Genres / Hip-Hop / 2Pac of Biggie?
zoeken in:
0
Social_Mask
geplaatst: 24 maart 2007, 20:27 uur
raffael77 schreef:
Volgens mij gebruiken ze gewoon voicereformer om nog meer van zijn werk te maken en idd gebruiken ze allemaal oude teksten over nieuwe beats
Volgens mij gebruiken ze gewoon voicereformer om nog meer van zijn werk te maken en idd gebruiken ze allemaal oude teksten over nieuwe beats
En nog slecht ook.
0
Kevin-Raphaëll
geplaatst: 13 september 2007, 15:18 uur
Bij The Notorious B.I.G. - Ready to Die (1994):
In 1995 raakte The Notorious B.I.G. betrokken bij de strijd tussen de Eastcoast en de Westcoast, twee stromingen binnen de gangsta rap. Zijn grootste rivaal werd 2Pac, een rapper uit Los Angeles. 2Pac was oorspronkelijk een goede vriend van The Notorious B.I.G. De band tussen Notorious en 2Pac verslechterde toen 2Pac er achter kwam dat er juwelen en teksten van hem werden gestolen door The Notorious BIG, enige tijd later werd Tupac neergeschoten en beroofd, 2Pac overleefde deze aanslag, maar Notorious BIG en Puff Daddy waren in hetzelfde gebouw aanwezig, 2Pac verweet Biggie Smalls ervan dat hij ervan af wist en dat hij hem niet had verwittigd. Hetgeen die erop volgde waren de donkerste pagina's in de geschiedenis van hiphop, het was nu echt oorlog tussen East en West Coast, het conflict eindigde pas wanneer beiden stierven.. In september 1996 werd 2Pac vermoord. Een half jaar later was The Notorious B.I.G. zelf het slachtoffer van een moordaanslag: op 9 maart 1997 kwam hij in Los Angeles om het leven bij een schietpartij.
amai
In 1995 raakte The Notorious B.I.G. betrokken bij de strijd tussen de Eastcoast en de Westcoast, twee stromingen binnen de gangsta rap. Zijn grootste rivaal werd 2Pac, een rapper uit Los Angeles. 2Pac was oorspronkelijk een goede vriend van The Notorious B.I.G. De band tussen Notorious en 2Pac verslechterde toen 2Pac er achter kwam dat er juwelen en teksten van hem werden gestolen door The Notorious BIG, enige tijd later werd Tupac neergeschoten en beroofd, 2Pac overleefde deze aanslag, maar Notorious BIG en Puff Daddy waren in hetzelfde gebouw aanwezig, 2Pac verweet Biggie Smalls ervan dat hij ervan af wist en dat hij hem niet had verwittigd. Hetgeen die erop volgde waren de donkerste pagina's in de geschiedenis van hiphop, het was nu echt oorlog tussen East en West Coast, het conflict eindigde pas wanneer beiden stierven.. In september 1996 werd 2Pac vermoord. Een half jaar later was The Notorious B.I.G. zelf het slachtoffer van een moordaanslag: op 9 maart 1997 kwam hij in Los Angeles om het leven bij een schietpartij.
amai
0
rico-bballer
geplaatst: 13 september 2007, 17:21 uur
Echt een zonde vooral omdat het de bedoeling was dat biggie bij thuglife zou gaan de groep van pac dat had echt madd!! geweest.
0
geplaatst: 13 september 2007, 18:55 uur
dat van dat juwelen en teksten stelen is bull..maar de rest klopt wel denkik
0
geplaatst: 13 september 2007, 18:59 uur
Idd, maar dat is dan ook meteen échte bull! De gemiddelde Big-tekst lijkt nog niet eens een beetje op die van Pac.
0
geplaatst: 13 september 2007, 19:01 uur
ja idd
ik kan me niet voorstellen dat big een pac tekst spit..kweet niet maar die flow van de lyrics van pac zijn gwn anders, niet alleen de boodschap. De ritme....
of ligt dat aan mij
ik kan me niet voorstellen dat big een pac tekst spit..kweet niet maar die flow van de lyrics van pac zijn gwn anders, niet alleen de boodschap. De ritme....
of ligt dat aan mij

0
eazyfan
geplaatst: 13 september 2007, 19:02 uur
Pac en Biggie hebben dan ook veel verschillende soorten teksten vind ik, oke Pac is lyrisch een stuk beter dan Biggie (bij momenten) en Biggie had de betere flow, het hangt er gewoon van af wat je beter vindt.
