyrics eens en vertel mij wat ik daar uit mag opmaken...
Ik ben verre van agressief. Ik vraag me af wat jij als agressief interpreteerde. Enfin, waxs, kijk nou eens naar de artiesten die jij als voorbeeld noemt. Het gaat om 2Pac en Biggie. Ok, en zij hebben het wel ergens over en hen versta ik prima. Hustlin is overigens op straat geld sprokkelen. Klusje hier, karweitje daar etc.

Hahah, look who's being cranky. (no offense)

Akonner
P Jay schreef:
Hoe kan je nu fan zijn van hiphop en er niets van verstaan??

Hiphop is net een stijl waar de tekst in verhouding met andere muziekstijlen veel belangrijker is.

De beats zijn enkel een steun voor de teksten (ook al kan een beat door zijn schoonheid wel eens de bovenhand gaan halen, toch is de beat eerst en vooral een ondersteuning)

Ik denk dat je niet echt op je plaats bent als "fan" van hiphop als je niet begrijpt wat ze zeggen... Het is een vooroordeel van mij, dat kan blijken niet te kloppen, maar ik heb soms de indruk dat jongens zoals jij enkel naar rap luisteren omdat het soms "stoer" is of omdat de beats wel stoer in de oren klinken.

Ik weet niet of dat zo is bij jou, maar ik stoor me wel aan die gedachte...

Gelukkig bestaat er nog zoiets als internet waar je de vertalingen kunt vinden. Die teksten van Pac zijn anders echt niet te begrijpen. Bij Still DRE, Next Episode, 1-800 Homicide, Candy drippin like water, dpg unit, Bang Bang, my lifestyle (fat Joe) etc. heb ik de vertaler niet nodig . Zo slecht is me engels nauw ok weer niet.

Akonner
waxs schreef:
Ying Yang Twins - Naggin'
Alleen de titel al? Wat betekend het? Waar gaat het over?

Paul Wall - They Don't Know
..euuhm, jah.. wat moet je d'r van zeggen?

Snoop Dogg - Vato
Wat is een Vato en dat dat B-Real refrein...?

Nelly - Tip Drill

Ik heb het over woorden als Pimp Juice, Tip Drill, Hustlin', Naggin' en weet ik het wat voor een onzin dan ook. Al die humoristische straattaal.

Gelukkig bestaan er instructie video's.

En je neemt de reactie beetje serieus op en aggressief op, stoort me matig... Lees de lyrics eens en vertel mij wat ik daar uit mag opmaken...

Ok dit is wat ik versta bij Vato:

Vato You will not believe wat I Saw, I Saw this Motherfucker and He Acted real hard (and what he do). He pulled his trigger and he said who he are, he said I'm the one and only Snoop Doggy Dogg.

Zou het een beetje kloppen...

Social_Mask
waxs schreef:
(quote)

Het ging niet om Tupac en Biggie, het ging mij om commerciele muziek (en dan met name van tegenwoordig).

Genres > R&B en Hip-Hop > 2Pac of Biggie?

Ehm...het gaat om 2Pac of Biggie. Dus als je over commerciële muziek wilt hebben, kan je het best naar een andere forum gaan, denk je ook niet?

CaliLove
Akonner schreef:
(quote)

Gelukkig bestaat er nog zoiets als internet waar je de vertalingen kunt vinden. Die teksten van Pac zijn anders echt niet te begrijpen. Bij Still DRE, Next Episode, 1-800 Homicide, Candy drippin like water, dpg unit, Bang Bang, my lifestyle (fat Joe) etc. heb ik de vertaler niet nodig . Zo slecht is me engels nauw ok weer niet.

Man, de teksten van 2pac zijn nu niet zo moeilijk hoor......

Akonner
CaliLove schreef:
(quote)

Man, de teksten van 2pac zijn nu niet zo moeilijk hoor......

