MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / Aankomende Hip-Hop Projecten

zoeken in:
True, maar hier en op de homepagina van PMC staat het als EP aangegeven. Daarnaast komen er, als je naar de tracklist kijkt, maar 4 volledig nieuwe nummers op. De rest bestaat uit instrumentals en remixes. Lijkt me dan niet bepaald een splinternieuw album.

Dat ene nummer klinkt al bset lekker!

Obie Trice's nieuwe album komt eindelijk uit in januari 2012. Dit is het eerste wapenfeit:

Velen gaan het refrein haten, maar de coupletten klinken weer als de oude Obie

Obie heb ik altijd een aangename mc gevonden. Hij rapt op dit nummer best vermakelijk, ook de beat is wel ok en past bij obies stem. Het refrein ga ik idd op haten, zeer plat

Mwahhhhhh.

Rapt prima hier! Refrein is inderdaad bagger!

Lekker nummertje van een nieuwe artiest genaamd: Mann. Return Of The Mack vond ik super. Zijn album Mann's World was al in juli uit dacht ik maar ik heb hem alsnog eff toegevoegd.

Echt return of the mack coveren ... Ik zie naast deze tracks nummers met 50 cent, jason derulo en t-pain

Vinnie Paz schreef:
Our new album "Violence Begets Violence" drops October 25th. Some of you have heard by now that this is the first Jedi Mind Tricks album we've made without Stoupe handling the production. Bottom line is at some point after making our last album, "A History of Violence," Stoupe lost his passion for making hip-hop and wanted to try new things.

Through our career, we've always waited on him to get inspired to make a new album, but this time around we got tired of waiting out his creative drought. He tried to produce some things for this new album, but we could tell early on that his heart wasn't in making JMT records anymore. He's moved on as a producer to work in other genres with his sideprojects, Dutch and Vespertina, and we've moved on with a new crop of talented producers to make the hardcore hip-hop we've always been known for.

Kreeg ik vandaag in de mail. Nieuwe JMT wordt dus bagger.

Want er zijn geen andere goede producers?

Niet mijn punt, laatste album vond ik alleen nog enigszins te doen omdat Stoupe nog best nice was, maar Vinnie en Jus zijn nu tot zo'n punt gezakt, naar mijn mening, dat ze zonder Stoupe niks kunnen uithalen. Later noemt hij ook dat Vinnie zijn fans in de laatste 15 jaar nog nooit teleurgesteld heeft, nou, dat doet hij bij mij sinds '08.

Mijn mening natuurlijk. =]

Ja ok. Maar mijn punt is dat je zegt dat het album bagger wordt omdat Stoupe niet meedoet. Het vorige album vond je nog te doen dankzei Stoupe. Misschien vind je het komende album nog wel te doen door de producers die nu de beats maken.

Ik snap wat je bedoelt, maar Stoupe staat bij mij ver boven bijna elke andere producer. Zijn beats zou ik bijna heilig verklaren.

Elohim schreef:
(quote)

Kreeg ik vandaag in de mail. Nieuwe JMT wordt dus bagger.

Klopt Stoupe is wat JMT geniaal maakte

Elohim schreef:
Ik snap wat je bedoelt, maar Stoupe staat bij mij ver boven bijna elke andere producer. Zijn beats zou ik bijna heilig verklaren.

Tja, dan wordt het lastig inderdaad.

(afbeelding)

Ik gok op een blije Elohim .

Goed gegokt! Ik gok op weer een lekker spiritueel getinte LCoB (met het toch meer politiek getinte Zeitgeist album in mijn achterhoofd).

Ik hoop dan zelf dat Jon Murdock en Lex Starwind (waar ik aanvankelijk erg positief over was, en nog steeds wel ben, maar niet in de omgeving van LCoB) een kleine rol krijgen, en dat we meer Rasul Allah (hoewel ik over zijn rol niet hoef te twijfelen, als leider van de groep), Richard Raw en Cosmic Crusader. Vooral van Cosmic Crusader hoop ik meer te horen, ook denkend aan zijn solo project dat enkele jaren geleden werd aangekondigd.

Die Obie Trice track is trouwens best nice! Refrein is maar afgezien van dat, valt het me alles mee! Ik denk dat ik, als ik thuis ben, weer Second Round's On Me ga draaien, om herinneringen op te halen. XD

Een aantal tracks zijn al tijden op het Internet te vinden, maar weet niet of die er nog op gaan komen (het album zou jaren geleden al uitkomen); ik hoop eerlijk gezegd van niet gezien de nieuwe, volwassen stijl (het totaalplaatje dan) van LCOB dus imo geweldig uitpakte op hun vorige album. En nog meer Rasul? Die man was op Zeitgeist op elke track aanwezig .