0
rico-bballer
geplaatst: 13 september 2007, 21:56 uur
Mee eens echt een verschil van smaak naar mijn menign 2 top mc's die veel voor de hiphop hebben betekend, maar moet ook toegeven dat ze aardig wat hebben kapotgemaakt.
0
Hypno
geplaatst: 14 september 2007, 15:59 uur
2Pac vind ik persoonlijk beter, Biggie vind ik echt helemaal niks Bijzonders aan maar wtf ik kan niet geloven dat dit Biggie VS Pac Gedoe al 15 pagina,s bezig is.
0
geplaatst: 15 september 2007, 19:17 uur
beide heren konden me niet echt bekoren, tot ik eens een freestyle van Biggie hoorde: het publiek valt stil terwijl hij gaat en gaat, en uiteindelijk gaat iedereen door het dolle heen. (All you niggas betta leave the fucking state! ... etc. geweldig ik was meteen verkocht die gast had niet eens beats nodig 
ah, het is van Lyricist Lounge, Vol. 2

ah, het is van Lyricist Lounge, Vol. 2
0
-SiNiSteR-
geplaatst: 19 september 2007, 18:39 uur
Ik denk dat ik toch voor Biggie ga .. 2pac heeft goeie nummers, maar hij heeft er toch veel meer dan biggie kunnen maken ..en biggie heeft er niet veel nummers maar ze zijn wel bijna allemaal goed.
0
illaih
geplaatst: 20 september 2007, 19:51 uur
-SiNiSteR- schreef:
Ik denk dat ik toch voor Biggie ga .. 2pac heeft goeie nummers, maar hij heeft er toch veel meer dan biggie kunnen maken ..en biggie heeft er niet veel nummers maar ze zijn wel bijna allemaal goed.
ja man
0
geplaatst: 20 september 2007, 21:46 uur
Ik vind Tupac de wreedste rapper.
Biggie de beste.
Ik luister niet vaak naar biggie maar ze lyrics zijn wel beter.
Ik luister vaker naar tupac omdat hij gewoon een wredere flow heeft.
Rustug illaih sinister
Biggie de beste.
Rustug illaih sinister
0
rico-bballer
geplaatst: 20 september 2007, 21:51 uur
Grappig dat de meeste het juist andersom vinden.
0
SinX
geplaatst: 20 september 2007, 21:56 uur
rico-bballer schreef:
2pac's lyrics vind ik zeker beter dan die van Biggie. Emotionele Lyrics die je op sommige momenten echt kunnen raken. 
Biggie's flow vind ik trouwens ook maar een ietsiepietsie beter..
Biggie vind ik maar een beetje overrated..
Mijn stem gaat dus uit naar 2pac
0
CaliLove
geplaatst: 21 september 2007, 23:46 uur
Stel dat beide nog vandaag de dag zouden leven...
Dan zou Biggie volgens mij de commerciële toer van P.Diddy op gegaan zijn, kan je ook al merken op z'n album Life After Death, daar staan teveel commerciële RnB tracks op dan goed is...
Ready To Die was natuurlijk een echt Rap-album zo hoort het, maar op Life After Death liet ie toch een paar steken vallen met een paar tracks.
Terwijl 2pac van plan was om de Wu-Tang Clan te laten tekenen onder Makaveli Records.Niet de commerciële tour op gaan dus maar voor échte Rap kiezen.
Anyway, ik ben mss nu wat aan het bedenken etc. maar dit is zowat mijn zicht en wat ik denk over wat er zou gebeuren met hun rapcarrière als ze nog zouden leven.
Dan zou Biggie volgens mij de commerciële toer van P.Diddy op gegaan zijn, kan je ook al merken op z'n album Life After Death, daar staan teveel commerciële RnB tracks op dan goed is...
Ready To Die was natuurlijk een echt Rap-album zo hoort het, maar op Life After Death liet ie toch een paar steken vallen met een paar tracks.
Terwijl 2pac van plan was om de Wu-Tang Clan te laten tekenen onder Makaveli Records.Niet de commerciële tour op gaan dus maar voor échte Rap kiezen.