Nu niet meer nee pac's life begrijp ik zo ook wel. Maar teksten als Hail mary, Ambitionz as a Rider, Can You get Away, Old Skool, Until the end of time etc. zijn anders voor mij niet te begrijpen.

ik hou me in...

waxs schreef:
(quote)

Het ging niet om Tupac en Biggie, het ging mij om commerciele muziek (en dan met name van tegenwoordig). Ik gaf commentaar op het gebrekkige Engels van Akonner.

Alleen jij gaat mij plotseling aanvallen, terwijl jij ook dondersgoed als Hip-Hop kenner weet waar ik het over heb, alleen jij wil graag tegenwoord voeren... en nu wil ik jou wel eens horen met je grote mond...

Deze wil ik allemaal vertaalt hebben:

- swangaz and vogues
- purple drank
- down jeans with a razor crease
- P.A.T
- S.U.C
- holdin' plex
- grind daily no minimum wage
- fifth hangin'
- 84's and vogue swangin'
- Belt-buckles
- Rag-tops
- grillin' necklace
- I crack a smile
- straight to the vaults
- 5 G's
- Grindin' daily
- brauds pimp brauds
- chunkin' a deuce
- Prarie View
- choppin blades
- ridin' swangs
- sippin' syrup
- pourin' it up
- speeches slurred

Nou meneertje, gaat uw gang er zitten paar weggevertjes tussen. (En ik heb het nu over 1 nummer)
Aanvallen? tWas toch echt een normale reactie en zoals al gezegt is: We zitten in het topic: 2Pac of Biggie. Dus ga aub niet doen alsof het vreemd is dat ik het daarover heb. Bovendien heb ik nergens aangeboden gigaveel teksten te gaan vertalen en daarbij post je weer nummers die nergens over gaan. Zullen we alles nog even de revue laten passeren? Ok:

Akonner zegt dat hij The Game en alles beter vind dan Biggie enkel en alleen om zijn stem.

Ik zeg dat hij misschien ook eens op teksten ofso moet letten ipv alleen de stem.

Dan zegt hij dat hij geen Engels kan.

Dan zeg jij dat teksten toch niet te begrijpen zijn.

Dan zeg ik dat ik de teksten (van Pac en Biggie) prima begrijp en ik zeg dat ik het dus onzin vind om te zeggen dat er niets van te snappen valt.

Dan doe jij plots alsof ik jou keihard getackled heb en ga je een betoog houden over commerciele hiphop.

Dan vraag ik me af sinds wann dit topic over commerciele hiphop gaat.

Vervolgens mekker je weer over mijn vermeende agressieviteit en post je doodleuk weer allemaal brag n boasts tracks voor mij om te vertalen.

En nu post ik dus dit bericht.

Een vraagje (ONTOPIC!): Vind jij de teksten van Biggie en Pac onbegrijpelijk?
Zo ja, vind je daarmee teksten onbelangrijk in de hiphop?

Dit was in eerste instantie het enige wat ik me afvroeg.

Nee, de teksten van Tupac en Biggie snap ik maar al te goed, maar ik had het er over dat ik het niet vreemd vond dat Akonner niet goed de teksten kon verstaan, vooral met het "type" (commerciele) muziek die hij luistert.

Social_Mask
Akonner schreef:
(quote)

Nu niet meer nee pac's life begrijp ik zo ook wel. Maar teksten als Hail mary, Ambitionz as a Rider, Can You get Away, Old Skool, Until the end of time etc. zijn anders voor mij niet te begrijpen.

Ehm...de nrs op Pac's Life zijn gwn oude Tupac verses (van zn oudere nrs, die staan op zn andere album)geremixed. Dus....

En de nrs die jij noemt, zijn juist makkelijk te begrijpen. Als je Shed So Many Tears zou noemen, ja okej. Hail Mary kan ik nog begrijpen. Maar nrs als Until The End of Time en Can U Get Away zijn juist makkelijk te begrijpen, vind ik dan.

raffael77
Volgens mij gebruiken ze gewoon voicereformer om nog meer van zijn werk te maken en idd gebruiken ze allemaal oude teksten over nieuwe beats

Akonner
Ik ga maar eens een cursus engels volgen...

Gast
geplaatst: vandaag om 09:57 uur

geplaatst: vandaag om 09:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.