Seattle’s own Nacho Picasso releases his second solo project produced entirely by Blue Sky Black Death & Raised By Wolves collaboratively (One track also produced by Eric G of 9th Wonder’s Soul Council)

Jammer van de rapper.

Edit: is zelfs al gratis te krijgen.

Harco
Het heeft wel wat; ik ga het checken.

Vette beat, jammer van de rapper een beetje ja, weer zo een typische nasale, moderne mc met een matige flow. De lyrics zijn dan wel weer vet BSBD kan beter eens een album maken met cise star ofzo

First official release from Statik Selektah's Population Control album in stores Oct. 25th on Showoff / Duck Down Music. "Play The Game" features Big K.R.I.T. & Freddie Gibbs. The lead record will be available on iTunes tomorrow (Sat., Sept 17th) for 99 cents.

Heb anders even twee toekomstige legendes op een track die je even zelf naar de knoppen helpt. Wat maakt Statik Selektah echt enorm saaie beats. Zijn EP met Freeway was goed, maar die met Freddie Gibbs leek dan weer nergens naar. En dat terwijl ik Gibbs hoog heb zitten.

Harco
Statik Selektah is een heel wisselvallige producer. Deze track vind ik echter heel erg tof. Als ik dit zo hoor vind ik het ook weer jammer dat Freddie Gibbs bij Jeezy's Corporate Thugz getekend heeft. Lijkt mij dat dat ook gevolgden gaat hebben voor Gibbs' creatieve vrijheid. Op dit soort beats past hij zo ontzettend veel beter thuis dan op de rauwe, bombastische beats van de huidige grote namen in het zuiden (Lex Luger, Lil' Lody, Drumma Boy, SouthSide). Voor die beats heb je geen type als Freddie Gibbs nodig. Cold Day in Hell staat nog altijd gepland voor dit jaar en hopelijk bemoeit Jeezy zich er niet teveel mee. Gibbs moet gewoon tracks als deze maken.

Jeezy zelf mag - net als die andere grote man in het zuiden, Rick Ross - zijn microfoon wel eens aan de wilgen hangen. De huidige stand van zaken in het zuiden siert de rapper niet; dat bleek wel op zijn recente The Real Is Back-mixtapes. Jeezy paste veel beter bij de dirty southstroming van rond 2005-2006, toen de sound een stuk "smoother" was. Ik ben geen groot fan van Jeezy - ook nooit geweest - maar dit gaat nergens meer over.

Om over Ross nog maar niet te spreken. Qua raps heeft ook hij niets te zoeken in de huidige zuidelijke scene. Tegenwoordig gebruikt hij zijn stem ook compleet anders dan voorheen: van relaxt op Hustlin' in 2006 naar opgefokt en agressief op Tupac Back in 2011. Die opgefokte stijl die hij hanteert tegenwoordig lijkt 'ie ook helemaal niet aan te kunnen. Vaak klinkt Ross dan ook als een bejaarde man als je hem weer voorbij hoort komen op een nummer.

Zijn invloed in de huidige scene is echter niet te ontkennen; een groot voorbeeld voor velen en hij bouwt met Maybach Music een indrukwekkend imperium op. Jammer dat Meek Mill (zie Tupac Back) dan weer de meeste shine krijgt, want hij is dan weer zo'n beetje de matigste rapper op het hele label. Met Pill (zie dat Gibbs-nummer) heeft hij echter een zeer bekwame rapper onder contract staan en dan heeft hij ook nog Triple C's-lid Gunplay, die zowel uit de voeten kan op bombastische beats (niet haten, die knalt) als warmere beats (vanaf 2:38). Belachelijk dat laatstgenoemde maar één verse airtime krijgt op Self Made, Vol. 1.

Maar ik dwaal af.

DOOMSTARKS (MF DOOM en Ghostface Killah) - Swift & Changeable heeft volgens UGHH een releasedatum: 11 oktober.

Mag Music - Fan Questions
[mijn vraag]Q: Can we expect more collabos between you and Slug? Loved the video btw!
A:Thanks...definitely look for more from us
Q: The jam you did with Sean P, "Bully Shit", is one of my favorite songs. Any plans to work with Ruck again?
A:Yes. He might be on King & Cauze album...

Ik kijk uit naar nieuwe King Mag releases!

Toevallig, want had laatst contact met hem via Facebook:
Peace. Thanks for the intrest. I'm dropping EAG 3, King & The Cauze in fall...album with Crown and GQ for winter, M-Dot EP/Album in Spring or Summer and debut album in summer or fall 2012

Wauw, die plaat zou ik wel eens erg vet kunnen vinden! Die eerste snippet

Klinkt goed idd. Die eerste beat en die flow van Esoteric.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:33 uur

geplaatst: vandaag om 06:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.