Anyway, ik ben mss nu wat aan het bedenken etc. maar dit is zowat mijn zicht en wat ik denk over wat er zou gebeuren met hun rapcarrière als ze nog zouden leven.
0
geplaatst: 21 september 2007, 23:58 uur
CaliLove schreef:
Tupac had na Me Against The World precies hetzelfde met All Eyez On Me. Daar staan net zoveel mindere nummers op als bij Life After Death. Tupac is ook gewoon de commerciele kant op gegaan met Death Row records. Als puber, tussen mijn 14e en 16e had ik meer met tupac. De laatste 5 jaar geef ik de voorkeur aan Biggie.
0
rico-bballer
geplaatst: 22 september 2007, 00:29 uur
Dat van all eyez on me is waar maar 2pac kwam daarna weer met een super rauw album. Maar wat biggie zou doen weet je natuurlijk nooit laat deze 2 naar mijn mening toprappers rusten in vrede.
0
geplaatst: 22 september 2007, 00:33 uur
rico-bballer schreef:
Dat van all eyez on me is waar maar 2pac kwam daarna weer met een super rauw album. Maar wat biggie zou doen weet je natuurlijk nooit laat deze 2 naar mijn mening toprappers rusten in vrede.
Amen

0
raffael77
geplaatst: 22 september 2007, 09:11 uur
Lol beide snoepten ze van geld. Alleen jammer dat biggy zo fan was van zijn manager Diddy, want hij was echt een sukkel.
2Pac bleef wel brutaler dan biggy omdat hij echt ghetto was en Biggy niet. Maar om nou te zeggen dat hij na Me Against The World fijne albums dropten weet ik niet.
Pac was zo gehyped op dat moment dat je nu nog steeds niet de mensen kan bijbrengen en zelfs niet na docu's van hem dat hij de verkeerde kant op ging met Suge. Hoewel het al meerdere keren is gezegt door mensen uit de game.
Het is hetzelfde om nu mensen te van overtuigen dat 50 CT slecht is en niet goed kan rappen.(Snap je wat ik bedoel)
2Pac bleef wel brutaler dan biggy omdat hij echt ghetto was en Biggy niet. Maar om nou te zeggen dat hij na Me Against The World fijne albums dropten weet ik niet.
Pac was zo gehyped op dat moment dat je nu nog steeds niet de mensen kan bijbrengen en zelfs niet na docu's van hem dat hij de verkeerde kant op ging met Suge. Hoewel het al meerdere keren is gezegt door mensen uit de game.
Het is hetzelfde om nu mensen te van overtuigen dat 50 CT slecht is en niet goed kan rappen.(Snap je wat ik bedoel)
0
geplaatst: 24 september 2007, 11:56 uur
jael schreef:
Biggie de beste.
Rustug illaih sinister
Biggie de beste.
Rustug illaih sinister
idd Pac was cooler..zn imago deed het m
Echter Biggie overtreft Pac in alle andere opzichten.
Dat jij Pac zn flow beter vond respecteer ik, maar snap ik niet goed
0
geplaatst: 24 september 2007, 15:34 uur
Pac heeft veel betere teksten, Biggies flow compenseert zijn onintressante teksten.
0
eazyfan
geplaatst: 24 september 2007, 15:49 uur
Conway Twitty schreef:
Pac heeft veel betere teksten, Biggies flow compenseert zijn onintressante teksten.
Daar ga ik nu toch mee akkoord Pac heeft veel betere teksten, Biggies flow compenseert zijn onintressante teksten.
Niet dat Biggie veel oninteressante teksten heeft maar bij momenten val ik toch in slaap, (Another, Playa Hater, Friend of Mine,...), bij Pac's muziek heb ik dat dus niet.Trouwens: Er was hier lang geleden besloten geweest om niet meer te posten
Hoe zit dat nu?
0
geplaatst: 4 oktober 2007, 11:55 uur
eazyfan schreef:
Niet dat Biggie veel oninteressante teksten heeft maar bij momenten val ik toch in slaap, (Another, Playa Hater, Friend of Mine,...), bij Pac's muziek heb ik dat dus niet.
Trouwens: Er was hier lang geleden besloten geweest om niet meer te posten
Hoe zit dat nu?
(quote)
Daar ga ik nu toch mee akkoord
Niet dat Biggie veel oninteressante teksten heeft maar bij momenten val ik toch in slaap, (Another, Playa Hater, Friend of Mine,...), bij Pac's muziek heb ik dat dus niet.Trouwens: Er was hier lang geleden besloten geweest om niet meer te posten
Hoe zit dat nu?Het enige of 1 van de weinige album(s) waar Tupac echt interessante teksten dropt is Me Against The World.
Vergelijk dat maar eens met All Eyez On Me, waar 90 % van de nummers alleen gaat over hoe stoer hij wel niet is.
Biggie heeft twee albums gedropt, met in elk album wel zeer interessante nummers, met name op Ready To Die.
0
CaliLove
geplaatst: 4 oktober 2007, 12:49 uur
Ilyasse15 schreef:
Het enige of 1 van de weinige album(s) waar Tupac echt interessante teksten dropt is Me Against The World.
Vergelijk dat maar eens met All Eyez On Me, waar 90 % van de nummers alleen gaat over hoe stoer hij wel niet is.
Biggie heeft twee albums gedropt, met in elk album wel zeer interessante nummers, met name op Ready To Die.
(quote)
Het enige of 1 van de weinige album(s) waar Tupac echt interessante teksten dropt is Me Against The World.
Man op All Eyez On Me zijn er genoeg tracks die over iets anders gaan : Picture Me Rollin', All Eyez On Me, Life Goes On, Wonda why they call u bitch...
Qua inhoud en teksten is Ready To Die mss wel iets beter dan All Eyez On Me maar 2pacalypse Now, Thug Life, Me Against The World en The 7 Day Theory zijn albums die zeker kunnen tippen aan Ready To Die en in sommige gevallen mss wel beter zijn.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 12:56 uur
Ik vind het altijd lastig om Tupac en Big te vergelijken. Twee totaal andere rappers in mijn opzicht. Tupac was de roekeloze jongen die 'gevaarlijke teksten' kon spitten evenals maatschapij-kritische teksten. Op dit eerste punt kwamen Tupac en Big overeen. Maar Big zie ik meer als een rapper die grapt. Elke tekst van hem is puur voor entertaining, het vermaken door het spelen met woorden. Hij kon ook 'gevaarlijke teksten' spitten, maar bij Big kwam dit altijd over als onzin, puur om je te vermaken. Big was geniaal in het rijmen met woorden, woordspelletjes, een dichter.
Tupac heeft in principe ook het geniale van het woordspel, alleen anders. Tupac kan met woorden spelen door ze te laten 'doorrollen' en door met emoties in zijn stem te spelen. Hierdoor krijg je ook een geniale flow, die veel vloeiender is als de flow van Big.
Maar als ik naar Tupac luister, kan ik door zijn manier van rapen nooit het idee hebben dat hij niet serieus is, wat ik bij Big wel heb.
Daarom lijkt Tupac altijd een veel gevaarlijkere rapper, maar dit komt meer door zijn manier van spreken, zijn flow. Want zowel Tupac als Big konden teksten spitten over hoe stoer en gevaarlijk ze wel niet waren.
Tupac heeft in principe ook het geniale van het woordspel, alleen anders. Tupac kan met woorden spelen door ze te laten 'doorrollen' en door met emoties in zijn stem te spelen. Hierdoor krijg je ook een geniale flow, die veel vloeiender is als de flow van Big.
Maar als ik naar Tupac luister, kan ik door zijn manier van rapen nooit het idee hebben dat hij niet serieus is, wat ik bij Big wel heb.
Daarom lijkt Tupac altijd een veel gevaarlijkere rapper, maar dit komt meer door zijn manier van spreken, zijn flow. Want zowel Tupac als Big konden teksten spitten over hoe stoer en gevaarlijk ze wel niet waren.
0
Harco
geplaatst: 21 januari 2008, 20:05 uur
Biggie. Ready to Die was een typische eastcoastplaat, en dat ligt mij meer dan wat dan ook.
0
geplaatst: 21 januari 2008, 22:09 uur
Even wat berichten verwijderd. Topic kan gewoon open blijven, lijkt mij.
* denotes required fields.